Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3337593
- pien - schreef:Allee, wat voor horloge is dat? Mijn dochter heeft ook zo'n ding ;D De Fitbit. Kweenie of ik nog kan wennen aan iets om mijn pols, heb al jaaaren geen sieraden ook meer om omdat ik dat voel zitten :-X Maar goed, ik ben wel benieuwd :) !!!
Maar als je via een statistiekje kunt zien waar het mis gaat, wat kun je daar dan aan doen?
Een garmin vivosmart 3 heb ik. Ik draag ook nooit iets, maar ik vind het niet vervelend zitten eigenlijk. Ik merk hem na 2 dagen al niet meer, en slaap er ook prima mee.
Of nou ja niet zo prima, want ik kom dus niet genoeg in de diepe slaap volgens dat ding.

Dus dat is een wat mis gaat. Kan komen door mijn snurkende vriend dus dat gaan we deze week eens uittesten :D en ik kom niet genoeg aan 'rust' overdag. Je hebt 4 stress niveau's, rust, laag, matig en hoog. En ik zit dus amper in rust. Wat ik vaak doe is even wat doen, even zitten, weer wat doen, en zo door. Maar dan kom ik dus blijkbaar niet in 'rust'. Dus ik ga eens kijken hoe het is als ik steeds een kwartier of langer ga zitten, en wat meer bezigheden achter elkaar doe.
Als je lichaam niet genoeg 'rust' heeft in 24 uur heeft dat dus weer effect op je slapen en de manier waarop je hersteld van intensievere bezigheden. Dus zo kan ik een beetje bewuster met dingen spelen en beter zien welk effect dat dan heeft.

En hij registreert ook je bewegingen als fietsen en zwemmen enzo. Vind ik leuk. En je kunt er de tijd op zien (ik had geen horloge omdat ze allemaal tikken en dan kan ik niet slapen en moet ik hem af doen en vergeet ik hem weer). En ik kan er mijn muziekplaylist meer voor, achteruit of op pauze zetten. Handig als ik een liedje niet leuk vind als ik bv op de crosstrainer sta of aan het koken ben, hoef ik mijn telefoon niet voor in de buurt te houden.

En ik kan er mijn whatsappjes op lezen, en het weerbericht. Niet heel nuttig ofzo maar ik vind het grappig. Je kunt er je gewicht op bijhouden. Veel dingen kun je op dat horloge bekijken maar er zit ook een uitgebreide app bij voor op je telefoon.

Ik had hem 'tweedekans' via coolblue, dan was ie 84 euro omdat het doosje al eens open geweest was. Anders is ie 100. Goedkoper als de fitbit, en de fitbit is ook nog niet waterdicht.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3337596
Border Bandit schreef: Net een, voor mij, vervelende situatie meegemaakt. Ik kom met Bandit de hoek om en aan het eind van de straat komt een vrouw met niet zulk leuke honden ook de hoek om. De reu begint meteen te blaffen. Vrouw corrigeert niet natuurlijk en laat zich door alle drie rustig de straat in trekken.
Ik steek over om de ruimte zo groot mogelijk te maken. Er stond een auto waar ik niet achterlangs kon, dus ik bleef er achter staan, zodat zij kon passeren.
Inmiddels met 3 uitvallende honden aan de strakke lijn, komt ze dichterbij en ter hoogte van mij gaat ze stil staan en wordt ze kwaad dat ik door moet lopen. :o
Dat betekend dus dat ik om die auto heen moet en de honden dichter bij elkaar komen.

Om uit de situatie te komen (zij was niet van plan iets te doen) ben ik toch maar om die auto heen gegaan.
Gezegd dat haar honden het probleem zijn en dat ze ze eens op moet voeden.
Schreeuwde ze me nog van alles achterna, maar dat heb ik niet gehoord omdat ik tegen Bandit praatte.

Ik wil het graag goed doen. Deze situatie ging niet goed, dus dan spookt het maar door mijn hoofd.
Volgens mij heb ik niks verkeerd gedaan.
Misschien probeert ze haar situatie op mij te projecteren of af te schuiven?
Je hébt het goed gedaan en je hebt de situatie goed opgelost; je deed het enige dat kon, die mevrouw was nl niet van plan om ook maar iets constructiefs te doen en jíj hebt de situatie doorbroken. Hoe spannend ook.
Sommige mensen met honden zijn, helaas, nu eenmaal fietsbellen :-X Zij was fout, betrek het niet op jezelf :-*
Door - pien -
#3337603
eelke schreef:Een garmin vivosmart 3 heb ik. Ik draag ook nooit iets, maar ik vind het niet vervelend zitten eigenlijk. Ik merk hem na 2 dagen al niet meer, en slaap er ook prima mee.
Of nou ja niet zo prima, want ik kom dus niet genoeg in de diepe slaap volgens dat ding.

Dus dat is een wat mis gaat. Kan komen door mijn snurkende vriend dus dat gaan we deze week eens uittesten :D en ik kom niet genoeg aan 'rust' overdag. Je hebt 4 stress niveau's, rust, laag, matig en hoog. En ik zit dus amper in rust. Wat ik vaak doe is even wat doen, even zitten, weer wat doen, en zo door. Maar dan kom ik dus blijkbaar niet in 'rust'. Dus ik ga eens kijken hoe het is als ik steeds een kwartier of langer ga zitten, en wat meer bezigheden achter elkaar doe.
Als je lichaam niet genoeg 'rust' heeft in 24 uur heeft dat dus weer effect op je slapen en de manier waarop je hersteld van intensievere bezigheden. Dus zo kan ik een beetje bewuster met dingen spelen en beter zien welk effect dat dan heeft.

En hij registreert ook je bewegingen als fietsen en zwemmen enzo. Vind ik leuk. En je kunt er de tijd op zien (ik had geen horloge omdat ze allemaal tikken en dan kan ik niet slapen en moet ik hem af doen en vergeet ik hem weer). En ik kan er mijn muziekplaylist meer voor, achteruit of op pauze zetten. Handig als ik een liedje niet leuk vind als ik bv op de crosstrainer sta of aan het koken ben, hoef ik mijn telefoon niet voor in de buurt te houden.

En ik kan er mijn whatsappjes op lezen, en het weerbericht. Niet heel nuttig ofzo maar ik vind het grappig. Je kunt er je gewicht op bijhouden. Veel dingen kun je op dat horloge bekijken maar er zit ook een uitgebreide app bij voor op je telefoon.

Ik had hem 'tweedekans' via coolblue, dan was ie 84 euro omdat het doosje al eens open geweest was. Anders is ie 100. Goedkoper als de fitbit, en de fitbit is ook nog niet waterdicht.
Klinkt goed! Ik ga eerst proberen hoe het gaat als ik meer regelmaat aanbreng. En deez' gaat dan op de verlanglijst want eind mei stop ik met de trainer en moet ik het zelf gaan doen (bewegen). Ik laat meneer pien er even naar kijken, heb een Tweedekans Garmin 3 gevonden die compatibel is met aaifoon/iOS. Ik moet nog even uitzoeken hoe dat zit met muziek.
Door eelke
#3337604
Muziek speel je af op je smartphone dus daar moet je wel wat voor Hebben, ik heb Spotify. Op mn horloge kan ik dan door de liedjes zappen of m op pauze zetten.
Door - pien -
#3337611
eelke schreef:Muziek speel je af op je smartphone dus daar moet je wel wat voor Hebben, ik heb Spotify. Op mn horloge kan ik dan door de liedjes zappen of m op pauze zetten.
Aha.
En hoe zit dat met Large en Small/Medium? Voor vrouwen meest een S/M?
Door eelke
#3337612
Bij coolblue staan de maten van t bandje, dus dan even je pols meten.
Ik heb s/m en niet heel slanke polsen ofzo
Door - pien -
#3337614
eelke schreef:Bij coolblue staan de maten van t bandje, dus dan even je pols meten.
Ik heb s/m en niet heel slanke polsen ofzo
Hèhè, gevonden. De S/M zou mij ook passen.
Door hannabelgje
#3337701
Morgenvroeg vlieg ik met mijn nichtje naar londen, maar de host van de airbnb die we geregeld hebben reageert niet. Net met airbnb gebeld. Die geven hem nu een uur de tijd om nog te reageren en anders gaan ze proberen om een andere accomodatie voor ons te regelen. Gaat weer lekker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door src_esther
#3337704
hannabelgje schreef:Morgenvroeg vlieg ik met mijn nichtje naar londen, maar de host van de airbnb die we geregeld hebben reageert niet. Net met airbnb gebeld. Die geven hem nu een uur de tijd om nog te reageren en anders gaan ze proberen om een andere accomodatie voor ons te regelen. Gaat weer lekker.
Hopelijk gaat het lukken en anders wordt het couchsurfen...
Door hannabelgje
#3337705
src_esther schreef: Hopelijk gaat het lukken en anders wordt het couchsurfen...
Er zijn nog wel hotels beschikbaar. En omdat het zo last minute is zijn die niet duur. En ik heb vrienden wonen in Chatham dus dat is ook nog een optie voor de eerste nacht desnoods.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3337713
De airbnb is geannuleerd dus nu op zoek naar iets anders. Mijn nichtje zeg ik maar niks voorlopig. Die is al zenuwachtig genoeg voor ons tripje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3337714
Border Bandit schreef:Oh, wat vervelend Pien!
Als je slecht slaapt, heeft dat veel gevolgen (concentratie, spijsvertering, slecht zicht, etc)
Proberen een ritme te maken kan inderdaad helpen, maar dat moet wel kunnen natuurlijk. ;)
Ik neem 's avonds altijd een lekker warme douche om lichamelijk tot rust te komen. In bed ga ik dan nog wat ontspannends lezen en dan probeer ik te slapen. Hierdoor komt mijn lichaam vast in de rust-stand.
Ik hoop dat jij ook zoiets kunt vinden wat je kan helpen. :-*


Net een, voor mij, vervelende situatie meegemaakt. Ik kom met Bandit de hoek om en aan het eind van de straat komt een vrouw met niet zulk leuke honden ook de hoek om. De reu begint meteen te blaffen. Vrouw corrigeert niet natuurlijk en laat zich door alle drie rustig de straat in trekken.
Ik steek over om de ruimte zo groot mogelijk te maken. Er stond een auto waar ik niet achterlangs kon, dus ik bleef er achter staan, zodat zij kon passeren.
Inmiddels met 3 uitvallende honden aan de strakke lijn, komt ze dichterbij en ter hoogte van mij gaat ze stil staan en wordt ze kwaad dat ik door moet lopen. :o
Dat betekend dus dat ik om die auto heen moet en de honden dichter bij elkaar komen.

Om uit de situatie te komen (zij was niet van plan iets te doen) ben ik toch maar om die auto heen gegaan.
Gezegd dat haar honden het probleem zijn en dat ze ze eens op moet voeden.
Schreeuwde ze me nog van alles achterna, maar dat heb ik niet gehoord omdat ik tegen Bandit praatte.

Ik wil het graag goed doen. Deze situatie ging niet goed, dus dan spookt het maar door mijn hoofd.
Volgens mij heb ik niks verkeerd gedaan.
Misschien probeert ze haar situatie op mij te projecteren of af te schuiven?
Ik heb niet altijd fijne honden.... En als ik iemand tegen zou komen die reageert zoals jij nu hebt gedaan; ruimte creëeren en een barrière ertussen waardoor ze elkaar niet zien zou ik super blij zijn!
Dus nee, jij hebt echt niets verkeerd gedaan, zij snapt het niet....
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3337715
Mijn klaag; vorige week zondag met honden uitlaten kwamen we een loslopende hond tegen; of eigenlijk overviel die ons achterop. De honden overviel het ook; Lola was verstijft van schrik en toen zei goed en wel door had wat er gebeurde gromde die hond al naar haar.... daardoor vloog Lola natuurlijk naar voren (ze loopt aan een flex en ik had al lang mijn duim op de rem) Harry geeft een brom dus die hond vliegt er vandoor maar ik liep dus op mijn gympies.... in nat gras..... en zwiepte doordat Lola naar voor vloog onderuit, op mijn bil en hoofd gevallen. Nu heb ik dus al de hele week lichte hoofdpijn en ik ben er klaar mee....
paracetamol helpt ook niet echt
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3337719
Toch maar even naar de huisarts. Een ontsteking bij mijn oog. Niet handig.
Tja, dan moet u maar naar de oogarts!

En daar kan ik dus op 17 mei (!) al terecht... :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door