Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3251880
TomsBorders schreef:hmm, die van mij zal een bal brengen maar zal nooit van der leven de deur uitwippen zonder mijn toestemming, zelfs niet als mijn moeder eraan komt. Maar ze is ook absoluut niet waaks en ik gok dat als er inbrekers zijn dat ze gewoon wacht tot ik zeg dat we wat gaan doen. is ook niet alles natuurlijk haha.
Dat is beter dan die van ons, als hij een koekje krijgt wijst hij de inbrekers waarschijnlijk de tv aan en neemt de afstandsbediening voor ze mee naar buiten ::)
#3251881
Hope schreef:Dat is beter dan die van ons, als hij een koekje krijgt wijst hij de inbrekers waarschijnlijk de tv aan en neemt de afstandsbediening voor ze mee naar buiten ::)
haha, ok, waar wonen jullie ook alweer? ;) ;)
die van mij kijkt de personen dan aan van wat moet ik hier nou mee, ik eet alleen dingen die Tom me geeft, ze spuugt het meestal beledigd uit als iemand iets in haar mond stopt, bij mij alleen in de helft van de tijd.
#3251883
TomsBorders schreef:haha, ok, waar wonen jullie ook alweer? ;) ;)
die van mij kijkt de personen dan aan van wat moet ik hier nou mee, ik eet alleen dingen die Tom me geeft, ze spuugt het meestal beledigd uit als iemand iets in haar mond stopt, bij mij alleen in de helft van de tijd.
;D ;D :biggrin2:
#3251885
Mijn eerste hond heeft onze toenmalige postbode duidelijk gemaakt dat dat riskant was...
We waren niet thuis en meneer had dus het poortje langs het huis open gemaakt om het pakje in de tuin onder het afdak te gaan leggen...
Echter toen we (gelukkig voor hem kort nadien) thuis kwamen zagen we de poort open staan en hoorden we de postbode roepen: hallo? is daar iemand?
Wij dus snel naar de tuin zien we de postbode op de grond zitten, met 50kg hond boven op zich...
Ze had in zijn broek gepitst (en ik vermoed ook in zijn billen, maar daar heeft hij niet van gepiept alleszins) en toen hij wilde weglopen was hij gestruikeld waarna mijn teef het zo amusant vond dat ze der boven op gaan zitten is en hem helemaal afgewassen heeft, maar owee als hij wilde opstaan, dan zag hij blinkende tandjes...

Mijn huidige groep zou heel veel kabaal maken, maar ik weet niet of ze zouden bijten, tenzij als de postbode hen zou bedreigen...
Nu ik moet er me geen zorgen om maken aangezien ze hier niet in de tuin kunnen.
#3251888
TomsBorders schreef:haha, ok, waar wonen jullie ook alweer? ;) ;)
die van mij kijkt de personen dan aan van wat moet ik hier nou mee, ik eet alleen dingen die Tom me geeft, ze spuugt het meestal beledigd uit als iemand iets in haar mond stopt, bij mij alleen in de helft van de tijd.
Je snapt dat wij andere maatregelen hebben dan de hond ;D
Door Martine-Tom
#3251890
lianneke schreef:Wij hadden bij ons vorige huis ook zo,n postbode. Daarom heb ik nu een bordje op het hek gehangen.
Ik sta er niet voor in dat onze Lorisman, toch zo,n 65 kilo niets doet.
Er is in ieder geval gewaarschuwd.
Denk dat je dan verzekeringstechnisch sterker staat.
O, en ik vind het gewoon een sukkel die postbode.
Volgens mij ben je nog steeds gewoon de pineut hoor of er nou een bordje hangt of niet...
#3251900
Martine-Tom schreef:Volgens mij ben je nog steeds gewoon de pineut hoor of er nou een bordje hangt of niet...
Ja zelfs als slot erop hangt zou je pineut kunnen zijn, maar alles open en alleen een bordje is niet voldoende. Je weer dat er post komt en dan moet je hond die bijt wel wegzetten zodat post kan komen. Ik heb ook wel eens gedacht zet een officiële groene brievenbus in voortuin, hoeven ze niet meer naar de deur toe. Die dingen zijn ook verplicht als de postbode meer dan x meter naar je deur moet afleggen. Ook een probleem opgelost. Maar ik heb gekozen voor een brievenbus naast de voordeur. Die erin dicht gemaakt! Als ooit de tussendeur open is (ja dat gebeurd nog wel eens met je handen vol en zo) dan moeten ze niet de vingers van de postbode afbijten of de post lezen.
#3251901
lianneke schreef:Daar ben ik niet zo zeker van als iemand ongevraagd ons afgesloten erf betreedt.
Hoe kan iemand een afgesloten erf betreden? Als je erop kunt is het niet afgesloten en als het afgesloten is kun je er niet op (tenzij je gaat inbreken en dingen stuk maakt).
#3251905
Lil schreef:Hoe kan iemand een afgesloten erf betreden? Als je erop kunt is het niet afgesloten en als het afgesloten is kun je er niet op (tenzij je gaat inbreken en dingen stuk maakt).
En ook dan ben je toch de pineut, als je hond de inbreker bijt? Staat me iets van bij, van een topic lang geleden?

In ieder geval gaat er hier een slot op morgen. Niet omdat mijn honden bezoekers bijten (wat maar weer bewezen is vandaag), maar omdat ik wil voorkomen dat onbekenden het erf betreden en daarna het hek niet goed dichtdoen, omdat dat zo lastig is.
#3251906
Lil schreef:Hoe kan iemand een afgesloten erf betreden? Als je erop kunt is het niet afgesloten en als het afgesloten is kun je er niet op (tenzij je gaat inbreken en dingen stuk maakt).
In die zin afgesloten, het is volledig omheind, het hek zit dicht, niet op slot.
We hebben nu een brievenbus bij de weg. En een oude zinken vuilnisbak voor de pakjes.
Nu hoeft de postbode het erf niet meer op.
#3251920
Nou, ik had ook tegen onze badkamerverbouwer gezegd, als je pauze komt houden, klop dan ff. Na 1,5 week dacht die beste man, ach, die lieve golden retriever, ik kan best zo binnen stappen!
Dus die stond 'ineens' in de keuken. Mooi dat Joep dat niet oké vond! Kop laag, rughaar omhoog, hij stond een meter voor hem 'tot hier en niet verder jij'. Ik denk dat hij nog gebeten had ook. Tot hij hem herkende, en toen ontspande hij en ging zijn kwispelstaart weer aan, maar dat was me toch ff gek hoor.

Dus ook hier moeten ze dat niet doen :biggrin2: maar ja, wij hebben geen hek ofzo.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door