Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3470455
Kim_S schreef: zo 14 apr 2024, 13:44 Ik pluk net een teek van mijn scheenbeen :-X :puke:
Mini stukje snuit is blijven zitten en ik krijg het er niet uit…

Gatverdegatverdegatver :-\
Jemig dat is minder

Kan je niet trek zalf erop doen misschien helpt dat
Door MillyMol
#3470457
Op zich is het niet erg of gevaarlijk als een stukje van de kop in de huid achterblijft. Dat komt er vanzelf weer uit, net als bij een splinter. Ontsmet wel even het beetwondje met alcohol.

En natuurlijk goed in je agenda de datum en de plek van de beet noteren en de komende drie maanden letten op tekenen die wijzen op een evt besmetting met Lyme!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3470458
Ja ik hou het zeker goed in de gaten.
Er zit echt nog maar een mini zwart puntje, dat zal er dan vanzelf wel uit gaan.

Ik heb toch zo’n bloedhekel aan die beestjes… >:(
Door smulpaap
#3470465
Kim_S schreef: zo 14 apr 2024, 19:37 Ja ik hou het zeker goed in de gaten.
Er zit echt nog maar een mini zwart puntje, dat zal er dan vanzelf wel uit gaan.

Ik heb toch zo’n bloedhekel aan die beestjes… >:(
Gore beestjes zijn het :-X Ik heb er eens eentje tussen m'n tenen gehad . En de kapster ontdekte er eentje in m'n haar , brr
Gebruikersavatar
Door kiara
#3470467
Zomer is leuk maar die smerige rot teken
Ik 2 keer gehad
Op mijn been en onder me borst brrr
Door hannabelgje
#3471108
En dan sta je om 5.30 smorgens je vloer te dweilen omdat Zoë aan de diarree is. Pfff

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door kiara
#3471112
hannabelgje schreef: do 02 mei 2024, 07:33 En dan sta je om 5.30 smorgens je vloer te dweilen omdat Zoë aan de diarree is. Pfff

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
O gadsie fijn wakker worden :puke:
Door frodo quin
#3471135
hannabelgje schreef: do 02 mei 2024, 07:33 En dan sta je om 5.30 smorgens je vloer te dweilen omdat Zoë aan de diarree is. Pfff

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Oei. Arme Zoë en arme jij. Hopelijk verder niet ziek?
Door hannabelgje
#3471136
Ze is niet lekker. Krijgt een kuurtje anti diarree pillen nu.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3471203
Verdorie net een grote rode kat in de tuin.

Wij zaten in de veranda met de honden. Na lang trainen ging het juist supergoed. Ze bleven netjes binnen terwijl de deur openstaat en gingen alleen de tuin in als dat mocht.
Zelfs als er kraaien in de tuin liepen bleven ze netjes binnen.

Maar ja, die kat, dat was teveel van het goede, dus ze sjeesden beiden richting kat die niet zo gauw weg kwam uit de tuin en dus van zich af ging klauwen. Overigens gingen de honden niet bijten of wat dan ook, maar ze joegen hem op.
Dit had anders af kunnen lopen, ze hadden echt flink beschadigd kunnen worden door die kat. Wij konden gelukkig de honden pakken en ze naar binnen doen. Toen ging de kat via ons schuurdak de tuin uit.
Ik ben mij tot geschrokken en viel mij gelijk flink beroerd nu. Door die burn out kan ik gewoon niets hebben.

Van de week ook al met Jao op pad want die moest naar de podotherapeut en werd vervolgens naar de huisarts terug verwezen.
Daar kregen we ook al de schrik want de klachten die hij heeft hebben een neurologische oorzaak.
Dit kan gaan van een beknelde zenuw in rug of nek tot een niet opgemerkte hersenbloeding.
Vele tests later stelde de arts gelukkig gerust dat het dat laatste hoogstwaarschijnlijk niet is. Maar hij moet naar de neurolooog, want waar zit de oorzaak.
Afspraak in juni. Dus weer afwachten.
Daarna zal dan wel fysio gaan volgen.

Ik weet het allemaal inmiddels niet meer en ben meer dan op en kom maar niet bij. Ondertussen wordt werkgeefster steeds feller en naarder om mij tot ontslag te krijgen. Arbo arts zegt niet doen. Maar ja.

We gaan binnenkort weer even weg naar ons stille plekje in Drenthe. Er moet rust komen want mijn lichaam en hoofd blijven slechter worden.

De silversplints helpen gelukkig wel heel goed, ze geven goede ondersteuning en rust aan mijn handen.

Nog een fijne zondag iedereen.
Door Anne in Zweden
#3471204
Och mens, Sjliek, wat een sores. Gelukkig dat zowel honden als kat de confrontatie hebben overleefd, maar vervelend dat jij daardoor weer tien stappen achteruit hebt gezet. Ik gun je toch zo dat je eindelijk eens goed tot rust mag komen om bij te tanken. :( Wel fijn dat de splints hun werk goed doen.
Een knuffel voor je vermoeide lichaam en uitgeputte hoofd. Hopelijk kom je in Drenthe weer een beetje tot jezelf. :-*
Door Siberienne
#3471207
Sterkte Angelique met herstellen van de schrik. En geen ontslag nemen hoor!! Heb je een rechtsbijstand verzekering of ben je lid van een vakbond? Mij heeft het enorm geholpen om een advocaat/adviseur in te schakelen toen het die kant op dreigde te gaan. Hele fijne vrouw die echt heel veel sores op zich genomen heeft en erbij was bij de moeilijke gesprekken, gaf mij zo veel meer rust in mijn hoofd. Want tsja, je kan nu zelf niet rustig denken. En ja, werkgevers denken toch vooral aan zichzelf….
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3471208
+1!
Bij manlief zijn burn-out (heel lang geleden al) hadden we een advocaat. Wat gaf dat een rust, iemand die gewoon zei wat je moest doen en moeilijke brieven stuurde en zo. Heerlijk. Dus als het kan, doen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door