Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3322387
KarenH schreef:@Eef+doggies.

Wat een heerlijk blije kop. En wat fijn toch dat je daarvan hebt kunnen genieten, hoe vreselijk erg je ze toch ineens kunt missen.



Ai, dat is nog niet oud.
Dikke knuffel.
Ooit gaan de scherpe kantjes eraf, ooit, maar dat wil niet zeggen dat je ze vergeet of dat de pijn helemaal weggaat.
Donderdagmiddag 14:45

S'ochtends werd Dogmeat nog gebracht

Afbeelding
#3322393
eelke schreef:Ohhhh maar dat is nog wel heel kort, ja, jeetje, dat doet verschrikkelijk veel pijn.

Wil je vertellen wat er gebeurd is?
Ze had een hernia.
We zijn doorgestuurd door een manueel therapeut
In de II-e lijns kliniek is er een MRI gemaakt
dat was 6 november
Er is nooit een behandelplan gekomen
Kreeg geen contact meer met de neurochirurg om ?
Begin van de week nog geprobeerd uit te wijken ,moest alles opnieuw opgestart
ze had pijn snachts ,we waren al drie weken onafscheidelijk in touw
Als ze liep was er niks mis ,maar ze kon maar even zitten
De pijnstillers waren veel te zwaar de eerste week ,slingeren ,niet weten waar ze was
had geen terugkoppeling om te overleggen
Door omstandigheden naderhand de medicatie gaan spreiden ,dat was zo veel beter
Situatie was uitzichtloos door gebrek aan MIJN kennis
IK wilde niet nog een nacht door ,voor haar .
#3322394
zeeeend schreef:Ze had een hernia.
We zijn doorgestuurd door een manueel therapeut
In de II-e lijns kliniek is er een MRI gemaakt
dat was 6 november
Er is nooit een behandelplan gekomen
Kreeg geen contact meer met de neurochirurg om ?
Begin van de week nog geprobeerd uit te wijken ,moest alles opnieuw opgestart
ze had pijn snachts ,we waren al drie weken onafscheidelijk in touw
Als ze liep was er niks mis ,maar ze kan maar even zitten
De pijnstillers waren veel te zwaar de eerste week ,slingeen ,niet weten waar ze was
had geen terugkoppeling om te overleggen
Door omstandigheden naderhand de medicatie gaan spreiden ,dat was zo veel beter
Situatie was uitzichtloos door gebrek aan MIJN kennis
IK wilde niet nog een nacht door ,voor haar .
Ohhh maar geef jezelf niet de schuld, je bent nu eenmaal geen dierenarts... het klinkt alsof je de juiste beslissing hebt gemaakt, en die is zo moeilijk maar ook zo belangrijk!
#3322396
zeeeend schreef:Ze had een hernia.
We zijn doorgestuurd door een manueel therapeut
In de II-e lijns kliniek is er een MRI gemaakt
dat was 6 november
Er is nooit een behandelplan gekomen
Kreeg geen contact meer met de neurochirurg om ?
Begin van de week nog geprobeerd uit te wijken ,moest alles opnieuw opgestart
ze had pijn snachts ,we waren al drie weken onafscheidelijk in touw
Als ze liep was er niks mis ,maar ze kon maar even zitten
De pijnstillers waren veel te zwaar de eerste week ,slingeren ,niet weten waar ze was
had geen terugkoppeling om te overleggen
Door omstandigheden naderhand de medicatie gaan spreiden ,dat was zo veel beter
Situatie was uitzichtloos door gebrek aan MIJN kennis
IK wilde niet nog een nacht door ,voor haar .
Lees je vandaag dit : https://www.artrosezorg.nl/content/kraakbeenherstel
#3322419
Sterkte met je verlies, Zeeeend.

Maar ik heb het stukje gelezen en dat gaat over geavanceerde technieken voor artrose in dragende delen, mn schouders en knieen, door regeneratie van kraakbeen.
En een hernia is toch wel echt iets heel anders, daar is de nucleus pulposus (het ´gelkussen´ van de tussenwervelschijf) van zijn plek gekomen, waardoor de wervels elkaar (deels) raken. Hierdoor komen zenuwen bekneld te liggen en dat is wat pijn geeft. Een herniaoperatie bestaat er dan ook uit om de wervels uit elkaar te trekken tot hun normale positie en vast te zetten met plaatjes en schroeven zodat de zenuwen hun ruimte weer terug hebben en geen pijnsignalen blijven geven. Met kraakbeenherstel heeft dit dus niets te maken.
#3322430
Spikkelneus schreef:Sterkte met je verlies, Zeeeend.

Maar ik heb het stukje gelezen en dat gaat over geavanceerde technieken voor artrose in dragende delen, mn schouders en knieen, door regeneratie van kraakbeen.
En een hernia is toch wel echt iets heel anders, daar is de nucleus pulposus (het ´gelkussen´ van de tussenwervelschijf) van zijn plek gekomen, waardoor de wervels elkaar (deels) raken. Hierdoor komen zenuwen bekneld te liggen en dat is wat pijn geeft. Een herniaoperatie bestaat er dan ook uit om de wervels uit elkaar te trekken tot hun normale positie en vast te zetten met plaatjes en schroeven zodat de zenuwen hun ruimte weer terug hebben en geen pijnsignalen blijven geven. Met kraakbeenherstel heeft dit dus niets te maken.
Bedankt Spikkelneus .Ook voor de informatie .
Ik heb nu dus binnen zes uur antwoord op een vraag ,terwijl ik drie weken tegen dichte deuren aangelopen ben met vele andere vragen incl. pijnbestrijding .
Fixeren was me bekend ,een hernia is niet terminaal
#3322567
Eef+doggies schreef:Afbeelding

Ze waren zo'n heerlijke drie-eenheid
Afbeelding
Ja , de herinneringen blijven gelukkig altijd :-* :-*
Maar dat gemis , er zijn soms periodes ..... :'( :'(
Ik heb het ook nog weleens hoor , dan denk ik mocht het nog maar eens een dag zo zijn ... even de oude roedel van vier
#3322686
26 Maart 2016 hebben we afscheid moeten nemen van Tous, onze knappe vent, onze clown, onze kroelkip....
Nog steeds komen de tranen soms zomaar op, nog steeds vind ik het moeilijk om naar zijn foto's te kijken...zo'n diep gevoel van gemis dat het soms wezelijk pijn doet.
tous.jpg
tous.jpg (3.65 MiB) 2174 keer bekeken
Een dierbare foto; Tous kon bijna nooit los lopen maar als het dan een keer kon....zoveel plezier, zoveel lol :-*
#3322687
zurca schreef:26 Maart 2016 hebben we afscheid moeten nemen van Tous, onze knappe vent, onze clown, onze kroelkip....
Nog steeds komen de tranen soms zomaar op, nog steeds vind ik het moeilijk om naar zijn foto's te kijken...zo'n diep gevoel van gemis dat het soms wezelijk pijn doet.

tous.jpg

Een dierbare foto; Tous kon bijna nooit los lopen maar als het dan een keer kon....zoveel plezier, zoveel lol :-*
Het is een geweldige foto, dus ik hoop dat je ook een beetje met een lach door je tranen heen kunt kijken.
#3322694
Kreeg gister een email binnen van de voedings dieetiste.
Ze ziet van begeleiding af en verwijst me door naar een D.A
Altijd benoemen dat een D.A incompetent is op het terrein van voeding en vervolgens....

vanochtend telefoon eigen D.A
de medicijnen zijn binnnen
wellicht de mail van vorige week niet gelezen dat ze er niet meer is .....

Maar laten we op een dag van vandaag niet iemand de zwarte piet toespelen
#3322701
zeeeend schreef:Kreeg gister een email binnen van de voedings dieetiste.
Ze ziet van begeleiding af en verwijst me door naar een D.A
Altijd benoemen dat een D.A incompetent is op het terrein van voeding en vervolgens....

vanochtend telefoon eigen D.A
de medicijnen zijn binnnen
wellicht de mail van vorige week niet gelezen dat ze er niet meer is .....

Maar laten we op een dag van vandaag niet iemand de zwarte piet toespelen

Wel een hele dikke knuffel voor jou, want dit soort dingen komen zo hard binnen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door