Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3253699
Ik heb antwoord terug van wakker dier, maar dat is eigenlijk een samenvatting van wat op tv gezegd werd, en totaal geen antwoord op mijn vraag. Jammer joh. Enige nieuwe is, is dat we ook geen restproducten moeten voeren omdat de vee industrie daar dan ook aan verdiend, en dat willen ze niet. Goed, dat staat wel een heen eind af van wat ik vind (liever het hele dier gebruiken). Oh en de opmerking, er zijn ook honden 17 jaar geworden op een veganistisch dieet. Goed. Ik ben geneigd terug te typen; er worden ook mensen 100 die roken, drinken en iedere dag 3 speklappen eten. Maar dat doe ik maar niet ;)
Door Martine-Tom
#3253700
eelke schreef:Ik heb antwoord terug van wakker dier, maar dat is eigenlijk een samenvatting van wat op tv gezegd werd, en totaal geen antwoord op mijn vraag. Jammer joh. Enige nieuwe is, is dat we ook geen restproducten moeten voeren omdat de vee industrie daar dan ook aan verdiend, en dat willen ze niet. Goed, dat staat wel een heen eind af van wat ik vind (liever het hele dier gebruiken). Oh en de opmerking, er zijn ook honden 17 jaar geworden op een veganistisch dieet. Goed. Ik ben geneigd terug te typen; er worden ook mensen 100 die roken, drinken en iedere dag 3 speklappen eten. Maar dat doe ik maar niet ;)
GEmiste kans van ze...
#3253706
eelke schreef:Ik heb antwoord terug van wakker dier, maar dat is eigenlijk een samenvatting van wat op tv gezegd werd, en totaal geen antwoord op mijn vraag. Jammer joh. Enige nieuwe is, is dat we ook geen restproducten moeten voeren omdat de vee industrie daar dan ook aan verdiend, en dat willen ze niet. Goed, dat staat wel een heen eind af van wat ik vind (liever het hele dier gebruiken). Oh en de opmerking, er zijn ook honden 17 jaar geworden op een veganistisch dieet. Goed. Ik ben geneigd terug te typen; er worden ook mensen 100 die roken, drinken en iedere dag 3 speklappen eten. Maar dat doe ik maar niet ;)


Ja nee, laten we dat gewoon wegflikkeren ::) . Echt he, ze sporen niet.
#3253709
Tsja. Dit was mijn vraag;

Graag zou ik hier de discussie wat je je hond moet voeren buiten laten, maar als oud vegetariër, en nu nog parttime, ben ik me bewust van mijn eigen vleesconsumptie. Nu heb ik het idee dat wat ik mijn honden voer, grotendeels restproducten zijn, die hoogstens alleen nog in dingen als frikandellen verwerkt zouden worden. Hebben jullie hier meer informatie en berekeningen over? Ik voer volgens de barf methode, waardoor ik precies kan zien wat mijn honden in hun voerbak krijgen.

Gaat alsnog de helft over waarom een hond niet, of weinig, vlees nodig heeft. Laat maar hoor, jammer.
#3253731
Het is eenrichtingsverkeer, niet tegen aan te praten. Ik heb ooit ook een keer een mail gezonden,over iets anders, maar ook een antwoord van niets destijds gekregen.
Wat jammer Eelke, ik had gehoopt op een antwoord ,maar dit is weer een opsomming en herhaling. Kan me voorstellen dat je een reactie terug zou willen mailen.
#3254083
Ik heb alle begrip voor de standpunten van wakker dier en ben het er ook grotendeels mee eens. Ik verschil vooral van mening over of je een carnivoor gezond kunt voeren met plantaardige producten. Of ze dan van dode dieren moeten komen is wat anders, kweekvlees zou ook een optie kunnen worden.

Voor mij is elk door de mens gehouden dier dat geboren wordt er één te veel, huisdieren, veedieren en wilde dieren in hokken, allemaal laten uitsterven als het van mij zou afhangen, maar zolang ze nog niet oud en op zijn zorg je er wel zo goed mogelijk voor. Ik heb alle respect voor fokkers en eigenaren die het welzijn van hun dieren centraal stellen, maar er zijn gewoon te veel huisdieren en het gros heeft het nu ook weer niet bepaald geweldig.
#3254098
frodo quin schreef:Ik heb alle begrip voor de standpunten van wakker dier en ben het er ook grotendeels mee eens. Ik verschil vooral van mening over of je een carnivoor gezond kunt voeren met plantaardige producten. Of ze dan van dode dieren moeten komen is wat anders, kweekvlees zou ook een optie kunnen worden.

Voor mij is elk door de mens gehouden dier dat geboren wordt er één te veel, huisdieren, veedieren en wilde dieren in hokken, allemaal laten uitsterven als het van mij zou afhangen, maar zolang ze nog niet oud en op zijn zorg je er wel zo goed mogelijk voor. Ik heb alle respect voor fokkers en eigenaren die het welzijn van hun dieren centraal stellen, maar er zijn gewoon te veel huisdieren en het gros heeft het nu ook weer niet bepaald geweldig.
Vind je het erg dat ik dit helemaal niet begrijp?
#3254112
Ik begrijp het wel. Ik vind het nogal te rigoureus, dat wel.

Maar oké, dan gaan we richting genetisch gemanipuleerd kipkarkas geloof ik. Ik moet daar nog even over nadenken, wat ik daar van vind.

En allemaal uitsterven vind ik ook nogal wat. Er is nogal een groei gaande in Afrika, waar al een voedseltekort is. Op zich zou ik dan wel voor geboorte beperkende maatregelen zijn, maar dan moet je daar wel de oorzaak van al die geboortes aanpakken, en niet lukraak de helft van de bevolking castreren.

Maar goed, dat is niet volgens de aanpak van wakker dier want die vinden het allemaal stom en het moet nu stoppen.
Ja dat kan ik ook over van alles roepen he, maar zo werkt het niet.
#3254118
eelke schreef:En allemaal uitsterven vind ik ook nogal wat. Er is nogal een groei gaande in Afrika, waar al een voedseltekort is. Op zich zou ik dan wel voor geboorte beperkende maatregelen zijn, maar dan moet je daar wel de oorzaak van al die geboortes aanpakken, en niet lukraak de helft van de bevolking castreren.
Volgens mij gaat het om het laten uitsterven van huisdieren, veestapel en wilde dieren in hokken (dierentuinen) en niet om het laten uitsterven van het menslijk ras. Hoewel dat laatste voor de aarde wel een zegen zou zijn...

De bewering dat honden geen carnivoren zijn vind ik echt zo raar! Sinds wanneer is dat? Waarom hebben ze dan wel het gebit van een carnivoor? Of vergis ik me, heb ik niet goed op zitten letten bij biologie en is het het gebit van een omnivoor? Ik heb nog even in Ko zijn bek gekeken, maar ik zie geen kiezen om mee te malen. Zal ook de reden zijn dat dat gras dat hij soms naar binnen werkt er weer als slierten uitkomt. Waarom zouden we groenten moeten pureren als honden geen carnivoren zijn, blijkbaar kan ik gewoon wat losse gesneden groenten, havervlokken, gekookte aardappelen in zijn bak gooien en komt het wel goed met dat dieet?...
Ja, er zijn honden die werkelijk alles vreten dat ze vinden, maar dat ze daarom alleseters zijn? Niet mijn hond, maar een zak pistachenoten naarbinnen werken resulteert in het uitkakken van pistachenoten, niet vermalen en ook niet verteerd. Mogen die zogenaamde voedingsdeskundigen me dan toch eens uitleggen...
#3254119
src_esther schreef:Volgens mij gaat het om het laten uitsterven van huisdieren, veestapel en wilde dieren in hokken (dierentuinen) en niet om het laten uitsterven van het menslijk ras. Hoewel dat laatste voor de aarde wel een zegen zou zijn...

De bewering dat honden geen carnivoren zijn vind ik echt zo raar! Sinds wanneer is dat? Waarom hebben ze dan wel het gebit van een carnivoor? Of vergis ik me, heb ik niet goed op zitten letten bij biologie en is het het gebit van een omnivoor? Ik heb nog even in Ko zijn bek gekeken, maar ik zie geen kiezen om mee te malen. Zal ook de reden zijn dat dat gras dat hij soms naar binnen werkt er weer als slierten uitkomt. Waarom zouden we groenten moeten pureren als honden geen carnivoren zijn, blijkbaar kan ik gewoon wat losse gesneden groenten, havervlokken, gekookte aardappelen in zijn bak gooien en komt het wel goed met dat dieet?...
Ja, er zijn honden die werkelijk alles vreten dat ze vinden, maar dat ze daarom alleseters zijn? Niet mijn hond, maar een zak pistachenoten naarbinnen werken resulteert in het uitkakken van pistachenoten, niet vermalen en ook niet verteerd. Mogen die zogenaamde voedingsdeskundigen me dan toch eens uitleggen...
Inderdaad :)
#3254139
src_esther schreef:Volgens mij gaat het om het laten uitsterven van huisdieren, veestapel en wilde dieren in hokken (dierentuinen) en niet om het laten uitsterven van het menslijk ras. Hoewel dat laatste voor de aarde wel een zegen zou zijn...
Vind ik het toch een vreemde en vooral erg hypothetische opmerking van iemand die zelf meerdere huisdieren heeft.

Van mij hoeven huisdieren en andere gehouden dieren niet uit te sterven. Wat minder mag wel en dan graag vooral wat minder bij de onnozele "we hebben recht op een huisdier, maar zorgen er voor geen meter voor". Wat natuurlijk vreselijk subjectief en onhaalbaar is, maar ach.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door