Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3273719
Vraagje. Wij krijgen net een oh zo'n mooi aanbod binnen van NLE, de maatschappij waar wij nu een energiecontract hebben. Als we het contract voor 5 jaar vastleggen, kunnen we ook nog eens besparen. Leuk en aardig maar als je het niet voor 5 of 3 jaar vast legt, kan ik nog meer per jaar besparen bij andere energieleveranciers.

Voor hoeveel jaar sluiten jullie gemiddeld je contract af bij energie maatschappijen? En waarom?
Door Martine-Tom
#3273720
1 jaar, omdat ik het lastig vind te voorspellen wat energieprijzen doen dus ga me niet langer dan dat vastleggen.
En dat gezegd hebbende zit ik nu wel vast aan een 3 jarig contract omdat ik in de blauwe ogen van de verkoper trapte >:(
Gebruikersavatar
Door Hope
#3273721
Lizzy schreef:Vraagje. Wij krijgen net een oh zo'n mooi aanbod binnen van NLE, de maatschappij waar wij nu een energiecontract hebben. Als we het contract voor 5 jaar vastleggen, kunnen we ook nog eens besparen. Leuk en aardig maar als je het niet voor 5 of 3 jaar vast legt, kan ik nog meer per jaar besparen bij andere energieleveranciers.

Voor hoeveel jaar sluiten jullie gemiddeld je contract af bij energie maatschappijen? En waarom?
Als ze willen dat wij blijven mogen ze ons korting geven en gewoon een contract van 1 jaar.
Wij wonen hier nu drie jaar en hebben geleerd dat je met een beetje stoer doen en zeggen dat je weg gaat hele mooie kortingen krijgt.
Door Parelridder
#3273728
De laatste keer sloot ik voor 3 jaar af, dat was een zodanig mooi aanbod dat ik het gemak van niet ieder jaar weer alles vergelijken heb gekozen. Geen moment spijt gehad: voor de gein tussentijds eens gekeken wat 'sloop de crisis' en cornuiten ondertussen boden en dan zat ik nog steeds voordeliger! :)
Als je overweegt te veranderen of div. leveranciers gaat vergelijken; zoek álle kosten op en ga al helemaal niet uit van wat zij zeggen dat je bespaard, want dat raakt kant noch wal!
Er zitten een paar addertjes onder het gras, zoals jaarlijkse kosten die per maatschappij nogal verschillen en waardoor een maatschappij die een iets lager tarief biedt alsnog duurder kan zijn dan eentje met een ietsje hoger tarief voor gas of electrisch.
Oh en aan de deur kopen doe ik dus sowieso niet, want dan beweren zij aan de hand van en mapje wat je nu betaalt en zult besparen, laten jouw huidige korting buiten beschouwing én de jaarlijkse bedragen, dus daar heb je echt niets aan. Op je gemak vergelijken.
Door Eef+Stippels
#3273738
Per jaar, maar ik stap niet meer elk jaar over.
Vorige jaren zaten we bij Greenchoice, maar toen zag in het nieuwe overzicht van Greenpeace dat Qurrent de duurzaamste energieleverancier is op het moment, dus zijn we daar naar overgestapt.
We kregen 175,- korting bij ons contract.
Door eelke
#3273750
Ben 1 keer overgestapt maar daarna eigenlijk niet meer. Zit nu bij nuon en vind dat fijn werken, eens per kwartaal een overzicht per post, en online is het tot nu toe altijd te bekijken, bij essent werkte dat nooit.
Nu zitten we, mede door de houtkachel, wel erg laag vind ik. 100,- momenteel per maand, dus grote verschillen maakt het toch niet denk ik. En dan zullen we volgend jaar nog goedkoper uit zijn omdat er zeker 2 vriezers uit kunnen, en we minder snacks hoeven te drogen, we maar 1 hond hoeven te waterblazen etc.
Door K&D
#3273755
Meestal als ze proberen om je een lang contract aan te smeren is de verwachting dat de energieprijzen nog verder gaan dalen. De vastrechtkosten gaan ons op termijn goud geld kosten. Energie zelf wordt steeds goedkoper (steeds meer mensen kopen zonnepanelen) maar overheden gaan ons uitmelken met de infrastructuur. Veel leidingwerk is verouderd en moet worden vervangen. Dat kost bergen geld. Ook de peperdure investeringen voor windmolens moeten ergens vandaan komen.
Wij hebben al een aantal jaren variabele energieprijzen, en tot nu toe gaat dat prima. We hebben wel een paar zonnepanelen.
Ik zou me niet vast willen leggen voor een lange periode.
Door Lizzy
#3273759
Ik ga de Duyvis volgende week sowieso maar eens bellen (ze zijn er vandaag niet). Als ik via kieskeurig kijk, dan is een nieuwe klant die hetzelfde contract afsluit bij mijn energie maatschappij een paar cent per kwu goedkoper uit. Dus ik als vaste klant wordt feitelijk beloont door een geweldig aanbod, dat hoger/duurder is als voor nieuwe klanten. Ik ga dit niet grappig vinden. Als ik overstap EN voor 1 jaar afsluit, kan ik bij Energie Direct 239 euro besparen op 1 jaar.
Door - pien -
#3273787
Vorig jaar kwam er iemand langs van de Nuon, afijn, we zijn overgestapt, ze beloofden veel voordeel maar puntje bij paaltje komt er niks van terecht, tenminste, ik ken niemand die wijs kan uit energierekeningen, je hoofd duizelt ervan :o
Bij de afrekening kreeg ik geld terug maar het maandbedrag werd toch hoger, rara ::) Dus dat heb ik zelf naar een lager bedrag bijgesteld.
Met 22 zonnepanelen bespaar ik aardig op de kosten, dat is niet het belangrijkste meer...ik wil overstappen naar een groene leverancier.
Door Eef+Stippels
#3273799
- pien - schreef:Vorig jaar kwam er iemand langs van de Nuon, afijn, we zijn overgestapt, ze beloofden veel voordeel maar puntje bij paaltje komt er niks van terecht, tenminste, ik ken niemand die wijs kan uit energierekeningen, je hoofd duizelt ervan :o
Bij de afrekening kreeg ik geld terug maar het maandbedrag werd toch hoger, rara ::) Dus dat heb ik zelf naar een lager bedrag bijgesteld.
Met 22 zonnepanelen bespaar ik aardig op de kosten, dat is niet het belangrijkste meer...ik wil overstappen naar een groene leverancier.
Qurrent! :)

Kwam hier laatst een verkoper van essent aan de deur. Toen ik zei dat we bij Qurrent zitten begon ie meteen een verhaal af te steken dat zij de groenste zijn en dat ie bij hen wilde gaan werken ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3273801
Jaren bij Greenchoice gezeten uit min of meer idealistische overwegingen (en de prijs was interessant). Toen mijn contract ten einde liep, waren er wel leuke acties voor nieuwe klanten, maar niet voor bestaande. "Meneer, u heeft uw voordeeltje al gehad", daar kwam het eigenlijk op neer.

Zit nu twee jaar bij Essent en heb afgelopen augustus de prijs voor 3 jaar vastgelegd. Het aanbod was leuk en het feit dat ik de komende 3 jaar zeker ben van het tarief, is ook zo wat. Ik heb geen zonnepanelen, dus daar heb ik geen voordeel van.

Ik ben benieuwd...
Door Parelridder
#3273819
Voor wat betreft groene stroom: hebben jullie onlangs Rambam gezien, over kalfjes uit de bio-industrie die omgezet worden in 'groene stroom'..?? Iets om even naar te kijken als je (net als ik) graag 'groen' wilt afnemen..
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3273826
Eef+doggies schreef:Qurrent! :)

Kwam hier laatst een verkoper van essent aan de deur. Toen ik zei dat we bij Qurrent zitten begon ie meteen een verhaal af te steken dat zij de groenste zijn en dat ie bij hen wilde gaan werken ;D ;D

;D ;D ;D
Zelf jaren terug bij essent gewerkt bij de klantenservice. Je moest kwaliteit verkopen/leveren maar werd vervolgens afgerekend wanneer je te lange gesprekstijden had (maar de klant daardoor geholpen was en niet opnieuw hoefde te bellen ::) )

Wat betreft de vraag van lizzy: ik sluit alleen nog maar jaarcontracten af via gaslicht.com omdat je door de welkomstbonus eigenlijk altijd goedkoper uit bent dan aanbieding huidige leverancier. Zat bij nuon, stapte over naar energiedirect en werd gebeld door non met mooie aanbieding. Ik kon 50% korting krijgen op (leverings)tarief als ik bleef. Netjes samen doorgerekend op basis van mijn verbruik. Uitkomst was dat ik ondanks die 50% korting goedkoper uit was bij energiedirect door de welkomstbonus.

Misschien ook goed om te bedenken dat groot deel van de energieprijs bestaat uit belastingen en netwerkkosten waar de leverancier geen invloed op uit kan oefenen ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door