Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3258808
-Annemarie- schreef: Het RIVM gaat meer tijd vrijmaken om te spreken met ouders die vragen hebben over het nut van het vaccineren van hun kinderen.

http://www.parool.nl/amsterdam/rivm-gaa ... ~a4404752/

Kijk, dat vind ik dan wel weer een goede ontwikkeling. Zo is er in ieder geval betere communicatie, heel belangrijk.

Stel ik voor dat de vereniging voor kritisch prikken erbij gaat zitten. Je kan er donder op zeggen dat de rivm uiteraard alleen voor eigen parochie spreekt. Hebben ouders nog niets aan dan dus.
#3258815
Diego schreef:Stel ik voor dat de vereniging voor kritisch prikken erbij gaat zitten. Je kan er donder op zeggen dat de rivm uiteraard alleen voor eigen parochie spreekt. Hebben ouders nog niets aan dan dus.

Wie is de parochie van het RIVM dan?
#3258816
Diego schreef:Stel ik voor dat de vereniging voor kritisch prikken erbij gaat zitten. Je kan er donder op zeggen dat de rivm uiteraard alleen voor eigen parochie spreekt. Hebben ouders nog niets aan dan dus.
+1
Ik ben geen fan van kritisch prikken, maar nog meer eenzijdige informatie geven gaat geen oplossing bieden.

Wat ik wel boeiend vind is dat de discussie in de media de afgelopen week doet alsof ouders óf keurig het rvp volgen, óf totaal niet laten enten. Daar zit nog een hele wereld tussen maar daar hoor je niets van. Ouders die uitstellen, niet alles enten maar sommige entingen wél geven, of een ander schema aanhouden. Ik vind dat jammer. In de media wordt het nu wel een erg verhitte discussie waarbij kritische ouders of schrijvers zelfs met de dood worden bedreigd. Bizar vind ik dat.
#3258834
Hope schreef:Wat ik wel boeiend vind is dat de discussie in de media de afgelopen week doet alsof ouders óf keurig het rvp volgen, óf totaal niet laten enten. Daar zit nog een hele wereld tussen maar daar hoor je niets van. Ouders die uitstellen, niet alles enten maar sommige entingen wél geven, of een ander schema aanhouden. Ik vind dat jammer. In de media wordt het nu wel een erg verhitte discussie waarbij kritische ouders of schrijvers zelfs met de dood worden bedreigd. Bizar vind ik dat.
In de media wordt eigenlijk altijd zwart-wit geschetst en ontbreekt vrijwel altijd de nuance, dus ook in deze discussie, daar kijk ik niet van op. Jammer is het natuurlijk wel.
#3262672
Doranto schreef:Ik heb geen flash-player en wil die ook niet, dus kan het helaas niet bekijken.
Maar gezien de reacties, mis ik er niet veel aan.

Wat mij opviel was dat er wereldwijd echt toch wel veel serieuze bijwerkingen gemeld zijn. En dan heb ik het niet over koorts en spierpijn maar over langdurige, chronische klachten. Er was een Nederlands meisje in de uitzending die vóór de vaccinatie elke dag sportte, studeerde en kerngezond was en dat nu 24 pillen per dag slikte en volledig was afgekeurd omdat ze stikte van de pijn en vermoeidheid. Ze moest elke week een injectie halen in het ziekenhuis omdat haar imuumsysteem niet meer fatsoenlijk functioneerde.

Het is bekend bij instanties dat er veel verdenkingen zijn voor het vaccin maar er wordt eigenlijk niets mee gedaan. Er is een onderzoek uitgevoerd maar dat onderzoek heeft gebruik gemaakt van gegevens die zijn aangeleverd door de grootste fabrikant van het vaccin. Een beetje gekleurd zullen we maar zeggen zo'n onderzoek.

Er waren maar bar weinig artsen die hardop durfden te zeggen dat hun patiënten chronisch ziek waren vanwege entschade. Meisjes zagen soms wel 20 artsen voor ze een soort van diagnose kregen.

Overigens gaat het RIVM ook een onderzoek uitvoeren. Het verbaasd mij dat tot die tijd de enting nog vrolijk wordt gegeven en de campagne niet is veranderd. Geef mensen dan tot die tijd op zijn minst goede informatie. Ook stond de werking van het vaccin ter discussie. Er was een man die cijfers noemde en voor Nederland betekende het (uit mijn hoofd) zo'n 100 gevallen van kanker per jaar minder waarvoor dan álle meisjes werden ingeënt. Hij vond dat buitenproportioneel en zoals hij het vertelde kon ik mij daar helemaal in vinden. Het blijft, ook wanneer er ingeënt is, zaak om regelmatig een uitstrijkje te laten maken. Alleen dit biedt zekerheid. De enting in elk geval niet.
#3262675
Hope schreef:Wat mij opviel was dat er wereldwijd echt toch wel veel serieuze bijwerkingen gemeld zijn. En dan heb ik het niet over koorts en spierpijn maar over langdurige, chronische klachten. Er was een Nederlands meisje in de uitzending die vóór de vaccinatie elke dag sportte, studeerde en kerngezond was en dat nu 24 pillen per dag slikte en volledig was afgekeurd omdat ze stikte van de pijn en vermoeidheid. Ze moest elke week een injectie halen in het ziekenhuis omdat haar imuumsysteem niet meer fatsoenlijk functioneerde.

Het is bekend bij instanties dat er veel verdenkingen zijn voor het vaccin maar er wordt eigenlijk niets mee gedaan. Er is een onderzoek uitgevoerd maar dat onderzoek heeft gebruik gemaakt van gegevens die zijn aangeleverd door de grootste fabrikant van het vaccin. Een beetje gekleurd zullen we maar zeggen zo'n onderzoek.

Er waren maar bar weinig artsen die hardop durfden te zeggen dat hun patiënten chronisch ziek waren vanwege entschade. Meisjes zagen soms wel 20 artsen voor ze een soort van diagnose kregen.

Overigens gaat het RIVM ook een onderzoek uitvoeren. Het verbaasd mij dat tot die tijd de enting nog vrolijk wordt gegeven en de campagne niet is veranderd. Geef mensen dan tot die tijd op zijn minst goede informatie. Ook stond de werking van het vaccin ter discussie. Er was een man die cijfers noemde en voor Nederland betekende het (uit mijn hoofd) zo'n 100 gevallen van kanker per jaar minder waarvoor dan álle meisjes werden ingeënt. Hij vond dat buitenproportioneel en zoals hij het vertelde kon ik mij daar helemaal in vinden. Het blijft, ook wanneer er ingeënt is, zaak om regelmatig een uitstrijkje te laten maken. Alleen dit biedt zekerheid. De enting in elk geval niet.
:-X
#3262725
Ik was net een paar jaar lid op Bp. Onze jongste dochter mocht voor de Hpv vaccinatie. Het was 2009 denk ik?
In ieder geval een paar maanden daarvóór heb ik hier een topic geopend over die vaccinatie (helaas opgeschoond, het is niet anders :) ).
Daar kwamen toen heel veel verschillende reacties op. Begrijpelijk. Mensen die van dichtbij hadden meegemaakt wat baarmoederhalskanker veroorzaakt reageerden. Natuurlijk!
Mensen die twijfels hadden reageerden ook.
Na overleg met dochter heeft ze besloten de vaccinatie niet te halen. Wie neemt de beslissing en wie voelt zich verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen. Dat was echt geen makkelijk proces, zeker niet met een dochter op die leeftijd.
Ze was een uitzondering in haar groep op de basisschool.
Oudste dochter heeft de oproep nooit gehad. Ze is drie jaar ouder.

In overleg met de huisarts hebben we de dochters toen (2009!) aangeraden om vanaf een jaar of 20/25 regelmatig een uitstrijkje te laten maken. Wat ons betreft een prima alternatief voor de vaccinatie.

Ik vind het nog steeds een verschrikkelijk moeilijke discussie, vaccinaties. Maar blijf bij wat ik al eerder gezegd heb, het zou makkelijker moeten zijn om hierover te kunnen beslissen/overleggen.



V.w.b. het Lareb. Meneer heeft voor twee verschillende 'geneesmiddelen' geprobeerd melding te doen van nare bijwerkingen. Daar heb je meer dan gemiddeld doorzettingsvermogen voor nodig.
#3262845
Ik ken de bron eerlijk gezegd niet . Ik kwam dit toevallig tegen . Nu is er genoeg te vinden over de hpv enting , die het zeker de moeite waard maken om toch goed na te denken over deze enting alvorens die te laten zetten .

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door