Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3314542
koekje schreef:Het is 10 uur en alle kindertjes liggen eindelijk soort van schoon op bed. Ik zou eigenlijk de zooi het speelgoed moeten opruimen, maar er zit een rood iemand op me.
Sien weet wat jij nodig hebt. Zooi ligt er morgen ook nog wel :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3314658
Ja, Sien weet idd wat ik nodig heb. Paar uur later werd ik gewekt door meneer, die kwam ook eens naar bed. Bleek dat Sien aan zijn kant op het voeteneind met haar bruine oog had gestempeld. Hij zegt dat dan altijd op zo'n manier dat ik het dan moet oplossen. Ik gelijk chagrijnig, want ik had een baby al constant aan de tiet hangen en ook geen zin in een wakkere Vera. Dus ik zei dat we er al inlagen en dat ik er op dat moment niets meer aan kon doen.
Hij is op de bank gaan slapen en ondanks korte nacht en constant baby aan de tiet, heb ik best goed geslapen (en waren we vanochtend maar 5 min te laat op de psz).
Door eelke
#3314815
Half uurtje met Joep gelopen; eerst toch wel gegrinnikt omdat we een man met hond tegen kwamen en de man deed pssssht pssshht tegen zijn hond ::) toen een boze loslopende bouvier die gelukkig weer omdraaide nadat hij bijna aangereden werd. Toen een niet per see boze maar wel heel irritante herder die Joep bleef opjagen en echt in zijn oor aan het blaffen was - Joep bleef heeeeel braaf maar wilde graag snel doorlopen, fijn vond hij het echt niet. Van mij had hij mogen happen.

En toen liepen we voorbij het huis van een van Joep zijn vrienden, baasje kwam net aangereden en wenkte me, de vrouw kwam naar buiten, hebben ze hun hond in moeten laten slapen en ze moesten echt hun verhaal kwijt, en even met Joep knuffelen. Ze hadden ook een golden retriever. Boohhh ik heb het bijna droog gehouden tijdens het gesprek :-[ Nahh ja, verdrietig gewoon zulke dingen.

Nu een troost bakje koffie en troost appel, en dan maar eens op pad, vandaag hebben we een, waarschijnlijk, leuke dag met het team :)
Door hannabelgje
#3315042
Kaio schreef:Stuiterstuiter :D , hopelijk trekt de mist snel weg, we moeten vandaag alles bij elkaar een uurtje if 6 rijden en dan is het gedaan met de rust !!!!
Spannend!!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3315046
Kaio schreef:Stuiterstuiter :D , hopelijk trekt de mist snel weg, we moeten vandaag alles bij elkaar een uurtje if 6 rijden en dan is het gedaan met de rust !!!!
Veel plezier!!!
Door Zuzanna
#3315058
Kaio schreef:Stuiterstuiter :D , hopelijk trekt de mist snel weg, we moeten vandaag alles bij elkaar een uurtje if 6 rijden en dan is het gedaan met de rust !!!!
Geen idee wat je gaat doen maar veel plezier!
Door Zuzanna
#3315061
Pfft, wat ik vandaag gehoord heb...
Ik maak elke ochtend een wandeling met Ziva. Door de weeks een half uuertje, in het weekend uitgebreider. Dan eindigen we bij een van de losloopveldjes hier in de buurt. Ik ben daar op zondag ochtend al een paar keer een man met een border collie tegen gekomen.
De eerste keer even staan kletsen, de hond en Ziva konden het goed vinden en waren lekker aan het rennen. Ik vond het een mooie hond, zei dat ook. De man vertelde dat hij haar de dag ervoor uit het asiel had opgehaald. O, wat leuk, zei ik, is het nog een jong beestje? Ja, net een jaar.
Nou, even staan kletsen en toen weer verder gelopen. Ik heb ze daarna nog één keer gezien, en vanochtend weer. Die hond komt even een aaitje bij mij halen, ik kijk op haar neer en zie meteen: die draagt pups.
Ik verbaasde me erover; zo'n jonge hond, pas net bij de baas en nu al gedekt? Ik heb mijn gedachtes maar voor me gehouden, had geen zin in een discussie. Maar toen begon die man er zelf over. Hij had haar uit het asiel gehaald en er was hem verteld dat ze net loops was geweest. Kan dus zijn dat ze schijndrachtig wordt. Maar toen de hond steeds dikker werd, besloot hij toch eens naar de da te gaan. Dat was gisteren. Blijkt ze hoog drachtig!
Ik zeg nou ja, misschien heeft ze maar kort in het asiel gezeten en is ze van tevoren gedekt. Maar nee, blijkbaar heeft ze drie maanden in het asiel gezeten en is ze dus echt daar gedekt!

Ik heb het verhaal met klapperende oren aangehoord, dat een asiel zoiets laat gebeuren! Dat druist echt regelrecht in tegen waar een asiel voor staat. Tuurlijk snap ik dat er veel met vrijwilligers gewerkt wordt die niet altijd even veel verstand van dieren hebben, op mijn 14e was ik er zelf zo een. Maar dan moet er toch iemand verantwoordelijk zijn en tegen die mensen zeggen dat ze die teef uit de buurt van reuen moeten houden?! En als er dan iets fout gaat, hou je de hond langer daar tot je weet dat ze niet dragend is? Of zeg je op zijn minst tegen de nieuwe eigenaar wat er gebeurd is?
Nu zit die man met een hond waar hij heel blij mee is, die hij voor het werpen en de pupperiode terug kan brengen, hopende dat ze daar goed verzorgd wordt en dat alles goed gaat, om haar na twee maanden terug te kunnen nemen en te hopen dat het voor haar karakter en lichamelijke gezondheid geen nadelige gevolgen heeft!
De hond mag, na aan haar nieuwe baas gewend te zijn geraakt, terug naar het asiel, wat de eerste keer al niet verantwoordelijk met haar is omgegaan, om daar in deze kwetsbare periode verzorgd te worden, en dan weer terug te gaan naar haar baas. Niemand weet natuurlijk ook door welke reu ze gedekt is. De teef is erg smal, want border collie. En de meeste honden in die asiels zijn toch de stevige staffords...
Die man heeft de verantwoordelijkheid om te zeggen dat hij de zorg van een teef en haar pups niet op zich kan nemen. Het asiel kan moeilijk anders dan die hond tijdelijk verzorgen, maar of dat goed gaat?

Pfft, sorry, ik moest het even kwijt...
Door Ruisje
#3315081
Zuzanna schreef:Pfft, wat ik vandaag gehoord heb...
Ik maak elke ochtend een wandeling met Ziva. Door de weeks een half uuertje, in het weekend uitgebreider. Dan eindigen we bij een van de losloopveldjes hier in de buurt. Ik ben daar op zondag ochtend al een paar keer een man met een border collie tegen gekomen.
...
Nu zit die man met een hond waar hij heel blij mee is, die hij voor het werpen en de pupperiode terug kan brengen, hopende dat ze daar goed verzorgd wordt en dat alles goed gaat, om haar na twee maanden terug te kunnen nemen en te hopen dat het voor haar karakter en lichamelijke gezondheid geen nadelige gevolgen heeft!
De hond mag, na aan haar nieuwe baas gewend te zijn geraakt, terug naar het asiel, wat de eerste keer al niet verantwoordelijk met haar is omgegaan, om daar in deze kwetsbare periode verzorgd te worden, en dan weer terug te gaan naar haar baas.
...
Wat ontzettend slordig van dat asiel! En het hondje is het meest de dupe van deze nalatigheid. Het enige wat ik kan bedenken als het hondje haar nestje in het asiel gaat grootbrengen, is dat de eigenaar elke dag even naar haar toegaat in het asiel. Een wandeling, wat knuffelen en gewoon erbij gaan zitten. Hopelijk blijft de schade dan beperkt.
Laatst gewijzigd door Ruisje op zo 24 sep 2017, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#3315083
Wij kopen runder- en lamsvlees voor onszelf bij een kleine bio-boerderij in de buurt. Dieren lopen op een grote weide met gras en kruiden, jonge dieren blijven gezellig bij mam en tantes op de weide, een kalf is bijna 1 jaar, geen antibiotica of bestrijdingsmiddelen, slachter woont nog geen 5km verder, etc...
De voorlaatste keer had ik geïnformeerd naar het orgaanvlees van deze dieren. "Zet dat maar in de commentaarbox de volgende keer, dan nemen we het mee van de slachter." En zo geschiedde... Gistermiddag onze bestelling op gaan halen, haalt meneer een volle zak en een emmer met kop uit de koeling. "Je orgaanvlees!" Zo'n 10 kilo lams/kalfspens in de emmer en 10 kilo lamshart, lever en nier, dacht ik... 5 kilo ervan waren longen met strotten, of luchtpijp eraan, 4 of 5 hartjes, 3 kilo lever, een kilo niertjes en een BAL. :o Wat moet ik met dat ding? #DTV

Ik was gisteravond tot middernacht bezig met portioneren. Een formaat voetbal long/luchtpijp voor Jump om te drogen, de rest in pasklare porties. Prachtig vlees overigens, maar ik had me een andere zaterdagavond voorgesteld dan één in de garage omgeven met Parfum 'Pens' en een lamsbal! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3315084
Zuzanna schreef:Pfft, wat ik vandaag gehoord heb...
Ik maak elke ochtend een wandeling met Ziva. Door de weeks een half uuertje, in het weekend uitgebreider. Dan eindigen we bij een van de losloopveldjes hier in de buurt. Ik ben daar op zondag ochtend al een paar keer een man met een border collie tegen gekomen.
De eerste keer even staan kletsen, de hond en Ziva konden het goed vinden en waren lekker aan het rennen. Ik vond het een mooie hond, zei dat ook. De man vertelde dat hij haar de dag ervoor uit het asiel had opgehaald. O, wat leuk, zei ik, is het nog een jong beestje? Ja, net een jaar.
Nou, even staan kletsen en toen weer verder gelopen. Ik heb ze daarna nog één keer gezien, en vanochtend weer. Die hond komt even een aaitje bij mij halen, ik kijk op haar neer en zie meteen: die draagt pups.
Ik verbaasde me erover; zo'n jonge hond, pas net bij de baas en nu al gedekt? Ik heb mijn gedachtes maar voor me gehouden, had geen zin in een discussie. Maar toen begon die man er zelf over. Hij had haar uit het asiel gehaald en er was hem verteld dat ze net loops was geweest. Kan dus zijn dat ze schijndrachtig wordt. Maar toen de hond steeds dikker werd, besloot hij toch eens naar de da te gaan. Dat was gisteren. Blijkt ze hoog drachtig!
Ik zeg nou ja, misschien heeft ze maar kort in het asiel gezeten en is ze van tevoren gedekt. Maar nee, blijkbaar heeft ze drie maanden in het asiel gezeten en is ze dus echt daar gedekt!

Ik heb het verhaal met klapperende oren aangehoord, dat een asiel zoiets laat gebeuren! Dat druist echt regelrecht in tegen waar een asiel voor staat. Tuurlijk snap ik dat er veel met vrijwilligers gewerkt wordt die niet altijd even veel verstand van dieren hebben, op mijn 14e was ik er zelf zo een. Maar dan moet er toch iemand verantwoordelijk zijn en tegen die mensen zeggen dat ze die teef uit de buurt van reuen moeten houden?! En als er dan iets fout gaat, hou je de hond langer daar tot je weet dat ze niet dragend is? Of zeg je op zijn minst tegen de nieuwe eigenaar wat er gebeurd is?
Nu zit die man met een hond waar hij heel blij mee is, die hij voor het werpen en de pupperiode terug kan brengen, hopende dat ze daar goed verzorgd wordt en dat alles goed gaat, om haar na twee maanden terug te kunnen nemen en te hopen dat het voor haar karakter en lichamelijke gezondheid geen nadelige gevolgen heeft!
De hond mag, na aan haar nieuwe baas gewend te zijn geraakt, terug naar het asiel, wat de eerste keer al niet verantwoordelijk met haar is omgegaan, om daar in deze kwetsbare periode verzorgd te worden, en dan weer terug te gaan naar haar baas. Niemand weet natuurlijk ook door welke reu ze gedekt is. De teef is erg smal, want border collie. En de meeste honden in die asiels zijn toch de stevige staffords...
Die man heeft de verantwoordelijkheid om te zeggen dat hij de zorg van een teef en haar pups niet op zich kan nemen. Het asiel kan moeilijk anders dan die hond tijdelijk verzorgen, maar of dat goed gaat?

Pfft, sorry, ik moest het even kwijt...
Jeetje wat sneu. . Ik zou mijn hond echt niet in zo'n asiel durven laten bevallen stelletje muppets....
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3315209
Wat een verhaal van dat asiel :o arme hond....

Hier zaterdag terug gekomen van vakantie. Omdat we met de auto over het strand gereden hadden stond ik deze buiten af te spoelen. Kom ik weer in gesprek met de buren en zegt de buurvrouw ineens 'jij voert toch rauw vlees aan jullie kat? Dat wil ik ook wel eens proberen want dat is toch wel de meest natuurlijke voeding natuurlijk!' Eerder deze zomer een keer in gesprek gekomen en nu wil zij dat ook ineens proberen :)
Door frodo quin
#3315226
Zuzanna schreef:Pfft, wat ik vandaag gehoord heb...
Ik maak elke ochtend een wandeling met Ziva. Door de weeks een half uuertje, in het weekend uitgebreider. Dan eindigen we bij een van de losloopveldjes hier in de buurt. Ik ben daar op zondag ochtend al een paar keer een man met een border collie tegen gekomen.
De eerste keer even staan kletsen, de hond en Ziva konden het goed vinden en waren lekker aan het rennen. Ik vond het een mooie hond, zei dat ook. De man vertelde dat hij haar de dag ervoor uit het asiel had opgehaald. O, wat leuk, zei ik, is het nog een jong beestje? Ja, net een jaar.
Nou, even staan kletsen en toen weer verder gelopen. Ik heb ze daarna nog één keer gezien, en vanochtend weer. Die hond komt even een aaitje bij mij halen, ik kijk op haar neer en zie meteen: die draagt pups.
Ik verbaasde me erover; zo'n jonge hond, pas net bij de baas en nu al gedekt? Ik heb mijn gedachtes maar voor me gehouden, had geen zin in een discussie. Maar toen begon die man er zelf over. Hij had haar uit het asiel gehaald en er was hem verteld dat ze net loops was geweest. Kan dus zijn dat ze schijndrachtig wordt. Maar toen de hond steeds dikker werd, besloot hij toch eens naar de da te gaan. Dat was gisteren. Blijkt ze hoog drachtig!
Ik zeg nou ja, misschien heeft ze maar kort in het asiel gezeten en is ze van tevoren gedekt. Maar nee, blijkbaar heeft ze drie maanden in het asiel gezeten en is ze dus echt daar gedekt!

Ik heb het verhaal met klapperende oren aangehoord, dat een asiel zoiets laat gebeuren! Dat druist echt regelrecht in tegen waar een asiel voor staat. Tuurlijk snap ik dat er veel met vrijwilligers gewerkt wordt die niet altijd even veel verstand van dieren hebben, op mijn 14e was ik er zelf zo een. Maar dan moet er toch iemand verantwoordelijk zijn en tegen die mensen zeggen dat ze die teef uit de buurt van reuen moeten houden?! En als er dan iets fout gaat, hou je de hond langer daar tot je weet dat ze niet dragend is? Of zeg je op zijn minst tegen de nieuwe eigenaar wat er gebeurd is?
Nu zit die man met een hond waar hij heel blij mee is, die hij voor het werpen en de pupperiode terug kan brengen, hopende dat ze daar goed verzorgd wordt en dat alles goed gaat, om haar na twee maanden terug te kunnen nemen en te hopen dat het voor haar karakter en lichamelijke gezondheid geen nadelige gevolgen heeft!
De hond mag, na aan haar nieuwe baas gewend te zijn geraakt, terug naar het asiel, wat de eerste keer al niet verantwoordelijk met haar is omgegaan, om daar in deze kwetsbare periode verzorgd te worden, en dan weer terug te gaan naar haar baas. Niemand weet natuurlijk ook door welke reu ze gedekt is. De teef is erg smal, want border collie. En de meeste honden in die asiels zijn toch de stevige staffords...
Die man heeft de verantwoordelijkheid om te zeggen dat hij de zorg van een teef en haar pups niet op zich kan nemen. Het asiel kan moeilijk anders dan die hond tijdelijk verzorgen, maar of dat goed gaat?

Pfft, sorry, ik moest het even kwijt...
Ehm, ik zou die hond echt niet terug brengen en het zou mij raar lijken als het asiel daar juridisch het recht toe heeft. Verkocht is immer verkocht en zolang de eigenaar niet klaagt over verborgen gebreken lijkt er mij niets aan de hand.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door