Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3222129
Hylos schreef:Dus het is normaal dat een bedrijf fouten maakt en dit in de schoenen van een trouwe klant probeert te schuiven? Want dat is namelijk letterlijk wat ze zeggen.
Zij is de schuldige in dit verhaal en het bedrijf heeft in hun ogen overduidelijk geen fout gemaakt.
Ik vind het niet netjes en zo'n mail nog eens amateuristisch geschreven ook.

De uitspattingen van kwaadheid en alle scheld woorden erbij begrijp ik echter ook niet echt. Maar om dit nu recht te praten klopt ook niet.
Naaah, ik heb het 10 keer gelezen maar ik lees dat er niet uit hoor. En het zijn vleesboeren, die zijn soms onhandig in hun taalgebruik Maar ik zou zeggen "fakkel fijn af en ga voortaan lekker ergens anders je boodschappen doen". En ik praat verder niks recht en volgens mij doet niemand dat hier. Dus kennelijk lezen we allemaal heul veul verschillende dingen.
Door Martine-Tom
#3222131
Hylos schreef:Dus het is normaal dat een bedrijf fouten maakt en dit in de schoenen van een trouwe klant probeert te schuiven? Want dat is namelijk letterlijk wat ze zeggen.
Zij is de schuldige in dit verhaal en het bedrijf heeft in hun ogen overduidelijk geen fout gemaakt.
Ik vind het niet netjes en zo'n mail nog eens amateuristisch geschreven ook.

De uitspattingen van kwaadheid en alle scheld woorden erbij begrijp ik echter ook niet echt. Maar om dit nu recht te praten klopt ook niet.
dat weet je niet want dit is slechts een deel vd mail. En zo lees ik het ook niet, ik zie gewoon volgens onze admin heeft u niet betaald, wilt u even controleren en indien het klopt betalen. Weinig mis mee, op wat knullig na. Barf/kvv webwinkels zijn vaaj klein en de lijnen kort dus zoiets is zo uit de wereld, het enige probleem lijkt nu te zijn dat er geen excuus gemaakt is...niet netjes maar wees eerlijk, aks jij een briesende klant tegenover je hebt zoaks lia zich hier uitlaat...heb jij dan zin om excuus te makeb?
Ik in elk geval niet, ik hoop dan heel hard dat ze inderdaad een andere winkel zoeken en niet meer terug komt.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3222132
Tsja, al ik als bedrijf zijnde na bijna een jaar eens besluit mijn administratie door te gaan en daaruit blijkt iets niet te kloppen.. dan zou ik dat dus echt niet zo verwoorden.
Je gaat toch niet vragen dat geld zo snel mogelijk over te maken?
Natuurlijk kun je fouten maken. Maar dit is wel erg horkerig. En ja, de vleeswereld zit vol met horken. Ik werk er in, vertel mij wat. :biggrin2:

Martine-tom, nee klanten die zo reageren ben je liever kwaad dan rijk. Die heb ik in de winkel vaak genoeg te woord moeten staan. ;)
Dat zeg ik dus ook, die reactie slaat kant nog wal. Maar dat had denk ik wel voorkomen kunnrn worden door het anders naar de klant te brengen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3222135
Ze sturen een mail dat uit hun administratie blijkt dat er 2 facturen open staan. Daarbij vragen ze het te controleren zo snel mogelijk over te maken indien dit correct is.

Ik vind dit behoorlijk netjes. Ze hadden ook kunnen zeggen 'u heeft 2 facturen open staan. Betaal binnen 14 dagen of er zullen verdere kosten bovenop komen'.
Dat is namelijk meer de formulering van grote bedrijven.......

Of zoals een buschauffeur recent zei (toen hij vervangend vervoer reed voor de trein wegens wisselstoring) 'als dit het ergste is dat je overkomt wordt je wel 400' ;)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3222138
Bedankt voor jullie fijne opmerkingen. Ik ben daar zo blij mee. Vrijdag stond er een bestelling van meer dan 100 kilo voor de deur. Morgen ga ik die even persoonlijk contant betalen. Ik laat me door niemand wegzetten als wanbetaler. Bedankt Hylos, jij begrijpt het.
Door Anne in Zweden
#3222139
De vraag luidt: "Hoe zouden jullie reageren?". Mijn persoonlijke antwoord: gewoon beschaafd, even betaalbewijs laten zien en klaar is Kees. Zonder over de rooie te gaan en mensen aan het gas te leggen. Tjonge jonge zeg... Wat een energieverlies om je zo op te winden.
Door Martine-Tom
#3222140
*Lia* schreef:Bedankt voor jullie fijne opmerkingen. Ik ben daar zo blij mee. Vrijdag stond er een bestelling van meer dan 100 kilo voor de deur. Morgen ga ik die even persoonlijk contant betalen. Ik laat me door niemand wegzetten als wanbetaler. Bedankt Hylos, jij begrijpt het.
Waarom is dat nou zon pijnpunt? Geloof dat jij de enige bent die hier zoveel aanstoot aan neemt.
Ze vragen gewoon te controleren en te betalen als dat niet gebeurt is.
Echt je overdrijft gigantisch nu in je reactie.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3222144
Martine-Tom schreef:Waarom is dat nou zon pijnpunt? Geloof dat jij de enige bent die hier zoveel aanstoot aan neemt.
Ze vragen gewoon te controleren en te betalen als dat niet gebeurt is.
Echt je overdrijft gigantisch nu in je reactie.
Zo zie jij het. Hun admin. is blijkbaar niet op orde. Ik wordt gesommeerd bewijsmateriaal te leveren. Stel: ik weiger ?? Wat dan. Ben ik dan de foute??
Door Cindy de Wolf
#3222146
Het lijkt wel alsof ik op mijn werk zit. (incassowerk) en deze gesprekken waarbij ik en mijn collega's en het bedrijf aan het gas kunnen heb ik zeker een paar keer per week...en waarom??? Alleen omdat we om een betaalbewijs vragen....niets meer en niets minder. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Een bedrag kan foutief geboekt zijn, kan door drukte of iets anders domweg vergeten zijn in te boeken en zo zijn er legio voorbeelden. De toon vind ik ook niet raar ofzo. De toon van de mail vind ik netjes. Jij hebt een betaalbewijs, even mailen met een normale toon, want nu ben je blijkbaar witheet en waarom?? Ik snap m niet. En met mij blijkbaar meer bp'ers.

Blijkbaar schiet dit op jouw allergie om een of andere reden. Dat kan. Maar hoogst onnodig. Als je al die tijd tevreden bent geweest en goed vlees hebt gehad gewoon even het betaalbewijs mailen. Zo van; ik heb uw email ontvangen bijgevoegd treft u het bewijs aan dat ik betaalt heb. Ik verzoek u vriendelijk dit alsnog in uw administratie te verwerken.
Zo klaar. Bedrijf blij en jij kan het loslaten.

En nogmaals nobody is perfect! Carpe Diem.
Door Martine-Tom
#3222149
*Lia* schreef:Zo zie jij het. Hun admin. is blijkbaar niet op orde. Ik wordt gesommeerd bewijsmateriaal te leveren. Stel: ik weiger ?? Wat dan. Ben ik dan de foute??
Ze vragen het, ik vind dit geen sommeren...
U heeft 24 uur de tijd anders geven we het uit handen aan een incassobureau, dàt is sommeren.

Niemand is fout, ze vragen het gewoon.
Al vind ik jouw reactie zwaar buiten proportie en als je het zo wil zien zit jij daar fout mee.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3222151
Martine-Tom schreef:Ze vragen het, ik vind dit geen sommeren...
U heeft 24 uur de tijd anders geven we het uit handen aan een incassobureau, dàt is sommeren.

Niemand is fout, ze vragen het gewoon.
Al vind ik jouw reactie zwaar buiten proportie en als je het zo wil zien zit jij daar fout mee.

Natuurlijk ,jij hebt helemaal voor 100 % gelijk. Ik mag nooit denken dat men mij iets wil opleggen waar ik niet schuldig aan ben. Ik moet poeslief en aardig blijven als ik wordt beticht van 2 openstaande rekeningen die al van 2015 zijn. Morgen ga ik er even langs.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3222152
*Lia* schreef:Zo zie jij het. Hun admin. is blijkbaar niet op orde. Ik wordt gesommeerd bewijsmateriaal te leveren. Stel: ik weiger ?? Wat dan. Ben ik dan de foute??
Ik heb het ook wel eens aan de hand gehad bij degomeat. Ik vind de mail die je gekregen hebt hartstikke correct en excuus verwachten vind ik van de zotte. Dit zijn dingen die je gewoon even samen oplost, ik had dus geen bonnetjes meer, maar ik heb het gewoon gemeld dat ik zeker weten betaald had. En juist omdat ik er vaste klant ben zeiden ze: wij vertrouwen daarop.

Dus ik zou het advies hier ter harte nemen en het naast je neerleggen, zonde en onnodig om je er zo druk over te maken.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3222157
Kaela schreef:Ik heb het ook wel eens aan de hand gehad bij degomeat. Ik vind de mail die je gekregen hebt hartstikke correct en excuus verwachten vind ik van de zotte. Dit zijn dingen die je gewoon even samen oplost, ik had dus geen bonnetjes meer, maar ik heb het gewoon gemeld dat ik zeker weten betaald had. En juist omdat ik er vaste klant ben zeiden ze: wij vertrouwen daarop.

Dus ik zou het advies hier ter harte nemen en het naast je neerleggen, zonde en onnodig om je er zo druk over te maken.

Ik kan het niet loslaten, het zit me zo vreselijk dwars. Nog nooit heb ik verzuimt 1 cent niet te betalen. En dan zo'n kutemail. Morgen ga ik echt verhaal halen. En betaal CONTANT met handtekening en datum.
Door cj
#3222158
*Lia* schreef:Ik kan het niet loslaten, het zit me zo vreselijk dwars. Nog nooit heb ik verzuimt 1 cent niet te betalen. En dan zo'n kutemail. Morgen ga ik echt verhaal halen. En betaal CONTANT met handtekening en datum.
Lia, ik denk echt dat je even een nachtje erover moet slapen. Dit bedoel ik serieus niet lullig. Maar het is het interpreteren van "platte, geschreven" tekst. Jij leest daaruit dat je een wanbetaler bent. Ik lees daaruit dat er 2 rekeningen openstaan en ze vragen of je het wilt controleren.
Je bent een goede klant en je mag best zeggen dat er iets je niet zint. Maar ik zou me serieus er niet druk om maken.
Echt niet.
Saskia
Door Elf
#3222161
*Lia* schreef:Ik kan het niet loslaten, het zit me zo vreselijk dwars. Nog nooit heb ik verzuimt 1 cent niet te betalen. En dan zo'n kutemail. Morgen ga ik echt verhaal halen. En betaal CONTANT met handtekening en datum.

Je overdrijft echt enorm! Ik werk zelf op de financiele administratie en ontvang ook wel eens onterechte betalingsherinneringen. Even aantonen dat en wanneer je betaald hebt en iedereen is weer blij. Is gewoon een standaadmail die je hebt ontvangen. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. En als er een bedrijfsovername tussen zit is het helemaal begrijpelijk. Trouwens, voor bedrijven zijn contante betalingen het lastigst te verwerken. Als je via de bank betaald kan het eigenlijk niet mis. Om nu meteen mensen aan het gas te wensen vind ik ver, ver over de schreef...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door