Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3271730
Flow is een echte mensen hond. Ze stuitert op iedereen af, vooral om te zien of er koekjes uit jaszakken vallen. Met kinderen is ze wel voorzichtiger al blijft het wel een heleboel lompheid in een ontzettend lief hondje verpakt.

Max had heel veel moeite met mensen in lange jassen, donkere huidskleuren en bepaalde mannen. Dat is nooit meer goed gekomen, hij was een herplaatser en ik heb dat gedrag altijd aan zijn verleden geweten want bij mij heeft hij daar geen slechte ervaringen mee gehad.
Door Esther Q
#3271738
Martine-Tom schreef:Ik denk dat onzeker en dreigend op een hond vrijwel hetzelfde overkomt....beiden onbetrouwbaar :)

Gewicht is idd een uitdaging :biggrin2: Ik ben niet onzeker bij honden, vertrouw mijn gedraglezen en voel me zeker in hun bijzijn, maar de eerste keren was het echt aftasten hoe ermee om te gaan...enige is nl dat ik niet gewend ben 100% consequent te zijn. De eerste keren woog ie nog zo'n 30 kilo dus was de intimiderende factor wat minder. Hoe groter hij word hoe meer ik merk dat nee gewoon nee moet zijn en ja ook echt ja. Hij is nu zalig aan het puberen dus test me regelmatig uit. En das best lastig om dan niet onder de indruk te zijn, maar je merkt gewoon 1cm geven is alle overwicht kwijt zijn ::) Best leerzaam hoor zo'n hond!
Oké, zo had ik het nog niet bekeken, omdat het voor mij als mens zo overduidelijk verschillend is en juist erg ver van elkaar vandaan ligt. Maar dat zou het wel eens kunnen verklaren.
Ik kan me voorstellen dat die grens bij een boerboel echt totaal recht en helder moet zijn! Mijn herder wordt vervelend, maar ik zal nooit met hem in de problemen komen, daarvoor is hij te trouw en gehoorzaam.
Door Siberienne
#3271745
Onzekere mensen kunnen verstarren en staren,wat in hondentaal juist bedreigend kan zijn. Vooral het stijf gaan bewegen zou kunnen triggeren. Althans dat heb ik gelezen.

Shadow vindt alle mensen wel interessant en kleine kinderen geweldig.

Spot vindt mannen met oorbeschermers en bouwhelmen eng. Zelfs een goede bekende kwam hij niet in de buurt totdat due het afzette. Dat had hij als kleine pup al,geen idee waarom.
Drukke kinderen zijn ook niet favoriet. En hardlopers die op een wat drukke manier met hun armen zwaaien zijn leuk, die moet je enthousiast begroeten ...
Gebruikersavatar
Door pike
#3271749
Pike vond altijd iedereen aardig en ging altijd voor een aai en een lief woordje (met hopelijk wat lekkers toe ::) ) en was voor niemand bang. Duc is terughoudend naar vreemden, maar wanneer hij zag dat Pike succes had dan wist hij niet hoe snel hij er tussen moest duiken om ook aandacht te krijgen. Armagnac is bijzonder wantrouwend en bang aangelegd en blijft liever op afstand, ook als iemand probeert met lieve woordjes contact met hem te maken. Maar die mijnheer op de fiets waar hij onlangs een half hondenkoekje van kreeg, daar durft hij nu wel naar toe om in de fietstas te gluren of daar misschien een koekje is!
Als er mensen langs het huis lopen gaan ze tekeer, maar als er iemand binnenkomt wordt die vrolijk begroet, ook door Armagnac. IN zijn veilige huisje beleeft hij de dingen duidelijk anders.
#3271770
Lola heeft niet zoveel met mensen, dwz ze zal nooit op iemand aflopen om aangehaald te worden. Mij verbazing was dan ook enorm toen ze dat laatst bij een jong meisje (nou ja, jaartje of 20) dat wel deed. Ik verwachte eigenlijk dat het iemand van de HUS was, maar bleek echt een vreemde te zijn. Zo blij heb ik haar zelden gezien bij iemand! (Behalve bij ons ) het enige waar ze echt feilloos in is, is als men bang voor haar is. Niet iedereen steekt over en degene die dan met een boogje om haar heen lopen doet zij dus een boe schijnbeweging als ze net naast haar zijn. De meesten doen dan zo'n sprongetje en volgens mij als ze kon lachen deed ze het. Heb het ooit geprobeerd te corrigeren maar daar werd het niet beter van bij haar en werden die mensen heel eng, dus ik laat het nu maar zo, zorg alleen dat er wat meer ruimte is zodat ze die schijnbeweging kan maken.

Harry zit ook nog in de fase dat alles en iedereen leuk is, maar alles en iedereen vind Harry met zijn 43 kilo, nekomvang van 60cm doodeng. Dat begrijp ik op zich wel, maar vind het ook wel sneu, hij gedraagt zich wat dat betreft nog echt als een pup maar ziet er absoluut niet meer zo uit...
Door El_Kato
#3271775
Manu is een onzekere hond die heel veel bevestiging nodig heeft en die hebben wij niet altijd gegeven waardoor hij zelf dingen ging regelen. Ik denk ook dat hij heel gevoelig is voor ons, voor mij. Daar ben ik me pas later bewust van geworden. Heel lang geleden toen hij iets van 1.5 was en wij niet al te consequent waren was hij erg poestig naar andere honden en later ook naar mensen die hij raar vond. Ik denk dat een groot deel daarvan getrikkert werd door mijn angst dat hij uit zou gaan vallen. Dus omdat ik meer alert was hij nog alerter werd. We zijn daarna heel intensief met hem gaan trainen en ik ben me steeds meer bewust geworden wat hij nodig heeft waarna de wandelingen rustiger waren.

Wat hierboven al gezegd werd is erg herkenbaar. Als mensen bang zijn voor hem dan reageert hij veel heftiger dat wijd ik ook aan het feit dat hij wel de onrust voelt maar niet begrijpt dat hij zelf de oorzaak van die onrust is voor die mensen. En mensen die bang zijn voor honden of voor bepaalde rassen gaan altijd staren. Ook al willen ze dat niet maar ze gaan de engerd in de gaten houden. Er is hier thuis wel eens een collega geweest die helemaal niets met honden heeft maar dan ook echt helemaal niets dus ook geen angst. Ze kwam binnen negeerde de honden totaal gaf ze compleet geen aandacht en na 3x blaffen was het goed en negeerden ze haar ook.
Door Borke
#3271781
Boeffie Blafmans schreef:Vinden jullie honden mensen soms duidelijk niet leuk? Om wat voor mensen gaat dat dan, zie je een patroon?
Oh ja dat hadden wij vooral met Sofi.
Die reageerde heel sterk negatief (blaffend en intimiderend als ze de ruimte kreeg) op mensen die onzeker waren, angstig waren, op hun hoede, met weifelende, schuifelende tred, mensen die stonden te schreeuwen, rennende gillende kinderen. Toen ze net bij ons was ook op mannen met donkere oogopslag (donkere ogen, dikke donkere wenkbrauwen en licht getinte huid.

Toen ze net bij ons was liep ze enthousiast naar lange slanke blonde vrouwen met kort haar. Er is daar in Spanje iemand goed voor haar geweest. Dat moet haast wel ;-)

Borke reageerde eigelijk alleen positief op mensen die wij leuk vnden en de rest bestond voor hem niet.
Door patt
#3271785
Hier is het patroon.Vind ik mensen niet leuk dan vind Teun ze ook niet leuk.Of ik baal dat er net iemand langzaam voor mij loopt ofzo dan reageert ze daarop.Dus ik probeer mijzelf te forceren en in goede tijden lukt dat om vanuit mijn tenen iedereen leuk te vinden en welkom te heten ,ook midden in natuurgebieden waar ik graag alleen zou willen lopen.Teuntje kan ik daar toch wel mee in de maling nemen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3271789
Ot is heel consequent: vreemde mensen hoeven van haar niet zo. Eigenlijk houdt Ot alleen van mij, meneer en Vera hoeven van haar ook niet.
Sien houdt niet van mensen die van zichzelf vinden dat ze heel goed met katten zijn. En vreemde kinderen, die worden hard weggeblazen en gegromd.
Door Esther Q
#3271805
patt schreef:Hier is het patroon.Vind ik mensen niet leuk dan vind Teun ze ook niet leuk.Of ik baal dat er net iemand langzaam voor mij loopt ofzo dan reageert ze daarop.Dus ik probeer mijzelf te forceren en in goede tijden lukt dat om vanuit mijn tenen iedereen leuk te vinden en welkom te heten ,ook midden in natuurgebieden waar ik graag alleen zou willen lopen.Teuntje kan ik daar toch wel mee in de maling nemen.
Ik heb daaraan gedacht, of het misschien aan mij ligt. Het is iig niet zo dat mij diezelfde personen waar hij negatief op reageert altijd niet liggen. Soms wel, maar niet altijd. Maar misschien pikt hij andere dingen van me op. Ik denk het niet, ik denk dat hij het echt zelf bepaalt. Soms heb ik de persoon enkel nog maar een handje gegeven en nog totaal geen idee wat voor iemand het is. Mijn inzicht dat het om iemand gaat die onzeker/onduidelijk is, komt dan pas later. Maar ik ga daar nog eens goed op letten.
Door patt
#3271807
Ja het is idd niet waterdicht die theorie! Mensen die haar heel lang aankijken uit bv angst of bevangen door haar blauwe ogen daar moet ik haar gaan bijsturen.Of wanneer ik op terreinen van psychiatrische instellingen liep dan was het ook oppassen maar ze voelt wel erg goed aan wie ik wel en niet leuk vind.
Ook als ze mensen niet kent en dat is tegenwoordig best vaak en ik heb daarmee afgesproken dan reageerd ze vaak automatisch goed.Van nature is haar instelling toch: irmand is fout of bedreigend tot het tegendeel is bewezen.
Het viel Mo en mij op dat met name wanneer ik mensen niet leuk vind op straat of in de Klimhal ofzo zei daar xtra scherp op reageerde.Dan mag dat vast ofzo?? Dat idee had ik daarbij.Ik denk wel dat Shoko zelfstandiger is daarin dan Teun.Remi had het trouwens ook wel in lichtere mate maar had met name naar dominante mannen op straat wel z'n issues.Nou ja ik ook maar dat kwam toch meer vanuit hemzelf omdat hij voor de rest zo'n labrador herder was met alles en iedereen is enig.Best interessant , in gezelschap ga ik dit nooit zeggen haha want ik zie de crisisdienst al gebeld worden.
Door jasmijn
#3271812
Haku haat dronken mensen, echt zo erg dat zelf baasje met een slok te veel op ook weg gerommd word.
Ik denk dat dat te maken heeft met dat hij in hartje Amsterdam is opgegroeid en daar op donderdag, vrijdag en zaterdag een grote hoeveelheid dronken mannen liepen en ik daar bang voor was ( niet zonder reden )

Veder heeft hij echt een gloeiende hekel aan de buurman die zijn vrouw slaat en de helen tijd vervelend loopt te doen tegen de rest van de buren, tegen mij is die meneer gewoon aardig en haku doet dit al voor dat ik ook maar iets van die man wist dus hij reageerden daar op niet op mij.
Die man is ook de enigste waarbij ik hem niet kalm kan krijgen in zijn aanwezigheid, hij gaat echt helemaal door het lint.

Veder vertrouwd hij geen mensen waar hij hun gezicht niet van kan zien en heeft hij ook de nijging om te reageren op mensen waarvan hij denkt dat ze naar hem kijken maar dat niet echt doen, mensen die op hun telefoon lopen te staren bijvoorbeeld.

1 van mijn vorige hond was echt een etterbak als ze merkte dat je bang was, ik was toen nog een kind en ze kreeg de ruimte ook op dat gedrag te vertonen van mijn :-[
Maar goed dan ging ze dus echt flink tegen je staan blaffen, ze was gelukkig maar een klein hondje maar leuk was het voor die mensen niet.

Oja 1 keer was een vriend zo dom op met zijn geheel dichte spiegelde motorhelm op binnen te komen :-X
Hij had opeens 3 woest blaffende schuimbekkende honden aan zijn benen staan en als hij nog een stap zou hebben gezet weet ik zeker dat hij echt flinken bijt wonden zou gebben gehad!
Was dan wel echt zijn eigen schuld geweest want hij had zelf ook al jaren honden en zelf zijn eigen honden wouden hem opeten als hij dat ding op had!
Een hond herkent een mens niet meer als die geen gezicht heeft, dus dan word het een vreemd en bedrijgend wezen.
Door monster
#3271815
Lodi stuitert ook naar iedereen. Alleen hele vreemde kleding vindt hij eng. Ik kom zelf bij veel mensen thuis door mijn werk en ik hoor vaak, dat honden bij mij komen, die normaal niets van anderen moeten hebben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door