Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3217222
Vroeger, toen ik alleen maar een teefje had, deed ik wel een broekje aan. Dat ging prima. Nu heb ik een (ex-)reu erbij en samen met het loopse teefje houden ze de boel schoon. Ik heb misschien 3 of 4 druppeljtes bloed gezien. Wel zo makkelijk.
#3217229
Monique77 schreef:Heb je ook een punt !
Trauma zitten we niet op te wachten, en ik wil ook niet dat ze vervelende ervaringen oploopt (niet handig als ze stabiel en gezond opgroeit en ik wil haar in de toekomst laten dekken !)
Dan is Rox vanaf nu even koningin en heeft ze of de keuken of de woonkamer voor zichzelf
Tenminste, ik neem niet aan dat de katten haar dekken :P
Heee wat leuk zeg!! :D

Gefeliciteerd met je grote volwassen meid!
Door Kinnie
#3217234
Ik gebruik hier wel een broekje, tenminste de afgelopen keer (dat was de eerste loopsheid voor Mirre).
De enige reden dat ik die gebruikte was alleen maar omdat madam zichzelf NIET schoon hield, sterker nog ze deed er helemaal niets aan. Met als gevolg (golden retriever met flinke broek) dat haar volledige broek 3x per dag minimaal gewassen moest worden omdat het geheel rood was. Daarnaast zat t bloed overal waar je je maar kan bedenken behalve op de vloer (dat ruimden de reuen op).
Hiervoor is een broekje dus ideaal, maar ik weet zeker dat als mijn reuen hadden gewild, ze dat ding zo opzij hadden gekregen :) ::)
Gebruikersavatar
Door kayla
#3217269
Ik ben wel tevreden over loopheidsbroekjes. Ik gebruik ze alleen met het doel dat ze het bloed op moeten vangen.
Mijn honden mogen overal op en dat vind ik niet fris overal bloed op de bank en kussens.

Mijn vorige witte herder dame was lang en hevig loops, daar moest ik altijd supermaandverband in doen en meerdere keren per dag vervangen door een nieuwe. Dat bloed “dreef” uit haar doos. Ze hield zich zelf goed schoon, vooral tijdens en na de wandelingen. Ook duwde ze het broekje stiekem aan de kant zodat ze zich toch kon wassen. Als ze ging staan schoof het broekje weer op de plaats.

Bij Kayla heb ik het eindelijk voor elkaar dat ze het broekje niet meer kapot trekt, wel trekt ze nog wel eens het maandverband eruit en sloopt het dan totaal. De broekjes zelf blijven nu gelukkig heel. Kayla is maar 1 keer per jaar heel kort loops en vloeit ook niet veel.

Als je een broekje om wilt doen om te voorkomen dat de Reu gaat dekken, dat zou ik persoonlijk niet gokken.
Het broekje kan te makkelijk opzij geschoven worden of kapotgetrokken worden.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3217579
kayla schreef:Ik ben wel tevreden over loopheidsbroekjes. Ik gebruik ze alleen met het doel dat ze het bloed op moeten vangen.
Mijn honden mogen overal op en dat vind ik niet fris overal bloed op de bank en kussens.

Mijn vorige witte herder dame was lang en hevig loops, daar moest ik altijd supermaandverband in doen en meerdere keren per dag vervangen door een nieuwe. Dat bloed “dreef” uit haar doos. Ze hield zich zelf goed schoon, vooral tijdens en na de wandelingen. Ook duwde ze het broekje stiekem aan de kant zodat ze zich toch kon wassen. Als ze ging staan schoof het broekje weer op de plaats.

Bij Kayla heb ik het eindelijk voor elkaar dat ze het broekje niet meer kapot trekt, wel trekt ze nog wel eens het maandverband eruit en sloopt het dan totaal. De broekjes zelf blijven nu gelukkig heel. Kayla is maar 1 keer per jaar heel kort loops en vloeit ook niet veel.

Als je een broekje om wilt doen om te voorkomen dat de Reu gaat dekken, dat zou ik persoonlijk niet gokken.
Het broekje kan te makkelijk opzij geschoven worden of kapotgetrokken worden.
Nee, daarvoor wil ik geen broekje want die reuen van mij zijn wel slim genoeg om te weten hoe of wat ;)

Ik wilde het broekje eigenlijk voor het bloedverlies, want ook hier mag mevrouw overal komen (en dus ook op de bank) en dat vind ik niet zo fris
Maar daar liggen nu handdoeken op, en dat dekt de lading nog goed.

De vloer zie ik wel druppels op (zelfs met 3 reuen in huis) maar dat kan gedweild worden :)
Door Parelridder
#3217583
Monique77 schreef:De vloer is niet mijn probleem, want idd ... Daar is de dweil goed voor !

Ze verloor dus ook bloed op de kleden (die ik altijd heb liggen bij honden tot min. 1 jaar), dus die heb ik maar even weggehaald want dat vond ik niet echt fris.
Op de banken liggen nu handdoeken gezien ze echt geniet om bij ons op de bank te liggen en dat wil ik haar niet ontnemen

Had net als test even een onderbroek aangedaan, maar toen werd ze helemaal lijp omdat ze niet kon likken, dus ze heeft eigenlijk zelf al aangegeven dat een broekje een no go is ;)
Ik haalde ook de kleden altijd weg tijdens de loopsheid, maar heb nu een geblesseerd teefje dat loops werd, dus wilde absoluut kleden op de vloer houden. Deze keer heb ik daarom de kleden afgedekt met grote vetbedden, met anti-slip er onder. Die bleven super op de kleden liggen en hebben ze schoon gehouden. De vetbedden kunnen natuurlijk gewoon in de wasmachine.

Mijn honden mogen niet onuitgenodigd op de bank, maar voor alle zekerheid dekte ik ze wel af tijdens de loopsheid. Ik heb dikke grand foulards van de Ikea, niet duur, wel leuk om te zien en echt ruimschoots dik genoeg om de bank schoon te houden. Het ligt er toch 2 x per jaar een week of 3 op.

Oh ja, mijn ervaring is dat teefjes zichzelf de eerste loopsheid niet altijd (goed) schoon houden, maar dat verbeterd. Idem voor de vloer. De onnozelheid ("Ik weet van niks, dat is niet van mij hoor..") gaat er vanaf.

Als je kans hebt, ik weet niet waar je woont: hier vonden ze het zalig om de zee in te gaan. Alsof ze het fijn vinden zich even schoon te spoelen..?
Door Lil
#3217664
Parelridder schreef:Ik haalde ook de kleden altijd weg tijdens de loopsheid, maar heb nu een geblesseerd teefje dat loops werd, dus wilde absoluut kleden op de vloer houden. Deze keer heb ik daarom de kleden afgedekt met grote vetbedden, met anti-slip er onder. Die bleven super op de kleden liggen en hebben ze schoon gehouden. De vetbedden kunnen natuurlijk gewoon in de wasmachine.

Mijn honden mogen niet onuitgenodigd op de bank, maar voor alle zekerheid dekte ik ze wel af tijdens de loopsheid. Ik heb dikke grand foulards van de Ikea, niet duur, wel leuk om te zien en echt ruimschoots dik genoeg om de bank schoon te houden. Het ligt er toch 2 x per jaar een week of 3 op.

Oh ja, mijn ervaring is dat teefjes zichzelf de eerste loopsheid niet altijd (goed) schoon houden, maar dat verbeterd. Idem voor de vloer. De onnozelheid ("Ik weet van niks, dat is niet van mij hoor..") gaat er vanaf.

Als je kans hebt, ik weet niet waar je woont: hier vonden ze het zalig om de zee in te gaan. Alsof ze het fijn vinden zich even schoon te spoelen..?
De teef die ik gehad heb die alles liet lopen was anders 6 jaar toen ik haar kreeg en zij loops werd.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3217749
Ik was langer bezig het broekje aan te trekken dan ze het daadwerkelijk aan had. Flow wenste geen polonaise aan der edele achterste en trok het sneller uit dan ik met mijn ogen kon knipperen. Na een aantal broekjes te hebben zien sneuvelen zijn we overgestapt op een boxershort van de baas, vastgezet met sporttape. Dat vond ze kennelijk wel lekkerder zitten of zo, ze liet ze in ieder geval aan.

Bij de 2e loopsheid hebben we een ander systeem gehanteerd. Thuis hoefde ze geen broek aan, alleen als we op visite gingen ging de boxershort mee. Dat werkte ook prima. Idee daarachter was dat ze zich dan zelf goed schoon kon houden.
Door Lil
#3217754
Parelridder schreef:Ik bedoelde niets te zeggen over jouw teefje, alleen over de mijnen ;)
Ahhh ik dacht dat je bedoelde gaat bij alle honden vanzelf beter. Helaas... Haha
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door