Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#3243554
Hier kan ik wel wat mee denk ik :) Thanx
Siberienne schreef:Scarlett is moooooit ;)

Eigenlijk zou je Noemie willen leren dat de kleine draak leuke dingen betekenen. Nou had ik een ander probleem (voernijd tussen de heren) maar wat ik bv deed is Spot laten puzzelen en tegelijk Shad belonen voor rustig toekijken. Je moet dan wel kunnen zorgen dat ze niet bij elkaar kunnen komen, als je met twee mensen bent gaat het nog makkelijker.

Maar; mijn oude husky had er een handje van om Shadow als pup idd weg te jagen als hij bij mij kwam, dat was een soort bezitsdrang. Daar ben ik toch wel streng in geweest dat ik dit niet tolereerde. Ik liep dan bij hem weg en negeerde hem totaal terwijl ik met Shad wat ging doen. Dat hielp wel.

Succes, is best complex zo'n roedel....
Door charmed
#3243556
Thanx, we gaan dus hersenwerken en extra aandacht voor de ander :)

Dan hebben we er drie want Charlotte doet dit ook naar Noémie (die was dus echt jaloers in het begin, die beet alles wat bij mijn voeten lag) die begint nu ook te ontdooien, maar die kan ik dus ook versneld meenemen nu :) Super tips van beide!
Lil schreef:Dat niet tolereren van wegjagen ben ik het wel mee eens. Toch zou ik zeer zeker er ook voor zorgen dat de wegjager veel aandacht van je krijgt (beetje extra). Want die is dus juist bang dat hij/zij nu opeens geen / te weinig aandacht krijgt. Net zoals een voeragressieve hond bang is dat je eten wegpakt en je dat dus gaat geven en een hond die agressief is op bijvoorbeeld bepaald speelgoed je leert dat je dat speelgoed niet afpakt. Zo zou ik deze leren dat er voldoende aandacht voor hem/haar is.
#3243694
Wat ik gehoord heb van iemand met een grote roedel (10 honden).
Als er eentje zich misdroeg, dan werd die tijdelijk op de gang o.i.d. gezet: uit de roedel geplaatst. Niks schijnt erger te zijn voor een hond dan dat.

Maar de andere opties lijken mij wat hondvriendelijker. ;)

Toen mijn hond aan mijn konijn moest wennen, heb ik hem naast me laten zitten (ik had het konijn op schoot) en hem constant beloont. Verbaal en ook veel snoepjes erin e.d. Zo had hij het konijn in zijn bijzijn met iets prettigs geassocieerd.
Na een tijdje zijn het de grootste vrienden geworden. ;)
Door Lil
#3243710
Border Bandit schreef:Wat ik gehoord heb van iemand met een grote roedel (10 honden).
Als er eentje zich misdroeg, dan werd die tijdelijk op de gang o.i.d. gezet: uit de roedel geplaatst. Niks schijnt erger te zijn voor een hond dan dat.

Maar de andere opties lijken mij wat hondvriendelijker. ;)

Toen mijn hond aan mijn konijn moest wennen, heb ik hem naast me laten zitten (ik had het konijn op schoot) en hem constant beloont. Verbaal en ook veel snoepjes erin e.d. Zo had hij het konijn in zijn bijzijn met iets prettigs geassocieerd.
Na een tijdje zijn het de grootste vrienden geworden. ;)
Zo heb ik het gedaan toen ik nog een (oude) kat had rondlopen en er hier nieuwe honden kwamen. Kat op schoot met veel snoep en honden rustig laten liggen/zitten en belonen voor rustig op afstand blijven. Na enige tijd ging het lekker samen liggen slapen.

Maar jagen of zo "bestrafte" ik wel degelijk met nee, foei, blokkeren etc. En ze vervolgens gewoon "neutraal" plaats te sturen en te belonen als ze plaats waren/bleven. Ik tolereer geen wangedrag, maar daarnaast werk ik wel aan het onderliggende probleem via veel koekjes en of aandacht.
Door charmed
#3243793
Dat zou zeker averechts werken bij Noémie, Noémie is een vreemde snuiter, die is niet te voorspellen, maar zoals ik het gisterenavond heb gedaan is goed gegaan. Ik heb haar oefeningen laten doen, terwijl het kleintje voorbij moest. Elke keer lekkertjes voor Noémie als ze iets goed deed. En het kleintje kon mooi passeren, de terugweg was iets moeilijker, toen heb ik haar geblokt en vooruit gestuurd, en binnen weer oefeningen gedaan, zodat het kleintje weer door kon lopen. Dat ging perfect. ik denk dat ik het zo even blijf doen, als ze zich misdraagt oefeningen doen en lekkertjes geven voor de oefeningen, dat vind ze ook nog leuk ook! Dan heeft ze ook geen kans om over de kleine na te denken! :)
Border Bandit schreef:Wat ik gehoord heb van iemand met een grote roedel (10 honden).
Als er eentje zich misdroeg, dan werd die tijdelijk op de gang o.i.d. gezet: uit de roedel geplaatst. Niks schijnt erger te zijn voor een hond dan dat.

Maar de andere opties lijken mij wat hondvriendelijker. ;)

Toen mijn hond aan mijn konijn moest wennen, heb ik hem naast me laten zitten (ik had het konijn op schoot) en hem constant beloont. Verbaal en ook veel snoepjes erin e.d. Zo had hij het konijn in zijn bijzijn met iets prettigs geassocieerd.
Na een tijdje zijn het de grootste vrienden geworden. ;)
Door charmed
#3248019
Afbeelding
deze week maar weer een nieuw groepsfotootje gemaakt, nu Scarlett 18 weekjes oud is ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
scarlett's favo verstop plekje (je zal haar maar zoeken moeten) pffffff

Afbeelding

Afbeelding
Een prooi vangen (zusjes) lol

Afbeelding
Overdenkingen

Afbeelding
Spuitje gejat uit de broekzak van mij toen ik lag te fotograferen (spuitje geef ik Phoebe extra water mee, ze heeft een lever en milt ontsteking en drinkt te weinig)

Afbeelding
Scarlett in de lift met Isabella

Afbeelding
Geleerd van de meester staarttrekken, dan ook maar aan de meester's staart trekken

Afbeelding
Partners in crime (samen snoeiwerk en graafwerk in de tuin)

Jong en oud! Afbeelding

Afbeelding
Scarlett mag zich graag verstoppen in de struiken en Noémie gaat vaak op zoek naar haar om haar te laten schrikken, maar dit keer schrok ze en trok ze aan de haren van Noémie

Afbeelding

Afbeelding
Door charmed
#3248071
Dank je! Ja Scarlett doet het goed in de groep, ze is helemaal weg van Charlotte, en Charlotte is te lief voor haar, die loopt gerust met de wandeling met een aanhang erbij (meestal aan de kraag of aan de oren) en Charlotte zegt er dan niets van, die loopt gewoon dom door (in zoverre dat kan met een pup van 6.6 kg) Ook Isabella is lief voor haar, maar Isabella vind dat toch wel wat naar als ze tijdens de wandeling aan haar hangt, als zij het te lang vind duren snauwt ze toch wel ffies. Maar in de tuin vinden ze haar ook geweldig. Als ik tegen de dames Isabella en Charlotte zeg, zoek Scarlett (die zich 9 van de 10 keer in de coniferen verstopt) dan stuiven Charlotte en Isabella weg achter de coniferen om Scarlett op te zoeken, het leukste is dan komen Isabella en Charlotte vooraan, en Scarlett hangt dan aan een staart van de laatste van die twee en komt gerust mee achter de coniferen weg. Noémie zoekt haar ook vaak in de coniferen, en komt dan pardoes naast haar uit, dat is atlijd effe schrikken. Scarlett verstopt zich nl. graag voor Noémie in de struiken, omdat Noémie haar met rennen nogal eens laat schrikken. Gelukkig moppert Scarlett nu wel wat terug, ze heeft ook wat hulp gehad van Charlotte. Vond het soms niet leuk dat ze weggejaagd wordt. Ik moest haar binnen hebben en Noémie jaagde haar juist van mij af. Maar het gaat nu steeds beter door Noémie af te leiden met leuke dingen en de hulp van Charlotte is ook niet weg. Maar ja een andere keer spelen Noémie en Scarlett weer, Noémie voorop en Scarlett aan de staart. Van Charlotte geleerd, de schat. Eigenlijk heeft ze goed afgekeken van allemaal, van iedereen heeft ze wat trekjes, ook jatten van tafel, eten jatten kan ze ook goed. Daarom sluit ik haar even in de bench als ik het eten van Phoebe neerzet (totdat ze het op heeft) want Scarlett duikt er zo onder om het eten van Phoebe op te eten en snel dat ze dan is. Ze sleept de grote lange stoffer en blik door de kamer heen, tot een hartverlamming van de oudere shelties toe. Ik schrik er zelf ook wel eens van. Ze sleept met schoenen van mij, die grote lompe dingen, ze blijft voor je staan om slippers te stelen. Jij trekt ze uit en zij duikt er boven op en weg zijn ze! Ja ze heeft veel geleerd in korte tijd LOL
Oh ja, Phoebe aan de staart trekken is toch geen goed idee, daar had ze snel respect voor, ondanks dat Phoebe niet zo snel is met opstaan. Ze weet nu dat het een no-go is met Phoebe!
Siberienne schreef:Wat een mooi stel. En Scarlett is prachtig! Gaat het goed in je roedel? Zo,op de foto's te zien wel ;) :)
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3248627
Wat een mooie foto's weer! :)
Ik geniet er zo van, ook van je verhalen erbij.

Ik zou graag bij je in de tuin komen zitten en genieten van het hele schouwspel. :-* hihi.

Ja, Scarlett is ondernemend he!? Het verbaast me niks dat ze de streken van álle andere honden overneemt. :P

Heel veel plezier met ze en ik kijk uit naar het volgende fotoverslag. ;)
Door charmed
#3255453
Dank je! Ja Scarlett is heel ondernemend, ze heb gisteren met een vriendje genaamd Tor gespeeld, Tor leefde gelukkig nog wel na hun ontmoeting haha ;)
Border Bandit schreef:Wat een mooie foto's weer! :)
Ik geniet er zo van, ook van je verhalen erbij.

Ik zou graag bij je in de tuin komen zitten en genieten van het hele schouwspel. :-* hihi.

Ja, Scarlett is ondernemend he!? Het verbaast me niks dat ze de streken van álle andere honden overneemt. :P

Heel veel plezier met ze en ik kijk uit naar het volgende fotoverslag. ;)
Door charmed
#3261128
Afbeelding
Scarlett 25 weekjes oud!

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Scarlett heeft een ander idee dan mij van ff stilzitten voor portret :biggrin2:

Afbeelding
Yuk, vies takkie

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Ukkie hangt aan staart van Charlotte

Afbeelding
Scarlett & Scarlett

Afbeelding
Phoebe & Scarlett



Afbeelding
Scarlett is Isabella (30 cm) voorbij gegroeid!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door