Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3245640
hannabelgje schreef:Om het maar niet te hebben over de mensen met diabetes type 2. Die moeten zo veel zelf betalen. Onder de noemer dat het hun eigen schuld is dat ze het hebben. Belachelijk gewoon.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Mijn vorige buuf, hoogbejaarde dame heeft dm type 1, al sinds een jaar of 40. De laatste 10 jaar ofzo al dezelfde insuline. Moest afgelopen jaar ineens over op een andere omdat de hare te duur was. Als ze dis wilde kon dat wel maar mocht ze t zelf betalen..
Door Too
#3245641
hannabelgje schreef:Ja echt serieus. Bij type 1 wordt alles vergoed en bij type 2 dus niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Naaah wat raar, is het dan ook zo dat de behandeling van neem-een-dwarsstraat [en stel t een beetje lomp] longkanker bij een zéér ervaren roker of lever cirrose bij iemand die zichzelf al jaren op sterk water probeert te krijgen dan ook niet vergoed wordt?
Want je had ook niet kunnen roken, je hoeft geen alcohol te drinken...
Door Lil
#3245648
hannabelgje schreef:Nog nooit van gehoord dat dat kan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Type 2 = er wordt insuline aangemaakt maar te weinig/ wordt niet opgenomen

Type 1 = lichaam kan niets meer.

Tenzij je definieert als jeugd of ouderdom.

Maar dan wordt het ingewikkeld ik heb de genen voor type 1, maar gelet op mijn leeftijd zou ik dan type 2 krijgen? Nee de type aanduiding wordt vaak een zooitje van gemaakt ook door internisten. Dus rare regeling.

https://www.dvn.nl/files/site/201603_Di ... rdelen.pdf
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door