Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3272332
Ja ja, het is weer zo ver, tijd voor het oliebolletjes-topic!

Wie bakt er vandaag bolletjes of flapjes?

Ik wel! Niet zoveel dit jaar, maar 2 pakken Koopmans. Dus een bolletje of 40. Ik had geen zin om meer te bakken. Nu al een beetje spijt van :biggrin2:

Mijn recept: 2 pakken Koopmans, 4 goudreinette geraspt en500 gram rozijnen. Bakken in zonnebloem. En dit jaar heb ik zowaar een frituurpan! Lekker, een keer niet op het gas!

De status hier is: het deeg staat te rijzen.
#3272350
Nee, vroeger ooit gedaan met zo'n zwarte emailli frituurpan op het gas...ook met Koopmans.

Nou houden wij beiden al niet van oliebollen, dus maakten of kochten wij alleen appelflappen.
Dit jaar heeft Leo notentaart gekocht - veel lekkerder :biggrin2:
Vorig jaar heb ik appelschijven met kaneel gebakken, warm eten, ook heerlijk en gezond.
#3272352
Lizzy schreef:Ja ja, het is weer zo ver, tijd voor het oliebolletjes-topic!

Wie bakt er vandaag bolletjes of flapjes?

Ik wel! Niet zoveel dit jaar, maar 2 pakken Koopmans. Dus een bolletje of 40. Ik had geen zin om meer te bakken. Nu al een beetje spijt van :biggrin2:

Mijn recept: 2 pakken Koopmans, 4 goudreinette geraspt en500 gram rozijnen. Bakken in zonnebloem. En dit jaar heb ik zowaar een frituurpan! Lekker, een keer niet op het gas!

De status hier is: het deeg staat te rijzen.
Hier bijna hetzelfde, al staat 1 pak deeg te rijzen voor de oliebollen van meneer (met rozijnen) en gebruiken wij 1 pak voor appel- en ananasbeignets.
#3272355
Status update: 14 gebakken, 2 opgegeten.

Ik vind een frituurpan makkelijk maar het gaat op het gas beter. Ik weet niet, de olie lijkt niet warm genoeg te zijn, ik krijg de bolletjes niet in 4 minuten mooi bruin. Duurt eerder 5 minuten, zelfs richting de zes.
#3272357
Ik heb 35 jaar staan bakken en toen vond ik het welletjes. Daarna nooit meer gedaan.
Trouwens oliebollen was ik niet bepaald een kei in. De volgende dag kon je er iemand een gat mee in zijn hoofd gooien, zo hard waren die dingen dan.
Die appelbeignets waren wel erg lekker.
Ik heb vanochtend maar een appeltaartje gekocht. Heb ik vanavond toch iets lekkers in huis.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door