Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3244089
eelke schreef:Maar dat is ook echt wel uitstraling inderdaad. Gijs triggert dat bij heeeeeeeeeeeeel veel honden. Ik denk dat 8 van de 10 honden die we tegen komen heftiger reageren dan ze bv op Joep (oh, mijn Joep) zouden doen. En dan zijn ze dus nog aangelijnd, want ik heb ze bijna nooit meer los. Gijs maakt vlammetjes los in honden geloof ik.

Als Gijs de uitstraling van J en J had was hij de koning van het bos joh! :cool:
Scott is zo'n hond. Wil ie bij andere honden tegenwoordig nog wel ff afwachten wat voor vlees ie in de kuip heeft, alles wat groot is met veel haar is bij voorbaat een reden om tekeer te gaan of ze nu loslopen of niet, of ze nu dichtbij zijn of niet, maakt geen zak uit. Hij moet ze niet en zal dat ook ff laten weten. Ben Kaio een keer tegengekomen, hij draaide zich om en ging direct volledig uit z'n pan. Alle andere honden daar ging prima, maar newfies mot ie gewoon niet

We liepen laatst een rondje door de wijk en ik zag dus wel een vrouw aankomen maar zag pas vrij laat dat er een hond bijhoorde (want dan was ik gewoon omgedraaid).
Was een berner sennen, liep los. Omdat het nogal hard waaide riep ik met enig volume 'wilt u alstublief uw hond roepen, de mijne is niet zo vriendelijk'. Ging ze eerst sputteren ::), ik heb Scott opgepakt en ben weggelopen (die Berner stond inmiddels voor zn neus want uiteraard kwam ie niet toen ze wel riep). Toen we verder liepen kwam ze even verhaal halen, vriendlief ging wel ff de discussie aan... ze was helemaal ontdaan want ik had zo geschreeuwd (ja muts... er stond windkracht 6 of zo, daar moest ik even overheen komen). dat haar hond losliep waar het niet mag, dat ie ongevraagd mijn hond lastig valt, die ook nog eens aangelijnd is en minstens 40 kilo lichter is en dat haar hond niet komt als ie wordt geroepen, dat deed er allemaal niet toe... Ik had niet zo mogen schreeuwen tegen haar ::)
#3244153
pluk schreef:Scott is zo'n hond. Wil ie bij andere honden tegenwoordig nog wel ff afwachten wat voor vlees ie in de kuip heeft, alles wat groot is met veel haar is bij voorbaat een reden om tekeer te gaan of ze nu loslopen of niet, of ze nu dichtbij zijn of niet, maakt geen zak uit. Hij moet ze niet en zal dat ook ff laten weten. Ben Kaio een keer tegengekomen, hij draaide zich om en ging direct volledig uit z'n pan. Alle andere honden daar ging prima, maar newfies mot ie gewoon niet
oja had ik er toen niet ook 2 bij me? Na ja in ieder geval sloofde Scott zich erg uit en hadden die van mij alleen maar zoiets van hee die otters kunnen zwemmen! :biggrin2:
Ben wel blij dat ze kleine hondjes dan maar een beetje negeren.
#3244185
Lil schreef:Misschien het overwegen waard?

https://www.amazon.com/Unique-designer- ... ative=9325
Dit gaat vast werken!!!

Jacy wordt steeds beter getraind, normaal zou hij in zo'n situatie vol in de riem gehangen hebben, grommend ed.. Nu een zacht keelgeluidje en strak tegen mij aan...
Ik weet dat ik goed gehandeld heb, ik stond al op het gras, zag hond aankomen, ging verder, helemaal naar de andere kant, het gras op. Jacy op mij laten concentreren, neusje vastgepakt en zijn blik op mij laten richten.. En behalve dat keelgeluidje deed hij dus niets, dit is echt een mijlpaal voor mijn ventje, gaat echt steeds beter, alleen.... Niet recht op mijn hond aflopen >:(

Bedankt voor de tip Lil, ik zal wat voorzichtiger zijn met het roepen dat mijn hond wel wat doet.
En verder moet ik gewoon accepteren dat ik in de ogen van anderen gewoon een viswijf ben... :-[
#3244213
Ik zeg niets. Heb geen zin meer om mij druk te maken. Houd mijn hond gewoon bij mij, loopt er loslopend wild wat niet luistert, probeer ik ze zelf in te laten zien hoe idioot het er uitziet. Ik controle, zij totaal geen.
Jackpot krijg ik als ik doorloop en dat ding blijft met mij meerennen. Onder luid gesmeek van t baasje, 'of ik alsjeblieft even stil wil staan"

Neu...

Bij bochten neem ik sowieso extra maatregelen.
Door Martine-Tom
#3244223
Senta schreef:Ik zeg niets. Heb geen zin meer om mij druk te maken. Houd mijn hond gewoon bij mij, loopt er loslopend wild wat niet luistert, probeer ik ze zelf in te laten zien hoe idioot het er uitziet. Ik controle, zij totaal geen.
Jackpot krijg ik als ik doorloop en dat ding blijft met mij meerennen. Onder luid gesmeek van t baasje, 'of ik alsjeblieft even stil wil staan"

Neu...

Bij bochten neem ik sowieso extra maatregelen.
Dat doorlopen doe ik tegenwoordig ook als ik merk dat de hond niks kwaad in de zin heeft ;D
Ik heb uit china nu hele goedkope riemen gehaald en er altijd 1 extra bij als baas giga ver is (maar wel in zicht) geef ik een gil dat ik hondlief wel ff vang. Zet vervolgens hond vast en loop door. Meestal kunnen de baasjes dan ineens wel rennen. Uiteraard hou ik in de gateb of t goed gaat ;) in rdam nog niet nodig geweest maar in goes een aantal keer gedaan, werkte uitstekend.
#3244224
Martine-Tom schreef:Dat doorlopen doe ik tegenwoordig ook als ik merk dat de hond niks kwaad in de zin heeft ;D
Ik heb uit china nu hele goedkope riemen gehaald en er altijd 1 extra bij als baas giga ver is (maar wel in zicht) geef ik een gil dat ik hondlief wel ff vang. Zet vervolgens hond vast en loop door. Meestal kunnen de baasjes dan ineens wel rennen. Uiteraard hou ik in de gateb of t goed gaat ;) in rdam nog niet nodig geweest maar in goes een aantal keer gedaan, werkte uitstekend.

Goed idee! ik heb nog ergens "krijgertje" = lichte strerke lijn, ook maar eens gewoon bij me steken, vooral als ik ga steppen.

Overigens is manlief zo eens thuisgekomen met labrador: die vond rennende man wel gezellig. Uiteindelijk via dierenambulance retour baas. Die was not amused....
Door Martine-Tom
#3244225
Siberienne schreef:Goed idee! ik heb nog ergens "krijgertje" = lichte strerke lijn, ook maar eens gewoon bij me steken, vooral als ik ga steppen.

Overigens is manlief zo eens thuisgekomen met labrador: die vond rennende man wel gezellig. Uiteindelijk via dierenambulance retour baas. Die was not amused....
Werkt uitstekend hoor :biggrin2:
Ik doe het alleen als ik de baas wel zie maar ver genoeg is om te doen of ik hem niet gezien heb. Hond vastzetten en nonchalant weglopen.
In Goes 2x gedaan bij honden die me al meerdere keren hadden achtervolgt en Tom opjoegen. Keer op keer op bazen staan wachten die langzaam aangeslenterd kwamen. Divere gesprekken gehad, niks hielp.
Vastzetten hielp ineens wel. Voordeel dat ze het rondvertelden dus iedereen hield ineens zn hond bij als ik aankwam :biggrin2:
#3244228
Martine-Tom schreef:Werkt uitstekend hoor :biggrin2:
Ik doe het alleen als ik de baas wel zie maar ver genoeg is om te doen of ik hem niet gezien heb. Hond vastzetten en nonchalant weglopen.
In Goes 2x gedaan bij honden die me al meerdere keren hadden achtervolgt en Tom opjoegen. Keer op keer op bazen staan wachten die langzaam aangeslenterd kwamen. Divere gesprekken gehad, niks hielp.
Vastzetten hielp ineens wel. Voordeel dat ze het rondvertelden dus iedereen hield ineens zn hond bij als ik aankwam :biggrin2:

ik zie het echt voor me, briljant... :biggrin2: :biggrin2: Ook zo onschuldig, ik bedoel, je doet de andere hond totaal geen kwaad ofzo, dus mensen kunnen eigenlijk ook niet echt boos worden.. Ik vind het echt goed gevonden.
#3244293
Martine-Tom schreef:Dat doorlopen doe ik tegenwoordig ook als ik merk dat de hond niks kwaad in de zin heeft ;D
Ik heb uit china nu hele goedkope riemen gehaald en er altijd 1 extra bij als baas giga ver is (maar wel in zicht) geef ik een gil dat ik hondlief wel ff vang. Zet vervolgens hond vast en loop door. Meestal kunnen de baasjes dan ineens wel rennen. Uiteraard hou ik in de gateb of t goed gaat ;) in rdam nog niet nodig geweest maar in goes een aantal keer gedaan, werkte uitstekend.
Heb je daar nooit een bak gezeik mee gekregen? Mijn ervaring is,wat je ook doet of zegt, het nooit goed is. En handelen al helemaal niet.
Loopaltijd langs 2 honden die gruwelijk tekeer gaan achter een stalen spijlen poortje, heb altijd zin om eens mn supersoaker mee te nemen en die op hun giegel te zetten. Wedden dat ze dan hun bakkes houden. Maar helaas ik ben bang dat ik dr enorm veel gezeur mee krijg. ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door