Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3455950
Too schreef: do 19 jan 2023, 14:45 Eerste reactie was "jajaja, been there done that" :P maar nu is er het bolletjeskussen voor de nurks daar moet een knoedelige hoes omheen !
Grote dank!
Wil je een patroon met kleurtjes?
Door Too
#3455952
;D
Ik twijfel nog en ben aan t graven in het digitale archief ooit heb ik een foto gemaakt van een geruit kussen en de omschrijving, al is dat ook prima te doen zonder patroon.
Of iets met kabels en reliëf of ..
Morgen even in de bibliotheek neuzen voor wat inspiratie, ik ben dol op ouderwetse plaatjes op papier
Door Siberienne
#3455959
De trui die ik heb gebreid komt van de website ‘strikkemekka’ - de solveig genser is dit.

Die villmarksgensere heb ik pas net ontdekt :biggrin2:

Op strikkemekka staat zoooooo veel, dat ik me tot nu toe beperkt heb tot de aanbiedingen :biggrin2:
Door MillyMol
#3456006
Siberienne schreef: do 19 jan 2023, 21:34 De trui die ik heb gebreid komt van de website ‘strikkemekka’ - de solveig genser is dit.

Die villmarksgensere heb ik pas net ontdekt :biggrin2:

Op strikkemekka staat zoooooo veel, dat ik me tot nu toe beperkt heb tot de aanbiedingen :biggrin2:
Klinkt als een truien Mekka. ;)
Bedankt, ik ga eens rondsnuffelen!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3456115
Ik ben zo trots. Op mezelf en mijn meisje.
Slapen is door alle problemen hier wel een dingetje. Ze heeft mij nodig om in slaap te komen. Of de wandelwagen, autorijden, draagzak/ rondgedragen worden enz als ik er niet ben. Zelf in slaap vallen heeft ze nog niet onder de knie.
Ik heb me een poosje gek laten maken door alles en iedereen die vond dat ze dat nou toch echt heus allang moest kunnen. Want anders komt het noooooooit meer goed, drama drama. Tot meneer en ik samen tot de conclusie kwamen dat wij zelf heel tevreden waren met hoe het ging en ontwikkeling in het proces zagen. Dan maar wat langzamer, ze leert het wel. Dat gaf rust.

Gisteravond legde ik haar na de laatste fles slapend in haar bedje. Ze werd wakker. Normaal moet ik dan opnieuw beginnen, haar oppakken, wiegen en sussen. Nu dacht ik, ik wacht heel even. Mijn gevoel zei dat het zou lukken. En ja hoor, ze heeft even wat om zich heen gekeken en liggen woelen en na een paar minuten sliep ze.

Wij kunnen dit. Samen. Op ons eigen tempo.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3456120
Wauw, das echt heel goed! :)
Laat je niet gek maken.
Zelf inslapen als baby kon hier alleen de 3e in rij. En ik weet nog steeds niet hoe dat kwam. Die deed dat gewoon. De 2 anderen moesten ook hulp. Nog vrij lang. Alleszinds meer dan een jaar. In het begin is dat intensief maar dat gaat vanzelf steeds beter.
Dat bouw je vanzelf steeds een beetje verder af tot het op het eind gewoon nog 5 minuutjes in de kamer blijven is en dan rustig vertrekken. Op een keer kan je dan meteen na het instoppen vertrekken. En ja, het zou kunnen dat ze bij ons dan al anderhalf waren of zo. Ik weet dat niet precies meer.
En sorry hoor, maar bij vele baby's betekent zelf inslapen zichzelf in slaap huilen. :-\ Dat vinden vele mensen normaal. Ik heb dat altijd gewoon geweigerd. En daar ben ik trots op. ;)

Dus ik vind dat jullie het prachtig doen. Gewoon met jullie drietjes. Naar elkaar en Nina haar tempo luisteren.
Dat ga je later terugkrijgen hoor..
Want de eerste tijd moesten onze baby's misschien meer hulp, en ze sliepen minstens 10 maand naast mij op de kamer. Maar eens ze dan klaar waren voor hun eigen kamer (en dat merk je) , dan heb ik nooit strubbelingen daaromtrent gehad. En eens ze dan alleen insliepen was het dan ook meteen voor de hele nacht in orde. Niet opstaan om een fopspeen te geven oid.
Ik hoor zoveel mensen die bij kinderen soms tot 4 of 5 jaar nog elke nacht op moeten staan omdat er wat scheelt of het kind liever bij mama wil liggen. Niet bij iedereen natuurlijk, maar je hoort het best vaak.
Dat hebben wij bij geen van de 3 gehad. Eens ze dan op hun eigen kamer sliepen, was het OK. Tenzij ze in hun bed plassen, ziek zijn of een nachtmerrie hebben, horen wij die niet tot de ochtend, eens ze slapen...
En dat is omdat het op hun tempo gedaan is. Omdat ze alleen zijn gaan slapen als ze er klaar voor waren en voldoende vertrouwen hadden. En niet sneller.

Top bezig hoor! :-*
Naar je buikgevoel luisteren.
Komt helemaal goed.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3456133
Dank je PoP. Ik denk dat ook precies. Geef ze vertrouwen, geborgenheid en veiligheid en ze vinden vanzelf hun weg. En die weg hoeft niet precies zo te zijn als voorgeschreven. Die bangmakerij steeds is nergens voor nodig.
Maar je ziet het overal. Met doorslapen, in slaap vallen, hapjes eten, wanneer ze kunnen zitten/kruipen/praten/lopen. Oh oh het moet allemaal vandaag perfect zijn anders komt het nooit goed. Vorige keer op het consultatiebureau gingen ze kijken of Nina al kon klappen. Nee dus, dat kan ze nog niet. Moesten we ons geen zorgen om maken, dat horen ze ook pas met 11 maanden te kunnen. Huh? Waarom test je het nu dan?

Nou ja, ik ben blij dat we hier onze weg in vinden en het zo op zijn plekje begint te vallen.
Door irmaa
#3456135
Siberienne schreef: wo 18 jan 2023, 16:49 Ik was echt een beetje down van het ziek zijn. En geen energie hebben. Maar heb wel mijn trui af kunnen maken en ben er nu best trots op!

5F0138BD-61E6-4CB0-A929-63F6379E8EC2.jpeg
Super mooi gebreid!
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3456138
Fijn dat er dingen een plekje krijgen, Kaela. En precies wat er al gezegd is: laat je niet gek maken. Het heet niet voor niets het consternatiebureau hè...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3456140
Ronald schreef: ma 23 jan 2023, 17:10 Fijn dat er dingen een plekje krijgen, Kaela. En precies wat er al gezegd is: laat je niet gek maken. Het heet niet voor niets het consternatiebureau hè...
Was het maar alleen het consternatiebureau. Die hebben nog nooit naar slapen gevraagd. Nee dat slapen is iets wat in al die mama bladen en sites terugkomt. En ik zit in een groep voor reflux en daar vliegen de vragen over slapen je ook om de oren. Waarop de ene slaaptraining na de andere wordt aangeraden, aan kindjes die soms nog heel veel pijn van de reflux hebben. En dan nog de mensen uit onze omgeving. Ach niets wat niet goed bedoeld is hoor, maar dan toch een ‘slaapt ze haar middagdutje nog steeds niet in haar eigen bedje’ of ‘is ze elke dag om vijf uur wakker, jeetje zeg’. Terwijl ik apetrots ben dan ze dan 8 a 9 uur aan een stuk slaapt! Oh en dat ze nog niet op haar eigen kamer slaapt is natuurlijk ook vragen om problemen, want daar kom je echt nooit meer vanaf als je dat nu niet doet.
De focus van de maatschappij ligt er gewoon best vreemd op.

Vandaag stond in het AD een artikel over nationale knuffeldag. Daarin werd ook het belang van het knuffelen van je kind genoemd. Buidelen en samen dutjes doen werd er ook positief in benoemd. Vond ik echt leuk om te lezen. Van knuffelen wordt elk mens beter!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door