Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3361368
Asafoetida hebben ze ook bij de Oriental en is daar leuker geprijsd:
https://www.orientalwebshop.nl/alle-pro ... etida-100g
Ze hebben er ook basmatirijst van Tilda (smaakt echt het beste) en een klein assortiment specerijen van TRS.
Oriental is verder meer Chinees georienteerd.

In de grote steden zijn er zeker Surinaamse en Idiase toko's. Online moet ook genoeg te vinden zijn, waar locals zelf ook bestellen, ik ben alleen daar niet genoeg in thuis om te weten waar.
Soms kan je eigen lokale kleine toko ook wat leuke dingen hebben. Zo koop ik hier bij de groenteturk oa nigella en ook asafoetida als ik dat zou willen. 'Mijn eigen' kleine veel te dure tokootje met bijna onverstaanbaar Chinees vrouwtje heeft een aardig uitgebreide collectie specerijen etc van TRS.

Zelf nog nooit besteld, maar deze lijkt op het eerste oog wel een leuk assortiment te hebben: https://www.ekirana.nl/

Kok Robin heeft er ook wat over geschreven: https://www.aziatische-ingredienten.nl/asafoetida/


Ik heb het zelf niet in huis en ook niet direct behoefte aan. Wij eten niet Vedisch en dus wel knofloken en uien.
Door eelke
#3361406
We hebben een incident gehad :o de robotstofzuiger is blijkbaar in Joep zijn staart verward geraakt, Joep in paniek, de meneer is eerst een schroevendraaier gaan halen ( :biggrin2: ::) oke nadat hij Joep op zijn plek had gezet en blijf had gezegd) en heeft de stofzuiger uit elkaar gehaald en zo zijn staartharen gered. Ik was werken...

Geluksmoment; Joep en de stofzuiger lijken nog heel.

Nu nog even afwachten welk trauma Joep hier aan over houdt...(en of de stofzuiger hier van leert :???: )
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3361416
eelke schreef:We hebben een incident gehad :o de robotstofzuiger is blijkbaar in Joep zijn staart verward geraakt, Joep in paniek, de meneer is eerst een schroevendraaier gaan halen ( :biggrin2: ::) oke nadat hij Joep op zijn plek had gezet en blijf had gezegd) en heeft de stofzuiger uit elkaar gehaald en zo zijn staartharen gered. Ik was werken...

Geluksmoment; Joep en de stofzuiger lijken nog heel.

Nu nog even afwachten welk trauma Joep hier aan over houdt...(en of de stofzuiger hier van leert :???: )
Nou, echt nu pas ?!
Bij Maci zat ie er al de eerste week erin. Newfiestaart he :o
Maci keek alleen van zo " haal dat ding weg kan ik verder slapen" Dat was ook flink pulken.
Hoop dat Joep er zo mee omgaat als Maci, lekker boeien.
Oja bij Fozzy heeft ie ooit gewaagd het staartpuntje aan te raken toen was het hond en stofzuiger door de lucht :biggrin2:

Onze " sukkie" had trouwens laatst een salto gemaakt tegen de muur ::) Soms he ;D
Door eelke
#3361417
Nee, Joep was in paniek, zette het op het rennen blijkbaar. Arme Joep, hij is er nog een beetje schrikachtig van.
Vandaar blij met geen stukken, hopelijk morgen ook geen last van zijn rug ofzo.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3361419
eelke schreef:Nee, Joep was in paniek, zette het op het rennen blijkbaar. Arme Joep, hij is er nog een beetje schrikachtig van.
Vandaar blij met geen stukken, hopelijk morgen ook geen last van zijn rug ofzo.
Onee, da's niet leuk. Maci was gewoon een beetje boos.
En bij Fozzy kan ie niet te dicht in de buurt komen dus.
En Oli maakt zich ook uit de voeten.
OMG zie het al voor me een rennende hond met dat ding in zijn staart :o
Nou hopelijk gaat het goed met Joep
Door Eef+Stippels
#3361443
Oooh die Joep :-*

Hier gaan ze tijdig aan de kant voor Sucky.
En Xindy kijkt regelmatig erg beledigd naar het brutale ding ;D
Maar de angst die Bella er voor had is gelukkig helemaal verdwenen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3361536
Vandaag ben ik officieel tien jaar in dienst. Ik werkte al ruim een jaar als uitzendkracht voor dezelfde baas, maar dat wordt natuurlijk niet bij het jubileum.
Om het te vieren zijn we lekker gaan lunchen in de stad. Of nou ja, we gingen lekker lunchen in de stad en daarna bedacht ik me dat we ook wat te vieren hadden ;D .
Door eelke
#3361656
Angelique schreef:Vind het wel weer erg des Joeps :biggrin2: :biggrin2:

Hopelijk valt het trauma mee.
Ja, de sukkel. Ik weet het nog niet. We zijn een weekend weg geweest, bier drinken in Antwerpen, dus hij kon niet mee. Vandaag opgehaald en hij lijkt wel wat stijf ofzo.

Het was zo ideaal, die stofzuiger. Nu weet ik niet zo goed meer wat ik er mee moet, want dit kan me m'n hond kosten denk ik :???: ::) Nou ja. Eens kijken of hij nu op de bank wil blijven als ie aan staat.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3361703
eelke schreef:Ja, de sukkel. Ik weet het nog niet. We zijn een weekend weg geweest, bier drinken in Antwerpen, dus hij kon niet mee. Vandaag opgehaald en hij lijkt wel wat stijf ofzo.

Het was zo ideaal, die stofzuiger. Nu weet ik niet zo goed meer wat ik er mee moet, want dit kan me m'n hond kosten denk ik :???: ::) Nou ja. Eens kijken of hij nu op de bank wil blijven als ie aan staat.
Ik zet Freddie aan (woonkamer en hal) als ik met Moyra naar buiten ga. Dan is 'ie meestal wel klaar als ik terug ben. Kan ze weer lekker in de stoel en Freddie in de oplader. :)

Knuf voor Joep! :-* :bigarmhug:
Door Eef+Stippels
#3361716
Aanzetten als je met Joep weg bent lijkt idd de oplossing.

Deed ik hier eerder ook, nadat alles was aangepast op Sucky, maar nu hebben we een kleed omdat de vloer anders te glad is, en daar loopt ie steeds op vast.. Dus moet ik er bij blijven om hem af en toe een zetje te geven.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3361733
Psstt.... zachtjes...

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek..... totaal ander werk, dan wat ik nu doe..... 4 uurtjes meer werken, maar ik werk dan van maandg t/m vrijdag (4 uurtjes per dag ipv 2 dg van 7/8 uur plus 1 zondag (1x per 5 weken van 5 uur) salaris is ietsiepietsie meer dan dat ik nu verdien, maar ik ben wel elk weekend vrij (kan dan elke wedstrijd van mn dochter kijken, als ik dan geen boodschappen hoef te doen of vlees hoef te portioneren voor mn schatjes) en heb elke schoolvakantie vrij..... volgens mij ga ik er alleen maar op vooruit :biggrin2: ..... en als ik cursussen volg, via mn werk, gaat mn salaris omhoog.....
Door MillyMol
#3361744
CindyMayella schreef:Psstt.... zachtjes...

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek..... totaal ander werk, dan wat ik nu doe..... 4 uurtjes meer werken, maar ik werk dan van maandg t/m vrijdag (4 uurtjes per dag ipv 2 dg van 7/8 uur plus 1 zondag (1x per 5 weken van 5 uur) salaris is ietsiepietsie meer dan dat ik nu verdien, maar ik ben wel elk weekend vrij (kan dan elke wedstrijd van mn dochter kijken, als ik dan geen boodschappen hoef te doen of vlees hoef te portioneren voor mn schatjes) en heb elke schoolvakantie vrij..... volgens mij ga ik er alleen maar op vooruit :biggrin2: ..... en als ik cursussen volg, via mn werk, gaat mn salaris omhoog.....
Psst…. succes *gaat duimen*.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3361749
CindyMayella schreef:Psstt.... zachtjes...

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek..... totaal ander werk, dan wat ik nu doe..... 4 uurtjes meer werken, maar ik werk dan van maandg t/m vrijdag (4 uurtjes per dag ipv 2 dg van 7/8 uur plus 1 zondag (1x per 5 weken van 5 uur) salaris is ietsiepietsie meer dan dat ik nu verdien, maar ik ben wel elk weekend vrij (kan dan elke wedstrijd van mn dochter kijken, als ik dan geen boodschappen hoef te doen of vlees hoef te portioneren voor mn schatjes) en heb elke schoolvakantie vrij..... volgens mij ga ik er alleen maar op vooruit :biggrin2: ..... en als ik cursussen volg, via mn werk, gaat mn salaris omhoog.....
Ik zet de duimen aan voor je! Succes
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door