Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3215899
Hope schreef:Zonde! Kloppen de maten dan wel? Zit hij niet te strak?
Eerder iets te ruim denk ik, want hij kan hem heel makkelijk oppakken met zijn onderkaak. Nou heeft Dali ook wel een afwijkend model natuurlijk, hij is wat apart gebouwd. Maar juist van een op maat gemaakt tuig had ik meer verwacht.
Ik heb braaf de opgegeven maten aangehouden, het tuigje zit ook exact van het punt tussen zijn schouderbladen tot aan het begin van zijn borstbeen, alleen valt dat in zijn geval dan heel laag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Door rosmin
#3215945
@ Spikkelneus: Kan het zo zijn dat er aan de de korte haren van Dallie steeds wordt getrokken, door de lichte beweging van de stof van het tuig?

Ik merk bij Roxy, die een perfect fit heeft, dat ze dit niet lekker vindt zitten. Ze zit er vaak aan de krabben en schudt teveel om het af te krijgen :-\ Ze heeft net zo'n vacht als Dallie en de binnenstof (fleece) zit vol met kleine korte haartjes, ik kan me voorstellen dat door het lichte bewegen van de binnenstof aan de haartjes wordt getrokken en dat dat niet lekker voelt. Verder vindt ik de fleece niet echt handig bij het PF tuig; het blijft te lang nat en als je een hond hebt die aan alles wat met regen te maken heeft een hekel heeft is dit vragen om moeilijkheden.
Ik ben dus nog op zoek naar een goed, licht leren Y-tuig. Iemand tips?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3215950
rosmin schreef:@ Spikkelneus: Kan het zo zijn dat er aan de de korte haren van Dallie steeds wordt getrokken, door de lichte beweging van de stof van het tuig?

Ik merk bij Roxy, die een perfect fit heeft, dat ze dit niet lekker vindt zitten. Ze zit er vaak aan de krabben en schudt teveel om het af te krijgen :-\ Ze heeft net zo'n vacht als Dallie en de binnenstof (fleece) zit vol met kleine korte haartjes, ik kan me voorstellen dat door het lichte bewegen van de binnenstof aan de haartjes wordt getrokken en dat dat niet lekker voelt. Verder vindt ik de fleece niet echt handig bij het PF tuig; het blijft te lang nat en als je een hond hebt die aan alles wat met regen te maken heeft een hekel heeft is dit vragen om moeilijkheden.
Ik ben dus nog op zoek naar een goed, licht leren Y-tuig. Iemand tips?
Bij deze kan je verschillende voeringen kiezen. Leer wilde ik met mijn waterrat niet, dat wordt zo droog.

Eerste wandeling was echt fijn! Hij loopt echt beter dan met de u-lead. Zijn passen zijn ruimer en hij zet zijn poten recht weg. Niet meer met een "slinger" en ook recht onder de massa i.p.v. net daarbuiten. En hij kan er heerlijk hard mee rennen :biggrin2:
Door rosmin
#3215969
rosmin schreef:Bij deze kan je verschillende voeringen kiezen. Leer wilde ik met mijn waterrat niet, dat wordt zo droog.

Eerste wandeling was echt fijn! Hij loopt echt beter dan met de u-lead. Zijn passen zijn ruimer en hij zet zijn poten recht weg. Niet meer met een "slinger" en ook recht onder de massa i.p.v. net daarbuiten. En hij kan er heerlijk hard mee rennen
Ze zien er goed/ mooi uit, met genoeg ruimte achter de oksels.
Roxy is geen waterrat, als het regent vlucht ze het huis weer in als ze de kans krijgt, inmiddels wandelt ze redelijk dapper mee in de buien :biggrin2:
Door ChantalKrijn
#3215971
rosmin schreef:@ Spikkelneus: Kan het zo zijn dat er aan de de korte haren van Dallie steeds wordt getrokken, door de lichte beweging van de stof van het tuig?

Ik merk bij Roxy, die een perfect fit heeft, dat ze dit niet lekker vindt zitten. Ze zit er vaak aan de krabben en schudt teveel om het af te krijgen :-\ Ze heeft net zo'n vacht als Dallie en de binnenstof (fleece) zit vol met kleine korte haartjes, ik kan me voorstellen dat door het lichte bewegen van de binnenstof aan de haartjes wordt getrokken en dat dat niet lekker voelt. Verder vindt ik de fleece niet echt handig bij het PF tuig; het blijft te lang nat en als je een hond hebt die aan alles wat met regen te maken heeft een hekel heeft is dit vragen om moeilijkheden.
Ik ben dus nog op zoek naar een goed, licht leren Y-tuig. Iemand tips?
Je hebt die Perfect Fit ook van een ander merk, zonder fleece maar met een soort stevig nylon. Het Happy Dog tuig.
Yara heeft hem sinds een paar dagen, dus ik kan er verder nog niet zo veel over zeggen. Maar er prikken geen haren in!

http://dogsen.nl/product/happy-dog-tuig/
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3215995
:'( Het filmpje werkt bij mij niet.

Via de foto's van Spikkelneus heb ik vast kunnen zien hoe het tuig van boven zit. ;)

Ik vind het een erg mooi passend tuig. Ook bij Dali, wel jammer dat hij er anders over denkt.... :(
En wat geweldig dat Nelson er veel beter in loopt en beweegt!!!
Heb jij hem ook makkelijker onder controle? Je had toch soms last dat hij wegsprong/trok?
Door san :)
#3216050
Er zijn meerdere varianten. Die van spikkel is de gewone. Hope heeft volgens mij t tour tuig en die ziet er zo uit:


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3216063
Klopt. Ik heb inderdaad het tour-tuig.
Volgens de osteopaat zat dit tuig het beste. Het meeste bewegingsvrijheid, het zou het beste recht blijven zitten en verdeeld de druk bijzonder goed. Dus heb ik deze gekozen.

Afbeelding

Afbeelding
Door Lil
#3216168
Mooi tuig! Je ziet wel dat het op maat is; zit overal precies op de juiste plek.

En die wei.... Hier is er eentje jaloers ;) ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door