Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3208946
Doranto schreef:Dat bedoel ik nu juist. HOE wil je JE EIGEN mening vormen? Dan zou je dus niet naar de meningen van al die roeptoeters moeten luisteren, maar zelf het hele verdrag door moeten spitten.
Nu begrijp ik dat na 5 jaar rechrenstudie en 9 jaar werkervaring, maar hoe moeten mijn buren (vrachtautochauffeur; nooit geleerd en kan dat ook niet) dat begrijpen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3208950
lianneke schreef:Dit is misschien wel wat zwart wit maar ik denk ook dat het helemaal niet om Oekraïne gaat maar om een lange neus naar Brussel te trekken en dat Oekraïne gebruikt wordt hiervoor.

Voor hen van Geen Peil geldt dit zeker al. En wat mezelf aangaat omvat een deel van mijn argumenten om Nee te stemmen ook het gevoel van : lange neus naar brussel.

Waarom ik denk te vinden dat ik daar de Oek voor mag misbruiken is omdat de regering daar stikcorrupt is en de EU-bobo's al geen haar beter die met hun oeverloze geregel hele branches in NL weet weg te vagen c.q. het leven daarvoor erg zwaar te maken en dan takel je een land binnen op handelsgebied die overal lak aan heeft en hun producten mogen dan wel zomaar de NL markt op....oh ja nee, met de intentie dat ze wel wat aan regelgeving gaan doen. Nou ben ik niet voor het calimerosyndroom en ben een voorstander van vrije handel, maar dan wel voor iedereen en niet alleen voor aanhangende landen. Kippenboeren hier het vuur aan de schenen leggen qua regelgeving en het dan goed voor de prijsontwikkeling vinden dat die ongeregelde goedkopere meuk uit het buitenland wordt gehaald. En zo gaat het op veel gebieden.

Maar goed, het referendum ten spijt staan de kipkoelhuizen al klaar.

En dat is maar één voorbeeldje.
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3208954
Lil schreef:Nu begrijp ik dat na 5 jaar rechrenstudie en 9 jaar werkervaring, maar hoe moeten mijn buren (vrachtautochauffeur; nooit geleerd en kan dat ook niet) dat begrijpen?
Tja, het gros van de mensen dus niet. En men is er niet bij gebaat dat de gewone man begrijpt waar het over gaat.
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3208955
Doranto schreef:Dat bedoel ik nu juist. HOE wil je JE EIGEN mening vormen? Dan zou je dus niet naar de meningen van al die roeptoeters moeten luisteren, maar zelf het hele verdrag door moeten spitten.
Ja, dat betekent dus zelf lezen en op onderzoek uitgaan.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3208956
Janneke schreef:Ja, dat betekent dus zelf lezen en op onderzoek uitgaan.
En daar heb je dus de democratisch gekozen volksvertegenwoordiging voor.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3208958
Ik was van plan te gaan stemmen, en wel voor... En dan omdat Oekraïne echt veel moet gaan aanpakken. zelfs al doen ze maar 1/10 , dan is dat al iets.
Maar eigenlijk ben ik tegen dit referendum, vooral omdat het niet met een ja/nee te beantwoorden is.
En het heeft geen zin om nee te stemmen als lange neus naar Europa, die weten echt wel hoe wij er echt over denken. Met dat ik ook vind dat je daarvoor een referendum over een andere besluitvorming niet moet vervuilen.
Ik ga daarom niet stemmen, dan ben ik deze keer maar een lamzak
Door Borke
#3208963
Tja....principieel vind ik dat ik altijd moet stemmen als er iets te kiezen valt...dus ik zal wel gaan stemmen.
Ook al vind ik het een geldverslindend verhaal en vraag ik me af hoe belangrijk nou juist dit onderwerp is...?

Mijn eerste gedachte was om Ja te stemmen, omdat handel goed is en de partij waar ik me het meeste bij thuis voel voor is.

Dan krijg je alle stemmingmakerij in de media waar ik niet gevoelig voor wil zijn, maar blijkbaar toch ben.
Er groeit bij mij een steeds sterkere weerstand tegen alles wat Brussel is, dus wil ik misschien tegen stemmen.

Alleen gaat het refrendum daar niet over...
Dus dan misschien toch ja stemmen?

Dan die berichten over de veel slappere regels in de Oekraine over dierenwelzijn en dat stuit me enorm tegen de borst.
Toch Nee stemmen?

Aan de andere kant als ze kleine stapjes naar verbetering willen zetten, moeten we dat dan niet honoreren?
Dus Ja stemmen?
Ook om ze wat los te weken van Rusland?

Normaal twijfel ik niet zo, weet ik snel wat ik wil.
Dit vind ik echter heel lastig.

Wat ik mis is duidelijke en eerlijke informatie en dan beknopt.
Niet van die ellenlange verhalen die ik overal zie.
Dan ook informatie die - voor zover dat bestaat - objectief is.
Daar kom ik als gewone burger dus niet achter...
Gebruikersavatar
Door pluk
#3208966
Ik dacht, hé dat is leuk... er is een kieskompas voor.... even invullen... krijg je deze uitkomst ::)
nou, daar heb ik wat aan :biggrin2:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3208969
pluk schreef:Ik dacht, hé dat is leuk... er is een kieskompas voor.... even invullen... krijg je deze uitkomst ::)
nou, daar heb ik wat aan :biggrin2:
Afbeelding
hé die uitkomst heb ik ook :biggrin2:
Door Lil
#3208978
Janneke schreef:Tja, het gros van de mensen dus niet. En men is er niet bij gebaat dat de gewone man begrijpt waar het over gaat.
Ja dat bedoelde ik. Zelf lezen is het enige objectieve maar men weet heel goed dat dat maar weinig mensen gegeven is dus ben je verplicht om naar degene die hun zin willen doordrijven te luisteren. Ik houd daar absoluut niet van.
Door Borke
#3208999
Kiescompas serieus ingevuld en ik kom in het midden uit.
Ik geef het op.
Ik denk dat als dit zo blijft ik helemaal niet eens ga stemmen...
Door Lizzy
#3209000
Borke schreef:Tja....principieel vind ik dat ik altijd moet stemmen als er iets te kiezen valt...dus ik zal wel gaan stemmen.
Ook al vind ik het een geldverslindend verhaal en vraag ik me af hoe belangrijk nou juist dit onderwerp is...?

Mijn eerste gedachte was om Ja te stemmen, omdat handel goed is en de partij waar ik me het meeste bij thuis voel voor is.

Dan krijg je alle stemmingmakerij in de media waar ik niet gevoelig voor wil zijn, maar blijkbaar toch ben.
Er groeit bij mij een steeds sterkere weerstand tegen alles wat Brussel is, dus wil ik misschien tegen stemmen.

Alleen gaat het refrendum daar niet over...
Dus dan misschien toch ja stemmen?

Dan die berichten over de veel slappere regels in de Oekraine over dierenwelzijn en dat stuit me enorm tegen de borst.
Toch Nee stemmen?

Aan de andere kant als ze kleine stapjes naar verbetering willen zetten, moeten we dat dan niet honoreren?
Dus Ja stemmen?
Ook om ze wat los te weken van Rusland?

Normaal twijfel ik niet zo, weet ik snel wat ik wil.
Dit vind ik echter heel lastig.

Wat ik mis is duidelijke en eerlijke informatie en dan beknopt.
Niet van die ellenlange verhalen die ik overal zie.
Dan ook informatie die - voor zover dat bestaat - objectief is.
Daar kom ik als gewone burger dus niet achter...
Hahahaha, hoezo herkenbaar ;D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3209001
Borke schreef:Tja....principieel vind ik dat ik altijd moet stemmen als er iets te kiezen valt...dus ik zal wel gaan stemmen.
Ook al vind ik het een geldverslindend verhaal en vraag ik me af hoe belangrijk nou juist dit onderwerp is...?

Mijn eerste gedachte was om Ja te stemmen, omdat handel goed is en de partij waar ik me het meeste bij thuis voel voor is.

Dan krijg je alle stemmingmakerij in de media waar ik niet gevoelig voor wil zijn, maar blijkbaar toch ben.
Er groeit bij mij een steeds sterkere weerstand tegen alles wat Brussel is, dus wil ik misschien tegen stemmen.

Alleen gaat het refrendum daar niet over...
Dus dan misschien toch ja stemmen?

Dan die berichten over de veel slappere regels in de Oekraine over dierenwelzijn en dat stuit me enorm tegen de borst.
Toch Nee stemmen?

Aan de andere kant als ze kleine stapjes naar verbetering willen zetten, moeten we dat dan niet honoreren?
Dus Ja stemmen?
Ook om ze wat los te weken van Rusland?

Normaal twijfel ik niet zo, weet ik snel wat ik wil.
Dit vind ik echter heel lastig.

Wat ik mis is duidelijke en eerlijke informatie en dan beknopt.
Niet van die ellenlange verhalen die ik overal zie.
Dan ook informatie die - voor zover dat bestaat - objectief is.
Daar kom ik als gewone burger dus niet achter...

Helemaal mee eens. En dan ga ik nu nog even het kieskompas invullen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door