Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3279877
Kaio schreef:Het heeft natuurlijk niet alleen te maken met kaakkracht maar ook het gedeelte terrier. Het volledig ergens voor gaan, ook met bijten dus.

Ben het er niet helemaal mee eens dat met stamboom makke hondjes zijn zonder vechtkwaliteiten, maar een goed begin zou idd zijn alleen met stamboom en gedragtesten, dan komen er vanzelf minder want met stamboom is ie wel duurder en dat zullen veel niet doen. Houdt wel in dat je idd heel streng moet zijn als tentijde van de RAD met niet-stamboom honden. Maar dan heb je zo veel minder honden in bezit van die halve hersencel idioten en dat zal wel heel veel schelen.

En tja ik blijf maar andere honden bijten ook het meest slechte excuus ooit vinden. Ligt in het straatje maar anderen doen het ook. Dat is nooit een sterk punt of argument,. Ook geen oplossing voor het huidige probleem met bepaalde type honden, want eerlijk is eerlijk er is toch een serieus probleem?


Maar Lizzy met chip is toch super makkelijk? Stamboomhonden hebben andere beginnummers, hoef je niet eens iets voor te veranderen nu.
Geldt dat ook voor buitenlandse honden met stamboom? Ik bedoel: Bisq heeft echt een heel ander stamboomnummer, met andere begincijfers. Geen idee of Duitse stamboomhonden bijv. ook allemaal met hetzelfde nummer beginnen?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3279882
Weet niet eerlijk gezegd. Maar denk wel dat er dan voor import ook bepaalde strenge regels moeten komen. Sowieso herregistratie stamboom wat alleen kan met fci stamboom dan. Maar wellicht ook waar ze vandaan komen want niet ieder land zal dezelfde 'normen en waarden' hebben .
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3279887
Lizzy schreef:Mijn snappertje snapt nog steeds hoe je dan stambomen kunt vervalsen....?
Geen idee, Belgie was heel streng kwam iemand de chip controleren etc. Hier naar De hebben we niks moeten doen, behalve bij de gemeente aangeven, stambomen laten zien, en honden verzekeren en dat is afhankelijk van het ras, maar geloof wel dat de aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid hier wat strenger ligt ::) Oo wacht nog een Sachkundennachweiss moeten af leggen maar dat staat los van stambomen, dis mag je doen zo gauw je een hond hebt groter dan een teckel oid.
Door Sultan
#3280154
Lizzy schreef:Geldt dat ook voor buitenlandse honden met stamboom? Ik bedoel: Bisq heeft echt een heel ander stamboomnummer, met andere begincijfers. Geen idee of Duitse stamboomhonden bijv. ook allemaal met hetzelfde nummer beginnen?
Elk land begint met een eigen nummer in de chip, als het goed is. Aan de eerste nummers moet je het land van herkomst of land waar de chip is gezet herkennen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3280182
Ligt eraan wat die extra regels zijn natuurlijk. Muilkorf en lijn tja dat weten we nu wel onderhand hoe dat werkt ::) :-X
Geen strafblad eigenaren, extra verplichte cursus/examen eigenaren, in ieder geval blijk van competentie, alleen met stamboom, extra wa verzekering. En je hebt wel snel al die halve hersencellen eruit gefilterd en houd je de echte liefhebbers over zeg maar. Dat zouden regels kunnen zijn die wel zoden aan de dijk kunnen zetten. Maar ja Den Haag moet ze verzinnen he dus...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3280210
Martine-Tom schreef:De verkiezingstijd komt er weer aan, ik denk dat de plannen nadien weer stilletjes verdwijnen.
De tijd van mooie (loze) beloftes is weer aangbroken...
Hmm ja vergeten, je zult wel gelijk hebben ::) zo gaat dat
Door Lil
#3280221
Sultan schreef:Elk land begint met een eigen nummer in de chip, als het goed is. Aan de eerste nummers moet je het land van herkomst of land waar de chip is gezet herkennen.
Klopt dus mijn kruisingen beginnen met zelfde nummer als de rashonden; het nummer dat voor Nederland staat.

Nah ik moet het verder allemaal zien gebeuren met die maatregelen....
Gebruikersavatar
Door winni
#3280347
@Kaio:En tja ik blijf maar andere honden bijten ook het meest slechte excuus ooit vinden. Ligt in het straatje maar anderen doen het ook. einde citaat.
Is geen uitsprak van mij hoor ;) Misschien staat het elders in het topic maar ik heb deze niet helemaal gelezen.
@ Lizzy: Het zal wel van Nat.Geo zijn inderdaad. Maar ik heb het al zo lang geleden gelezen. Ik haal die 2 altijd door elkaar.
Mijn uitspraak klinkt misschien vervelend ' dat er meerdere zijn die niet lezen', maar ik word er ook moe van dat er bepaalde types zijn die dáár niet de moeite voor nemen (omdat ze bij voorbaat al hun oordeel klaar hebben terwijl ze niet weten waar het over gaat) maar wel meteen met een dom antwoord in de aanval gaan. Ik kan mij Nadia nog herinneren. Zie ik nooit meer op dit forum. Maar zij had haar buik vol van de negatieve reacties. En zo zullen er nog meer zijn. Heel jammer.
Maar on topic: Geen enkele Amstaff liefhebber is blij geweest met de afschaffing van de RAD. Het heeft heel veel dieren en mensenleed veroorzaakt. En een oplossing is er niet want ten tijde van de RAD liepen de patsertjes ineens weer met American Bulldogs... ze vinden altijd wel weer een ander ras welke je kan verpesten door ze in van alles en nog wat te laten hangen etc.
Ik denk dat de oplossing vanuit de overheid is dat alle reuen van elk ras en nietras rond de negen maanden gecastreerd moeten worden. Dus tegen de tijd dat ze overal hun vlag uit gaan zetten en praatjes beginnen te krijgen. Bij hulphonden doen ze dit ook en niet voor niets. Ze zijn beter te handelen en een stuk vrolijker oftewel niet gefrustreerd. Voor een gemiddeld mens al een stuk makkelijker. Dan kan er bij potentiële dekreuen zaad afgenomen worden, wat ingezet kan worden als blijkt dat hij met 3 jaar een supergezonde en mooie hond is. Vroeger hadden de rasverenigingen een fok commissie. Zij maakten uit met wie er gefokt werd. En reuen mochten maar een paar nestjes voortbrengen. Het zal een hoop fokkers tegen de borst stuiten maar je moet wat.
Door MillyMol
#3280354
Castreren van elk ras stuit echt niet alleen fokkers tegen de borst, het stuit mij ook tegen de borst! Ik ga mijn hond echt niet laten castreren om niet-medische redenen, en al helemaal niet met 9 maanden. Die maatregel is een typisch voorbeeld van schieten met een kanon op een mug.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3280357
Och ja, als alle reuen gecastreerd zijn zijn het ineens allemaal engeltjes. Kan me niet voorstellen dat dit een maatregel van de overheid gaat worden aangezien ik 'm vandaag voor het eerst lees. En eerlijk, ik heb nog niet een onzinniger idee gelezen dan dit.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door