Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3279670
Doranto schreef:Ik begrijp er eerlijk gezegd niet veel van. Heeft iemand een jachthond, zul je deze persoon niet gauw horen zeggen dat zijn hond nooit zal willen jagen, want HET IS NU EENMAAL EEN JACHTHOND.
Volgens mij zijn de eigenaren (gelukkig niet allemaal) van vechthonden de enige die massaal ontkennen waar dat ras NU EENMAAL op gefokt is.
Ik ben ook héél erg voorstander van verplicht aanlijnen (liefst ook muilkorven) en een absoluut fokverbod voor dit soort honden, zodat ze vanzelf uitsterven.

Ik snap dat ook niet hoor....

Mensen met een jacht of herdershond zeggen zelfs "ja, hij kan er ook niks aan doen he, het is een jachthond". Maar goed, ik denk dat het maatschappelijk ook niet zo lekker valt als je hundje een ander hundje molt en je zegt dan "ja, hij kan er ook niks aan doen he, het is een vechthond".

Maar de ontkenning van sommige eigenaren van dit soort honden: dat is het grote probleem. Er valt met de meeste gewoon geen zinnig gesprek te voeren over dit onderwerp.

Mijn excuses direct aan de mensen hier die een vechthond hebben maar juist wel prima mee te praten valt en zij ook stevig balen van dit groeiende probleem :-*
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3279682
Siberienne schreef:Oh sorry niet goed opgelet :-[ was aan de krant van gisteren nog niet toegekomen ... excuses voor de verwarring!
Geeft niet, lekker lezen dan, vandaag. :) Het is hier toch geen weer om naar buiten te gaan.
Door yazzie
#3279685
Volgens mij bedoelde Doranto ook juist dat eigenaars van jachthonden juist niet zeggen dat ze nooit zullen jagen maar juist erkennen dat jagen kan gebeuren en daar ook op inspelen en het proberen te voorkomen... ;)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3279696
yazzie schreef:Volgens mij bedoelde Doranto ook juist dat eigenaars van jachthonden juist niet zeggen dat ze nooit zullen jagen maar juist erkennen dat jagen kan gebeuren en daar ook op inspelen en het proberen te voorkomen... ;)
Nou.....daar denken de vele schapen, herten, konijnen, hazen, etc etc die worden opgejaagd, bejaagd en/of gedood toch echt anders over denk ik
De realiteit is nou eenmaal dat het merendeel van de honden eigenaren vaak geen flauw idee heeft van wat ie aan de lijn heeft. Die vallen alleen niet op omdat je daar als andere honden eigenaar niets van merkt cq geen last van hebt.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3279705
Lizzy schreef:Ik snap dat ook niet hoor....

Mensen met een jacht of herdershond zeggen zelfs "ja, hij kan er ook niks aan doen he, het is een jachthond". Maar goed, ik denk dat het maatschappelijk ook niet zo lekker valt als je hundje een ander hundje molt en je zegt dan "ja, hij kan er ook niks aan doen he, het is een vechthond".

Maar de ontkenning van sommige eigenaren van dit soort honden: dat is het grote probleem. Er valt met de meeste gewoon geen zinnig gesprek te voeren over dit onderwerp.

Mijn excuses direct aan de mensen hier die een vechthond hebben maar juist wel prima mee te praten valt en zij ook stevig balen van dit groeiende probleem :-*
Geen excuses nodig hoor. Je hebt helemaal gelijk. Het gros dat zulke honden heeft doet het omdat het stoer is en die krijg je toch niks aan het verstand.
Helaas zijn verantwoorde eigenaren schaars bij deze rassen. En dat is het probleem.

Ik vind het wel eens eng, de ontwikkelingen op dit gebied. Eng dat het eens toe komt dat ze Xavi meenemen en in laten slapen. Wat een nachtmerrie zou dat zijn.
Verder begrijp ik het heel goed en ben ik het er mee eens dat minder vechthonden op straat zeker gewenst is (al zie ik ze hier nooit).
Door arenda
#3279707
Zoals enkelen misschien wel zullen weten, hebben wij hier Dyson, een kruising staff (waarschijnlijk). Door de dierenbescherming uit een huis gehaald omdat de "fokker" doodleuk op vakantie gegaan was en moeder met haar pups van 4 weken gewoon achtergelaten had in een kamertje van drie bij drie. Achteraf denk ik weleens of dit misschien een manier was om de sterkste en meest assertieve cq agressieve pups over te houden. Dyson is een watje. Echt de allerliefste hond die ik ooit heb gehad. Ik ben ook vreselijk blij met hem en heb ook nooit problemen tot nu toe. En daar zit het hem in, tot nu toe. Hij is 7, dus het zgn omslagpunt zou al geweest moeten zijn. Maar toch, ik neem geen risico. Ik houd hem aan de lijn en ik houd hem bij andere honden vandaan. Op de dagen dat ik zelf niet zo stevig in mijn schoenen sta ( fibro eist soms zijn tol) dan blijven we gewoon dicht bij huis, of moet hij het maar doen met de tuin. Hij vindt het niet zo vreselijk, het is een bankpatatje. Een hekel aan kou en een hekel aan regen en een hekel aan warmte. Voor de rest speelt ie met zijn vriendinnetje Dreamer, onze Wheatenteef, die hem goed onder de duim heeft.
Maar buiten doen we gewoon rustig aan, niet omdat hij honden zomaar aanvalt of ook maar bedreigt, maar omdat ik wel het besef heb dat iets wat ik laatst ergens gelezen heb, ook heel goed voor Dyson kan gelden. Deze honden beginnen geen gevecht, maar maken het beslist wel af. Daarom blijft ie aan de lijn, en neem ik geen risico. Ik vind dit soort honden prachtig, maar zie ook wel dat de asiels vol stromen. En dat kan niet, dan zijn niet alleen de omstanders, maar ook de hond de dupe. En wanneer ik zo'n hond achter de tralies zie, dan kijk ik ook echt wel uit. Je steekt ook geen hand in de kooi van een tijger. En dat zegt denk ik ook genoeg. Niet alleen Staffs, maar dat geldt voor mij net zo goed (zo niet meer) voor de Boerboel, de Kaukaas, de Anatool en al dat soort rassen.
Mooi hoor, maar niet voor een dichtbevolkte omgeving.
En hoe leuk en geweldig ik Dyson ook vind, hier komt geen hond meer van dat rastype. Nu hebben we geluk gehad, want opvoeding doet echt niet alles, maar de volgende keer loop je misschien tegen een opgewonden standje aan. En dat wil je niet, dat wil je echt niet. Want de gevolgen van als zo'n hond los gaat, die kennen we. Dat moet je niet willen. Misschien dat er maar een heel klein, select groepje dit soort honden mag hebben. Dat die daar het agressieve stukje eruit gaan fokken. En daar de tijd voor gaan nemen. Als dat nou eens zou kunnen.... Dan heb je inderdaad een wereldhond.
Door Siberienne
#3279710
pluk schreef:Nou.....daar denken de vele schapen, herten, konijnen, hazen, etc etc die worden opgejaagd, bejaagd en/of gedood toch echt anders over denk ik
De realiteit is nou eenmaal dat het merendeel van de honden eigenaren vaak geen flauw idee heeft van wat ie aan de lijn heeft. Die vallen alleen niet op omdat je daar als andere honden eigenaar niets van merkt cq geen last van hebt.
Ik vind het ook raar om het probleem van het jagen en doden van andere dieren bij jachthonden neer te leggen eigenlijk (niet dat jij dat doet hoor maar in de discussie)

Niet-jachthonden zoals huskies zijn veel problematischer: vaak is een jachthond is gefokt op eigenschappen om met de baas te gaan jagen. En velen zoals de retrievers hebben een zachte bek.
Mijn hussen zijn oerhonden met zelfstandigheid en hun jachtinstinct intact (dat hangt ook samen met de wil om te lopen voor de slee). Maar je wil niet weten hoeveel mensen mij verteld hebben dat als ik ze maar vanaf pup zou wennen aan loslopen dat het dan best goed zou komen. Gelukkig wist ik beter dat dat niet kan in een omgeving met veel wild. Maar mensen zijn dan zo verbaasd "het zijn toch geen jachthonden???"

Erkennen dat een hond drijfveren heeft die niet altijd handig en/of wenselijk zijn in onze samenleving en daar naar handelen is toch erg lastig blijkbaar. Accepteren ook dat niet alles om te vormen is of eruit te trainen. Dat herprogrammeren niet kan.
Ik vind dat zoetsappig beeld schetsen ook verschrikkelijk. Als ik dan op bv Hondenpage een hele meute eigenaren van andere honden daarin vrolijk mee zie gaan omdat ze eigenlijk denken dat honden een soort pacifisten zijn die alleen bij mishandeling of extreme provocatie agressief worden, dan denk ik ook, in welk sprookjesland leven jullie eigenlijk?
Door Martine-Tom
#3279712
Siberienne schreef:Ik vind het ook raar om het probleem van het jagen en doden van andere dieren bij jachthonden neer te leggen eigenlijk (niet dat jij dat doet hoor maar in de discussie)

Niet-jachthonden zoals huskies zijn veel problematischer: vaak is een jachthond is gefokt op eigenschappen om met de baas te gaan jagen. En velen zoals de retrievers hebben een zachte bek.
Mijn hussen zijn oerhonden met zelfstandigheid en hun jachtinstinct intact (dat hangt ook samen met de wil om te lopen voor de slee). Maar je wil niet weten hoeveel mensen mij verteld hebben dat als ik ze maar vanaf pup zou wennen aan loslopen dat het dan best goed zou komen. Gelukkig wist ik beter dat dat niet kan in een omgeving met veel wild. Maar mensen zijn dan zo verbaasd "het zijn toch geen jachthonden???"

Erkennen dat een hond drijfveren heeft die niet altijd handig en/of wenselijk zijn in onze samenleving en daar naar handelen is toch erg lastig blijkbaar. Accepteren ook dat niet alles om te vormen is of eruit te trainen. Dat herprogrammeren niet kan.
Ik vind dat zoetsappig beeld schetsen ook verschrikkelijk. Als ik dan op bv Hondenpage een hele meute eigenaren van andere honden daarin vrolijk mee zie gaan omdat ze eigenlijk denken dat honden een soort pacifisten zijn die alleen bij mishandeling of extreme provocatie agressief worden, dan denk ik ook, in welk sprookjesland leven jullie eigenlijk?
Er woont hier vlakbij een jonge man met een hus, hij gooit het beest altijd los en heb die hus nu al ettelijke keren met waterkippen en zelfs een eens in zijn bek zien lopen :'( Hou dat beest toch gewoon vast...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3279715
Siberienne schreef:Ik vind het ook raar om het probleem van het jagen en doden van andere dieren bij jachthonden neer te leggen eigenlijk (niet dat jij dat doet hoor maar in de discussie)

Niet-jachthonden zoals huskies zijn veel problematischer: vaak is een jachthond is gefokt op eigenschappen om met de baas te gaan jagen. En velen zoals de retrievers hebben een zachte bek.
Mijn hussen zijn oerhonden met zelfstandigheid en hun jachtinstinct intact (dat hangt ook samen met de wil om te lopen voor de slee). Maar je wil niet weten hoeveel mensen mij verteld hebben dat als ik ze maar vanaf pup zou wennen aan loslopen dat het dan best goed zou komen. Gelukkig wist ik beter dat dat niet kan in een omgeving met veel wild. Maar mensen zijn dan zo verbaasd "het zijn toch geen jachthonden???"

Erkennen dat een hond drijfveren heeft die niet altijd handig en/of wenselijk zijn in onze samenleving en daar naar handelen is toch erg lastig blijkbaar. Accepteren ook dat niet alles om te vormen is of eruit te trainen. Dat herprogrammeren niet kan.
Ik vind dat zoetsappig beeld schetsen ook verschrikkelijk. Als ik dan op bv Hondenpage een hele meute eigenaren van andere honden daarin vrolijk mee zie gaan omdat ze eigenlijk denken dat honden een soort pacifisten zijn die alleen bij mishandeling of extreme provocatie agressief worden, dan denk ik ook, in welk sprookjesland leven jullie eigenlijk?

Ja, dat is echt een probleem. En weet je, je wordt er nog gek om aangekeken als jij wél rekening houdt met de eigenschappen van je ras. Ik heb mijn hond veel aan de flexlijn omdat hier wild loopt en ik geen risico wil nemen. En wat ik dan zoal hoor? Dat hij toch altijd braaf is ::)
Ja, en dat wil ik ook graag zo houden.
Gebruikersavatar
Door winni
#3279738
arenda schreef:Zoals enkelen misschien wel zullen weten, hebben wij hier Dyson, een kruising staff (waarschijnlijk). Door de dierenbescherming uit een huis gehaald omdat de "fokker" doodleuk op vakantie gegaan was en moeder met haar pups van 4 weken gewoon achtergelaten had in een kamertje van drie bij drie. Achteraf denk ik weleens of dit misschien een manier was om de sterkste en meest assertieve cq agressieve pups over te houden. Dyson is een watje. Echt de allerliefste hond die ik ooit heb gehad. Ik ben ook vreselijk blij met hem en heb ook nooit problemen tot nu toe. En daar zit het hem in, tot nu toe. Hij is 7, dus het zgn omslagpunt zou al geweest moeten zijn. Maar toch, ik neem geen risico. Ik houd hem aan de lijn en ik houd hem bij andere honden vandaan. Op de dagen dat ik zelf niet zo stevig in mijn schoenen sta ( fibro eist soms zijn tol) dan blijven we gewoon dicht bij huis, of moet hij het maar doen met de tuin. Hij vindt het niet zo vreselijk, het is een bankpatatje. Een hekel aan kou en een hekel aan regen en een hekel aan warmte. Voor de rest speelt ie met zijn vriendinnetje Dreamer, onze Wheatenteef, die hem goed onder de duim heeft.
Maar buiten doen we gewoon rustig aan, niet omdat hij honden zomaar aanvalt of ook maar bedreigt, maar omdat ik wel het besef heb dat iets wat ik laatst ergens gelezen heb, ook heel goed voor Dyson kan gelden. Deze honden beginnen geen gevecht, maar maken het beslist wel af. Daarom blijft ie aan de lijn, en neem ik geen risico. Ik vind dit soort honden prachtig, maar zie ook wel dat de asiels vol stromen. En dat kan niet, dan zijn niet alleen de omstanders, maar ook de hond de dupe. En wanneer ik zo'n hond achter de tralies zie, dan kijk ik ook echt wel uit. Je steekt ook geen hand in de kooi van een tijger. En dat zegt denk ik ook genoeg. Niet alleen Staffs, maar dat geldt voor mij net zo goed (zo niet meer) voor de Boerboel, de Kaukaas, de Anatool en al dat soort rassen.
Mooi hoor, maar niet voor een dichtbevolkte omgeving.
En hoe leuk en geweldig ik Dyson ook vind, hier komt geen hond meer van dat rastype. Nu hebben we geluk gehad, want opvoeding doet echt niet alles, maar de volgende keer loop je misschien tegen een opgewonden standje aan. En dat wil je niet, dat wil je echt niet. Want de gevolgen van als zo'n hond los gaat, die kennen we. Dat moet je niet willen. Misschien dat er maar een heel klein, select groepje dit soort honden mag hebben. Dat die daar het agressieve stukje eruit gaan fokken. En daar de tijd voor gaan nemen. Als dat nou eens zou kunnen.... Dan heb je inderdaad een wereldhond.
Hieruit blijkt wel weer dat er maar weinig mensen ( sowieso hier diegene die het woord Amstaff in de mond nemen en deze scharen onder de bewuste vechthonden) zich inlezen voordat ze een dergelijke hond aanschaffen en/of in de rondte lopen te bléren.
Een American Staffordshire Terrier gefokt volgens de regels van de ASTCH dus ook met een erkende FCI stamboom ( http://www.astch.nl/index.php/nl/ ) heeft namelijk dat wat jij in je laatste zin benoemd. Dus wij zijn hier al jaren mee bezig, getuige de MAG test.
Ze worden o.a ingezet als hulphond. Denken jullie nu echt dat dat met een vechthond ook het geval is?
Het broertje van mijn vorige Amstaff was een blindengeleidehond. Dat kan echt niet als ie agressief zou zijn naar andere honden.
Maar goed, ik reageer niet veel omdat ik mij niet aangesproken voel met mijn honden maar wilde even reageren op jouw laatste zin.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3279741
winni schreef:Hieruit blijkt wel weer dat er maar weinig mensen ( sowieso hier diegene die het woord Amstaff in de mond nemen en deze scharen onder de bewuste vechthonden) zich inlezen voordat ze een dergelijke hond aanschaffen en/of in de rondte lopen te bléren.
Een American Staffordshire Terrier gefokt volgens de regels van de ASTCH dus ook met een erkende FCI stamboom ( http://www.astch.nl/index.php/nl/ ) heeft namelijk dat wat jij in je laatste zin benoemd. Dus wij zijn hier al jaren mee bezig, getuige de MAG test.
Ze worden o.a ingezet als hulphond. Denken jullie nu echt dat dat met een vechthond ook het geval is?
Het broertje van mijn vorige Amstaff was een blindengeleidehond. Dat kan echt niet als ie agressief zou zijn naar andere honden.
Maar goed, ik reageer niet veel omdat ik mij niet aangesproken voel met mijn honden maar wilde even reageren op jouw laatste zin.
Wat maakt een Americam Staffordshire Terrier met erkende FCI stamboom dan precies géén vechthond?

Is een oprechte vraag, want juist vanuit dit stamboek/ras hoor ik hier en in de media vaak dat het tot op heden nog nooit met een echte amstaff mis is gegaan. Waar zit dit hem in? Wat is de geschiedenis van dit ras en waardoor is gekomen dat deze hond er wel uitziet als een vechthond, maar dit (aldus jou en stamboek) niet meer is?

Mogelijk zit in het antwoord op deze vraag ook de sleutel om het probleem op te lossen. Ik vind het prima dat mensen met een hond lopen die er uit zien als een vechthond, maar die enkel de zeer positieve en gewenste eigenschappen hebben. Hoe zijn die honden te fokken?
Door arenda
#3279743
winni schreef:Hieruit blijkt wel weer dat er maar weinig mensen ( sowieso hier diegene die het woord Amstaff in de mond nemen en deze scharen onder de bewuste vechthonden) zich inlezen voordat ze een dergelijke hond aanschaffen en/of in de rondte lopen te bléren.
Een American Staffordshire Terrier gefokt volgens de regels van de ASTCH dus ook met een erkende FCI stamboom ( http://www.astch.nl/index.php/nl/ ) heeft namelijk dat wat jij in je laatste zin benoemd. Dus wij zijn hier al jaren mee bezig, getuige de MAG test.
Ze worden o.a ingezet als hulphond. Denken jullie nu echt dat dat met een vechthond ook het geval is?
Het broertje van mijn vorige Amstaff was een blindengeleidehond. Dat kan echt niet als ie agressief zou zijn naar andere honden.
Maar goed, ik reageer niet veel omdat ik mij niet aangesproken voel met mijn honden maar wilde even reageren op jouw laatste zin.
Ik ken het verschil wel. En ik weet ook dat er mensen bezig zijn met er een toegankelijke hond van te maken, tevens dat ze als hulphonden worden ingezet. En dat is dus die kleine selecte groep die door moet gaan met deze honden te fokken. Maar ik denk toch niet dat je kunt ontkennen dat er ook vele fokkers van dit soort rassen daar helemaal niet mee bezig is. En de gewone man ziet dat niet hoor. Die denkt hooguit (wanneer ie dat al denkt, want goedkoop zonder stamboom is toch ook prima?) dat een stamboom al zegt dat je een "goede" hond hebt. Hoe moet je die dan uitschakelen? Hoeveel fokkers zijn er van de officiële American Staffordshire terrier en hoeveel daarvan zijn er actief mee bezig om het ras te verbeteren? Want niet iedere officiële fokker is lid van de ASTCH helaas. Zijn er trouwens nog andere verenigingen van de Amstaff in Nederland?
Dit allemaal niet om je aan te vallen hoor. Ik zou echt heel blij zijn wanneer dit ras gewoon gered gaat worden. Alleen denk ik wel dat het heel moeilijk gaat worden, juist door al het fokken door niet verantwoorde fokkers. En ik denk dat we dat ook onder ogen moeten blijven zien.
Ow en waarom ik geen staff meer wil? De honden die in het asiel zitten zijn waarschijnlijk niet de honden die zorgvuldig geselecteerd op fok zijn. En omdat ik eigenlijk toch het liefst een hond uit het asiel haal, denk ik toch wel wijs te zijn om dit niet meer te doen. Maar zoals ik al zei, wanneer het allemaal zou gaan lukken, dan heb je een wereldhond.
Door Lil
#3279758
winni schreef:Hieruit blijkt wel weer dat er maar weinig mensen ( sowieso hier diegene die het woord Amstaff in de mond nemen en deze scharen onder de bewuste vechthonden) zich inlezen voordat ze een dergelijke hond aanschaffen en/of in de rondte lopen te bléren.
Een American Staffordshire Terrier gefokt volgens de regels van de ASTCH dus ook met een erkende FCI stamboom ( http://www.astch.nl/index.php/nl/ ) heeft namelijk dat wat jij in je laatste zin benoemd. Dus wij zijn hier al jaren mee bezig, getuige de MAG test.
Ze worden o.a ingezet als hulphond. Denken jullie nu echt dat dat met een vechthond ook het geval is?
Het broertje van mijn vorige Amstaff was een blindengeleidehond. Dat kan echt niet als ie agressief zou zijn naar andere honden.
Maar goed, ik reageer niet veel omdat ik mij niet aangesproken voel met mijn honden maar wilde even reageren op jouw laatste zin.
En toch denk ik wat zegt dat? Kan dat niet???
Waar ik werk loopt regelmatig in de stad een knul met een Stafford als blindengeleidehond en die hond valt dus wel eens heel smerig uit naar andere honden hoewel hij zijn werk als geleide hond goed doet. Die hond doet dat overigens niet erger dan menige "huishond" die ik tijdens een wandeling tegen kom. Maar het zegt mij dus niet zoveel dat ze als hulphond worden ingezet in situaties waar ze altijd dubbel aangeleind zijn (geleidetuig en slipketting met lijn).

Maar ik zou deze hond niet als schatje naar andere honden beschouwen. Killer denk ik ook niet, maar wel reactief. Mensen is hij idd lief naar. Maar ja er zijn dus uitvallende hulphonden. Zo is hij niet afgeleverd heb ik begrepen, maar wel geworden en hij kan met dit "mankement" nog gewoon werken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3279772
Lil schreef:En toch denk ik wat zegt dat? Kan dat niet???
Waar ik werk loopt regelmatig in de stad een knul met een Stafford als blindengeleidehond en die hond valt dus wel eens heel smerig uit naar andere honden hoewel hij zijn werk als geleide hond goed doet. Die hond doet dat overigens niet erger dan menige "huishond" die ik tijdens een wandeling tegen kom. Maar het zegt mij dus niet zoveel dat ze als hulphond worden ingezet in situaties waar ze altijd dubbel aangeleind zijn (geleidetuig en slipketting met lijn).

Maar ik zou deze hond niet als schatje naar andere honden beschouwen. Killer denk ik ook niet, maar wel reactief. Mensen is hij idd lief naar. Maar ja er zijn dus uitvallende hulphonden. Zo is hij niet afgeleverd heb ik begrepen, maar wel geworden en hij kan met dit "mankement" nog gewoon werken.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je juist zo'n hond als blindegeleidehond zou willen inzetten. Ik bedoel, áls er wat gebeurd dan is zo'n hond gewoon veel en veel te sterk en dan sta je als blinde gewoon voor spek en bonen erbij want je hebt géén idee wat er gebeurd en wat je kan doen.
Ze zullen het werk vast heel goed kunnen doen maar ik vind dit echt een inschattingsfout van zo'n opleidingscentrum. Weer een bewijs dat veel mensen geen flauw idee hebben dat het gewoon goed mis kan gaan. Daar hoeft die hond zelf niet eens mee te beginnen. Maar als hij gepakt wordt en de knop gaat om vallen er gewonden omdat de eigenaar gewoon te weinig kan beginnen. Waarom zou je dat willen? Er zijn zoveel andere rassen die je kan inzetten. Die kunnen ook bijten, ja, weet ik. Maar die maken niet zoveel schade en zijn veel gemakkelijker te stoppen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3279773
Hope schreef:Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je juist zo'n hond als blindegeleidehond zou willen inzetten. Ik bedoel, áls er wat gebeurd dan is zo'n hond gewoon veel en veel te sterk en dan sta je als blinde gewoon voor spek en bonen erbij want je hebt géén idee wat er gebeurd en wat je kan doen.
Ze zullen het werk vast heel goed kunnen doen maar ik vind dit echt een inschattingsfout van zo'n opleidingscentrum. Weer een bewijs dat veel mensen geen flauw idee hebben dat het gewoon goed mis kan gaan. Daar hoeft die hond zelf niet eens mee te beginnen. Maar als hij gepakt wordt en de knop gaat om vallen er gewonden omdat de eigenaar gewoon te weinig kan beginnen. Waarom zou je dat willen? Er zijn zoveel andere rassen die je kan inzetten. Die kunnen ook bijten, ja, weet ik. Maar die maken niet zoveel schade en zijn veel gemakkelijker te stoppen.
Helemaal mee eens!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door