Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Monique77
#3248509
Van de 4 honden die hier rondlopen is Kay de enige die gegrepen is/wordt

1x door een Duitse Herder, bijtwond in zijn oor wat gehecht moest worden
Verder is die 1x enorm gedomineerd door 2 doggen (waarbij de eigenaren echt zaten te wachten tot zijn honden zouden gaan bijten) maar gelukkig bleef Kay toen heel onderdanig staan waardoor de doggen geen lol erin zagen en afdropen

De ontmoeting met de 2 doggen heeft psychisch veel meer schade bij Kay aangericht dan de bijtwond van de herder, want zodra hij nu doggen ziet is Kay ineens heel onzeker tegen het angstige aan

Verder gelukkig nog nooit aanvallen meegemaakt bij mijn eigen honden, al ontwijk ik nu veel meer honden met eigenaren die totaal niet op hun honden letten
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3248547
Er zijn wel vaker dingen voorgevallen maar dat ging dankzij Xavi, die rustig bleef, altijd goed.
1 keer is hij tot bloedens toe gebeten door 1 of andere jachthond die altijd los liep in de wijk. Ik schreeuwen en doen, die vent lachte me gewoon uit (oude seniele vent).
Hond beet Xavi in zn neus en het bloed vloog er uit.. mn benen en schoenen zaten er helemaal onder.
Tsja toen werd Xavi ook boos, maar die was het ook zo weer vergeten.

Als ik er aan denk voel ik me nog schuldig. Xavi was stikbraaf en die klote hond maar dreigen en patsen.
En ik kon niks doen om hem weg te krijgen. :'(
Helaas is Xavi nu niet altijd zo stikbraaf meer.
Altijd leuk, loslopende agressieve klote beesten die het voor je verprutsen.
Zo. ::)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3248548
Hylos schreef:Er zijn wel vaker dingen voorgevallen maar dat ging dankzij Xavi, die rustig bleef, altijd goed.
1 keer is hij tot bloedens toe gebeten door 1 of andere jachthond die altijd los liep in de wijk. Ik schreeuwen en doen, die vent lachte me gewoon uit (oude seniele vent).
Hond beet Xavi in zn neus en het bloed vloog er uit.. mn benen en schoenen zaten er helemaal onder.
Tsja toen werd Xavi ook boos, maar die was het ook zo weer vergeten.

Als ik er aan denk voel ik me nog schuldig. Xavi was stikbraaf en die klote hond maar dreigen en patsen.
En ik kon niks doen om hem weg te krijgen. :'(
Helaas is Xavi nu niet altijd zo stikbraaf meer.
Altijd leuk, loslopende agressieve klote beesten die het voor je verprutsen.
Zo. ::)
Hier zijn op die manier 4 honden voor de rest van hun leven verpest. :'(
Door Martine-Tom
#3248813
Wat triest om te lezen hoeveel mensen overwegen om na de huidige hond te stoppen met honden vanwege de idioten met vechthonden.
Ik hoor inmiddels ook bij die groep. De gedachte om na Tom te stoppen met honden komt steeds vaker op...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3248876
Martine-Tom schreef:Wat triest om te lezen hoeveel mensen overwegen om na de huidige hond te stoppen met honden vanwege de idioten met vechthonden.
Ik hoor inmiddels ook bij die groep. De gedachte om na Tom te stoppen met honden komt steeds vaker op...
Ja, echt triest.

Ik ben blij met de ruimte die wij hebben. Ik kan prima het wandelen overslaan en toch een blije hond hebben.
Woonde ik in een drukke stad zonder ruime tuin dan weet ik niet of ik nog een hond zou willen.
#3248933
Martine-Tom schreef:Wat triest om te lezen hoeveel mensen overwegen om na de huidige hond te stoppen met honden vanwege de idioten met vechthonden.
Ik hoor inmiddels ook bij die groep. De gedachte om na Tom te stoppen met honden komt steeds vaker op...
Tja, ik weet niet hoor. Even een rekensommetje: 12 jaar lang honden x 365 dagen per jaar x 5 wandelingen per dag = 21.900 wandelingen. Daarvan ongeveer 10x een aanval meegemaakt met echte wonden (hechtingen nodig en vaak ook antibioticumkuur), dat is nog steeds minder dan 0,05%. En dan heb ik nog niet eens meegerekend dat ik met 4 honden loop (oke , niet gedurende die hele periode van 12 jaar) en dat je per wandeling tig honden tegenkomt. Dus eigenlijk is het percentage nog vele malen kleiner.
Valt best mee dus.

En de kans op een dodelijke aanval is nog veel kleiner. Akelig om mee te maken, zeker. Traumatisch, ook.
Maar weet je, dat is een nare pijnlijke potentieel dodelijke ziekte ook, en de kans daarop is pas echt groot.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3248938
Spikkelneus schreef:Tja, ik weet niet hoor. Even een rekensommetje: 12 jaar lang honden x 365 dagen per jaar x 5 wandelingen per dag = 21.900 wandelingen. Daarvan ongeveer 10x een aanval meegemaakt met echte wonden (hechtingen nodig en vaak ook antibioticumkuur), dat is nog steeds minder dan 0,05%. En dan heb ik nog niet eens meegerekend dat ik met 4 honden loop (oke , niet gedurende die hele periode van 12 jaar) en dat je per wandeling tig honden tegenkomt. Dus eigenlijk is het percentage nog vele malen kleiner.
Valt best mee dus.

En de kans op een dodelijke aanval is nog veel kleiner. Akelig om mee te maken, zeker. Traumatisch, ook.
Maar weet je, dat is een nare pijnlijke potentieel dodelijke ziekte ook, en de kans daarop is pas echt groot.
Zo'n trauma kan je de lol van die 21.900 wandelingen in één keer ontnemen. En waar doe je het dan nog voor?
Door smulpaap
#3248939
Martine-Tom schreef:Wat triest om te lezen hoeveel mensen overwegen om na de huidige hond te stoppen met honden vanwege de idioten met vechthonden.
Ik hoor inmiddels ook bij die groep. De gedachte om na Tom te stoppen met honden komt steeds vaker op...
Ik had dus gisteren ook weer een dag .... 1,5 uur onderweg geweest . Ze hebben van die 1,5 uur 20 minuten veilig kunnen lopen
En de rest van de wandeling als vogeltjes in een kooi (hun kar )
Ik was een uurtje thuis en dacht ik ga maar weer . Omdat je van sommigen zo ongeveer de tijden weet
De tweede ronde idem . Geen lol aan . Ik ben maar weer naar huis gegaan
Ik was bijna thuis en er hing bijna een Staf in mijn kar , diezelfde Staf heeft twee weken geleden een hond te pakken gehad hier in de buurt
En dat steekt dan doodleuk los de weg over , en de eigenaar . Je kan het wel invullen , optreden ho maar
Nu zijn ze hier gelukkig oud(er) dus ze hoeven in elk geval niet meer te rennen enz .
Toen dacht ik ook weer eens , als zij er niet meer zijn . Dan ga ik zelf heerlijk wandelen zonder stress en gedoe
En dat is niet omdat ik mijn twee bejaarden zo graag kwijt wil . Maar dat zijn zo van die dagen waarop ik denk , ik vind er echt geen bal meer aan
Vandaag ging het gelukkig weer wel , en ze konden lekker lopen , snuffelen etc . Dan kom je gelukkig ook weer normale mensen en honden tegen
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3248943
Spikkelneus schreef:Tja, ik weet niet hoor. Even een rekensommetje: 12 jaar lang honden x 365 dagen per jaar x 5 wandelingen per dag = 21.900 wandelingen. Daarvan ongeveer 10x een aanval meegemaakt met echte wonden (hechtingen nodig en vaak ook antibioticumkuur), dat is nog steeds minder dan 0,05%. En dan heb ik nog niet eens meegerekend dat ik met 4 honden loop (oke , niet gedurende die hele periode van 12 jaar) en dat je per wandeling tig honden tegenkomt. Dus eigenlijk is het percentage nog vele malen kleiner.
Valt best mee dus.

En de kans op een dodelijke aanval is nog veel kleiner. Akelig om mee te maken, zeker. Traumatisch, ook.
Maar weet je, dat is een nare pijnlijke potentieel dodelijke ziekte ook, en de kans daarop is pas echt groot.
Leuk gerekend, maar voor ons gold in 2 jaar tijd 4 flinke aanvallen op 1 hond die slechts 3 keer per dag uit gaat. Maar hoe leuk je ook rekent, elke aanval is er 1 teveel. Ik snap best dat elke hond een keer niet luistert ed, maar ik vind het totaal onlogisch dat er zoveel mensen zo bang zijn voor aanvallen zijn. Dat is gewoon buiten proportie. Ziektes horen bij het leven, das kut. Maar aanvallen zijn gewoon 99 van de 100 keer prima te voorkomen en dus hartstikke overbodig.
Door Lizzy
#3248949
Spikkelneus schreef:Tja, ik weet niet hoor. Even een rekensommetje: 12 jaar lang honden x 365 dagen per jaar x 5 wandelingen per dag = 21.900 wandelingen. Daarvan ongeveer 10x een aanval meegemaakt met echte wonden (hechtingen nodig en vaak ook antibioticumkuur), dat is nog steeds minder dan 0,05%. En dan heb ik nog niet eens meegerekend dat ik met 4 honden loop (oke , niet gedurende die hele periode van 12 jaar) en dat je per wandeling tig honden tegenkomt. Dus eigenlijk is het percentage nog vele malen kleiner.
Valt best mee dus.

En de kans op een dodelijke aanval is nog veel kleiner. Akelig om mee te maken, zeker. Traumatisch, ook.
Maar weet je, dat is een nare pijnlijke potentieel dodelijke ziekte ook, en de kans daarop is pas echt groot.
Ja, hoewel een traumatische ervaring super veel indruk maakt vind ik dit soort berichten echt fijn. Het helpt toch te relativeren :-*
#3248953
Martine-Tom schreef:Wat triest om te lezen hoeveel mensen overwegen om na de huidige hond te stoppen met honden vanwege de idioten met vechthonden.
Ik hoor inmiddels ook bij die groep. De gedachte om na Tom te stoppen met honden komt steeds vaker op...
Moyra is (gelukkig) niet aangevallen door vechthonden. Een keer een border en 5x een labrador.
Maar evengoed naar. Als er al een nieuwe hond zou komen is die in ieder geval niet meer zo klein. Dat is toch wel heel kwetsbaar, heb ik ondervonden.
Niet dat het bij grote honden minder erg is, zeker niet. Maar zo'n kleintje is helemaal eng.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3248954
-Annemarie- schreef:Moyra is (gelukkig) niet aangevallen door vechthonden. Een keer een border en 5x een labrador.
Maar evengoed naar. Als er al een nieuwe hond zou komen is die in ieder geval niet meer zo klein. Dat is toch wel heel kwetsbaar, heb ik ondervonden.
Niet dat het bij grote honden minder erg is, zeker niet. Maar zo'n kleintje is helemaal eng.
Terwijl ik nou juist had bedacht dat je een kleintje in elk geval op kan tillen bij potentieel gevaar.
Zo zie je maar, ieder zijn eigen zorgen en gedachten.
#3248958
Optillen lukt ook alleen maar als ze dicht bij me is, en ik het op tijd zie aankomen. Dat is bijna nooit het geval. :(
Maar het scheelt wel hoor, ik heb het echt wel gedaan. En toen beukte die hond me bijna de sloot in omdat ik Moyra in m'n armen had. ::)
#3248965
Hylos schreef:Er zijn wel vaker dingen voorgevallen maar dat ging dankzij Xavi, die rustig bleef, altijd goed.
1 keer is hij tot bloedens toe gebeten door 1 of andere jachthond die altijd los liep in de wijk. Ik schreeuwen en doen, die vent lachte me gewoon uit (oude seniele vent).
Hond beet Xavi in zn neus en het bloed vloog er uit.. mn benen en schoenen zaten er helemaal onder.
Tsja toen werd Xavi ook boos, maar die was het ook zo weer vergeten.

Als ik er aan denk voel ik me nog schuldig. Xavi was stikbraaf en die klote hond maar dreigen en patsen.
En ik kon niks doen om hem weg te krijgen. :'(
Helaas is Xavi nu niet altijd zo stikbraaf meer.
Altijd leuk, loslopende agressieve klote beesten die het voor je verprutsen.
Zo. ::)
Daar valt Dorian ook onder,hij is vanaf 3 maandjes oud al regelmatig aangevallen(gelukkig kon ik er net op tijd tussen springen,daardoor kon ik erger voorkomen)
Maar het resultaat is nu wel dat zodra Dorian een andere hond tegenkomt in de stress springt.
Komen wij geen andere honden tegen,dan is hij leuk ontspannen zoals hij altjd is,maar zodra er een andere hond in beeld komt veranderd zijn gedrag heel erg. :-\ :'(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door