Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3468509
pike schreef: :biggrin2: was even vergeten dat je in België zit. Nee dan gaat dat niks worden.
In Eindhoven tegenwoordig, maar voor een paar kilo komen ze niet dacht ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3468511
hannabelgje schreef: do 22 feb 2024, 07:37 In Eindhoven tegenwoordig, maar voor een paar kilo komen ze niet dacht ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Volgens mij wel maar de bezorgkosten zijn afhankelijk van het bestelde aantal kilo’s. En tot 5 kilo is dat dus veel, €17,95. Voor dat geld kan je beter vleugeltjes kopen bij de slager!
Door Siberienne
#3468639
Ik heb toch ook even een klaagje over dierenarts prijzen. We zijn met Shadje bij de locale dierenarts geweest. Ik dacht, de lokale kliniek, geen Empet, Volvat of Anicura. Prijs consult op de website 900 nok, grofweg 90 euro. Is te doen. Ik bellen, afspraak ingepland ‘zodat ze rustig even konden kijken’

Dat werd dus meteen een dubbel consult, effe wat voelen en trekken aan Shad, ze heeft niet eens fatsoenlijk gekeken hoe hij loopt. Conclusie rugpijn, pijnstillers, wel even een bloedonderzoek erbij, want oudere hond. Afrekenen, 3500 nok. Dus kleine 350 euro, bleek dus dubbel consult en de prijzen op de website zijn zonder de 25% BTW….. telefoontje, ureum is ietsje verhoogd, kom je ook even een plas brengen? Nou ging de bloedafname niet helemaal vanzelf, dus ik dacht ‘komt dat niet daardoor… Maar goede terug, plasje ingeleverd, bleek nog eens 865 nok te zijn. Al met al dus ruim 400 euro, nog zonder foto en zonder de medicatie. Advies : rimadyl voor de rest van zijn leven. En oh ja, hij heeft wat tandsteen, dus tanden reinigen onder narcose, vanaf 3500 nok.
En misschien dan ook een röntgenfoto doen? Doe kosten ook zo’n 3000 nok.
Door Cathelijn
#3468643
Dan heb ik gisteren toch een betere ervaring. Ollie plaste raar en heel rood...
Urine weggebracht voor onderzoek. Dat leek toch erg op blaasontsteking maar aangezien dat niet veel voorkomt bij jonge ongecastreerde reuen, wilden ze zeker weten dat er niks over het hoofd werd gezien. En ik ook.
Dus een paar uur later terug voor echo en punctie. Nogmaals onderzoek in het lab. Gelukkig 'alleen' maar blaasontsteking. Pijnstiller en antibiotica mee. Totaalbedrag €78,-.
Dat was een keer een stuk minder dan gedacht, ook wel eens fijn.
Gebruikersavatar
Door pike
#3468651
Cathelijn schreef: za 24 feb 2024, 21:27 Dan heb ik gisteren toch een betere ervaring. Ollie plaste raar en heel rood...
Urine weggebracht voor onderzoek. Dat leek toch erg op blaasontsteking maar aangezien dat niet veel voorkomt bij jonge ongecastreerde reuen, wilden ze zeker weten dat er niks over het hoofd werd gezien. En ik ook.
Dus een paar uur later terug voor echo en punctie. Nogmaals onderzoek in het lab. Gelukkig 'alleen' maar blaasontsteking. Pijnstiller en antibiotica mee. Totaalbedrag €78,-.
Dat was een keer een stuk minder dan gedacht, ook wel eens fijn.
Dat is zeker een meevaller. Dat is zo’n moment waarop ik mijn da zou vragen “ben je niet wat vergeten?”.
Beterschap voor Ollie!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3468657
Siberienne schreef: za 24 feb 2024, 20:07 Ik heb toch ook even een klaagje over dierenarts prijzen. We zijn met Shadje bij de locale dierenarts geweest. Ik dacht, de lokale kliniek, geen Empet, Volvat of Anicura. Prijs consult op de website 900 nok, grofweg 90 euro. Is te doen. Ik bellen, afspraak ingepland ‘zodat ze rustig even konden kijken’

Dat werd dus meteen een dubbel consult, effe wat voelen en trekken aan Shad, ze heeft niet eens fatsoenlijk gekeken hoe hij loopt. Conclusie rugpijn, pijnstillers, wel even een bloedonderzoek erbij, want oudere hond. Afrekenen, 3500 nok. Dus kleine 350 euro, bleek dus dubbel consult en de prijzen op de website zijn zonder de 25% BTW….. telefoontje, ureum is ietsje verhoogd, kom je ook even een plas brengen? Nou ging de bloedafname niet helemaal vanzelf, dus ik dacht ‘komt dat niet daardoor… Maar goede terug, plasje ingeleverd, bleek nog eens 865 nok te zijn. Al met al dus ruim 400 euro, nog zonder foto en zonder de medicatie. Advies : rimadyl voor de rest van zijn leven. En oh ja, hij heeft wat tandsteen, dus tanden reinigen onder narcose, vanaf 3500 nok.
En misschien dan ook een röntgenfoto doen? Doe kosten ook zo’n 3000 nok.
:o
Zot!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3468658
Siberienne schreef: za 24 feb 2024, 20:07 Ik heb toch ook even een klaagje over dierenarts prijzen. We zijn met Shadje bij de locale dierenarts geweest. Ik dacht, de lokale kliniek, geen Empet, Volvat of Anicura. Prijs consult op de website 900 nok, grofweg 90 euro. Is te doen. Ik bellen, afspraak ingepland ‘zodat ze rustig even konden kijken’

Dat werd dus meteen een dubbel consult, effe wat voelen en trekken aan Shad, ze heeft niet eens fatsoenlijk gekeken hoe hij loopt. Conclusie rugpijn, pijnstillers, wel even een bloedonderzoek erbij, want oudere hond. Afrekenen, 3500 nok. Dus kleine 350 euro, bleek dus dubbel consult en de prijzen op de website zijn zonder de 25% BTW….. telefoontje, ureum is ietsje verhoogd, kom je ook even een plas brengen? Nou ging de bloedafname niet helemaal vanzelf, dus ik dacht ‘komt dat niet daardoor… Maar goede terug, plasje ingeleverd, bleek nog eens 865 nok te zijn. Al met al dus ruim 400 euro, nog zonder foto en zonder de medicatie. Advies : rimadyl voor de rest van zijn leven. En oh ja, hij heeft wat tandsteen, dus tanden reinigen onder narcose, vanaf 3500 nok.
En misschien dan ook een röntgenfoto doen? Doe kosten ook zo’n 3000 nok.
90 Euro ex btw voor een consult? :o En maken ze er meteen een dubbel consult van, dus 180 euro doordat je met je hond over de drempel binnenloopt :o
(nou weet ik niet hoe noorwegen zich verhoudt met NL qua geldwaarde )
Maar klinkt toch extreem duur
Door frodo quin
#3468661
Hier (België) zou ik met 78 euro toch echt niet veel gedaan krijgen en ik zou net als Pike vragen of ze niet wat vergeten zijn.

Maareh, Siberienne, wat jij betaald hebt voor Shadow is echt wel een veelvoud van wat je hier kwijt bent :o
Door MillyMol
#3468677
Dan prijs ik mezelf gelukkig met de prijzen in Hongarije: huisconsult inclusief medicatie (oordruppels) omgerekend zo’n €40,-.

Hier zijn het allemaal nog zelfstandige praktijken en ik hoop dat dit nog lang zo blijft, want de Hongaren kunnen al die hoge prijzen echt niet betalen. Dan zetten ze hun hond liever onderweg uit de auto en er zijn al zoveel zwerfhonden en -katten hier.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3468680
Zo te lezen is niet alleen de drank duur in Noorwegen :o
Hier betaalde ik vorig jaar voor een consult 40 euro.
Door Siberienne
#3468684
Ik ben ook echt wel geschrokken, ik had wat prijzen op sites gezien die ik al hoog vond maar uiteindelijk waren we dus nog veel duurder uit. De dierenarts vroeg of hij verzekerd was, toen ik nee maar ook zei dat hij eigenlijk nog nooit ziek was geweest, was haar opmerking ‘Nou dan heb je geluk gehad en goedkoop uit geweest’…

Lonen in Noorwegen waren gemiddeld wel hoger dan in de rest van Europa, maar dat verschil is wel een stuk minder geworden, en ja, er zijn hier meer dingen duur (en ook dingen goedkoper, zoals verzekeringen en stroom) maar er is denk ik niet voor niks onlangs een kliniek geopend in Oslo met gratis zorg voor huisdieren voor mensen met een laag inkomen.

En wat ik flauw vind is de prijzen ex btw op de website en het rekenen van een dubbel consult. En de absurde prijs voor het nakijken van een plasje. Achteraf hadden we beter naar de dure kliniek kunnen gaan die een senior check met bloedonderzoek aanbood voor 200 euro, maar geen idee of dat dan ex btw is (en die is hier 25%..)
Door - pien -
#3468748
Bij het aaien van Joep voelde ik aan éen kant van z'n bovenkaak een verdikking, in z'n bek kijken mag niet van hem dus ik sta vanmorgen weer bij de da ::)
Door frodo quin
#3468757
Ik zit sinds zaterdag in de lappenmand. Kan nauwelijks stappen door een actie van de puppy's en een domme wandelaar. Kapotte knie nog verder in de frieten. De afgelopen dagen dus kortere rondjes met de honden gedaan al pikkelend. Die twee weten dus geen blijf met hun energie en heb ze gisteren dan maar in de tuin laten spelen. Ineens gekrijs en quin die helemaal overstuur de deur in beukte. Gaan kijken en Emma had wat voor en kon op 1 van haar achterbenen niet meer staan. Ik dacht iets verstuikt/verdraaid oid, maar deze ochtend was haar pootje dik en heb ik uiteindelijk twee kleine punctiewonden tussen haar middelste tenen gevonden.
Mevrouw wil dat ik haar draag, maar dat gaat niet. Ze zit dan ook echt met smekende ogen te kijken vzn "laat mij aub niet op mijn pootje staan" Zeker niet nu ik zelf nauwelijks kan staan, maar mijn knie kan dat sowieso niet aan. Met haar zo goed mogelijk te helpen knie weer bijna even slecht als zaterdag.

Toen Quin en ik deze ochtend terug kwamen vzn de ochtendwandeling was Emma tot in de gang gepikkelx en wou er niet uit, want ze wou ook gaan wandelen. Wat ze natuurlijk niet kan. Maja, die is nu ook echt niet gemaakt om niets te doen.

En Yssar, die is ziek. Het is hier net een ziekenhuis :(
Door Anne in Zweden
#3468765
Siberienne schreef: zo 25 feb 2024, 19:57 Ik ben ook echt wel geschrokken, ik had wat prijzen op sites gezien die ik al hoog vond maar uiteindelijk waren we dus nog veel duurder uit. De dierenarts vroeg of hij verzekerd was, toen ik nee maar ook zei dat hij eigenlijk nog nooit ziek was geweest, was haar opmerking ‘Nou dan heb je geluk gehad en goedkoop uit geweest’…

Lonen in Noorwegen waren gemiddeld wel hoger dan in de rest van Europa, maar dat verschil is wel een stuk minder geworden, en ja, er zijn hier meer dingen duur (en ook dingen goedkoper, zoals verzekeringen en stroom) maar er is denk ik niet voor niks onlangs een kliniek geopend in Oslo met gratis zorg voor huisdieren voor mensen met een laag inkomen.

En wat ik flauw vind is de prijzen ex btw op de website en het rekenen van een dubbel consult. En de absurde prijs voor het nakijken van een plasje. Achteraf hadden we beter naar de dure kliniek kunnen gaan die een senior check met bloedonderzoek aanbood voor 200 euro, maar geen idee of dat dan ex btw is (en die is hier 25%..)
Dat dubbele consult is echt absurd, en dan ook gewoon 2 x de prijs van 1 consult, ipv het tweede consult iets goedkoper. >:( Ik neem aan dat er bij jullie in de buurt wel keuze is in dierenartsen? Of hanteren die allemaal van die belachelijke prijzen en principes?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door