Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Diego
#3255666
Het is ook geen dierentuin meer. Het is niet zoals het was.Meer mensen vergissen zich daar in en verwachten iets anders.
Ik zelf vind het veel leuker zo voor de dieren die mee zijn gegaan en de apen bv maken nu weinig ruzie meer. Veel meer ruimte en privacy.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3255667
Wat ik al eerder schreef in een topic over Wildlands...men moet omdenken...Wildlands is geen dierentuin, maar een attractiepark waar ook dieren zijn.
Door Diego
#3255668
Angelique schreef:Wat ik al eerder schreef in een topic over Wildlands...men moet omdenken...Wildlands is geen dierentuin, maar een attractiepark waar ook dieren zijn.

Ja, precies!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3255742
Angelique schreef:Wat ik al eerder schreef in een topic over Wildlands...men moet omdenken...Wildlands is geen dierentuin, maar een attractiepark waar ook dieren zijn.


Yep, volgens mij sprak ik daar ook. :biggrin2:

Vlak voor de sluiting was ik nog in de oude dierentuin in Emmen, daar werd ik niet vrolijk van.
Ik vind het geweldig zoals de dieren nu gehuisvest zijn in Wildlands. Ja, het zijn er minder dan voorheen, maar wat mij betreft gaat kwaliteit vóór kwantiteit. Zeker in een dierentuin, die meer is dan alleen dierentuin.

De attracties vind ik super, we reden echt vlak langs alle dieren in de Savanne, en met de bootjes langs twee spelende olifantjes die samen aan het zwemmen waren. De 3d film vind ik 1x leuk, die ga ik waarschijnlijk niet meer zien, evenals de zeehondenshow. Maar ook dat vond ik super gedaan.
Met de app op je telefoon of tablet krijg je veel extra informatie over de dieren en hun leefomgeving, kun je zien waar je bent en nog veel meer.

Kortom: ik vind het een vooruitgang. :)
Door fransbulletje
#3255770
Wij hebben een abonnement en hebben al vaak een bezoekje gebracht.
Iedere keer genieten we weer van de spelende ijsberen wat een ruimte hebben ze en wat zijn ze actief.
De nijlpaarden zijn ook favoriet, geweldig om als het water helder is ze onder water te zien lopen, net ballerina's zo gaaf.
De leeuwen hebben ook een prachtig verblijf en ja soms moet je de tijd nemen om ze te zien dat is waar.
Olifanten, heerlijk om naar te kijken vooral als de kleintjes in het water spelen.
Er mogen dan minder dieren zijn maar de ruimte die ze hebben vind ik vele malen belangrijker.
Wij waren in maart in Wildlands geweest en een week later in Ouwehandsdierenpark, nou dat weet ik wel waar ik als dier liever zou wonen.
Kooien met tijgers die de hele tijd hetzelfde paadje op en neer lopen, gorilla's die met de rug tegen het glas gaan zitten nee dan maar liever Wildlands.
Volgend jaar komt er zeker weer een abonnement.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3255776
hannabelgje schreef:Ben voor het laatst in 1997 in Burgers geweest. Is al even geleden. Wat was er zo erg aan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Dat er dieren in achterlijk kleine hokken zitten waar ze hun kont amper kunnen keren of hun vleugels kunnen strekken. Er zijn daar vogels die werkelijk waar nooit vliegen omdat er gewoonweg geen ruimte is.
Er wordt wel bijgebouwd maar de oude verblijven zijn echt vreselijk.
Door hannabelgje
#3255806
-Annemarie- schreef:

Yep, volgens mij sprak ik daar ook. :biggrin2:

Vlak voor de sluiting was ik nog in de oude dierentuin in Emmen, daar werd ik niet vrolijk van.
Ik vind het geweldig zoals de dieren nu gehuisvest zijn in Wildlands. Ja, het zijn er minder dan voorheen, maar wat mij betreft gaat kwaliteit vóór kwantiteit. Zeker in een dierentuin, die meer is dan alleen dierentuin.

De attracties vind ik super, we reden echt vlak langs alle dieren in de Savanne, en met de bootjes langs twee spelende olifantjes die samen aan het zwemmen waren. De 3d film vind ik 1x leuk, die ga ik waarschijnlijk niet meer zien, evenals de zeehondenshow. Maar ook dat vond ik super gedaan.
Met de app op je telefoon of tablet krijg je veel extra informatie over de dieren en hun leefomgeving, kun je zien waar je bent en nog veel meer.

Kortom: ik vind het een vooruitgang. :)
Alleen de bush en dessert zijn me bijgebleven van toen eigenlijk. Dat vond ik wel mooi.
Hope schreef:
Dat er dieren in achterlijk kleine hokken zitten waar ze hun kont amper kunnen keren of hun vleugels kunnen strekken. Er zijn daar vogels die werkelijk waar nooit vliegen omdat er gewoonweg geen ruimte is.
Er wordt wel bijgebouwd maar de oude verblijven zijn echt vreselijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3255807
Ja, die bush is mooi. Daar vliegen, kruipen en lopen de dieren grotendeels vrij rond. Dat is zeker mooi. De desert is al minder, daar zitten toch best wel wat dieren in hoekjes weggestopt.

Maar het oude gedeelte, dat is echt om te huilen. Daar zitten roofdieren die de hele dag heen en weer lopen van de stress. Daar zitten vogels die niet kunnen vliegen, apart in een kooitje. Daar zitten reptielen in hokjes waarin ze zich amper kunnen omdraaien. Wat er nieuw is, dat is gebouwd met de welzijnseisen van die momenten. Hoe nieuwer, hoe beter voor de dieren. Ik begrijp alleen niet dat er zoveel geld in nieuwbouw gaat, en dat ze niet het oude gedeelte op de schop doen. De helft van de vogels weg en elke vogel 2 hokken in plaats van 1 zou al een hele verbetering zijn.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3255808
Zijn ze mee bezig Marloes. Momenteel worden alle vogels verhuisd en gaat dat deel flink op de schop de komende tijd.

Grappig is dat als je naar de toch al behoorlijk oude chimpansee en gorilla verblijven kijkt, dat die al heel ruim en grotendeels naar de huidige maatstaven zijn. Oud is niet altijd minder, maar meestal wel ja. De vogelgallerei in burgers was vreselijk.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3255812
Kaela schreef:Zijn ze mee bezig Marloes. Momenteel worden alle vogels verhuisd en gaat dat deel flink op de schop de komende tijd.

Grappig is dat als je naar de toch al behoorlijk oude chimpansee en gorilla verblijven kijkt, dat die al heel ruim en grotendeels naar de huidige maatstaven zijn. Oud is niet altijd minder, maar meestal wel ja. De vogelgallerei in burgers was vreselijk.


Oooh, dat is goed om te lezen! Wij hadden echt een heerlijke dag gehad en gingen als laatste naar de safari (heet dat zo?) en de vogels en zaten niet lekker in de auto terug naar huis. Mijn dierenhart vond dat toch wel heel erg hoor, die kleine hokjes. Ik vind het toch een moeilijk onderwerp. Hoe erg van deze tijd is het nog om dieren te houden enkel voor vermaak van zoveel mogelijk bezoekers? Een gedomesticeerd dier oké, maar die wilde dieren... Ik weet niet. Ik vind het een moeilijke discussie. Daarom wil ik juist zo graag een keer naar Emmen, omdat ze daar een heel andere insteek hebben gekozen. Maar Emmen is niet zo erg naast de deur voor ons ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door