Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3248275
Lil schreef:Een tourniquet kan helemaal open als het goed is, maar is niet heel simpel (ook niet heel moeilijk aan te leggen). Daarom dat ik dus een goedkoop lijntje meeneem (en ook handig als reserve voor jezelf of onschuldige loslopers zonder baas). Ik prop die gewoon in de broekzak, zie ik mij bij 30 graden met een tourniquet niet doen.
Met alleen een lijn krijg je niks gedaan. Je moet iets sterks hebben om mee te draaien, je hebt in je eentje gewoon te weinig kracht.

Het is beter dan niks, hoor. En ik heb tegenwoordig ook altijd een reserve-lijn bij. Al is het maar voor het idee dat ik een hond aan een boom kan binden of zo.
Door Lil
#3248279
Hope schreef:Met alleen een lijn krijg je niks gedaan. Je moet iets sterks hebben om mee te draaien, je hebt in je eentje gewoon te weinig kracht.

Het is beter dan niks, hoor. En ik heb tegenwoordig ook altijd een reserve-lijn bij. Al is het maar voor het idee dat ik een hond aan een boom kan binden of zo.
Jawel, is dan gewoon een wurgketting. Hond gaat daarmee out hoor. Gewoon omleggen, kant met haak door handvat, omhoog trekken (lichtere honden til je dan zo aan de nek omhoog. Mijn 60 kg hond niet natuurlijk).
#3248280
Lil schreef:Jawel, is dan gewoon een wurgketting. Hond gaat daarmee out hoor. Gewoon omleggen, kant met haak door handvat, omhoog trekken (lichtere honden til je dan zo aan de nek omhoog. Mijn 60 kg hond niet natuurlijk).
Na wat ik gezien heb durf ik je echt te garanderen dat als een hond moordneigingen heeft, dit niet voldoende is.
Er hingen twee volwassen mannen aan een ketting. En de hond ging niet out, hapte alleen naar adem.
Door Lil
#3248283
Hope schreef:Na wat ik gezien heb durf ik je echt te garanderen dat als een hond moordneigingen heeft, dit niet voldoende is.
Er hingen twee volwassen mannen aan een ketting. En de hond ging niet out, hapte alleen naar adem.
Das ruk. Heb al een rottweiler out zien gaan door dus op te hangen aan een gewone wurglijn, maar dat is idd geen moordmachine met die blik waar jullie het over hebben (maar had wel vast vast en deed ook pakwerk).
#3248287
Hope schreef:Na wat ik gezien heb durf ik je echt te garanderen dat als een hond moordneigingen heeft, dit niet voldoende is.
Er hingen twee volwassen mannen aan een ketting. En de hond ging niet out, hapte alleen naar adem.
Nee, in mijn ervaring is wurgen idd nog niet zo simpel :-\ Bij mijn jachthondje geen probleem, maar een vechthond, met dikke gespierde nek en wellicht nog een vetlaag, ik geef het je te doen. Met een stok zou het wel kunnen lukken, al lijkt het me ook een klus om die stok de hele tijd op zijn plek te houden.
#3248288
Boeffie Blafmans schreef:Nee, in mijn ervaring is wurgen idd nog niet zo simpel :-\ Bij mijn jachthondje geen probleem, maar een vechthond, met dikke gespierde nek en wellicht nog een vetlaag, ik geef het je te doen. Met een stok zou het wel kunnen lukken, al lijkt het me ook een klus om die stok de hele tijd op zijn plek te houden.
Een gewone stok, zo'n oud, dood ding wat je in het bos op de grond vind zal breken.

Misschien heb ik gewoon heel veel pech gehad, maar de lieve schat die ik heb geprobeerd te wurgen was zó moordlustig en zó gespierd... Dat was echt ongezond.

Ik hoorde later dat iemand dacht dat de hond aan een verzwaarde halsband + ketting had gezeten om de nekspieren zo dik te krijgen. Geen idee of het waar is maar sjemig wat had dat beest een homp kneiterharde spieren :-X
#3248289
Boeffie Blafmans schreef:Nee, in mijn ervaring is wurgen idd nog niet zo simpel :-\ Bij mijn jachthondje geen probleem, maar een vechthond, met dikke gespierde nek en wellicht nog een vetlaag, ik geef het je te doen. Met een stok zou het wel kunnen lukken, al lijkt het me ook een klus om die stok de hele tijd op zijn plek te houden.
Dat hoeft toch niet, je doet de stok in de halsband en dan draai je de stok (zo deden we in canada het prikkeldraad spannen :cool: ).
Door Lil
#3248292
Hope schreef:Een gewone stok, zo'n oud, dood ding wat je in het bos op de grond vind zal breken.

Misschien heb ik gewoon heel veel pech gehad, maar de lieve schat die ik heb geprobeerd te wurgen was zó moordlustig en zó gespierd... Dat was echt ongezond.

Ik hoorde later dat iemand dacht dat de hond aan een verzwaarde halsband + ketting had gezeten om de nekspieren zo dik te krijgen. Geen idee of het waar is maar sjemig wat had dat beest een homp kneiterharde spieren :-X
Ja dat doen die malloten hele hele zware kettingen om de nek knopen en ze daar hele dagen mee laten slepen zodat ze een mooie gespierde nek krijgen....
#3248294
Lil schreef:Ja dat doen die malloten hele hele zware kettingen om de nek knopen en ze daar hele dagen mee laten slepen zodat ze een mooie gespierde nek krijgen....
Oh echt joh! Ik dacht dat het een fabeltje was!
#3248298
Lijn leg je net achter de onderkaak tegen de hals naar boven toe vlak achter de oren, door handvat van de lijn halen en ophangen. Precies die plek is onder de keel zacht. Daar kan je verwurging en ook mee sturen. Daar precies zit de zwakke plek. Hoger op de nek heeft inderdaad geen zin. Hond stikt dan meteen, hapt naar lucht en zal kotsbewegingen maken. Is een heel gevoelige plek.
#3248306
miik schreef:Dat hoeft toch niet, je doet de stok in de halsband en dan draai je de stok (zo deden we in canada het prikkeldraad spannen :cool: ).
Ja, maar ik dacht, wat dan als je je handen nodig hebt en de stok moet loslaten? Maar als je het goed doet, dan heb je je handen natuurlijk niet voor iets anders nodig. Moet ie wel een halsband dragen ... Nou ja, hier ga ik het sowieso niet inzetten, ik zit niet te wachten op honden met een strotbeschadiging. Gelukkig zijn ze de laatste jaren ook steeds liever voor elkaar :)
#3248389
Hope schreef:Oh echt joh! Ik dacht dat het een fabeltje was!
Of dat bij die hond gebeurt is is natuurlijk wat anders, maar het wordt wel degelijk gedaan in het vechthondencircuit. Wat daar allemaal gebeurt is nog erger dan je voor mogelijk houd, je zou is naar een goede documentaire moeten kijken. In de US worden honden die uit het circuit gered worden meestal geplaatst, behalve diegene die al volledig getraind zijn omdat die honden doorgaans al zo gekwelden gestoord zijn dat ze ondanks een goede begeleiding nog steeds gevaarlijk zijn als ze de kans krijgen, zij krijgen geen tweede kans en worden afgemaakt. Die laatste zijn de honden die jij in gedachte hebt. Soms komt het trouwens ook voor bij honden waar niet mee gevochten wordt, maar gelukkig is verre van de hele groep zo.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door