Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3225730
Mijn honden hadden zelden of nooit teken . Ik heb er nu bij alle twee ook al drie weggehaald . Voor mijn doen veel
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3225737
Hier tot nu toe slechts drie teken weggehaald dit jaar!!
Lang leve de karnemelk, maar daar verschillen de meningen over op BP!
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3225740
Bedankt voor de kriebel op de vroege ochtend :D
We hebben hier weinig last van teken, vd week 1 kleintje lopend van Diego afgehaald. Ik geef ook niks tegen teken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3225749
Oscar nog geen enkele dit jaar (en geen karnemelk ;) )

Ik hoop het zo te houden, ik griezel van dit topic!
Door Lil
#3225773
Monique77 schreef:Ok, vanmiddag ruim een uur bezig geweest om Rox kaal te plukken met die lopende krengen !
Zo'n 40 teken eraf gehaald, en soms zie ik er ineens weer een lopen bij haar oor ofzo

Echt, ik wil niets chemisch gebruiken, maar dit is toch niet leuk meer ?
Ik haalde er 30 van een hondje van 6 kg af, dan kan ik wel zeggen gif is zooi, maar zoveel teken is serieus schadelijk.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3225793
Pauline schreef:Waar ik eerst nog juichte dat er hier amper teken waren, haal ik er nu rustig 7 per dag per hond vanaf. Dat vraagt om andere maatregelen, het is niet anders.

Trouwens.... van de week had ik witte koolsalade met gewelde rozijnen..., nou 3x raden waar gewelde rozijnen me aan doen denken..... :-X Ik had daarna moeite met opeten......
;D ;D Dat kan ik me goed voorstellen.

Bandit heeft dit jaar nog maar 3 teekjes gehad. Ik moet het wel afkloppen!! Hoop dat het zo blijft. :)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3225796
Ik heb Moyra twee weken geleden wel behandeld, het werd me te gek. Met haar vacht zie ik ze niet lopen, en is twee keer per dag kammen ook geen doen.
Van spot-on pipetjes krijgt ze heel veel jeuk op haar rug, zelfs al verdeel ik het in kleine drupjes over de hele lengte i.p.v. alles in de nek, dus die gebruik ik niet meer.
Ik spray sinds vorig jaar Exil tick-off combispray, in de maanden juni t/m sept. Die werkt voor teken 4 weken, maar ik herhaal pas na 6 weken, dat gaat prima.
Het is hier in Drenthe echt heel erg, en daarbij lopen we veel in het bos en buiten het dorp door de bermen. Daar is helaas niks aan te doen, het kan niet anders.
En ik krijg echt helemaal de kriebels als ik volgezogen teken in huis vind. Dan maar een keertje gif erop.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3225797
Soms moet je kiezen tussen twee kwaden.
Als het te erg wordt, krijgen ze bij mij altijd zo'n pipetje.

Griezels, die teken. Bah!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3226075
Ik had laatst koffiebonen gemalen... Loop naar de gang, ligt er ineens een koffieboon langs mijn laars.... Draai me om, kijk een paar seconde later weer, 'he, die koffieboon lag er toch niet half onder?' Beter kijken, gadveredamme!! :-X >:(
Gelukkig lust ik nog wel koffie :cool:
Gebruikersavatar
Door pike
#3226760
Fenixjuh schreef:Ik had laatst koffiebonen gemalen... Loop naar de gang, ligt er ineens een koffieboon langs mijn laars.... Draai me om, kijk een paar seconde later weer, 'he, die koffieboon lag er toch niet half onder?' Beter kijken, gadveredamme!! :-X >:(
Gelukkig lust ik nog wel koffie :cool:
Nou weet je waar de uitdrukking "wat een rare koffieboon" vandaan komt :biggrin2:
Door Lizzy
#3226761
Fenixjuh schreef:Ik had laatst koffiebonen gemalen... Loop naar de gang, ligt er ineens een koffieboon langs mijn laars.... Draai me om, kijk een paar seconde later weer, 'he, die koffieboon lag er toch niet half onder?' Beter kijken, gadveredamme!! :-X >:(
Gelukkig lust ik nog wel koffie :cool:
:-X :-X :-X :-X :-X :-X

Ohwwww, goooooooooooooor!!!!!!!!!!!!!!
Door Tanna
#3226773
Thuis heb ik nog nooit een teek op de hond gehad, misschien is het een voordeel dat we vlak achter de A16 wonen :biggrin2: . Maar zelfs de paar keer dat we in Drenthe en Friesland zijn geweest dit jaar heb ik geen teek gevonden, de hemel zij dank.
Door charmed
#3226788
Juist op een zwarte hond glimmen die zwarte teken op en die rode zijn ook goed te zien, maar goed dat je niet in Drenthe woont. Wij ooit in Hoogenveen in zo'n bos gewandeld met veel struiken, voordat we het bos uit waren 100 teken van 8 honden af geplukt.

Teken die we van honden afhalen hebben we een mooie appelmoes pot (of zoiets) altijd in een hoekje staan met water en afwasmiddel en ze worden hier allemaal verzopen! ;) ben al vaak zat gebeten, dit jaar ook weer, vorig jaar net in mijn verse litteken, dat heeft een gat opgeleverd van zo'n 5 cm of iets groter. Die was na 2 weken honingzalf weer dicht, maar pfff toen heb ik wel peentjes gezweet!

-Annemarie- schreef:Even klagen hoor, teken verdienen een eigen topic. :thumbdown:

Gruwels zeg, wat is het weer erg. >:(

Vanmorgen in het bos met een vriendin gewandeld die een witte hond heeft, daar pluk je er per wandeling van een uurtje zó vijf vanaf. En dat zijn dan degene die je ziet hè.
Op zo'n moment ben ik niet blij met een zwarte hond die veel vacht heeft. :D

En nu kriebelt het bij mijzelf ook overal. Zit hier lekker te lezen en voel een kriebel op m'n kuit. Nou, de lange broek is sneller uit dan je lange broek kunt zeggen. :P
Ik spray wel anti-teek op m'n schoenen en broekspijpen tot aan de knie.


Wat doen jullie trouwens met een teek die je van je hond afhaalt? Al dan niet volgezogen. :-X

Ik neem een stukje plakband, leg de teek daarop en vouw dat dicht zodat het kreng nergens meer naartoe kan. Hop, in de vuilnisbak.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3226801
charmed schreef:Juist op een zwarte hond glimmen die zwarte teken op en die rode zijn ook goed te zien, maar goed dat je niet in Drenthe woont. Wij ooit in Hoogenveen in zo'n bos gewandeld met veel struiken, voordat we het bos uit waren 100 teken van 8 honden af geplukt.

Teken die we van honden afhalen hebben we een mooie appelmoes pot (of zoiets) altijd in een hoekje staan met water en afwasmiddel en ze worden hier allemaal verzopen! ;) ben al vaak zat gebeten, dit jaar ook weer, vorig jaar net in mijn verse litteken, dat heeft een gat opgeleverd van zo'n 5 cm of iets groter. Die was na 2 weken honingzalf weer dicht, maar pfff toen heb ik wel peentjes gezweet!
Hoe kan dat!!! Ik loop iedere dag in bos en door struiken en Saartje en ik hebben er nooit één Ja één keer eentje bij Saartje weggehaald.
Ligt dat er dan toch aan dat de ene hond/mens er gevoeliger voor is dan de andere?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door