Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3346839
Ik denk dat ik zou overwegen om te stoppen met het betalen van de hypotheek van het oude huis. Dan kom je er namelijk ook vanaf. Als de bank moeilijk kan doen, kan jij dat ook hoor.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3346842
Eef+doggies schreef:Jeeee wat rot :-X

En een onderhandse lening voor de restschuld?
Geen rijk familielid/kennis die weet dat jullie goed voor het bedrag zijn en het even kan missen?

:bigarmhug:
Helaas geen rijke mensen in de buurt...

Restschuld is minimaal 30.000 euro.

En bij niet meer betalen van de hypotheek wordt het huis geveild, en halen ze de restschuld bij onze bezittingen, waaronder ons huidige huis. Dat lijkt me ook niet de bedoeling...

Voor nu lijkt een huurder de beste oplossing. Dan maar even geen toestemming aan de bank vragen. En dan als de wiedeweerga oversluiten naar een Duitse bank, als dat lukt.

Maar waar gaan we nu in hemelsnaam betrouwbare huurders vandaan toveren, zonder officieel te adverteren?
Door Hanny
#3346843
Ik weet, dat je het niet wilt, maar het huis, waar je nu woont verkopen, als dat wel lukt. Ik begrijp het wel, maar ik zou niet nog weer weet ik hoeveel jaren met ellende willen zitten. Dan maar terug naar jullie oude huis. Klinkt een beetje hard, maar financiële ellende is ook niets.
Soms spatten dromen uit elkaar, dat is dan maar zo.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3346845
Ik snap je reactie Hanny. Hebben we ook echt meerdere malen overwogen hoor.

Alleen, dan zitten we waarschijnlijk in hetzelfde schuitje. We hebben kosten gemaakt voor verbouwen van het huis (meegenomen in de hypotheek) en het huis is nu nog niet "verkoopbaar" in die zin dat het niet oplevert wat we aan de bank moeten betalen. Dat vergt nog kluswerk, en dus ook geld. Dus dan zitten we als we het nu verkopen wederom met een restschuld die niet te financieren is.

Los van het feit dat onze kinderen hier naar school gaan en hun sociale leven hebben, en manlief en ik dan allebei een andere baan moeten zoeken omdat het oude huis zo'n 250 km verderop is. Dan nog onze pony's en schapen herplaatsen omdat we die niet op 1100 m2 kunnen houden... Dat doen we dus allemaal ook niet "zomaar", terwijl we niet zeker weten of het dan verkocht wordt.

Als het simpel was geweest dan hadden we het in de afgelopen 10 jaar al wel opgelost...
#3346850
Kim_S schreef:Helaas geen rijke mensen in de buurt...

Restschuld is minimaal 30.000 euro.

En bij niet meer betalen van de hypotheek wordt het huis geveild, en halen ze de restschuld bij onze bezittingen, waaronder ons huidige huis. Dat lijkt me ook niet de bedoeling...

Voor nu lijkt een huurder de beste oplossing. Dan maar even geen toestemming aan de bank vragen. En dan als de wiedeweerga oversluiten naar een Duitse bank, als dat lukt.

Maar waar gaan we nu in hemelsnaam betrouwbare huurders vandaan toveren, zonder officieel te adverteren?
Jammer...

Verhuren lijkt dan inderdaad de beste optie.
Zouden hypotheekverstrekkers actief op zoek zijn om te controleren of hun huizen worden verhuurd? Nee toch? Ik neem aan dat dat pas een probleem is, als de huurder voor problemen zorgt. Dus wat dat betreft zou je misschien wel gewoon kunnen adverteren?
Door eelke
#3346853
Wat bizar ook, op 30.000 euro...dat is op zich helemaal niet veel geld... Oké, ik kan het niet missen nu hoor, maar sjonge. Dat betaal je nu ook in een x aantal jaar aan je hypotheek...

Hopelijk stijgen de huizenprijzen nog even door. Hier is het gekkenhuis wat dat betreft en dan woon ik nog in een krimp gebied. Bijna alles in uiterlijk een maand verkocht.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3346858
Kim_S schreef: Helaas geen rijke mensen in de buurt...

Restschuld is minimaal 30.000 euro.

En bij niet meer betalen van de hypotheek wordt het huis geveild, en halen ze de restschuld bij onze bezittingen, waaronder ons huidige huis. Dat lijkt me ook niet de bedoeling...

Voor nu lijkt een huurder de beste oplossing. Dan maar even geen toestemming aan de bank vragen. En dan als de wiedeweerga oversluiten naar een Duitse bank, als dat lukt.

Maar waar gaan we nu in hemelsnaam betrouwbare huurders vandaan toveren, zonder officieel te adverteren?
Wat een rotsituatie.
Over die €30.000...
Geen ouders/familie/vrienden met overwaarde op hun huis die op een of andere manier garant kunnen staan?

Je zou nog kunnen overwegen om je aan te melden bij RTL voor Uitstel van executie :-)
Door zurca
#3346861
Wat een ontzettend nare situatie zo Kim!
Dat die bank zo dwars ligt...de hypotheekrente is nu laag, jullie rentevasteperiode loopt af...in plaats van met een lagere rente voorstel te komen komen ze bij jullie met een drie keer zo hoge rente aan?! ::) :o :-X
Soms moeten ze regels de regels laten en eens gaan kijken naar de mensen, praten en samen tot een oplossing zien te komen.

Ik kan niets voor jullie betekenen Kim, maar ik hoop en duim heel hard dat er toch een oplossing gaat komen voor jullie :bigarmhug:
#3346892
Ik kan het eens aan mijn pa vragen, maar ik vermoed dat hij niet gaat staan springen bij iemand die hij van haar noch pluim kent... :-\
Over een lening om je restschuld af te betalen dan.
Ik snap niet helemaal hoe het in elkaar zit, maar ik begrijp dat dat zou helpen?

Is het ook allemaal erg dringend plots? Want ik vermoed dat hij pas over een jaar of zo geld vrij krijgt... Kan nu nog niet zeggen wanneer, er staat ook een verkoop van een huis on hold. ::) Maar hij heeft het dan niet meteen zelf nodig, dat weet ik wel.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3346895
Nee joh PoP, dat hoeft echt niet! Daar zou ik me heel erg bezwaard door voelen. Maar erg lief dat je (en alle anderen) zo meedenkt :-*

We gaan proberen huurders te vinden, en dan komt het hopelijk toch eindelijk goed.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door