Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3244398
Drains kan je langer laten zitten met ontstekingen, maar blijf dan wel goed in de gaten houden dat ze niet vast gaan groeien in de wonden.

Ik zou echt aangifte doen. Mocht de verzekering roepen dat ze niet gaan uitkeren en de eigenaresse gaat roepen dat het allemaal wel mee viel dan sta jij straks met lege handen.
#3244403
Even zakelijk: heb je een rechtsbijstand verzekering?
Dan zou ik het hen mooi laten regelen zodra er enige vertraging of weerstand van de familie sarplaninac is!
De hele situatie kost je al genoeg energie; strijd om 'gelijk', verschillende visies, emotie, redelijkheid etc... is denk ik helemaal niet gezond, levert je persoonlijk ook niks op.

En ik denk ook dat aangifte/melding doen verstandig is voor je dossiervorming.


Heel veel sterkte


PS: Wellicht is er voor jullie beiden ook wel een Bach-/bloesem-/... remedie die na de rescue kan helpen met de verwerking, vertrouwen en balans hervinden
#3244404
We gaan vanmiddag op controle bij de arts die de operatie uit voerde. zij kan i.i.g. de ontwikkeling beoordelen. Dan bespreek ik ook meteen het maken van een kweekje, om te bepalen of we van ab moeten veranderen.
Ik heb vanmorgen daarnaast gebeld met de arts uit Ameland, met speciale deskundigheid t.a.v. wondverzorging. Hij was bezig met spreekuur en visites natuurlijk, maar belt me vanavond terug! Echt hoor, dit soort artsen, die zó veel passie voor hun vak hebben dat ze in hun vrije tijd iemand die geen patiënt is, willen helpen..
Vooruitlopend op het gesprek met hem, deed ik zijn vrouw kort verslag en gaf aan waar ik zijn advies over hoopte te kunnen krijgen. Dat betreft o.a. het gebruikte spoelmiddel, waarvan ik geen drukte wilde maken voor die paar dagen maar nu het niet verloopt als gehoopt en spoelen langer nodig zal zijn... Ik noemde haar het middel en zei "Volgens mij is uw man hier niet zo'n voorstander van", waarop zij even neutraal antwoordde: "U heeft goed geluisterd..". Pracht-mens.
Wat is het toch een rijkdom als je in dit soort shit zit als je artsen kent met speciale deskundigheid op het gebied waar je mee te kampen hebt. Dat kan het verschil maken!
#3244407
Too schreef:Wellicht is er voor jullie beiden ook wel een Bach-/bloesem-/... remedie die na de rescue kan helpen met de verwerking, vertrouwen en balans hervinden
De GT heeft me een boekje uit geleend over Bach remedies! (auteur Margriet Dudok van Heel) Ik ben er natuurlijk nog geen tel aan toe gekomen, maar ga dat zeker bekijken!

Qua dossiervorming denk ik dat we geen haast hebben met aangifte: ze is onmiddellijk na de aanval gezien door arts en assistentes, zaterdag heb ik de arts gesproken na het bezoek aan de GT en ook de arts verteld over Daantjes angst en het advies van de GT, zondag is ze gezien door de spoedarts, ze gaat straks opnieuw naar de dokter.. Als iemand een dossier wil, ik heb er genoeg..
Idem voor allerhande bewijzen van goed gedrag: ze heeft gelukkig volop mee gedaan aan officiële testen en toetsen, dus hoe ze in aanleg is en hoe ze zich gedroeg is bewijsbaar.

Als die mensen alles netjes vergoeden én voldoende (!!) maatregelen treffen om herhaling te voorkomen.. Ik wacht heel even af hoe het zich ontwikkeld. Er is een brief klaar voor hen, met volledig verslag. Die stuurt mijn vader later deze dag incl. de eerste facturen per mail aan hen toe, met het verzoek per omgaande te vergoeden, omdat ik dat hen nu immers voor schiet.. We zullen zien.
#3244410
Och wat een verhaal! Heel veel sterkte met het herstel van jullie beiden...

Ik zou wel aangifte doen. Zelfs als ze wel alles vergoed. Mocht het, god verhoede, nog eens gebeuren, dan is het iig bekend bij de politie. Je kan bij de aangifte ook aangeven dat het contact nu goed verloopt en dat je alleen melding doet ivm dossiervorming.

De GT moet je ook echt laten vergoeden. Die had je toch niet nodig gehad als dit niet gebeurd was? Dus is het directe schade vanuit dit ongeval en horen de kosten ervan dus ook bij de veroorzaker...
#3244412
Theevelien schreef:Heb nog niet eerder gereageerd, maar wil jullie allebei ook heel veel sterkte wensen! Ik lees hier altijd zoveel goeds over honingzalf bij infecties, zou dat Daantje misschien ook kunnen helpen bij de wondgenezing?
De arts uit Ameland is goed bekend met de div. Vetramil producten, dus als hij dat van toepassing vindt hoor ik dat vanavond zeker, incl. wat en hoe. Ik heb ook wel gedacht of dat misschien wat zou zijn, maar wil in zulke ernstige wonden niet 'wat proberen', dus ik wacht zijn advies af en ga tot die tijd over op fysiologisch zout. Ik verwacht n.a.v. ons laatste gesprek (nov. 2015) dat hij dat i.i.g. erg verstandig gaat vinden.
Door Martine-Tom
#3244413
Altijd melding maken!
Als er meerdere meldingen van dezelfde hond binnen komen gaat het door naar een speciaal team en die brengen dan raport uit bij de burgemeester die sancties op kan leggen (muilkorven, aanlijnen ed) dus het is van belang om ALTIJD melding te maken na een aanval.
Beterschap!
#3244414
Ik zal me door de politie laten informeren over de mogelijkheden qua melden en aangifte en of/hoe ik het ene kan omzetten in het andere, etc. Maar even niet nu, eerst Jip - mijn zoete hummel die zich al zo groot schikt! - de beentjes laten strekken, dan naar de da en hopelijk later de bijna onzichtbare Jut & Jul hun zó verdiende vrije wandeling geven! Dan nog het gesprek met de kei uit Ameland.. Ik denk dat het niet vandaag zal zijn, maar eerlijk, ik zoek dat z.s.m. uit, ik hecht giga veel waarde aan het voorkomen van herhaling!
Lizetta schreef:(...) De GT moet je ook echt laten vergoeden. Die had je toch niet nodig gehad als dit niet gebeurd was? Dus is het directe schade vanuit dit ongeval en horen de kosten ervan dus ook bij de veroorzaker...
Klopt, alles wat het me gaat kosten - incl. gedragsbegeleiding - krijgt ze gepresenteerd. En wat het al gekost heeft en welk onderzoek/behandeling eventueel nog zal volgen staat netjes in de brief. Mijn vader heeft vrijdag ook telefonisch al aan de eigenaar door gegeven dat we een GT gaan bezoeken, waarvan ze zie dit heel verstandig te vinden, omdat haar hond er ook bij eentje geweest was, zij het zonder resultaat.
#3244415
Bach bloesem gaan nemen door een boekje te kezen lijkt mij geen strak plan. Bezoek een goede therapeut (dat is niet iemand die een cursusje van 15 lessen heeft gehad) voor iets op maat.

Sterkte!

Ik hoop op snel herstel en goede medewerking van de andere eigenaar.
#3244417
Lil schreef:Bach bloesem gaan nemen door een boekje te kezen lijkt mij geen strak plan. Bezoek een goede therapeut (dat is niet iemand die een cursusje van 15 lessen heeft gehad) voor iets op maat.
Oh, maar zo bedoelde ik het niet ;) Ik ben er gewoon nog helemaal niet bekend mee, nu mijn eerste ervaring, met de rescue. Ter info dat boekje te leen gekregen, omdat ik er nog niet mee bekend ben. Dat ga ik lezen.
Door Martine-Tom
#3244424
Parelridder schreef:Ik zal me door de politie laten informeren over de mogelijkheden qua melden en aangifte en of/hoe ik het ene kan omzetten in het andere, etc. Maar even niet nu, eerst Jip - mijn zoete hummel die zich al zo groot schikt! - de beentjes laten strekken, dan naar de da en hopelijk later de bijna onzichtbare Jut & Jul hun zó verdiende vrije wandeling geven! Dan nog het gesprek met de kei uit Ameland.. Ik denk dat het niet vandaag zal zijn, maar eerlijk, ik zoek dat z.s.m. uit, ik hecht giga veel waarde aan het voorkomen van herhaling!

Klopt, alles wat het me gaat kosten - incl. gedragsbegeleiding - krijgt ze gepresenteerd. En wat het al gekost heeft en welk onderzoek/behandeling eventueel nog zal volgen staat netjes in de brief. Mijn vader heeft vrijdag ook telefonisch al aan de eigenaar door gegeven dat we een GT gaan bezoeken, waarvan ze zie dit heel verstandig te vinden, omdat haar hond er ook bij eentje geweest was, zij het zonder resultaat.
heeft idd geen haast, eerste prio zijn jouw honden. Zodra de rust wat weergekeerd is is het vroeg zat.
Ik stond er zelf nooit bij stil dus daarom zei ik het. In Goes waren het 3 afzonderlijke meldingen over dezelfde hond watvervoor zorgde dat er sancties kwamen, en toen ik de 3e melder bleek te zijn duurde het 3 dagen voor ze politie aan de deur kregen. Sindsdien meld ik het dus altijd...zodra mn hoofd ernaar staat ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door