Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3470052
Zo, dat heb je in elk geval weer achter de rug. Hopelijk wil het herstel goed vlotten wanneer hij weer helemaal bij kennis is!
Door El_Kato
#3470053
Sterkte met Seb. Hoop dat de operatie geslaagd is :-*

Eigen klaag: ik heb de griep :-\ Dit jaar al 2x echt goed verkouden geweest en nu echt beroerd. Mijn hele lijf doet pijn. Hoofd, oren kaken, kiezen alles doet zeer. Hoofd vol met watten en ik heb het koud of juist erg warm… :(
Door hannabelgje
#3470054
Fijn dat het achter de rug is.
Klaag hier, we hadden oppas geregeld voor Bob en die heeft afgezegd. Nu moeten we weer op zoek naar nieuwe oppas pfff.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3470056
smulpaap schreef: wo 03 apr 2024, 16:53 Operatie geslaagd . Later meer
We zitten nu bij hem . Hij is nog ver weg
Sterkte met Seb en beterschap voor hem :-*
Laatst gewijzigd door pike op wo 03 apr 2024, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#3470057
hannabelgje schreef: wo 03 apr 2024, 19:47 Fijn dat het achter de rug is.
Klaag hier, we hadden oppas geregeld voor Bob en die heeft afgezegd. Nu moeten we weer op zoek naar nieuwe oppas pfff.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Wat vervelend Hanna, hopelijk lukt het nog iemand te vinden.
Door smulpaap
#3470058
Dank voor jullie medeleven
Hij is alweer goed wakker
Net de tweede portie eten gegeven . De eerste portie bleef er in
Hij heeft geplast , wel binnen op het kleed . Maar hij plast en daar gaat het om
Bijlagen
20240403_213645.jpg
20240403_213645.jpg (4.69 MiB) 427 keer bekeken
20240403_213637.jpg
20240403_213637.jpg (4.67 MiB) 427 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3470061
Ah fijn dat het goed gegaan is met Seb.
Hoop dat ie snel opknapt!

Balen van de oppas Hanna… Het is dat ik echt een rot-eind weg woon, anders was hij hier wel af en toe welkom. Hopelijk vind je toch snel een andere oppas.

En de griep is blèh El_Kato, helemaal niks aan… Beterschap!
Door frodo quin
#3470063
Veel beterschap El Kato en Seb!

Oei, vervelend van de oppas Hannah. Hopelijk vinden jullie een oplossing.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3470073
Beterschap voor Seb! :-*

Dat is balen Hanna. Dat snap ik nooit eerst afspraken maken en dan maar weer afzeggen. Zal aan mij liggen maar dat doe je niet ::)
Maar geloof dat een hoop mensen daar een stuk makkelijker in zijn. Hopelijk vind je snel een nieuwe goede.



Hier in het dorpje hebben ze een turkse herder, (beest lijkt eingenlijk meer op een kaukaas door zijn lange vacht maar formaat is dan weer die van de turk) . Ik heb al eerder koude rillingen gekregen van hoe dat beest naar me keek. En hij heeft al ml bijna aangevallen.
Van mij mogen ze dat soort meteen afschaffen als gebruik huishond :-X Man loopt vaak met mobiel en ceasar kick.

Oli heeft ernstige artrose aan zijn rechtervoet. Met dit :-X weer is het natuurlijk nog erger. Laatst zaterdag weer opeens meer pijn. Dan loopt ie en dan grijpt ie naar zijn voet alsof er iets in zit. Denk dat hij af en te stekende pijn/ pijnscheuten heeft.
Nou liep ik dinsdag voor het eerst weer een stukje met hem. Dat ging niet zo goed, dus ik liep weer richtig huis. Komt daar verderop iemand met hond de bij de kruising het pad waar ik loop ingelopen. Even later zie ik , mevrouw met kind en die "turk". Maar die blijft dus op me af lopen. Ik zie die hond al opbouwen. En Oli stopt om de haverklap om aan zijn poot te bijten. Ik kijk naar uitwijkmogelijkheden, want ja met Oli kan ik niet zomaar ieder veld inlopen met die poot. Plekje gevonden, loop een stuk dat veld in. Loopt die vrouw door , continue de hond waarschuwend. Ik kijk , ik zie die blik en ik denk omg als je die maar houdt :-X (zat ook nog aan flexlijn, kortgehouden)
Nope dus, die fixeert en komt gericht aanrennen, klapt bovenop Ol. Ik vloeken he, die vrouw grijpt haar hond valt onderuit. Schreeuwt dan ik weg moet wezen, ik trek Oli eronderuit Roept ze me na als ik nou doorgelopen was was het niet gebeurd! Nou ik kan ook in het duits schelden :-X Heb het nog netjes gehouden heb haar alleen maar Verrückt genoemd. ::) :-X
Oli nagekeken gelukkig op een schram na geen verwondingen, lang leve de lange vacht. Tuurlijk liep ie nog meer klote.
Echt dit soort rassen mag men verbieden voor htk gebruik. Ik vind het ook zielig voor de hond, die is niet geschikt voor alleen een ommetje he.
Erge is dat ze die hond ook met hun ouder kind laten lopen :-X :-X :-X :-X Volledig kansloos
Door frodo quin
#3470079
Kaio schreef: do 04 apr 2024, 11:44 Beterschap voor Seb! :-*

Dat is balen Hanna. Dat snap ik nooit eerst afspraken maken en dan maar weer afzeggen. Zal aan mij liggen maar dat doe je niet ::)
Maar geloof dat een hoop mensen daar een stuk makkelijker in zijn. Hopelijk vind je snel een nieuwe goede.



Hier in het dorpje hebben ze een turkse herder, (beest lijkt eingenlijk meer op een kaukaas door zijn lange vacht maar formaat is dan weer die van de turk) . Ik heb al eerder koude rillingen gekregen van hoe dat beest naar me keek. En hij heeft al ml bijna aangevallen.
Van mij mogen ze dat soort meteen afschaffen als gebruik huishond :-X Man loopt vaak met mobiel en ceasar kick.

Oli heeft ernstige artrose aan zijn rechtervoet. Met dit :-X weer is het natuurlijk nog erger. Laatst zaterdag weer opeens meer pijn. Dan loopt ie en dan grijpt ie naar zijn voet alsof er iets in zit. Denk dat hij af en te stekende pijn/ pijnscheuten heeft.
Nou liep ik dinsdag voor het eerst weer een stukje met hem. Dat ging niet zo goed, dus ik liep weer richtig huis. Komt daar verderop iemand met hond de bij de kruising het pad waar ik loop ingelopen. Even later zie ik , mevrouw met kind en die "turk". Maar die blijft dus op me af lopen. Ik zie die hond al opbouwen. En Oli stopt om de haverklap om aan zijn poot te bijten. Ik kijk naar uitwijkmogelijkheden, want ja met Oli kan ik niet zomaar ieder veld inlopen met die poot. Plekje gevonden, loop een stuk dat veld in. Loopt die vrouw door , continue de hond waarschuwend. Ik kijk , ik zie die blik en ik denk omg als je die maar houdt :-X (zat ook nog aan flexlijn, kortgehouden)
Nope dus, die fixeert en komt gericht aanrennen, klapt bovenop Ol. Ik vloeken he, die vrouw grijpt haar hond valt onderuit. Schreeuwt dan ik weg moet wezen, ik trek Oli eronderuit Roept ze me na als ik nou doorgelopen was was het niet gebeurd! Nou ik kan ook in het duits schelden :-X Heb het nog netjes gehouden heb haar alleen maar Verrückt genoemd. ::) :-X
Oli nagekeken gelukkig op een schram na geen verwondingen, lang leve de lange vacht. Tuurlijk liep ie nog meer klote.
Echt dit soort rassen mag men verbieden voor htk gebruik. Ik vind het ook zielig voor de hond, die is niet geschikt voor alleen een ommetje he.
Erge is dat ze die hond ook met hun ouder kind laten lopen :-X :-X :-X :-X Volledig kansloos
Echt kut he van die honden fie aanvallen en dan hoe de bijhorende mens erop reageert nog eens bovenop. Hier zijn ze nog nooit hun hond van de mijne komen halen. Mag ik altijd doen. Niet altijd een eigenaar te bekennen, maar ook als die er wel is. Mar jullie ook nog eens de schuld geven is ook wel van de pot gerukt.

Sterkte. Hopelijk houden jullie er niets aan over.
Door Anne in Zweden
#3470091
Smulpaap, hoe gaat het met Seb nu?

@Kaio: het wil in Duitsland nog weleens helpen om met de politie te dreigen. Misschien kun je een volgende keer (die hopelijk niet plaatsvindt) zeggen dat je contact opneemt met de politie als ze haar hond niet beter in bedwang houdt. En dat een eventuele dierenartsrekening ook voor haar is dan. Dat wil nog weleens indruk maken.
Door smulpaap
#3470104
Anne in Zweden schreef: vr 05 apr 2024, 19:31 Smulpaap, hoe gaat het met Seb nu?

@Kaio: het wil in Duitsland nog weleens helpen om met de politie te dreigen. Misschien kun je een volgende keer (die hopelijk niet plaatsvindt) zeggen dat je contact opneemt met de politie als ze haar hond niet beter in bedwang houdt. En dat een eventuele dierenartsrekening ook voor haar is dan. Dat wil nog weleens indruk maken.
Ik heb in medisch een topic over Seb
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3470130
Ja hier in Duitsland kun je echt de klos zijn als je hond zoiets doet.
Ik denk dus ook dat ze daarom niet meer in mijn buurt zullen komen.
Want gebeurt dit nog een keer dreig ik niet dan ga ik melding maken.

Dat is dan ook de reden dat ze zelf de hond kwam halen, hier kunnen er echt consequenties aan zitten. En zou die mij bijten is er een mega probleem.

En joh Zino is ook geen makkelijke he, ( onzeker en frustratie) maar ik let wel op, kan hem dubbel zekeren als het moet en ga uiteraard niet op honden aflopen waarvan ik weet dat het moeilijk gaat zijn. Met sommige honden kan ie ook weer prima, maar niet met grote reuen. ( die zijn meestal ook een beetje zoals hij )

Ik merk wel.dat ik wat argwanender erbij loop als ik de honden uitlaat, continue aan het scannen....hopelijk slijt dat wel nog



Even een andere klaag: het is eens een dag mooi weer en buiten ratelen tig machines >:( hogedruk spuiten,grasmaaiers, bladblazers, heggenscharen......dacht dat in de tuin werken ontspannend en rustgevend zou zijn, nou wat een tering herrie ....
Even genieten van mooi weer door samen buiten te zitten zit er dus niet in he >:(
( extra samen lekker wandelen kan ook niet manlief heeft een gebroken rib)
Door Siberienne
#3470135
Ik voel met je mee Kaio!

Eigen klaag: gisteravond terug gevlogen naar Noorwegen vanuit Nederland, is er weer 20 cm sneeuw gevallen, weer sneeuw ruimen en nu grijs en regen. En dan al die beelden van de eerste warme dag in Nederland :-X ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door