Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3249466
Pauline schreef:Was het maar een bejaardenhuis.... Het is wel om de hoek, dat is juist. Maar.... mijn vader is n.a.v. zijn delier opgenomen als psychogeriatrisch patiënt in een verpleeghuis. Hij zit in een tweepersoonskamer, nu nog alleen, maar dinsdag komt er een bij. En op een huiskamer met 13 zwaar demente mensen.

Omdat hij een delier heeft (gehad) zit hij in zorg observatie...., hij heeft dus geen zorg nodig. JA met het geven van zijn medicijnen en af en toe met zijn maaltijden, maar dat is het. De verpleging is ook stomverbaasd dat hij daar zit. Maar dat is het beleid als je uit het ziekenhuis wordt ontslagen. En nu wordt hij dus helemaal gek en is zo verdrietig en gewoon bang voor de mensen die er zitten..... Dus nee... ik ga hem niet alleen daar achterlaten. Overdag is hij bij ons in huis en 's avonds brengen we hem terug en slaapt hij daar, zolang hij nog een éénpersoons kamer heeft. Maandag hebben we een gesprek met de verpleeghuisarts en de psycholoog en dan vechten we lekker verder.

Ik weet er alles van . dat was voor ons ook de reden om de zorg van onze (schoon)pa zelf maar op ons te nemen
Ik wens je heel , heel erg veel sterkte in de strijd :-*
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3249469
Hij heeft geen zorg nodig, alleen sturing en een beetje onthoud-hulp...... Wassen, aankleden, steunkousen, eren warm maken, uitkleden en doet hij allemaal zelf.
Door smulpaap
#3249472
Pauline schreef:Hij heeft geen zorg nodig, alleen sturing en een beetje onthoud-hulp...... Wassen, aankleden, steunkousen, eren warm maken, uitkleden en doet hij allemaal zelf.
Misschien is een vrijwilligerscentrale iets om jullie wat te ontlasten ?
En misschien weet men in de instelling waar je vader nu is ook wel iets ?

https://www.alleszelf.nl/vrijwilligers/
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3249473
Verdorie zeg. Het zal ook eens makkelijk gaan ::)
Balen dat je de operatie af moet zeggen, maar ik denk wel dat het een goede keus is.
Succes met alles! :-*
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3249495
Pauline schreef:Was het maar een bejaardenhuis.... Het is wel om de hoek, dat is juist. Maar.... mijn vader is n.a.v. zijn delier opgenomen als psychogeriatrisch patiënt in een verpleeghuis. Hij zit in een tweepersoonskamer, nu nog alleen, maar dinsdag komt er een bij. En op een huiskamer met 13 zwaar demente mensen.

Omdat hij een delier heeft (gehad) zit hij in zorg observatie...., hij heeft dus geen zorg nodig. JA met het geven van zijn medicijnen en af en toe met zijn maaltijden, maar dat is het. De verpleging is ook stomverbaasd dat hij daar zit. Maar dat is het beleid als je uit het ziekenhuis wordt ontslagen. En nu wordt hij dus helemaal gek en is zo verdrietig en gewoon bang voor de mensen die er zitten..... Dus nee... ik ga hem niet alleen daar achterlaten. Overdag is hij bij ons in huis en 's avonds brengen we hem terug en slaapt hij daar, zolang hij nog een éénpersoons kamer heeft. Maandag hebben we een gesprek met de verpleeghuisarts en de psycholoog en dan vechten we lekker verder.
Ongelooflijk!!!!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3249498
Jeetje zeg daar word je toch echt niet goed van :-X

Het blijkt maar weer dat je ALTIJD zelf de regie in handen moet houden!!

Heel veel sterkte en heel veel succes!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3249499
Oh hemel, wat een narighied. Typisch weer zo,n geval van...het was te mooi om waar te zijn. Jemig, wie bedenkt zoiets om die man in zo,n tent te stoppen. :( sterkte met paps :-* hopenlijk komt er snel een oplossing.
Door Hanny
#3249529
Pauline, ik had wel zoiets verwacht. Bejaardenhuizen zijn er eigenlijk niet meer, de mensen, die daar naar toe mogen hebben wel meer zorg nodig.
Voordat je in gesprek gaat, is het wel verstandig om te weten, wat je zou willen. Soms wil je als kind iets, dat er niet is.
Dan moet je je wens bijstellen. Misschien is het wel zo, dat er binnen de kortste tijd een idee is, waar je vader zou kunnen wonen.
Bekijk anders eens één van de nieuwere woonmogelijkheden voor mensen, die zorg nodig hebben. Ik weet niet, of dat financiëel haalbaar is, maar mijn moeder heeft de laatste periode van haar leven op die manier doorgebracht, dat was voor ons een zegen. We hoefden nooit bezorgd te zijn, als we weggingen, zo warm en goed voelde het.
Je vader zal voorlopig wel verdrietig blijven, klinkt een beetje onaardig, maar zo zal het wel zijn. Verlies van alles is gewoon te veel. Meehuilen gaat niet helpen, een zo goed mogelijke oplossing vinden is wat je kunt doen en meer is er niet.
Als je wilt, kun je me gerust bellen, ben ervaringsdeskundige.

Hanny
Gebruikersavatar
Door kira
#3249551
Oh wat naar. Het wegvallen van wat ik maar noem de tussenzorg geeft dit soort ellende. Dikke knuffel en ik hoop jullie vinden een goede plek voor je vader als het inderdaad thuis niet meer mogelijk is.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3249556
Pap heeft AOW en een heel klein pensioen, dus financieel is het niet je van het zullen we maar zeggen.

Wat duidelijk is, is dat zijn korte termijn geheugen eigenlijk weg is, hij onthoudt amper nog iets. En dan bedoel ik namen, of hij gegeten heeft, wat hij gegeten heeft, of hij medicijnen ingenomen heeft, dat soort dingen. Hanny je hebt gelijk, wij (pap en wij) weten wat we willen en morgen gaan we dat bespreken. Vooralsnog (zolang hij daar zit) haal ik hem 2x per dag op (hij zit nu voetbal te kijken met Eddie) en ga er 's avonds even naartoe. 15 minuten of zo, kop thee, praatje en weg ben ik weer.

Ik hoop morgen in het gesprek met de verpleeghuisarts en de psycholoog meer duidelijkheid te krijgen over wat er wel nodig is en hoe dat mogelijk is. Morgenvroeg om half negen is de mevrouw van Carint die de plaatsing regelt de eerste die ik bel. Ik heb haar vrijdagavond al een mail gestuurd, dus ze weet wat er speelt.

Wordt vervolgd......
Door Hanny
#3249577
Pauline, verdiep je ook in die wat meer privé huizen. Doen, doen, doen.
Niet denken, dat dat te veel kost.
Je vader zal zeker financiële ondersteuning krijgen, ook als hij in een niet prettig huis woont.
Pas geleden stond er nog iets in de krant over kijkdagen in Hengelo.
Zet hem op, mijn moeder kon met PGB en aow en nog iets, ook wat aangenamer wonen.

Ik ga niet zeggen, het komt wel goed, want dat komt het niet, het is gewoon heftig onaangenaam, maar het beste er van maken, dat kan wel.
Hanny
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3249578
Hanny schreef:Pauline, verdiep je ook in die wat meer privé huizen. Doen, doen, doen.
Niet denken, dat dat te veel kost.
Je vader zal zeker financiële ondersteuning krijgen, ook als hij in een niet prettig huis woont.
Pas geleden stond er nog iets in de krant over kijkdagen in Hengelo.
Zet hem op, mijn moeder kon met PGB en aow en nog iets, ook wat aangenamer wonen.

Ik ga niet zeggen, het komt wel goed, want dat komt het niet, het is gewoon heftig onaangenaam, maar het beste er van maken, dat kan wel.
Hanny
ik ga ernaar kijken Hanny! Eerst even morgen mijn best gaan doen, ik moet het nu stapje voor stapje doen. Operatie gaat dan wel niet door, maar de klachten blijven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door