Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3297844
hannabelgje schreef:Voor het eerst iets besteld bij coolblue. Die gasten hebben wel humor zeg: je kunt je postbode begroeten met confetti. Lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Wachtmuziekjes al geluisterd?
Door zurca
#3297852
Kim gecondoleerd met het verlies van je oma. Ik hoop dat vandaag een dag is geweest waar je met een fijn gevoel (ik weet even niet hoe ik het kan omschrijven maar hoop dat je me begrijpt) op terug kan kijken...

Pauline...wat kan ik schrijven... Er spreekt zoveel liefde en verdriet uit je bericht, ik voel het gewoon. Ik wil je veel kracht en sterkte toewensen in deze zo moeilijke periode...Dikke knuffel voor jou :bigarmhug: :-*
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3297853
De begrafenis was mooi, het was erg ontroerend om te zien hoe veel mensen er waren (ze was toch 95, bijzonder dat ze nog zo veel mensen om zich heen had), en om te horen wat er verteld werd over oma. Het was zwaar, maar we kijken er met een goed gevoel op terug.

Iedereen heel erg bedankt voor het meeleven! :-*

Morgen "gewoon" weer aan het werk...
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3297915
Vanmiddag om vier uur hebben we een gesprek met de verpleeghuisarts inzake het palliatieve beleid, dat wat ons betreft maar op 1 ding gericht is: pap mag geen pijn hebben!

Gisteravond heeft hij nog even een opleving gehad, zat rechtop en heeft zelfs nog een poosje gesproken. Toen ik mijn verbazing kenbaar maakte en zei dat ik dacht dat hij ging sterven antwoordde hij: "Tja..., dat kan je maar 1 keer doen hoor!" en moest om zichzelf lachen. Op mijn vraag (die ik al zo vaak heb gesteld en het antwoord wel weet, maar op de één of andere manier is het sterker dan mezelf) of hij bang is om te sterven, gaf hij weer aan dat dat absoluut niet het geval is. Waarom zei hij, daar waar ik naartoe ga wordt op mij gewacht, je moeder staat te springen!

Vanmorgen gingen zijn ogen niet meer open toen ik hem goedemorgen wenste. Hij slaapt heel diep en zijn ademhaling stokt al regelmatig. Hij ligt heel rustig en vredig en ik ga er regelmatig even naartoe om gewoon bij hem te zijn. Nog even samen. :'( Toen ik wegging merkte hij dat ik hem kuste en hij glimlachte. Het is in onze keuze om pap nu nog zo min mogelijk aan te raken of wakker proberen te krijgen. Je laatste reis moet je alleen gaan en mij lijkt het reuze irritant als je steeds door je geliefden wakker gemaakt wordt. Gewoon bij hem zijn is voor ons genoeg.

Nog steeds (uiteraard) geen idee hoe lang dit duren gaat. Maar we doen het "gewoon", dit laatste stuk gaan we ook samen voor zover mogelijk.
Door eelke
#3297936
Mooi, Pauline.

Nou ik gooi dr maar gewoon even saaie dagelijkse dingen tussendoor. Het is ein-de-lijk een beetje fatsoenlijk weer om buiten te zijn. Hehe. Dus ik heb mn bak klaargemaakt om boontjes te zaaien, wat dingetjes gesnoeid, en rommel opgeruimd buiten. Knapt er meteen weer wat van op. Alleen zo jammer dat mijn hortensia's veel last hebben gehad van de vorst een tijdje terug. Ze zijn helemaal bruin geworden. En het zijn wel de blikvangers in mijn tuin, 3 grote bossen van 1,5 x 1,5 en soms wel tot 2 meter hoog. :-\
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3297950
Wat een mooi moment nog gisteravond Paulien. Zwaar om het zo bewust en van dichtbij mee te maken. Zo fijn voor je vader dat hij zijn geliefden dicht bij zich weet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3297952
eelke schreef:Mooi, Pauline.

Nou ik gooi dr maar gewoon even saaie dagelijkse dingen tussendoor. Het is ein-de-lijk een beetje fatsoenlijk weer om buiten te zijn. Hehe. Dus ik heb mn bak klaargemaakt om boontjes te zaaien, wat dingetjes gesnoeid, en rommel opgeruimd buiten. Knapt er meteen weer wat van op. Alleen zo jammer dat mijn hortensia's veel last hebben gehad van de vorst een tijdje terug. Ze zijn helemaal bruin geworden. En het zijn wel de blikvangers in mijn tuin, 3 grote bossen van 1,5 x 1,5 en soms wel tot 2 meter hoog. :-\
Dat klinkt prachtig die grote hortensia's! Denk dat ze nog wel bijtrekken hoor, hoe winter/voorjaar ook was, uiteindelijk bloeiden de hortensia's hier altijd goed. Ik moet het nu nog doen met mini-hortensia's. MIjn grote struiken zijn helaas achtergebleven bij de verhuizing. Kan niet wachten tot ze flink groter worden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3297953
Wat zwaar voor jou Plien :-* An sich wel "mooi" zoals het gaat en dat je de wetenschap hebt dat vader er hele dikke vrede mee heeft. Maar al met al is het toch gewoon afscheid nemen van je laatste ouder en dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Dikke kus :-*
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3297955
Om zes uur vanavond wordt er met dormicum gestart. Naar alle waarschijnlijkheid zal hij daarna niet meer aanspreekbaar zijn. Vanmiddag hebben we nog even kunnen praten, futiliteiten..., alles wat gezegd moet worden is allang gezegd.

Bedankt voor jullie warme aandacht, het doet zo'n pijn...... :'(
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3297958
Kim_S schreef:De begrafenis was mooi, het was erg ontroerend om te zien hoe veel mensen er waren (ze was toch 95, bijzonder dat ze nog zo veel mensen om zich heen had), en om te horen wat er verteld werd over oma. Het was zwaar, maar we kijken er met een goed gevoel op terug.

Iedereen heel erg bedankt voor het meeleven! :-*

Morgen "gewoon" weer aan het werk...
Gecondoleerd, Kim en familie. :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door