Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3210866
Ik twijfel heel weg: mijn dinky toy (MG F cabrio) gaat weg, mede omdat er geeneen hond in past. Ja op de voorstoel, 1x in nood moeten doen omdat manlief met de grote bak weg was en shadow de dessertchocolade gevonden had. Shad vond het geweldig, ik niet zo...

Dus ik twijfel tussen; leuk & klein & in nood honden erin - en manlief die dus mee moet nemen als ik met de honden op stap ga. Of een hondenbarrel. Maar dan moet ik daarmee dus ook in 't net naar mijn werk :biggrin2: wat ook wel weer leuk is

Dus ik zwerf nu mn rond op autotrader.nl maar ik nam eigenlijk aan dat je daar al gekeken hebt.
Ondertussen is mijn voornaamste selectie criterium nog steeds kleur, tot groot vermaal van manlief. Grijs valt sowieso dus af!

De caddy uit de link is leuk maar als ik een bestelauto wil, moet juist de step erin passen zodat ik van dat geklooi met drager op de trekhaak af ben. Maar dat lijkt me niet te passen?
Door Lil
#3210872
Ik heb geen geld dus voor of of, rijd een Twingo. Geen achterbank, twee hondenrekken (achter voorstoelen en achter de klep zodat die open kan blijven bij warm weer). En ja daarmee moet ik ook in mijn goede kleding naar het werk en naar de klassieke concerten en zo...Het zij zo.
#3210926
petralita schreef:Eens! en idd diesel.
Hou er rekening dat voor particulieren de wegenbelasting voor dieselauto`s pittig is, voor een caddy zal je rond de 900 euro zitten denk ik..
Voor een caddy op benzine met een afgesloten achterruimte is het ruim 400 euro per jaar....
Door Lil
#3210968
de Meiden schreef:Hou er rekening dat voor particulieren de wegenbelasting voor dieselauto`s pittig is, voor een caddy zal je rond de 900 euro zitten denk ik..
Voor een caddy op benzine met een afgesloten achterruimte is het ruim 400 euro per jaar....
Dat is helemaal waar, maar 100 km per dag rijden is met een benzine niet handig kan ik je zeggen. niet alleen vanwege de brandstofprijs, maar ook vanwege de levensduur van de auto/motor.
#3211142
de Meiden schreef:Hou er rekening dat voor particulieren de wegenbelasting voor dieselauto`s pittig is, voor een caddy zal je rond de 900 euro zitten denk ik..
Voor een caddy op benzine met een afgesloten achterruimte is het ruim 400 euro per jaar....
Lil schreef:Dat is helemaal waar, maar 100 km per dag rijden is met een benzine niet handig kan ik je zeggen. niet alleen vanwege de brandstofprijs, maar ook vanwege de levensduur van de auto/motor.
Ik rij ook veel km. Benzine kan echt niet uit. Ik rij nu een station op lpg 3, dat is voor mij net zo goedkoop/duur als een klein autootje op benzine. En eigenlijk als ik alles doorreken, zit ik op de grens om beter op diesel door te kunnen gaan. Echter toen ik een jaar geleden een andere auto zocht, kon ik geen (voor mij) betaalbare diesel vinden. Over een 3 jaar maar weer zien, dan staat de teller voor deze auto op 300.000km en is de auto voor mij afgeschreven.

Trouwens ik heb vorig jaar voor mijn situatie doorgerekend mbt een 2de hands auto, daar kwam voor mij dit uit, afhankelijk van het type auto:
Tot 20.000km benzine
Van 15.000 tot 35.000 km lpg
Vanaf 30.000 km diesel
Ik rij meer dan 30.000km per jaar, hoeveel meer hangt af van vakantie en van de thuiswerk dagen.
Door Lil
#3211149
petralita schreef:Ik rij ook veel km. Benzine kan echt niet uit. Ik rij nu een station op lpg 3, dat is voor mij net zo goedkoop/duur als een klein autootje op benzine. En eigenlijk als ik alles doorreken, zit ik op de grens om beter op diesel door te kunnen gaan. Echter toen ik een jaar geleden een andere auto zocht, kon ik geen (voor mij) betaalbare diesel vinden. Over een 3 jaar maar weer zien, dan staat de teller voor deze auto op 300.000km en is de auto voor mij afgeschreven.

Trouwens ik heb vorig jaar voor mijn situatie doorgerekend mbt een 2de hands auto, daar kwam voor mij dit uit, afhankelijk van het type auto:
Tot 20.000km benzine
Van 15.000 tot 35.000 km lpg
Vanaf 30.000 km diesel
Ik rij meer dan 30.000km per jaar, hoeveel meer hangt af van vakantie en van de thuiswerk dagen.
Hey dar slaat op mij die berekening. Waar eerst benzine je van het was (minder dan 20.000) zit ik nu opeens op een slordige 35.000 of meer per jaar. Maar idd de aanschafkosten, de wegenbelasting en het onderhoud vind ik altijd schrikbarend tov de benzine.
#3211152
Lil schreef:Hey dar slaat op mij die berekening. Waar eerst benzine je van het was (minder dan 20.000) zit ik nu opeens op een slordige 35.000 of meer per jaar. Maar idd de aanschafkosten, de wegenbelasting en het onderhoud vind ik altijd schrikbarend tov de benzine.
Nou pff die kosten ... Ik heb 1x na gerekend hoeveel dagen ik voor de auto werk... Zo dat had ik beter niet kunnen doen. Wat zonde van het geld. Alleen maar omdat ik er voor heb gekozen op een mooie plek te gaan wonen ipv dicht bij mijn werk.
Door Lil
#3211154
petralita schreef:Nou pff die kosten ... Ik heb 1x na gerekend hoeveel dagen ik voor de auto werk... Zo dat had ik beter niet kunnen doen. Wat zonde van het geld. Alleen maar omdat ik er voor heb gekozen op een mooie plek te gaan wonen ipv dicht bij mijn werk.
Zegt niets: woonde op 15 km van het werk. En na 8 jaar was het hoppa fusie en andere locatie en 40 km van het werk. En toen trok ik het niet meer dat ik met ov na wat wijzigen in de dienstregeling 72 minuten enkele reis onderweg was, waar de auto 30/35 minuten is. Dus tja ik had gekozen voor mooi wonen op mooie afstand van werk en andere werkgelegenheid en toen werd het anders. Ander werk en huis verkopen is anders ook wel erg drastisch.
#3211156
Lil schreef:Zegt niets: woonde op 15 km van het werk. En na 8 jaar was het hoppa fusie en andere locatie en 40 km van het werk. En toen trok ik het niet meer dat ik met ov na wat wijzigen in de dienstregeling 72 minuten enkele reis onderweg was, waar de auto 30/35 minuten is. Dus tja ik had gekozen voor mooi wonen op mooie afstand van werk en andere werkgelegenheid en toen werd het anders. Ander werk en huis verkopen is anders ook wel erg drastisch.
Ja daar heb je ook wel weer gelijk in. Ik weet niet hoe het bij jou is maar OV is voor mij een heel stuk duurder dan met de auto. Dus in die zin scheelt het weer geld
Siberienne schreef:Dus ik twijfel tussen; leuk & klein & in nood honden erin - en manlief die dus mee moet nemen als ik met de honden op stap ga. Of een hondenbarrel. Maar dan moet ik daarmee dus ook in 't net naar mijn werk
Daarom heb ik gkozen voor een station, kan veel achterin, rek achterin die er makkelijk in en uit kan, kunnen honden mee en bijft auto schoon. Rek eruit en dan is het geen hondenauto meer of ik gooi alles plat en hebben honden meer ruimte als ik ze even moet achterlaten.
Door Lil
#3211220
Mijn baas betaalt het ov, voor de auto krijg ik 6 ct per km met een max van 50 euro per maand. Dat is net 1 tankje en ik tank wekelijks.
Dus auto is heel duur, maar 75 minuten reistijd tegen 30/35 minuten...

Voorheen die 15 km deed ik ook 30 minuten over door de files, maar ja 15 km is met de auto niet zo duur natuurlijk. Het is gewoon lastig.
#3211405
petralita schreef:
Ik rij ook veel km. Benzine kan echt niet uit. Ik rij nu een station op lpg 3, dat is voor mij net zo goedkoop/duur als een klein autootje op benzine. En eigenlijk als ik alles doorreken, zit ik op de grens om beter op diesel door te kunnen gaan. Echter toen ik een jaar geleden een andere auto zocht, kon ik geen (voor mij) betaalbare diesel vinden. Over een 3 jaar maar weer zien, dan staat de teller voor deze auto op 300.000km en is de auto voor mij afgeschreven.

Trouwens ik heb vorig jaar voor mijn situatie doorgerekend mbt een 2de hands auto, daar kwam voor mij dit uit, afhankelijk van het type auto:
Tot 20.000km benzine
Van 15.000 tot 35.000 km lpg
Vanaf 30.000 km diesel
Ik rij meer dan 30.000km per jaar, hoeveel meer hangt af van vakantie en van de thuiswerk dagen.
Buiten het feit dat ik liever diesel rijd dan benzine, kun je met een diesel vrij makkelijk zuiniger rijden dan met een benzine. Omdat een diesel meer kracht onderin de toeren heeft, kun je in de stad dus gewoon in de hoogste of een na hoogste versnelling rijden (niet ineens naar 80 willen op het moment dat je de stad uit rijdt natuurlijk) en in de 3 een rotonde over. Op de buitenwegen maakt het allemaal niet veel uit, daar rij je toch "ongeveer 80" :biggrin2: Oh, en uitrollen in hoge versnelling worden een diesel en je portemonnee ook blij van.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door