Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3207705
de Meiden schreef:Ja precies.... korter dijbeen , de ( haast ) verticaal staande hak onder het kruis, rechte horizontale rug... zijn er vandaag de dag nog fokkers die dit soort herders fokken?
Dan heb ik wel interesse ;)

Karakter eh ik vond de africhtingshonden een veel fijner karakter hebben dan de kynologen (deed ipo bij een DH vereniging die een mechelkruising wel leuk vonden en een wandelvriendin van mij zat elk weekend kyno's voor te brengen en is later zelf ook gaan fokken). Feller cq moediger vond ik (en wie ben ik) gepaard gaan met minder nerveusiteit en betere gehoorzaamheid tov de kyno's. Mijn mechelkruising die een top karakter had en heel erg stabiel was was best een stukje nerveuzer en een stuk feller dan de africhtings DH's. En ja er waren uitzonderingen hoewel de twee nerveuze en daardoor soms fellere exemplaren volgens mij combifok waren, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Ik wil in de toekomst een herder, gezond en niet nerveus; liefste een DH of Mechel, maar.... Durf het tot nu toe nog steeds niet aan. Niet qua gezondheid en niet qua karakter. Ik vind het altijd een beetje een gok (nu is altijd een pup een gok, maar ik vind de verschillen bij de herders erg groot).
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#3207721
Ik ook hoor , voor in de toekomst, ik zou nu ook niet weten waar ik ze zou moeten zoeken.......
Door Lil
#3207920
de Meiden schreef:Ik ook hoor , voor in de toekomst, ik zou nu ook niet weten waar ik ze zou moeten zoeken.......
Ja precies, maar ik ben er helemaal uit... Na 1 kruising herder en een Tervuren en nu twee andere kruisingen: ik wil echt weer heel graag een herder (helaas ben nu "vol")
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door