Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3239033
Jantina schreef:Ik belde niet op het juiste moment en de mevrouw die ik aan de lijn kreeg gaf aan dat ze dan toch wel graag het dier willen zien. Vervoeren vinden we nu een te groot risico. We kunnen pas vervoeren en evt opereren als we weten hoe het abces zich gaat gedragen. (Gaat t groeien/slinken, wordt t hard of zachter) Hiervoor komt onze veearts dagelijks opvoelen en houden we contact met Utrecht. Ze krijgt alleen slobber met olie om het zo zacht mogelijk de darmen te laten passeren. En pijnstilling. Intussen ben ik Traumeel gaan geven. Het lastige is dat we geen idee hebben hoe lang het er al zit, waar het vandaan komt, enz. Het zou verdorie de 4e Fries in 6 jaar tijd worden die we veel te jong zouden verliezen. Het ras wordt qua gezondheid steeds slechter helaas horen we ook om ons heen :-(. Ik hoop dat het goed af gaat lopen maar ik heb er een hard hoofd in.
Hoe komt dat, dat de gezondheid steeds slechter wordt?
Door Juul
#3239038
Lizzy schreef:Hoe komt dat, dat de gezondheid steeds slechter wordt?
Inteeltdepressie? De Friezen hebben toch een erg kleine genenpool?

Hopelijk gaat ze het redden Jantine! We duimen!
Door Jantina
#3239079
Juul schreef:Inteeltdepressie? De Friezen hebben toch een erg kleine genenpool?

Hopelijk gaat ze het redden Jantine! We duimen!
Dit dus. Veel te kleine genenpool. En ondanks dat 'we' echt wel stappen vooruit gemaakt hebben met goede berekenprogramma's, niet alle combi's toestaan, DNA testen enz gaan 'we' het zo niet redden. Er moeten outcrossen gedaan gaan worden. minder strenge selectie enz. Wij kopen niks meer aan, we hebben nu een zelf gefokte merrie nog drachtig (met heel laag verwantschap) en natuurlijk mogen die blijven maar verder zijn we er klaar mee. Nadia houdt zich zo ver goed, maar dit afwachten vind ik doodeng.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3239115
Jantina schreef:Dit dus. Veel te kleine genenpool. En ondanks dat 'we' echt wel stappen vooruit gemaakt hebben met goede berekenprogramma's, niet alle combi's toestaan, DNA testen enz gaan 'we' het zo niet redden. Er moeten outcrossen gedaan gaan worden. minder strenge selectie enz. Wij kopen niks meer aan, we hebben nu een zelf gefokte merrie nog drachtig (met heel laag verwantschap) en natuurlijk mogen die blijven maar verder zijn we er klaar mee. Nadia houdt zich zo ver goed, maar dit afwachten vind ik doodeng.
Zo jammer dat een ras zo stuk gaat :-\

Maar dat je ermee stopt snap ik. Dit zijn emotioneel gewoon te zware dingen, dat afwachten, niet weten, hopen dat het dubbeltje de goede kant op valt. En dan? Blijft het weg, komt het terug? Het is gewoon niks als ze wat aan de darmen hebben.
Plus dan, mocht ze niet verzekerd zijn, het financiele plaatje nog. Want ik kan me voorstellen dat ook dat op den duur mee gaat spelen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door