Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
#3219272
Aankomend vrijdag ga ik samen met familie en honden naar een huisje aan de kust voor een lang weekend. Ben al jaren niet meer weggeweest en zeker nog nooit met honden. Waar moet ik allemaal aan denken en op letten??

Vlees ga ik diepgevroren meenemen in een koelbox. Voer- en drinkbakken mee. Verder neem ik hun schaapjes mee, want daar liggen ze het liefste op.

Maar waar moet ik nog meer naar kijken??

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3219276
EHBO spul (tekentang, honingzalf, etc)
Speeltjes
Extra handdoeken
Badjas
Evt aanlegspiraal
Paspoort
Adressen van da in de buurt incl spoednummer

Edit: En voor jezelf:
Azijn (in elk huisje tref ik een koffieapparaat of waterkoker vol kalk)
Een goed mes
Laatst gewijzigd door pluk op ma 16 mei 2016, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3219288
Aan EHBO neem ik, als ik in NL blijf nooit veel mee. Er zit altijd wel een drogist of apotheek in de buurt.
Voer, supplementen, riem, halsband/tuig, handdoeken, kleedje, poepzakjes, snackjes. Paspoort laat ik altijd thuis.

Als je een telefoon met data hebt kan je nummer van de da zo opzoeken.
Door Martine-Tom
#3219290
Hope schreef:Aan EHBO neem ik, als ik in NL blijf nooit veel mee. Er zit altijd wel een drogist of apotheek in de buurt.
Voer, supplementen, riem, halsband/tuig, handdoeken, kleedje, poepzakjes, snackjes. Paspoort laat ik altijd thuis.

Als je een telefoon met data hebt kan je nummer van de da zo opzoeken.
Dat dus, en vaak wel iets van een knuffel en een fleese, riem, eten...dat was het, da is zo gevonden, ehbo spul is zo gekocht, dus heb nooit zoveel bij, en wij zijn vaak weg ;)
Door Lil
#3219292
Hope schreef:Aan EHBO neem ik, als ik in NL blijf nooit veel mee. Er zit altijd wel een drogist of apotheek in de buurt.
Voer, supplementen, riem, halsband/tuig, handdoeken, kleedje, poepzakjes, snackjes. Paspoort laat ik altijd thuis.

Als je een telefoon met data hebt kan je nummer van de da zo opzoeken.
Paspoort gaat hier echt overal mee, is mij binnen NL ook al gevraagd (moest helaas naar een da tijdens vakantie).
Door Anneloog
#3219295
Waterblazer als je er een hebt ;) zeker als je duinen zand water etc hebt kan deze eigenlijk niet ontbreken mits je een beetje draagbare hebt.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3219303
Een of 2 grote lakens om over de banken/ bedden te leggen. Tekentang want de teken vieren nu al hoogtij in de duinen, tags voor aan de halsbanden met je telefoonnummer erop, paspoort of kopie van de chipnummers en evt een stoffen bench. Speelgoed dat blijft drijven en een drinkfles+ bakje die je mee kunt nemen naar het strand met zoet water voor de honden.
Door Mandarijn
#3219336
Bedankt voor jullie reacties!!!

Heb een lijstje gemaakt wat ik mee ga nemen. De honden krijgen gewoon een eigen weekendtas mee vol handdoeken, speeltje/knuffels, hun ehbo-tasje met tekentang voor kleine ongelukjes, honingzalf, traumeel en hun slaapzak voor over de bank. Verder hun drinkfles voor onderweg, stoffen benches, voer- en drinkbakken, eten, paspoort ivm chipnummer, hun tuigjes en de riemen.

Een vastlegpin is dat zo'n pin voor in de grond waar je de riem aan vast kunt maken? De tuin zou omheind (1m80) zijn. Is het dan toch verstandig om er eentje aan te schaffen?

En bedankt pluk voor de tip van het azijn!!! Die gaat ook mee. Net zoals de ouderwetse groene zeep om het huisje weer schoon achter elkaar laten.
Door Mandarijn
#3219337
Anneloog schreef:Waterblazer als je er een hebt ;) zeker als je duinen zand water etc hebt kan deze eigenlijk niet ontbreken mits je een beetje draagbare hebt.
Zou ik graag willen, maar die staat nog op mijn verlanglijstje ;)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3219344
Mandarijn schreef:Bedankt voor jullie reacties!!!

Heb een lijstje gemaakt wat ik mee ga nemen. De honden krijgen gewoon een eigen weekendtas mee vol handdoeken, speeltje/knuffels, hun ehbo-tasje met tekentang voor kleine ongelukjes, honingzalf, traumeel en hun slaapzak voor over de bank. Verder hun drinkfles voor onderweg, stoffen benches, voer- en drinkbakken, eten, paspoort ivm chipnummer, hun tuigjes en de riemen.

Een vastlegpin is dat zo'n pin voor in de grond waar je de riem aan vast kunt maken? De tuin zou omheind (1m80) zijn. Is het dan toch verstandig om er eentje aan te schaffen?

En bedankt pluk voor de tip van het azijn!!! Die gaat ook mee. Net zoals de ouderwetse groene zeep om het huisje weer schoon achter elkaar laten.
Graag gedaan Afbeelding
als de tuin omheind is heb je in principe geen vastlegpin of spiraal nodig. Dus apart ervoor kopen zou ik niet doen. Ik neem 'm wel altijd mee, je weet nooit....
Maar ja, ik sleep sowieso altijd teveel mee Afbeelding
Door Lil
#3219363
pluk schreef:Graag gedaan Afbeelding
als de tuin omheind is heb je in principe geen vastlegpin of spiraal nodig. Dus apart ervoor kopen zou ik niet doen. Ik neem 'm wel altijd mee, je weet nooit....
Maar ja, ik sleep sowieso altijd teveel mee Afbeelding
+ 1

Bij mij is zelden omheining ;)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3219378
Hope schreef:Ik leg de hond bij het huisje vast aan de parasolvoet.
Haha de bull mastif van mn vriendin kwam met voet en al voorbij zetten toen er een loopse lola voorbij schoof. :biggrin2:

Even goed informeren bij het huisje of je een behoorlijke vriezer hebt of alleen zo´n klein klepje en anders ter plaatste wat kvv halen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door