Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3224181
pearlsofpassion schreef: Ik hoop dat je goede thuisjes vind. Van Sun gaat mijn hartje sneller bonzen. Ik wil graag ooit een ragdoll en waarschijnlijk is hij kruising ragdoll? Alleszins vind ik hem prachtig. En ook het feit dat hij al wat ouder is doet me smelten. Maar dat ( en zeker twee katten erbij) krijg ik hier echt niet verkocht aan manlief en mijn oudste poes...
Ik heb geen idee of er een ras in Sun (en Moon) zit.
Ik heb ze uit de opvang gehaald toen ze 5 waren en hun vorige eigenaar overleden was.
Sun heeft inderdaad schitterende ogen, heel blauw zijn ze. En zijn vacht is (volgens zijn paspoort) apricot-kleurig. Een aparte combinatie.
Hij en Moon zijn ook erg aan elkaar gehecht. Moon loopt soms mauwend rond en stopt pas als Sun naar hem toe komt. Ze kunnen elkaar niet missen.... (en ik hun ook eigenlijk niet :'( )
#3224186
Volgens mij is Sun een red-lynx-point. En point-katten hebben altijd blauwe ogen. ;) Maar zo fel diepblauw is ook iets waar ze bij ragdolls op letten. Vast bij andere rassen ook nog hoor.
Point is recessief ,dus beide ouders moeten minstens drager zijn. Vandaar dat het perfect kan dat zijn broer Moon geen point is als niet beide ouders point zijn.

Ze zijn ook beide kortharig, ook iets recessief geloof ik, dus zeker ook geen twee langharige ouders... Maar voor hetzelfde geld zit er helemaal geen ragdoll maar vb Brit in... er zijn wel meer rassen waar die kleuren voorkomen.

Zal vast wel een oeps-beetje geweest zijn,maar dat maakt ze geen grein minder bijzonder natuurlijk. :)
#3224211
Ik ben voor beide bang,dat ze elkaar iets aandoen! Coco is absoluut niet bang voor grote honden,hij vliegt dan over hun kop en grijpt ze met zijn klauwen,of zet zijn snavel erin!Ook bij kleine hondjes! Aanval is de beste verdediging! Hij kon Radja soms vreselijk treiteren,dus heeft ze een keer terug gehapt en toen was meneer zijn staart veren kwijt!
Vorige week had mijn zoon 1 van de katten in zijn armen en Coco bedenkt zich geen moment en grijpt de kat incl mijn zoon!
Wanneer de katten voor de tussendeur staan,gaat Coco heen en weer voor de deur lopen en maakt zich dan 2 maal zo groot!
Aan de andere kant zou een kat in een onbewaakt moment natuurlijk ook kunnen uithalen naar Coco en dan ben ik te laat! En Coco weer in een kooi is geen optie!

Ik denk dat ik het hele idee uit mijn hoofd moet halen,knap lastig,ga die 3 straks ook missen!
pearlsofpassion schreef:Maar begrijp ik het goed dat Radja zich geen zorgen maakt over het feit of de hond de katten zou pakken,maar of de katten de papegaai zouden pakken?
Want dat is misschien een andere kwestie? Zijn er hier nog mensen die de combi kat met papegaai hebben? Want het is niet omdat een kat een roofdier is dat die per definitie alles pakt... een konijn en kat gaat ook vrijwel altijd prima... En ik kan me voorstellen dat zo,n vogel wel voldoende van zich afbijt...

Kaela, hebben jouw katten vroeger in contact gekomen met je papegaaien? Hoe ging dat dan?
Ik probeer ook maar mee te denken omdat het ook zo'n zonde zou zijn als je iets laat schieten als het misschien niet nodig is... Ik weet niet of jullie ver uit elkaars buurt wonen want anders valt het ook altijd op proef uit te proberen. Zien hoe ze op elkaar reageren...
Kaela schreef:Volgens mij maakt Radja zich andersom zorgen, dat de papegaai de kat zeer doet. En dat is mijn ervaring ook. De papegaaien klieren de katten en zullen niet nalaten hun te bijten. In hun staart bijvoorbeeld als de kat langsloopt met de staart fier omhoog. En wat de kat dan zal doen als reactie???

Mijn katten en papegaaien zien elkaar nog steeds wel eens. Als de papegaaien mee gaan douchen of als de katten in de voliere mogen. Maar dan of met de vogels in hun kooi of onder strikte begeleiding. En Coco woont niet in een kooi, dus dan moet je continu zeer scherp opletten en dat is niet haalbaar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door