Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3218489
Ja grappig hoewel Boris in elke woning na gewenning uren alleen kon blijven bleef het in mijn flat altijd stressvol (altijd wel geluiden van vreemden) en toen ik dit huis kocht kon hij vanaf dag 1 uren alleen zijn, maar dat komt denk ik ook door het Luik de tuin in. Voor zijn gevoel was hij dus niet meer opgesloten.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3218503
Hier is het gegaan zoals je zelf zei. Xavi eerst mee naar het nieuwe huis. Daar bleef ik met mijn moeder en schoonzus om de spullen op zijn plek te zetten. De mannen reden heen en weer om spullen te halen uit het oude huis.
Xavi kon lekker in de nieuwe grote tuin rennen.

Nu is Xavi een hond die vrij makkelijk alleen kan zijn.. tenminste je hoort niks en ziet weinig aan hem.
Het heeft echter wel even geduurd voordat hij gewend was. Hij durfde eerst niet alleen beneden te slapen, dan trilde hij van top tot teen van angst. Dus lekker mee naar boven. Gelukkig werkte mijn vriend eerst nog thuis dus was hij niet alleen eerst. Toen mijn vriend echter een nieuwe baan kreeg, was Xavi 4 dagen 5 uurtjes alleen thuis. Normaal geen enkel probleem maar nu stond hij te rillen als ik thuis kwam. Toch spannend dus.
Het is allemaal goed gekomen maar zelfs Xavi had daar dus last van. En dat had niks met onze emotie of gevoelens te maken.
#3218539
Hylos schreef:Hier is het gegaan zoals je zelf zei. Xavi eerst mee naar het nieuwe huis. Daar bleef ik met mijn moeder en schoonzus om de spullen op zijn plek te zetten. De mannen reden heen en weer om spullen te halen uit het oude huis.
Xavi kon lekker in de nieuwe grote tuin rennen.

Nu is Xavi een hond die vrij makkelijk alleen kan zijn.. tenminste je hoort niks en ziet weinig aan hem.
Het heeft echter wel even geduurd voordat hij gewend was. Hij durfde eerst niet alleen beneden te slapen, dan trilde hij van top tot teen van angst. Dus lekker mee naar boven. Gelukkig werkte mijn vriend eerst nog thuis dus was hij niet alleen eerst. Toen mijn vriend echter een nieuwe baan kreeg, was Xavi 4 dagen 5 uurtjes alleen thuis. Normaal geen enkel probleem maar nu stond hij te rillen als ik thuis kwam. Toch spannend dus.
Het is allemaal goed gekomen maar zelfs Xavi had daar dus last van. En dat had niks met onze emotie of gevoelens te maken.
Het alleen zijn maak ik me dan weer helemaal geen zorgen om. Dat kon Jura al meteen heel goed toen we haar net kregen met 8 maanden en dat is nooit anders geworden. Wij weg? Dan slaapt zij. Ook met Mahru er nu bij dan gaat ze meteen slapen als wij weg zijn terwijl Mahru juist nog wel rond kan gaan struinen door de kamer.

Ik zit nog wel te twijfelen om de eerste nacht ook beneden te slapen. Dat doen we wel vaker ook thuis (als er buren een feestje hebben dan is er beneden minder last van lawaai, en ook met oud&nieuw of weekenden dat er veel gedoe in de straat is en Jura dus gestrest) en dat vinden ze altijd heel leuk en gezellig. Jura ligt meestal half boven op mijn vriend dan diep te slapen. :P
#3218540
Jura&Mahru schreef:Ja dat zullen wij ook zeker niet doen. Het ging mij ook een beetje om ervaringen van anderen wat goed heeft gewerkt.
Vorige verhuizing was maar 5 minuten verderop maar onze stresskatten hadden daar enorm last van, bleven een dag weggekropen zitten. Die zijn inmiddels overleden maar ik heb dus geen ervaring met honden verhuizen en hoe dat kan gaan.

In huis hier bij rare dingen (werkers in huis of drukke visite) dan houden we haar eerst apart dus bijvoorbeeld in de tuin. En als ze dan kalm genoeg is kan ze vaak gewoon naar binnen. Maar met deuren die steeds opengaan en mensen die in en uit lopen gaat ze niet rustig worden. Dus op zich is op dat moment gaan wandelen helemaal geen gek idee! Daar had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht.
Katten zijn dieren die enorm vasthouden aan hun omgeving en minder aan hun baasje, bij honden is dat net omgekeerd. Dat maakt natuurlijk een enorm verschil.
Als je bang bent dat ze zich niet thuis of veilig zal voelen, zorg dan dat je haar mand en lievelingsspullen op een rustige plek, liefst een hoekje, legt zodat ze zich daar veilig kan voelen en bekend. Goed in de buurt blijven was je toch al van plan.
Door Lil
#3218542
pearlsofpassion schreef:Katten zijn dieren die enorm vasthouden aan hun omgeving en minder aan hun baasje, bij honden is dat net omgekeerd. Dat maakt natuurlijk een enorm verschil.
Als je bang bent dat ze zich niet thuis of veilig zal voelen, zorg dan dat je haar mand en lievelingsspullen op een rustige plek, liefst een hoekje, legt zodat ze zich daar veilig kan voelen en bekend. Goed in de buurt blijven was je toch al van plan.
Ik hoor dat vaak. Mijn katten zijn even vaak verhuisd en zijn met 2 dagen wel gewend. en whiskey heb ik geprobeerd te herplaatsen, raad eens waarom ik haar tot twee keer toe terug kreeg die was enorm op mij gericht. Die had liever te weinig aandacht en mij dan veel aandacht van nieuwe mensen.
#3218555
Lil schreef:Ik hoor dat vaak. Mijn katten zijn even vaak verhuisd en zijn met 2 dagen wel gewend. en whiskey heb ik geprobeerd te herplaatsen, raad eens waarom ik haar tot twee keer toe terug kreeg die was enorm op mij gericht. Die had liever te weinig aandacht en mij dan veel aandacht van nieuwe mensen.
Ja, dat kan he. :)

Kleintje is twee keer verhuisd en die was telkens dezelfde dag nog rond in het huis, maar haar moeder deed er twee weken over. Dus ja....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door