Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door AntjeNalaSimba
#3265985
Is hier het afgelopen jaar veel gebeurt.

Nala.

Ze is bijna 2 maanden geleden geholpen.
Dit was voor mij een erg moeilijke beslissing.
En ook 1 waar ik wel even over heb moeten nadenken.
Maar uiteindelijk is het beter voor haar.
Ze is vanaf haar 2 loopsheid steeds schijnzwanger geweest.
Afbeelding
Dit was een paar dagen na haar sterilisatie.
Moest een hechting buiten omdat ze de ruimte te groot vonden.
Voor mij was het erg vreemd en was erg bezorgd.
Ben na 3 dagen terug geweest om het te laten controleren omdat ik dacht dat het erg rood was.
Maar het genas goed.
Afbeelding
Toen kreeg ze een rare bult bijna 2 weken terug.
Dit kwam omdat ze te goe reageerd en dus de hechting uit haar lichaam wil.
Ik ben toen vorige week maandag naar de dierenarts geweest om het nogmaals laten controleren.
Afbeelding
Deze foto is van gister en kun je het verschil goed zien.
Het zwarte stukje is nog een hechting.

Verder heb ik de afgelopen 1,5 jaar veel vooruitgang in haar gezien.
Ben met haar naar de hondenschool gegaan om handvaten te krijgen omdat ze overmatig blaft.
Dat is nu al een stuk minden en kan ik haar sneller stil krijgen.
En als de afstand groot genoeg is blaft ze vaak ook niet.

Simba

Ik moest om financiële redenen helaas terug naar brok.
Ik ben toen begonnen met Carnilove wilde eend en fazant.
Hier bleek Simba niet tegen te kunnen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dus toen ben ik overgestapt op Acana enkelvoudig.
Daar kan hij wel goed tegen.
En inmiddels zit hij beter in zijn vacht dan hij ooit heeft gezeten.
Zelfs op KVV.
Dus op KVV reageert hij niet goed en verhaarde hij erg veel.
Nu hij op brokken zit heeft hij nog bijna niet verhaard.
Wel weet ik nu ook dat Simba heel gevoelig is met voer.
Afbeelding
Foto van niet al te lang geleden.

Als iemand een suggestie heeft om mij te helpen om een misschien nog beter brok voor Simba te vinden, die zijn erg welkom.

Verder hebben ze in Juli een broertje gekregen.
Abu is zijn naam.
Afbeelding
Hij is inmiddels alweer 7 maanden.

Tussen Simba en Abu was het vanaf dag 2 gelijk goed.
Nala heeft ruim een maand nodig gehad om te wennen aan haar broertje.
Nu gaat het erg goed wat ik nooit heb kunnen hopen.
Door cj
#3265994
Ok, mss een dooddoener, maar waarom heb je nog een hondje genomen, terwijl je het financieel al zwaar hebt?
Overigens leuke honden hoor!
Saskia
Gebruikersavatar
Door AntjeNalaSimba
#3265995
cj schreef:Ok, mss een dooddoener, maar waarom heb je nog een hondje genomen, terwijl je het financieel al zwaar hebt?
Overigens leuke honden hoor!
Saskia
Dat mag je zeker denken.
Ik wilde al een tijdje een pup erbij.
En kon het financieel wel aan.
Had van te voren alles al gekocht.
Mijn financiële situatie is sindsdien ook wel verbetert.

Maar was ik niet overgestapt op brok was ik er misschien te laat achter gekomen dat Simba zo gevoelig is voor voer.
Met misschien wel hele nare gevolgen.

De weg met Abu was zo anders dan met Nala en Simba.
Naar zijn komst heb ik me toe geleefd en heb ik me voor kunnen bereiden.
Bij Nala en Simba had ik weinig kennis en waren ze er al vrij snel.

En ze zijn zeker leuk.
Zou ze geen van allen kunnen missen.
Door Anne in Zweden
#3266081
Och, wat een lekker snuitje heeft Abu! Is hij ook al weer 7 maanden? Wat vliegt de tijd toch.

Wat het voer betreft: Acana is niet bepaald goedkoop, maar het is in ieder geval graanvrij (toch)? Ik zou denken dat je voor de prijs wel een goede kvv kunt krijgen ook, maar ja, als een van je hondjes daar niet tegen kan, dan is het een ander verhaal. De enige betere brok die ik kan bedenken is Origen, maar die is nog duurder. Als je hondjes het op dit voer goed doen, zou ik het zo laten.
Gebruikersavatar
Door AntjeNalaSimba
#3266082
Anne in Duitsland schreef:Och, wat een lekker snuitje heeft Abu! Is hij ook al weer 7 maanden? Wat vliegt de tijd toch.

Wat het voer betreft: Acana is niet bepaald goedkoop, maar het is in ieder geval graanvrij (toch)? Ik zou denken dat je voor de prijs wel een goede kvv kunt krijgen ook, maar ja, als een van je hondjes daar niet tegen kan, dan is het een ander verhaal. De enige betere brok die ik kan bedenken is Origen, maar die is nog duurder. Als je hondjes het op dit voer goed doen, zou ik het zo laten.
Ja ik ga ze zeker op dit voer laten.
Ze doen het er erg goed op.
Ben wel blij dat ik er achter ben gekomen.
Had het mezelf nooit vergeven als er wat met Simba was gebeurt omdat hij niet over KVV kan.
Ja Acana is graanvrij, zeker de variant die ik Simba geef.

Abu is echt een lekker ding en zo anders dan Nala en Simba.
Heel open.
En Simba is echt mijn vriendje, die zou niet te lang zonder mij kunnen.
Dan nog Nala ja dat is Nala.
Soms een beetje kattig maar ook een knuffelkont.
Vlak voor dat ze 3 werd ging ze veranderen en kwam ze ook echt om een knuffel vragen.
Deed ze daarvoor nooit.
Alle 3 zo anders maar niet minder geliefd.
Gebruikersavatar
Door AntjeNalaSimba
#3266137
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier wat foto's van mijn heerlijke 3-tal.

Afbeelding
Dit is de foto die ik kreeg van de zus van een toenmalige vriendin.
Hier dacht ik bij dit is mijn meisje.
Afbeelding
En dit is mijn mooie meid nu, ze is inmiddels 4 jaar.

Afbeelding
Deze foto is van mijn grote vriend Simba (middelste).
Op deze foto dacht ik dit is mijn ventje.
Afbeelding
Dit is mijn vriendje nu, hij is inmiddels alweer 3,5.

Afbeelding
En dit is de foto waar ik verliefd werd op Abu.
Afbeelding
En dit is mijn vriendje nu, alweer 7 maanden.
Goh wat gaat de tijd snel.

Afbeelding
Afbeelding
En dit zijn de foto's van Nala en Abu die voor het eerst echt speelden.
Vanaf dit moment is Nala Abu helemaal gaan accepteren.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3266150
Anne in Duitsland schreef:Och, wat een lekker snuitje heeft Abu! Is hij ook al weer 7 maanden? Wat vliegt de tijd toch.

Wat het voer betreft: Acana is niet bepaald goedkoop, maar het is in ieder geval graanvrij (toch)? Ik zou denken dat je voor de prijs wel een goede kvv kunt krijgen ook, maar ja, als een van je hondjes daar niet tegen kan, dan is het een ander verhaal. De enige betere brok die ik kan bedenken is Origen, maar die is nog duurder. Als je hondjes het op dit voer goed doen, zou ik het zo laten.
Ik zou een eliminatiedieet van BARF inzetten. We zitten hier wel op BP, Barf plaats, niet brokjesplaats. In kvv kan van alles zitten waar hij gevoelig voor is. Met een degelijk eliminatiedieet kom je er achter waar hij wel en waar hij niet tegen kan en kun je hem kwalitatief het aller beste voeren. Lijkt me toch dat wat je na wilt streven bij een jong en verder gezond hondje.

Leuke foto's hoor! Mooi stel zo samen.
Door Anne in Zweden
#3266165
Kaela schreef:Ik zou een eliminatiedieet van BARF inzetten. We zitten hier wel op BP, Barf plaats, niet brokjesplaats. In kvv kan van alles zitten waar hij gevoelig voor is. Met een degelijk eliminatiedieet kom je er achter waar hij wel en waar hij niet tegen kan en kun je hem kwalitatief het aller beste voeren. Lijkt me toch dat wat je na wilt streven bij een jong en verder gezond hondje.

Leuke foto's hoor! Mooi stel zo samen.
Christene zielen, don't shoot the messenger. TS vroeg of iemand nog een betere brok wist; ik wilde alleen maar zeggen dat als de hond het op deze brok goed doet, ik niet naar een andere brok zou zoeken. Hoef je niet meteen uit te leggen wat BP betekent. ::)

Natuurlijk is een eliminatiedieet een beter idee, en ik denk op termijn ook stukken goedkoper dan Acana, want da's geen goedkoop spul :-X (heb vorige week zelf een zak moeten kopen omdat Sven slecht at). Ik weet niet of TS weet hoe elimineren werkt, maar dat is een kwestie van even uitzoeken. Ervaringsdeskundigen genoeg hier.
Gebruikersavatar
Door AntjeNalaSimba
#3266167
Mijn probleem is denk ik dat Simba geen extreme reactie heeft op KVV.
Hij heeft jaren KVV gegeten.
En heel veel verschillende diersoorten gehad.
En geen reactie van hem gezien zoals hij had op de carnilove.
Laatst gewijzigd door AntjeNalaSimba op wo 30 nov 2016, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3266189
Anne in Duitsland schreef:Christene zielen, don't shoot the messenger. TS vroeg of iemand nog een betere brok wist; ik wilde alleen maar zeggen dat als de hond het op deze brok goed doet, ik niet naar een andere brok zou zoeken. Hoef je niet meteen uit te leggen wat BP betekent. ::)

Natuurlijk is een eliminatiedieet een beter idee, en ik denk op termijn ook stukken goedkoper dan Acana, want da's geen goedkoop spul :-X (heb vorige week zelf een zak moeten kopen omdat Sven slecht at). Ik weet niet of TS weet hoe elimineren werkt, maar dat is een kwestie van even uitzoeken. Ervaringsdeskundigen genoeg hier.
Sorry het was helemaal niet vervelend naar jou bedoeld en ook niet onaardig naar topicstarter. Kwam er duidelijk heel anders uit dan ik had gewild, was niet mijn bedoeling!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3266190
AntjeNalaSimba schreef:Mijn probleem is denk ik dat Simba geen extreme reactie heeft op KVV.
Hij heeft jaren KVV gegeten.
En heel veel verschillende diersoorten gehad.
En geen reactie van hem gezien zoals hij had op de carnilove.
Maar wat is dan het probleem?
Gebruikersavatar
Door AntjeNalaSimba
#3266223
Kaela schreef:
Maar wat is dan het probleem?
Ik wil hem niet door een eliminatiedieet doen, met als gevolg dat hij weer een reactie krijgt.
Toen hij die reactie van de brokken had was hij niet zichzelf.
Heel terug getrokken wilde niks.
En hij is al zo gevoelig.
Voor nu laat ik hem op de brok.
Laatst gewijzigd door AntjeNalaSimba op do 01 dec 2016, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door AntjeNalaSimba
#3266224
Kaela schreef:
Sorry het was helemaal niet vervelend naar jou bedoeld en ook niet onaardig naar topicstarter. Kwam er duidelijk heel anders uit dan ik had gewild, was niet mijn bedoeling!
Ik wist niet hoe ik moest reageren.
En schrijven is altijd anders dan zeggen.
Daar ben ik me maar al te bewust van.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door