Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3234075
Kaio schreef:Ik vind dat niet slim van de dierenbescherming dan, iets beweren wat niet waar is (dat van de zuivel dat honden er dood aan gaan), dan verlies je geloofwaardigheid. Ja choco is giftig maar zuivel niet. Daarmee is niet gezegd dat het supergezond is.De mijne hier vinden yochurt super lekker, zure room, creme freche nou dat vinden ze ook erg lekker, Fozzy helemaal en KAAS! Doen ze alles voor. En dan krijgen ze af en toe zure room etc door hun eten, en Fozzy zelfs als beloning bij speuren.
Kijk ijs geef ik ze niet gauw, oja logisch dat eet ik zelf zelden ;D
Dus och ja je mag van een foto zeggen dat choco niet verstandig is, maar goed een paar likjes hoef je niet meteen moord en brand om te gaan schreeuwen.
+1

En weet je... Chenak was verzot op ijs. Geen idee hoe dat kwam, want hij kreeg het van ons nooit. Een keer per ongeluk toen er een bolletje van mijn hoorntje op de grond viel. Maar jeetje wat kon hij bedelen als we ijs hadden...
Later toen hij oud werd en ziekjes, heeft het nog een keer geholpen hem op de been te krijgen. Hij wilde NIKS meer eten, voelde zich miserabel. Hij kreeg toen van mij een beetje vanille-ijs en daar knapte hij enorm van op. Hielp hem net over de drempel heen. Ik deed dat trouwens omdat ik las over een musher (Jeff King om precies te zijn) die altijd vanille-ijs bij zich had op lange races voor het geval een van de honden zich over de kop liep, overmoe was en niet meer wilde eten. Dan hielp een beetje ijs = suiker om ze net weer de energie te geven om ook hun eigen eten weer op te eten.

Toen Chenak echt aan het einde van de rit was, heeft hij de als laatste avondmaal van ons Pizza en vanille ijs gekregen. Ach wat genoot onze ouwe druif daarvan. En achteraf dacht ik, hadden we maar vaker samen feestmomentjes gehad, want een hondenleven is veel te kort om niet samen af en toe van een kleine zonde te genieten. Dus mogen de huidige heren de ijsbakjes wel eens uitlikken en krijgen ze regelmatig wat yoghurt of biogarde.
#3234319
Ik heb alle reacties gelezen........ ben het met een paar roerend eens............ Rakker en Laddy blijven af en toe yoghurt, hütenkase etc. krijgen........ Rakker loopt al 12 jaar rechtop ondanks een likje ijs, het uitlikken van mijn yoghurt bakje, een beetje hútenkase door zijn eten........ en broer Laddy idem dito. Bij trainen gebruik ik ook wel eens hele kleine brokjes, en nog steeds staan ze recht overeind.........

Maar wat ik wilde weten, is dus dat een beetje yoghurt gewoon een lekkere verwennerij voor de hondjes is ;) ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door