Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door janninneee
#3263412
Angelique schreef:Het past er nog net op :biggrin2: Dat kleintje heb ik ook. Doet zijn naam "plastic fantastic" echt eer aan. :cool:
Hahhaa jaaa. Ik kan niet wachten tot de winner en me daar eens ff lekker uit te leven met men joekel hahaha

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3263416
Nou dat wordt lekker uitleven!

Ik heb zelf een 55-250 mm en een 18-55 ( die gebruik ik zowat nooit)
Maar ja met dit weer en eenkleurige donkere honden.....tja, dus zo'n toeter zou leuk zijn, goed te weten dat dat ook zonder is kan, dat is wel gunstiger en dus ook ' dichterbij ' :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3263432
Kaio schreef:Nou dat wordt lekker uitleven!

Ik heb zelf een 55-250 mm en een 18-55 ( die gebruik ik zowat nooit)
Maar ja met dit weer en eenkleurige donkere honden.....tja, dus zo'n toeter zou leuk zijn, goed te weten dat dat ook zonder is kan, dat is wel gunstiger en dus ook ' dichterbij ' :biggrin2:
Voor deze omstandigheden is toeter alleen niet genoeg aangezien leuke betaalbare toeters meteen ook "mooi weer" toeters zijn. Oftewel, ze zijn niet lichtsterk. Vaak 4.0, maar dat dan alleen nog dichtbij, dus zodra je gaat inzoomen wordt al vlot 5.6 of meer en gaat je sluitertijd ook naar "stilzittende hondenstand". In dit geval zou ik eerder naar een lichtsterkere lens kijken ipv naar de honderden milimeters. Maar eerlijk, foto's die bij grauwig weer genomen worden zijn voor mij vaak niet de moeite om daar extra geld in te steken. Dan blijf ik wel "mooi weer fotograaf", dan kun je met de gekste lens naar buiten lopen en moet het raar lopen als je niet met iets leuks thuis komt.

In jouw geval keek ik om naar b.v. een 70-200 2.8. maar die is wel loeiduur en behoorlijk zwaar. Overigens heb ik al jaren als walk aroundlens een Canon 18-200 3.5 5.6 IS en dat zou ook zeker een leuke optie voor jou zijn. Ik vond en vind het altijd een hele prettige lens. Deze: http://www.cameranu.nl/nl/p12260/canon- ... Gwod-swMqA
Gebruikersavatar
Door janninneee
#3263435
Die toeter die ik heb is 2.8 en ook bij grauw weer staat men iso op 200 en de sluitertijd op minimaal 1250

Dan krijg je dit
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3263436
Dat is ook zo, ik zit in Canonologie te denken en dan zijn de meeste leuk betaalbare toeters 4.0 en kom je met bewegende honden al snel te kort.
Gebruikersavatar
Door janninneee
#3263437
Angelique schreef:Dat is ook zo, ik zit in Canonologie te denken en dan zijn de meeste leuk betaalbare toeters 4.0 en kom je met bewegende honden al snel te kort.
Met slecht weer inderdaad. Nouja de tamron zit ook tegen de €600 hoor. Hahaha.
Morgen wil ik ergens naartoe me liz en misschien oppashond om foto's te maken Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3263480
Angelique schreef:Voor deze omstandigheden is toeter alleen niet genoeg aangezien leuke betaalbare toeters meteen ook "mooi weer" toeters zijn. Oftewel, ze zijn niet lichtsterk. Vaak 4.0, maar dat dan alleen nog dichtbij, dus zodra je gaat inzoomen wordt al vlot 5.6 of meer en gaat je sluitertijd ook naar "stilzittende hondenstand". In dit geval zou ik eerder naar een lichtsterkere lens kijken ipv naar de honderden milimeters. Maar eerlijk, foto's die bij grauwig weer genomen worden zijn voor mij vaak niet de moeite om daar extra geld in te steken. Dan blijf ik wel "mooi weer fotograaf", dan kun je met de gekste lens naar buiten lopen en moet het raar lopen als je niet met iets leuks thuis komt.

In jouw geval keek ik om naar b.v. een 70-200 2.8. maar die is wel loeiduur en behoorlijk zwaar. Overigens heb ik al jaren als walk aroundlens een Canon 18-200 3.5 5.6 IS en dat zou ook zeker een leuke optie voor jou zijn. Ik vond en vind het altijd een hele prettige lens. Deze: http://www.cameranu.nl/nl/p12260/canon- ... Gwod-swMqA
oo ik dacht dat deze tamron ook een lichtsterke lens was, ook 2.8. Of vergis ik me nu ergens?
Mijn huidige toetertje (is idd 4.0) is meteen klaar met een beetje minder weer (dus niet het huidige sjajsweer, daarbij haal ik het niet in mijn hoofd)
Die canon ziet er wel handzamer uit :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3263486
Kaio schreef:oo ik dacht dat deze tamron ook een lichtsterke lens was, ook 2.8. Of vergis ik me nu ergens?
Mijn huidige toetertje (is idd 4.0) is meteen klaar met een beetje minder weer (dus niet het huidige sjajsweer, daarbij haal ik het niet in mijn hoofd)
Die canon ziet er wel handzamer uit :)

Klopt hoor, die Tamrontoeter van janiine is ook 2.8, ik zat in Canonlogie te denken. Dat doe ik altijd aangezien ik niet dik tevreden ben over mijn tamron en sigmalensjes. Dat rondlooplensje van mij is erg handzaam en iets meer groothoek dan een teletoeter, wat als voordeel heeft dat je onderwerp niet perse op 5 meter afstand hoeft te staan wil je ,m er helemaal op krijgen. Er zit ook een heel redelijk snelle en vooral stille stelmoter in. Klein detail, maar bij hondfoto,s wel handig.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3263487
Anne in Duitsland schreef:Ik voel me ook wat lullig met m'n Nikon Coolpix. ;D

Maar jij hebt een sjieke stoomstofzuiger :biggrin2: Prioriteiten prioriteiten :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3263488
janninneee schreef:Die toeter die ik heb is 2.8 en ook bij grauw weer staat men iso op 200 en de sluitertijd op minimaal 1250

Dan krijg je dit
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Qua sfeertje en contrast scheelt het hier ook nog ernstig dat jij een hoofdzakelijk witte hond hebt. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door janninneee
#3263503
Angelique schreef:

Qua sfeertje en contrast scheelt het hier ook nog ernstig dat jij een hoofdzakelijk witte hond hebt. :biggrin2:
Haha klopt. Moet me binnekort eens uitleven op de hond van mn ouders.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door