Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#3253466
Die eerste foto, die heb ik, waardeloos!
Rekt te veel uit in het water en ze stappen er makkelijk uit.

Die op die foto van Lizzy blijft veel beter zitten en houdt zich ook beter in het water.
Door eelke
#3253505
Die jij laat zien vind ik onhandig, altijd met 1 poot er in en uit stappen. Die Lizzy laat zien heb ik voor Joep (die jij laat zien hebben we ook, maar die gebruik ik al jaaaaaaaaaaaaaren niet meer, nooit gebruikt). Die vind ik wel makkelijk. De hond kan gewoon op 4 poten blijven staan om ze aan te doen. Zijn bij Joep nog nooit uitgeschoten, en die gaat nogal eens in de rem...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3253562
Waarschijnlijk niet je vraag, maar mijn Kleintje presteerde het ook om uit het tuig van Lizzy te ontsnappen.
Zij was dus wel een echte kat voor alle duidelijkheid, en in paniek voor het tuig... Ze zette zich achterstevoren schrap en trok het over haar hoofd door in de lijn te gaan hangen. Ale, trok zichzelf eruit dus.

Ik geloof echter niet dat een pup met een lijn die je in de hand hebt en dus evt kan vieren indien nodig, daaruit zou ontsnappen. Luis heeft het trouwens nooit gedaan, die was gewoon rustig met het tuig en indien zenuwachtig, liep die voorruit. :biggrin2:

Vrienden.van ons hebben hun katten ook jarenlang aan zo'n tuigjes in de tuin gehad. Nooit problemen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3253563
Wij hadden het tuig van de openingspost voor Oscar. Destijds toen we hem net hadden "voor alle zekerheid, want uit een halsband kon ie vast makkelijk ontsnappen". Maar goed dat ik toen niet wist hoe makkelijk ze daar uit kunnen en dat dat pas gebeurde toen Oscar alleen een beetje stout en niet meer Piet-totale-Paniek was...

Daarnaast zit ie ook niet lekker. Hij gaat altijd scheef en de druk komt dan op gekke plekken. Die van Lizzy zit veel stabieler en vergelijkbare modellen zijn ook in allerlei (betaalbare) opties te vinden op i-net. Tre-pronti is ook leuk, maar mogelijk wat prijzig voor een puppentuigje.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3253640
Dank voor de reacties. Tuigje uit de OP gaat 'm dus niet worden. Dan maar "gewoon" weer een Rogz. Dat lijkt ook de enige waar ze wat langer in kunnen groeien.
Door Erna
#3253643
Ik heb altijd dezelfde als Lizzy. Tre Ponti is leuk maar duur en je kroost groeit nog he. Rogz is dan toch wat leuker geprijsd om een tijdje te overbruggen. Daarnaast vind ik ze ook gewoon heel fijn en ze kunnen in de wasmachine wat hier ook geen overbodige luxe is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3253644
Erna schreef:Ik heb altijd dezelfde als Lizzy. Tre Ponti is leuk maar duur en je kroost groeit nog he. Rogz is dan toch wat leuker geprijsd om een tijdje te overbruggen. Daarnaast vind ik ze ook gewoon heel fijn en ze kunnen in de wasmachine wat hier ook geen overbodige luxe is.

Ik heb die tuigjes ook altijd. Voor de volwassenen hangen er ook wat aan de kapstok en als de kleintjes groot zijn, mogen ze fijn die van Tante Ted enzo gaan verslijten, die hadden pas een nieuwe.

LIgt het aan mij dat ik totaal niet wijs wordt van de maataanduiding bij deze tuigjes en het bijbehorende riedeltje wat eronder staat. Ja het lint is 16mm. verder houdt het voor mij op.

https://www.agradi.nl/rogz-scooter-tuig ... mm-5-8.htm
Door Erna
#3253659
Misschien is dit makkelijker?

S Jellybean, Nekmaat: 200-320mm, Breedte 11mm. Voor Yorkshire, Malthezer, Chihuahua etc.
M Scooter, Nekmaat: 260-400mm, Breedte 16mm. Voor kleine terriërs etc.
L Beachbum, Nekmaat: 340-560mm, Breedte 20mm. Voor Doberman, boxer, Spaniel etc.
XL Armed Response, Nekmaat:430-730mm, Breedte 25mm. Voor Labrador, Bouvier, Rottweiler etc.
XXL Special Agent, Nekmaat: 500-800mm, Breedte 40mm. Voor duitse herder, Bulldog, St. Bernard etc.

De jellybean is voor de kleinste hondjes en de Special Agent voor de grootste.
Door Erna
#3253663
Nog eentje gevonden:

Rogz maattabel

Halsbanden
S: verstelbaar van 20 tot 31 cm
M: verstelbaar van 26 tot 40 cm
L: verstelbaar van 34 tot 56 cm
XL:verstelbaar van 43 tot 70 cm

Choker
M: 26 tot 40 cm
L: 34 tot 56 cm
XL: 43 tot 70 cm

Lijn
S: lengte 1.80, breedte 1 cm
M: lengte 1.40, breedte 1,5 cm
L: lengte 1.40, breedte 2 cm
XL: lengte 1.20, breedte 2,5 cm

Multilijn
S: lengte verstelbaar 1.10 tot 1.80, breedte 1 cm
M: lengte verstelbaar 1.00 tot 1.60, breedte 1,5 cm
L: lengte verstelbaar 1.00 tot 1.60, breedte 2 cm
XL: lengte verstelbaar 1.00 tot 1.60, breedte 2,5 cm

Tuigen
S: omvang 23 cm tot 37 cm
M: omvang 32 cm tot 52 cm
L: omvang 46 cm tot 76 cm
XL: omvang 60 cm tot 100 cm
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3253668
Erna schreef:Misschien is dit makkelijker?

S Jellybean, Nekmaat: 200-320mm, Breedte 11mm. Voor Yorkshire, Malthezer, Chihuahua etc.
M Scooter, Nekmaat: 260-400mm, Breedte 16mm. Voor kleine terriërs etc.
L Beachbum, Nekmaat: 340-560mm, Breedte 20mm. Voor Doberman, boxer, Spaniel etc.
XL Armed Response, Nekmaat:430-730mm, Breedte 25mm. Voor Labrador, Bouvier, Rottweiler etc.
XXL Special Agent, Nekmaat: 500-800mm, Breedte 40mm. Voor duitse herder, Bulldog, St. Bernard etc.

De jellybean is voor de kleinste hondjes en de Special Agent voor de grootste.
Ja kijk hier kunnen we wel wat mee. MIjn dank is groot :-*

Voor nu en een tijdje vooruit zou een Beachbum dus moeten passen.
Door Erna
#3253675
Angelique schreef:Ja kijk hier kunnen we wel wat mee. MIjn dank is groot :-*

Voor nu en een tijdje vooruit zou een Beachbum dus moeten passen.
Dat denk ik wel. Ik heb voor Mildred ook een Beachbum gehad. Is inmiddels stuk gevreten..hahahahaha maar ze heeft hem nog best lang gepast.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3253678
Erna schreef:Dat denk ik wel. Ik heb voor Mildred ook een Beachbum gehad. Is inmiddels stuk gevreten..hahahahaha maar ze heeft hem nog best lang gepast.

Zo gaat dat. :biggrin2: Net even dat ene kleine tuigje erbij gepakt wat ik hier had in het kader van, misschien staat er een maat op. Wil 'm pup aanpassen...argh, sluiting aan diggels.

Dus dan maar 2 nieuwe.

Dan rijst alleen de vraag nog...doe ik economisch en neem ik de bones on red, daar heb ik immers ook de grote tuigen van en dus ook de bijpassende multipurpose lijnen, of neem ik de kekke pop art navy navy.....dilemma's dilemma's >:(
Door Erna
#3253688
Angelique schreef:Zo gaat dat. :biggrin2: Net even dat ene kleine tuigje erbij gepakt wat ik hier had in het kader van, misschien staat er een maat op. Wil 'm pup aanpassen...argh, sluiting aan diggels.

Dus dan maar 2 nieuwe.

Dan rijst alleen de vraag nog...doe ik economisch en neem ik de bones on red, daar heb ik immers ook de grote tuigen van en dus ook de bijpassende multipurpose lijnen, of neem ik de kekke pop art navy navy.....dilemma's dilemma's >:(
Economisch is zooooo 2015
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door