Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3358567
Ze willen hier in de wijk een arbeidsmigrantenlodge plaatsen. Omdat er veel gastarbeiders in de omgeving zijn, die nu in normale woningen geplaatst worden en daar veel overlast geven. Niemand is blij met die lodge, dus dat is al een ding.

Nu is het huis naast ons verkocht. Ik weet niet aan wie. Vorige week kwamen er twee mannen in pak, allebei in een dure auto, deden een rondje door het huis en haalden het verkocht-bord uit de tuin. Ik vermoed de makelaar en de koper? Het is alleen niet logisch dat een man in pak in een dure auto ons buurhuis voor zichzelf koopt. Sindsdien is er ook niemand meer geweest want ze hebben het licht in de badkamer aan gelaten. Niemand aan de klus ofzo dus.
Dat vind ik vreemd. Dat als je de sleutel hebt je dan een week lang niet in dat huis komt.

Nu ben ik dus een beetje bang dat de tweede man in pak een verhuurder is en...

Ik heb persoonlijk niks tegen welk type mens dan ook. Maar hier in de wijk pik je precies de huizen eruit waar de arbeidsmigranten wonen (logisch, dat wordt gewoon minder onderhouden bv) maar ook door afval die er staat, veel auto's voor de deur, etc. En daar ben ik dan als buurvrouw toch niet echt heel blij mee.
3 huizen verderop is het huis ook verkocht. Ik hoop niet dat dat hetzelfde verhaal is. Anders hebben we ineens niet 48, maar 56 arbeidsmigranten erbij in de straat... :-\ dat is wel een beetje veel.
Eef+doggies schreef:Bedankt voor de lieve beterschapswensen! :-*

Het was idd verschrikkelijk pijnlijk :o
En het duurde ook nog een half uur voor we bij het juiste ziekenhuis waren, waar een arts was die hem terug in de kom kon zetten.

Geen idee of het een orthopeed was, ik had nogal moeite met overeind blijven ivm de pijn en heb de helft niet meegekregen :-[
Ik hoop heel hard dat er verder geen schade is...
Er zijn wel foto's gemaakt, die waren goed.
Au au au au, hadden ze je wel wat lekkers gegeven voor ze dat zetten gingen doen?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3358570
Tanna schreef:Ach, lieve smurf nou toch! Ik heb vanmiddag nog aan haar gedacht, we kwamen uit Groningen vandaan, een dressoirtje opgehaald dat ik op Marktplaats had gescoord. Even overwogen om in jullie bos te gaan wandelen maar uiteindelijk is het gewoon Drouwen geworden. Daar lokt het bier ons ook..........
Dan hadden we elkaar zomaar tegen kunnen komen! ;D Normaal lopen we daar 's middags nooit maar waren nu aan de wandel met vrienden uit de Randstad. Bier is een uitstekende reden om door te rijden naar Drouwen. ;)
Blij met het dressoir? :)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3358571
Verder beterschap voor alle zieken. :bigarmhug:

@Eelke, ik snap dat je je zorgen maakt. Mocht het zo zijn, is het dan een optie om zelf te verhuizen? :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3358575
eelke schreef:Ze willen hier in de wijk een arbeidsmigrantenlodge plaatsen. Omdat er veel gastarbeiders in de omgeving zijn, die nu in normale woningen geplaatst worden en daar veel overlast geven. Niemand is blij met die lodge, dus dat is al een ding.

Nu is het huis naast ons verkocht. Ik weet niet aan wie. Vorige week kwamen er twee mannen in pak, allebei in een dure auto, deden een rondje door het huis en haalden het verkocht-bord uit de tuin. Ik vermoed de makelaar en de koper? Het is alleen niet logisch dat een man in pak in een dure auto ons buurhuis voor zichzelf koopt. Sindsdien is er ook niemand meer geweest want ze hebben het licht in de badkamer aan gelaten. Niemand aan de klus ofzo dus.
Dat vind ik vreemd. Dat als je de sleutel hebt je dan een week lang niet in dat huis komt.

Nu ben ik dus een beetje bang dat de tweede man in pak een verhuurder is en...

Ik heb persoonlijk niks tegen welk type mens dan ook. Maar hier in de wijk pik je precies de huizen eruit waar de arbeidsmigranten wonen (logisch, dat wordt gewoon minder onderhouden bv) maar ook door afval die er staat, veel auto's voor de deur, etc. En daar ben ik dan als buurvrouw toch niet echt heel blij mee.
3 huizen verderop is het huis ook verkocht. Ik hoop niet dat dat hetzelfde verhaal is. Anders hebben we ineens niet 48, maar 56 arbeidsmigranten erbij in de straat... :-\ dat is wel een beetje veel.



Au au au au, hadden ze je wel wat lekkers gegeven voor ze dat zetten gingen doen?
Is dat niet prettiger dan , zo'n logde? Dat is net zoiets als een studentenflat als ik het zo begrijp, dan zitten ze apart en niet als directe buren . Worden er minder huizen door opgekocht waar men dat met meerdere samen woont?
Ik snap wat je bedoelt, niet persoonlijk op de mens af, maar meer hoe ze met een huis en buurt omgaan ( tis maar tijdelijk? ) . Is gewoon niet zo leuk om dat als buren te hebben.
Onze arbeidsmigrant buren ( en best aardige mensen hoor! ) zijn blijkbaar vertrokken, mooi scheelt weer 4 auto's op de oprit :P die niet pasten...maar waar ze heen zijn of ze nog terug komen ? Echt geen idee, ze hebben wel het huis leeggeruimd , 2 maanden geleden, maar het staat niet te koop....
Door eelke
#3358576
Verhuizen kan, maar is wel een ding natuurlijk. We hebben net alle kamers die we gebruiken (zolder, slaapkamer, badkamer, keuken, woonkamer, hal, schuur, voor en achtertuin) naar ons zin verbouwd. Dus dat zou wel zuur zijn... Ik denk dat we wel binnen 10 jaar weer eens zouden verhuizen (ik mis een hobbyruimte op de begane grond, brouwerij, haha) maar goed, nu al, dat lijkt wat vroeg. Hoe langer we wachten hoe hoger onze nieuwe hypotheek zou kunnen zijn, dus meer kans op een echt passend definitief huis.
Daarbij komt het huis van onze andere buurman waarschijnlijk volgend jaar ook in de verkoop. Dat zijn dan 4 huizen in een rijtje van 9 in de verkoop in een jaar. Dat komt ook niet positief over. De kans dat daar nog meer bij komt is ook groot, want in de andere 5 huizen wonen, naast 1 gezin, ook allemaal al wat oudere mensen (minimaal 60+) dus de kans dat die er uit gaan is natuurlijk ook groot.

Nou ja. We gaan het maar zien.
Kaio schreef:
Is dat niet prettiger dan , zo'n logde? Dat is net zoiets als een studentenflat als ik het zo begrijp, dan zitten ze apart en niet als directe buren . Worden er minder huizen door opgekocht waar men dat met meerdere samen woont?
Ik snap wat je bedoelt, niet persoonlijk op de mens af, maar meer hoe ze met een huis en buurt omgaan ( tis maar tijdelijk? ) . Is gewoon niet zo leuk om dat als buren te hebben.
Onze arbeidsmigrant buren ( en best aardige mensen hoor! ) zijn blijkbaar vertrokken, mooi scheelt weer 4 auto's op de oprit :P die niet pasten...maar waar ze heen zijn of ze nog terug komen ? Echt geen idee, ze hebben wel het huis leeggeruimd , 2 maanden geleden, maar het staat niet te koop....
Nou, het is nogal een klein stukje grond, waar ze dat op gaan bouwen. 3 hoog. Dus die kunnen theoretisch mijn tuin in kijken. En ik zie dat gebouw vanaf mijn tuin. En ik loop daar savonds langs met Joep. En er komen minder parkeerplaatsen dan er mensen wonen. Hun slaapkamer worden 2 x 3 dus dat is de enige priveruimte die ze hebben, want de rest moeten ze met elkaar delen. 48 mensen bij elkaar op zo'n klein stukje, dat gaat mis denk ik, qua irritaties. Daarbij een gebrek aan privacy, waarbij ik dus denk dat ze in de zomer de wijk in trekken om te hangen. Hier is geen park direct in de buurt ofzo, alleen speeltuinen en die lijken mij niet geschikt daarvoor.
Daarbij is elders al zo'n lodge en heeft onze hele wijk een brief gehad van buurtbewoners daar met het dringende advies er alles aan te doen om het te voorkomen omdat het zo'n overlast geeft. Die gaan niet voor de grap een stuk of 100 brieven verspreiden lijkt mij.
Tel daarbij op dat de communicatie vanuit de gemeente ruk is, en dat de beheerde insuïneerde dat ik racistisch ben (als het nu gewone nederlanders waren mevrouw, zou u er dan ook zulke problemen mee hebben?) maakt dat ik er niet zo'n vertrouwen in heb.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3358578
eelke schreef:Verhuizen kan, maar is wel een ding natuurlijk. We hebben net alle kamers die we gebruiken (zolder, slaapkamer, badkamer, keuken, woonkamer, hal, schuur, voor en achtertuin) naar ons zin verbouwd. Dus dat zou wel zuur zijn... Ik denk dat we wel binnen 10 jaar weer eens zouden verhuizen (ik mis een hobbyruimte op de begane grond, brouwerij, haha) maar goed, nu al, dat lijkt wat vroeg. Hoe langer we wachten hoe hoger onze nieuwe hypotheek zou kunnen zijn, dus meer kans op een echt passend definitief huis.
Daarbij komt het huis van onze andere buurman waarschijnlijk volgend jaar ook in de verkoop. Dat zijn dan 4 huizen in een rijtje van 9 in de verkoop in een jaar. Dat komt ook niet positief over. De kans dat daar nog meer bij komt is ook groot, want in de andere 5 huizen wonen, naast 1 gezin, ook allemaal al wat oudere mensen (minimaal 60+) dus de kans dat die er uit gaan is natuurlijk ook groot.

Nou ja. We gaan het maar zien.



Nou, het is nogal een klein stukje grond, waar ze dat op gaan bouwen. 3 hoog. Dus die kunnen theoretisch mijn tuin in kijken. En ik zie dat gebouw vanaf mijn tuin. En ik loop daar savonds langs met Joep. En er komen minder parkeerplaatsen dan er mensen wonen. Hun slaapkamer worden 2 x 3 dus dat is de enige priveruimte die ze hebben, want de rest moeten ze met elkaar delen. 48 mensen bij elkaar op zo'n klein stukje, dat gaat mis denk ik, qua irritaties. Daarbij een gebrek aan privacy, waarbij ik dus denk dat ze in de zomer de wijk in trekken om te hangen. Hier is geen park direct in de buurt ofzo, alleen speeltuinen en die lijken mij niet geschikt daarvoor.
Daarbij is elders al zo'n lodge en heeft onze hele wijk een brief gehad van buurtbewoners daar met het dringende advies er alles aan te doen om het te voorkomen omdat het zo'n overlast geeft. Die gaan niet voor de grap een stuk of 100 brieven verspreiden lijkt mij.
Tel daarbij op dat de communicatie vanuit de gemeente ruk is, en dat de beheerde insuïneerde dat ik racistisch ben (als het nu gewone nederlanders waren mevrouw, zou u er dan ook zulke problemen mee hebben?) maakt dat ik er niet zo'n vertrouwen in heb.
Onee dat klinkt niet fijn, dacht dat het afgelegener zou liggen en meer ruimte omheen zou hebben. Zoals jij het omschrijft klinkt het als iets om finaal te mislukken. :(
En jeetje zo gauw je ergens bedenkingen over hebt wordt je gelijk voor racist uitgemaakt, tis toch ook niet meer normaal? Het zijn toch reële bedenkingen?
Ik zou er hoe dan ook niet blij me zijn, met een flat die op mijn tuin kijkt, wie er ook wonen, en voor wat voor gebruik dan ook. Maar 2x3 voor een kamer...tja soms had je dat in studenten flats wel eens maar dan nog een van de minimaalste kamers!
En gezamenlijk gebruik van andere zaken kan idd. een hoop gezeik opleveren zeker als men elkaar niet uitgekozen heeft qua samenleven ( en dan denk ik dus aan het studentenhuis, dat zou hier dus niet anders lopen denk ik)
Tja en hangmensen in de wijk is op een of andere manier nooit prettig, ongeacht de herkomst ;)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3358587
eelke schreef:Verhuizen kan, maar is wel een ding natuurlijk. We hebben net alle kamers die we gebruiken (zolder, slaapkamer, badkamer, keuken, woonkamer, hal, schuur, voor en achtertuin) naar ons zin verbouwd. Dus dat zou wel zuur zijn... Ik denk dat we wel binnen 10 jaar weer eens zouden verhuizen (ik mis een hobbyruimte op de begane grond, brouwerij, haha) maar goed, nu al, dat lijkt wat vroeg. Hoe langer we wachten hoe hoger onze nieuwe hypotheek zou kunnen zijn, dus meer kans op een echt passend definitief huis.
Daarbij komt het huis van onze andere buurman waarschijnlijk volgend jaar ook in de verkoop. Dat zijn dan 4 huizen in een rijtje van 9 in de verkoop in een jaar. Dat komt ook niet positief over. De kans dat daar nog meer bij komt is ook groot, want in de andere 5 huizen wonen, naast 1 gezin, ook allemaal al wat oudere mensen (minimaal 60+) dus de kans dat die er uit gaan is natuurlijk ook groot.

Nou ja. We gaan het maar zien.



Nou, het is nogal een klein stukje grond, waar ze dat op gaan bouwen. 3 hoog. Dus die kunnen theoretisch mijn tuin in kijken. En ik zie dat gebouw vanaf mijn tuin. En ik loop daar savonds langs met Joep. En er komen minder parkeerplaatsen dan er mensen wonen. Hun slaapkamer worden 2 x 3 dus dat is de enige priveruimte die ze hebben, want de rest moeten ze met elkaar delen. 48 mensen bij elkaar op zo'n klein stukje, dat gaat mis denk ik, qua irritaties. Daarbij een gebrek aan privacy, waarbij ik dus denk dat ze in de zomer de wijk in trekken om te hangen. Hier is geen park direct in de buurt ofzo, alleen speeltuinen en die lijken mij niet geschikt daarvoor.
Daarbij is elders al zo'n lodge en heeft onze hele wijk een brief gehad van buurtbewoners daar met het dringende advies er alles aan te doen om het te voorkomen omdat het zo'n overlast geeft. Die gaan niet voor de grap een stuk of 100 brieven verspreiden lijkt mij.
Tel daarbij op dat de communicatie vanuit de gemeente ruk is, en dat de beheerde insuïneerde dat ik racistisch ben (als het nu gewone nederlanders waren mevrouw, zou u er dan ook zulke problemen mee hebben?) maakt dat ik er niet zo'n vertrouwen in heb.
Mijn schoonzusje woont ergens in een grote stad in een flat, allemaal mensen (ook Nederlanders) dicht op elkaar, wel eigen woningen maar geen groen in de wijk, daar slaat ook regelmatig de vlam in de pan, en dat zijn ook gewoon Nederlanders, dus ik snap wel dat je het niet ziet zitten... Zo weinig ruimte is gewoon vragen om ruzie...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Door eelke
#3358595
We wonen in een wijk met jaren 60 rijtjeshuizen, en drie grote flats. Dus het is al best vol ja. Veel verschillende culturen ook. En weinig voorzieningen, vind ik. 1 supermarkt en die willen ze gaan sluiten. Criminaliteit. Dus tja. Het is al best aanpoten om het hier leefbaar te houden zeg maar. Dan helpt het niet dat er een boel mensen komen worden die geen binding hebben met de wijk (of zelfs de stad of zelfs nederland) maar hier wonen om hun werk te kunnen doen. (ik werk om hier te kunnen wonen, dus dat is toch een andere insteek).

Dus ja, we gaan het maar eens afwachten. Eerst kijken wat er met het huis hiernaast gaat gebeuren. Sowieso raar om niet te weten wie de eigenaar is. Wat nou als de schutting omwaait of er iets anders aan de hand is? Via het kadaster opvragen, bizar.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3358605
eelke schreef:We wonen in een wijk met jaren 60 rijtjeshuizen, en drie grote flats. Dus het is al best vol ja. Veel verschillende culturen ook. En weinig voorzieningen, vind ik. 1 supermarkt en die willen ze gaan sluiten. Criminaliteit. Dus tja. Het is al best aanpoten om het hier leefbaar te houden zeg maar. Dan helpt het niet dat er een boel mensen komen worden die geen binding hebben met de wijk (of zelfs de stad of zelfs nederland) maar hier wonen om hun werk te kunnen doen. (ik werk om hier te kunnen wonen, dus dat is toch een andere insteek).

Dus ja, we gaan het maar eens afwachten. Eerst kijken wat er met het huis hiernaast gaat gebeuren. Sowieso raar om niet te weten wie de eigenaar is. Wat nou als de schutting omwaait of er iets anders aan de hand is? Via het kadaster opvragen, bizar.
Dan hebben de hondje(s)een extra grote tuin :D
Nou serieus de schutting van onze buren staat nog steeds zo dat de eerste de beste storm hem omver kegelt...we zouden hem samen eens een keer maken maar was deze zomer een beetje heet en tja daarna zijn ze opeens verdwenen ( staat al 2 maanden of zo leeg) , dus reele kans dat we deze herfst een grotere tuin krijgen ::) en een vijver .... :wall:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3358613
Kaio schreef:Dan hebben de hondje(s)een extra grote tuin :D
Nou serieus de schutting van onze buren staat nog steeds zo dat de eerste de beste storm hem omver kegelt...we zouden hem samen eens een keer maken maar was deze zomer een beetje heet en tja daarna zijn ze opeens verdwenen ( staat al 2 maanden of zo leeg) , dus reele kans dat we deze herfst een grotere tuin krijgen ::) en een vijver .... :wall:

;D ;D
Sorry, ik heb beeld.

Ik hoop voor je dat de schutting nog lang overeind blijft!
Door MillyMol
#3358629
Ik zou nu juist wel in de verkoop zetten Eelke. Als die buurhuizen ook opgekocht worden door verhuurbedrijfjes dan zit je straks tussen de migranten. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet erg te zijn, maar als het onderhoud door de verhuurder niet wordt gedaan en de huizen en tuintjes om je heen verslonzen wordt jouw huis straks onverkoopbaar.
Door eelke
#3358630
Ja maar ik wil nu helemaal niet verhuizen >:( en dat schijnt wel te moeten als je het verkoopt.

Net kwam er nog een ander mannetje, een jongere versie, ook een grote auto, die maakte een foto, ging even naar binnen en daarna weer weg. Het zal me benieuwen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3358639
Ik zou naar buiten gegaan zijn en me hebben voorgesteld als nieuwsgierige buuf en gevraagd of die jongen er kwam wonen.
Hopelijk krijg je rustige, lieve opgeruimde nieuwe buren.
Door zurca
#3358655
Pfff Eef, dat is erg pijnlijk schouder uit de kom. Mijn vriend heeft het 2 keer gehad (zelfde schouder ). Hij heeft een mitella gedragen om de schouder rust te geven en ga naar een goede fysio!

Eelke, ik kan mij heel goed voorstellen dat dit geen situatie is waarop je zit te wachten. Ik hoop heel hard voor je dat je gewoon leuke nieuwe buren krijgt.
Door Siberienne
#3358757
Ik heb nog steeds mijn geld over september niet binnen. Lang leve het ZZP-er schap :-X Ik was er vooraf al bang voor, zo'n voorgevoel dat ze niet echt snel met betalen zouden zijn... Ik ben er beetje klaar mee, bijna 4 weken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door