Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3468766
frodo quin schreef: di 27 feb 2024, 10:22 Ik zit sinds zaterdag in de lappenmand. Kan nauwelijks stappen door een actie van de puppy's en een domme wandelaar. Kapotte knie nog verder in de frieten. De afgelopen dagen dus kortere rondjes met de honden gedaan al pikkelend. Die twee weten dus geen blijf met hun energie en heb ze gisteren dan maar in de tuin laten spelen. Ineens gekrijs en quin die helemaal overstuur de deur in beukte. Gaan kijken en Emma had wat voor en kon op 1 van haar achterbenen niet meer staan. Ik dacht iets verstuikt/verdraaid oid, maar deze ochtend was haar pootje dik en heb ik uiteindelijk twee kleine punctiewonden tussen haar middelste tenen gevonden.
Mevrouw wil dat ik haar draag, maar dat gaat niet. Ze zit dan ook echt met smekende ogen te kijken vzn "laat mij aub niet op mijn pootje staan" Zeker niet nu ik zelf nauwelijks kan staan, maar mijn knie kan dat sowieso niet aan. Met haar zo goed mogelijk te helpen knie weer bijna even slecht als zaterdag.

Toen Quin en ik deze ochtend terug kwamen vzn de ochtendwandeling was Emma tot in de gang gepikkelx en wou er niet uit, want ze wou ook gaan wandelen. Wat ze natuurlijk niet kan. Maja, die is nu ook echt niet gemaakt om niets te doen.

En Yssar, die is ziek. Het is hier net een ziekenhuis :(
Jemig, wat een ellende. :( Die puncties tussen de tenen, zijn dat bijtwondjes van Quin? Of waar komen die vandaan? Ik neem dat er geen slangen in de tuin 'lopen' bij jullie?

Wel sneu hoor, zo'n pupperd waarin de energie zich ophoopt. Kan ze niet op drie pootjes een kleine ronde doen?

Beterschap voor jou en de snoepies! :-*
Door Siberienne
#3468769
Anne in Zweden schreef: di 27 feb 2024, 14:28 Dat dubbele consult is echt absurd, en dan ook gewoon 2 x de prijs van 1 consult, ipv het tweede consult iets goedkoper. >:( Ik neem aan dat er bij jullie in de buurt wel keuze is in dierenartsen? Of hanteren die allemaal van die belachelijke prijzen en principes?
Ja, ik moet wat gaan zoeken, de andere die ik zag moest je zelf van tevoren kiezen of 15 of 30 min consult wilde, 120 resp 150 euro, vond ik en prijzig en eigenlijk beetje vals. Ik bedoel, ik weet toch niet wat er is en hoe snel ik weer buiten sta? Moet nog checken of dat met of zonder btw is. Dat zijn de Empet en Anicura klinieken, in Oslo stad zitten ook nog wel wat kleinere maar dat is weer een stuk verder rijden. Ik ga nog maar eens rondvragen.
Door frodo quin
#3468781
Anne in Zweden schreef: di 27 feb 2024, 14:31 Jemig, wat een ellende. :( Die puncties tussen de tenen, zijn dat bijtwondjes van Quin? Of waar komen die vandaan? Ik neem dat er geen slangen in de tuin 'lopen' bij jullie?

Wel sneu hoor, zo'n pupperd waarin de energie zich ophoopt. Kan ze niet op drie pootjes een kleine ronde doen?

Beterschap voor jou en de snoepies! :-*
Ik heb het net aangedurfd om een heel klein rondje met hen te lopen. Eerder vandaag durfde ik niet aangezien ze zich in de tuin ook na een paar meter neerplofte en daar dan met smekende ogen lag van gaat niet, veel pijn, jij moet mij dragen. Zelfs binnen heb ik al kruiwagentje moeten spelen om haar van df deur tot de zetel te krijgen. Nu was ze mee de kippen gaan checken zonder dat ik haar moest smeken om toch aub zelf terug te lopen.


Nog meer pijnstilling maakt het toch iets meer haalbaar blijkbaar.

Quin is inderdaad een verdachte. Emma heeft best wel wat wondjes van die draak en ze bijt graag in haar benen, maar het zijn twee diepe punctiewondjes dicht bij elkaar. Vrij diep lijkt het, maar echt iniminie. Ik heb gisteren haar voet ook nauwkeurig onderzocht. Ook de bovenkant tussen haar tenen en niets gevonden. Moest er geen vocht uitlopen had ik ze ook niet gevonden. Je moet de huid ook echt goed oprekken om de gaatjes te kunnen zien. Knaagdier is dus ook een mogelijke verdachte, maar het was nog licht en die gaan nu ook niet snel een hond lastig vallen als die hen niet lastig vallen. Een voorwerp in de tuin, zoals een uitstekende kram ergens is ook mogelijk. Kortom, ik weet het dus niet.
Door El_Kato
#3468821
Jeetje Siberienne wat een bizarre prijzen voor alleen een consult waarvan je dan eigenlijk ook net niets wijzer word… :-X

In NL mag je als bedrijf geen prijzen zonder BTW tonen voor particulieren omdat die daar niets mee kunnen. Snap ook niet zo goed wat daar het voordeel van is. Bij het afrekenen zullen ze het steeds moeten toelichten en toch ook wel wat boze reacties krijgen denk ik…
Door smulpaap
#3468849
frodo quin schreef: di 27 feb 2024, 20:46 Ik heb het net aangedurfd om een heel klein rondje met hen te lopen. Eerder vandaag durfde ik niet aangezien ze zich in de tuin ook na een paar meter neerplofte en daar dan met smekende ogen lag van gaat niet, veel pijn, jij moet mij dragen. Zelfs binnen heb ik al kruiwagentje moeten spelen om haar van df deur tot de zetel te krijgen. Nu was ze mee de kippen gaan checken zonder dat ik haar moest smeken om toch aub zelf terug te lopen.


Nog meer pijnstilling maakt het toch iets meer haalbaar blijkbaar.

Quin is inderdaad een verdachte. Emma heeft best wel wat wondjes van die draak en ze bijt graag in haar benen, maar het zijn twee diepe punctiewondjes dicht bij elkaar. Vrij diep lijkt het, maar echt iniminie. Ik heb gisteren haar voet ook nauwkeurig onderzocht. Ook de bovenkant tussen haar tenen en niets gevonden. Moest er geen vocht uitlopen had ik ze ook niet gevonden. Je moet de huid ook echt goed oprekken om de gaatjes te kunnen zien. Knaagdier is dus ook een mogelijke verdachte, maar het was nog licht en die gaan nu ook niet snel een hond lastig vallen als die hen niet lastig vallen. Een voorwerp in de tuin, zoals een uitstekende kram ergens is ook mogelijk. Kortom, ik weet het dus niet.
Beterschap voor jullie
Door smulpaap
#3468850
- pien - schreef: di 27 feb 2024, 09:24 Bij het aaien van Joep voelde ik aan éen kant van z'n bovenkaak een verdikking, in z'n bek kijken mag niet van hem dus ik sta vanmorgen weer bij de da ::)
Pien hoe is het met Joep ? Nog bij de DA geweest ?
Door - pien -
#3468867
smulpaap schreef: do 29 feb 2024, 09:12 Pien hoe is het met Joep ? Nog bij de DA geweest ?
Lief dat je het vraagt !
Eerlijk? Ik dacht 'ik hou maar rekening met iets ergs dan kan het niet tegenvallen' maar het viel gelukkig mee.
Joepie heeft (weer) een ontsteking in z'n kaak, daar zit nog éen kies en daarvan is de wortel ontstoken.
Er moet 14 dagen ab in en hij krijgt pijnstiller. Gelukkig heb ik nog deelbare die over zijn van mijn grote vriend.
Volgende week dan even op controle voor de kuur is afgelopen om te kijken of het weg is of dat hij nog meer ab moet.

Zal ik er daarna maar wat probiotica in kiepen? De inzichten zijn veranderd las ik en nu weet ik niet meer of dat een goed plan is om nu al te doen of later of ?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3468871
Gaat die kies er ook uit? Of moet dat niet?
Moet onder narcose vermoed ik en dat risico weegt niet op?

Hopelijk gaat de ontsteking snel weg. Dat doet zo gemeen pijn. >:(
Door - pien -
#3468878
Eerst maar 's kijken wat de ab doet, vorige keer is het ook over gegaan.
Narcose is een slecht idee bij het oude heertje maar zover zijn we nog niet ;)

Hij gaf vreemd genoeg totaal geen pijn aan, ik mocht gewoon aaien. Vorige keer sprong hij tegen het plafond en moest ik op m'n vingers letten :-X
Door frodo quin
#3468881
- pien - schreef: do 29 feb 2024, 13:04 Lief dat je het vraagt !
Eerlijk? Ik dacht 'ik hou maar rekening met iets ergs dan kan het niet tegenvallen' maar het viel gelukkig mee.
Joepie heeft (weer) een ontsteking in z'n kaak, daar zit nog éen kies en daarvan is de wortel ontstoken.
Er moet 14 dagen ab in en hij krijgt pijnstiller. Gelukkig heb ik nog deelbare die over zijn van mijn grote vriend.
Volgende week dan even op controle voor de kuur is afgelopen om te kijken of het weg is of dat hij nog meer ab moet.

Zal ik er daarna maar wat probiotica in kiepen? De inzichten zijn veranderd las ik en nu weet ik niet meer of dat een goed plan is om nu al te doen of later of ?
Ik heb weinig kennis over probiotica, mazr voor zover ik weet heeft tijdens niet veel zin en geef je het best erna. Wat ik wel las is dat het gebruik ter discussie wordt gesteld omdat de bacteriën die in iemands darm zitten of de samenstelling van de soorten specifiek zijn voor het individu en dat een probiotica een algemene load toevoegt, maar de darmflora nadien net zo goed moet herstellen. Ik denk dat probiotica na ab nog steeds door de meesten wordt aangeraden, dus ik ben het iig wel van plan na Emma haar kuur.
Door smulpaap
#3468904
- pien - schreef: do 29 feb 2024, 13:04 Lief dat je het vraagt !
Eerlijk? Ik dacht 'ik hou maar rekening met iets ergs dan kan het niet tegenvallen' maar het viel gelukkig mee.
Joepie heeft (weer) een ontsteking in z'n kaak, daar zit nog éen kies en daarvan is de wortel ontstoken.
Er moet 14 dagen ab in en hij krijgt pijnstiller. Gelukkig heb ik nog deelbare die over zijn van mijn grote vriend.
Volgende week dan even op controle voor de kuur is afgelopen om te kijken of het weg is of dat hij nog meer ab moet.

Zal ik er daarna maar wat probiotica in kiepen? De inzichten zijn veranderd las ik en nu weet ik niet meer of dat een goed plan is om nu al te doen of later of ?
Niet fijn , een ontsteking . Maar gelukkig niets ernstigs . Hopelijk slaat de ab goed aan
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3469015
De hotelkamer naast de ingang hebben en er zit geen dranger (of hoe heet zoiets) op de buitendeur. Dus toen Nina en ik al sliepen was het Knal! Knal! Knal! Ik heb dus geen oog dicht gedaan. Kind wel, maar ja die sliep van de week ook door het brandalarm heen ::)
Door hannabelgje
#3469059
Slecht geslapen na een bericht wat ik las gisteravond op FB. Ik denk niet dat ik de enige was van hier.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door