Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3366794
Ik heb zo'n zin in vakantie. Alleen! Zonder zieke kinders, zonder kinders die constant aandacht vragen. Gewoon alleen ik en mijn eigen gedachtes.
Het is hier altijd wat. Lennard had afgelopen week/weekend diarree, daarvoor Vera. En nu ging Fabian vol over zijn nek en ligt nu zielig op de bank, nadat hij op de vloer was gaan slapen. Hij heeft enorme kippenvel, maar wilde geen dekentje, want dekentjes zijn evil ofzo. En ik heb de stoorzender Vera thuis, want een bepaald iemand die lekker alleen ging werken vond het vanochtend onverantwoord dat ik door de stromende regen en stevige windvlagen ging fietsen.
Hopelijk wordt het zieke vogeltje zo wat meer wakker, dan kan ik ze allemaal even in bad doen.
Door Siberienne
#3366814
koekje schreef:Ik heb zo'n zin in vakantie. Alleen! Zonder zieke kinders, zonder kinders die constant aandacht vragen. Gewoon alleen ik en mijn eigen gedachtes.
Het is hier altijd wat. Lennard had afgelopen week/weekend diarree, daarvoor Vera. En nu ging Fabian vol over zijn nek en ligt nu zielig op de bank, nadat hij op de vloer was gaan slapen. Hij heeft enorme kippenvel, maar wilde geen dekentje, want dekentjes zijn evil ofzo. En ik heb de stoorzender Vera thuis, want een bepaald iemand die lekker alleen ging werken vond het vanochtend onverantwoord dat ik door de stromende regen en stevige windvlagen ging fietsen.
Hopelijk wordt het zieke vogeltje zo wat meer wakker, dan kan ik ze allemaal even in bad doen.

Het leven van een jonge moeder gaat ook echt niet over rozen he....
Heb je een oppas? Keertje die inhuren en avondje voor jezelf?
Sterkte!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3366816
koekje schreef:Ik heb zo'n zin in vakantie. Alleen! Zonder zieke kinders, zonder kinders die constant aandacht vragen. Gewoon alleen ik en mijn eigen gedachtes.
Het is hier altijd wat. Lennard had afgelopen week/weekend diarree, daarvoor Vera. En nu ging Fabian vol over zijn nek en ligt nu zielig op de bank, nadat hij op de vloer was gaan slapen. Hij heeft enorme kippenvel, maar wilde geen dekentje, want dekentjes zijn evil ofzo. En ik heb de stoorzender Vera thuis, want een bepaald iemand die lekker alleen ging werken vond het vanochtend onverantwoord dat ik door de stromende regen en stevige windvlagen ging fietsen.
Hopelijk wordt het zieke vogeltje zo wat meer wakker, dan kan ik ze allemaal even in bad doen.
:bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3366858
Dikke knuffel Koek!

Hier dan maar 2 kids, die ook al wel ietsje groter zijn, maar soms is het gewoon echt flink aanpoten. Meneer hier is ziekjes (wel echt ziek, niet zoals meneren soms kunnen doen :P) en dus heb ik naast mijn 60-urige werkweek nu ook nog het huishouden en alles wat met de kindertjes en de dieren te maken heeft...

Soms is het gewoon wat (te) veel. Ik zou meneer proberen duidelijk te maken dat het niet alleen maar heel fijn is als hij meehelpt, maar ook gewoon noodzakelijk zodat je er niet aan onderdoor gaat. In dat geval moet ie namelijk alles zelf gaan doen, en dat ziet ie vast niet zitten :biggrin2:
Even een paar uurtjes oppassen op zijn eigen kindertjes moet toch te realiseren zijn :P

Hang in there! :-*
Door - pien -
#3366915
koekje schreef:Ik heb zo'n zin in vakantie. Alleen! Zonder zieke kinders, zonder kinders die constant aandacht vragen. Gewoon alleen ik en mijn eigen gedachtes.
Het is hier altijd wat. Lennard had afgelopen week/weekend diarree, daarvoor Vera. En nu ging Fabian vol over zijn nek en ligt nu zielig op de bank, nadat hij op de vloer was gaan slapen. Hij heeft enorme kippenvel, maar wilde geen dekentje, want dekentjes zijn evil ofzo. En ik heb de stoorzender Vera thuis, want een bepaald iemand die lekker alleen ging werken vond het vanochtend onverantwoord dat ik door de stromende regen en stevige windvlagen ging fietsen.
Hopelijk wordt het zieke vogeltje zo wat meer wakker, dan kan ik ze allemaal even in bad doen.
Het zijn echt tropenjaren, met kleine kindertjes :-\
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Is een oppas of af en toe of een soort nanny/hulp in de huishouding mogelijk?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3366917
Spikkelneus schreef:@Kaio Sterkte met de schrik van je bijna-ongeluk. Doodeng..... :bigarmhug:
O overheen gelezen, jemig!! Sterkte met de schrik idd! :-*
Gebruikersavatar
Door koekje
#3366918
Het is niet dat het me allemaal zwaar omhoog zit ofzo he. Ik heb hele leuke kindertjes en ze zijn ook heel schattig enzo. Maar ik heb ook soms wel eens zin in helemaal alleen ik. En zelf bepalen wanneer en hoelang ik naar de wc ga, mijn eigen gedachtes zonder onderbroken te worden. of gewoon eens iets afmaken zonder afgeleid te worden. Of uitslapen. Lijkt me zaaaaaalig. Dat je wakker wordt en dat het dan al helemaal licht is. En dan eerst op de ene zij liggen en dan gewoon ook eens op de andere zij. Gewoon, omdat het kan :cool:

Oppas is niet zo makkelijk. Het zijn echt nog kleine kinderen, dus niet iedereen is geschikt. Vera kan zich inmiddels wel een beetje verstaanbaar maken, maar de geitenbreiers nog absoluut niet. Ze slapen niet door (Vera meestal wel) en zijn daarmee afhankelijk van mij (weer aanleggen tijdens nachtelijk wakker worden). En de tweeling is een tweeling, dat is niet zomaar 1+1. En ze zijn ook nog steeds eenkennig.
Mijn moeder is de afgelopen 1,5 jaar komen meehelpen met huishouden. Maar dat was niet gratis (het geld groeit mij ook niet op de rug) en het werd er eigenlijk alleen maar viezer van ;D Ze is namelijk het perfecte voorbeeld van een anti-huisvrouw. (Dweilen met het sop waar eerst de wc mee is gedaan, kruimels onder het kleed vegen, niet in de hoekjes stofzuigen, etc)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3366921
Wat jammer voor je Koek. Nooit eens een momentje helemaal voor jezelf lijkt me idd heel erg zwaar. Ik heb af en toe wel zo'n momentje. Geen uren, maar wel voldoende om in het weekend eens een half uurtje in de tuin rond te hangen of minstens rustig in bad of op toilet te zitten. Of een uurtje of 2 portioneren is zelfs ontspanning. ::)
Dus ik kan ze af en toe eens uit handen geven en zelfs dan wordt het me soms gewoon teveel.

Binnen anderhalve week gaan meneer en ik een nachtje een hotelletje met sauna doen. Eens grondig de batterijtjes opladen.
De kindjes blijven dan bij mijn ouders en nog thuis wonende broer en zus logeren. Zo redden ze het wel met 4 volwassenen voor 3 kinderen. :biggrin2:
Maxime drinkt nog enkel en alleen moedermelk en maakt mij nog gemiddeld 3x,soms zelfs 5x :-X per nacht wakker. Maar hij drinkt vlot van een fles ( die van Lansinoh zijn heel goed als neptiet) en drinkt dan ook veel meer per maaltijd waardoor hij langer verder kan. Dus mijn ma moet er dan 1x, maximaal 2x per nacht uit. Dat vind ze zo'n keertje per 3 maand en als ze het lang op voorhand weten, best te doen.
Maar dat is idd echt niet evident en moesten mijn ouders dat niet zien zitten, dan was er ook nergens anders waar ik de jongste al zou achterlaten.

Ik hoop dat je toch een manier kan vinden om eens even tijd voor jezelf te hebben. Al is het maar dat je idd eens kan uitslapen in het weekend.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3366923
Mijn klaag: Luis heeft al een tijdje af en toe diarree. Maar we hebben die wormbesmetting gehad en het is zo'n stresskip. Het leek daarmee gelinkt. Nu ben ik er toevallig achter gekomen dat ze al een tijd wel erg weinig vleesbot krijgen. :doh:
En nu ben ik al een dag aan het rekenen hoe dat menu recht te trekken en het lukt niet. Ben nu maar helemaal opnieuw begonnen. ::) Zal wel lukken zo. :cool:
En ik heb dit weekend net weer een boel geportioneerd natuurlijk. Lekker handig. :P
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3366939
Oo Koek , zou toch kijken hoe je momentjes voor jezelf kunt pakken. Kinderen bij meneer op schoot en tot over een paar uur? Of je moeder niet laten poetsen maar oppassen, wellicht dat daar wat meer kwaliteiten liggen?




Oo ik denk er niet echt aan , ja als ik op die weg rij en mensen weer richting middenstreep rijden :-X , dat vertrouw ik toch niet meer zo als voorheen :-X En Oli? Geen idee. Ik denk dat ie alleen een momentje heeft gehad van :F*k weer een kreuk erbij in mijn neusje :biggrin2: Nee, ik denk dat het geen probleem zal zijn met hem , die gaat veel te graag mee. Maci zou een ander verhaal zijn geweest die heeft sowieso al wat wagenziekte die was er nooit meer in gegaan.
Door hannabelgje
#3367201
Ik ben ziekig dus schoonzus bood aan om nog ff Zoë uit te laten. Stapt het sukkeltje in een greppel en nu heeft ze auw en wil niet meer lopen. Ook geen snoepjes en ze is erg zielig. Ik ga er maar een pijnstiller in gooien en kijken of het betert. Ze kan er wel op staan als het echt moet maar ze wil het niet. Als morgen niet wat beter is maar naar de da.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door