Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3349587
Stond vorige week op de weegschaal, die deed het een tijdje niet had een nieuwe batterij nodig en zit er nu weer in, en ben gewoon ruim 5 kg aangekomen :o Ben nu iets van 1,5 maand toch wel fanatiek aan het sporten maar daar merk ik dus niets van qua gewicht of kleding >:(

Voor nu ga ik er maar vanuit dat het de gecreëerde spieren zijn die het extra gewicht geven en daarnaast toch maar iets meer letten op wat ik eet. Sporten geeft schijnbaar geen vrijbrief om te eten wat ik wil ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3349590
El_Kato schreef:Stond vorige week op de weegschaal, die deed het een tijdje niet had een nieuwe batterij nodig en zit er nu weer in, en ben gewoon ruim 5 kg aangekomen :o Ben nu iets van 1,5 maand toch wel fanatiek aan het sporten maar daar merk ik dus niets van qua gewicht of kleding >:(

Voor nu ga ik er maar vanuit dat het de gecreëerde spieren zijn die het extra gewicht geven en daarnaast toch maar iets meer letten op wat ik eet. Sporten geeft schijnbaar geen vrijbrief om te eten wat ik wil ::)
Nee dat is sporten echt niet. Met sporten voel je je beter wordt je strakker , fitter whatever, maar afvallen gaat toch grotendeels via de voeding. I know ;D ::)

Kan overigens wel zijn dat je wat vocht vasthoud met dit weer, geen 5 kilo :P , maar 1 a 2 kan ;)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3349785
El_Kato schreef:Stond vorige week op de weegschaal, die deed het een tijdje niet had een nieuwe batterij nodig en zit er nu weer in, en ben gewoon ruim 5 kg aangekomen :o Ben nu iets van 1,5 maand toch wel fanatiek aan het sporten maar daar merk ik dus niets van qua gewicht of kleding >:(

Voor nu ga ik er maar vanuit dat het de gecreëerde spieren zijn die het extra gewicht geven en daarnaast toch maar iets meer letten op wat ik eet. Sporten geeft schijnbaar geen vrijbrief om te eten wat ik wil ::)
Ik werd ook eerst zwaarder hoor, ik geloof ook iets van 3/4 kilo maar als je de spiermassa hebt verbruik je meer. Dus op een gegeven moment werd het steeds minder.... Toen ik begon met kickboks was ik 74 kilo, ik heb weer 78 gewogen en nu ben ik 72, maar van maat 40 naar 38 weer gegaan. Dus op zich qua kilo’s ‘maar’ 2 minder dan toen ik begon, alleen een confectiemaat minder
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3349789
Oo ik kom nooit echt aan van meer sporten hoor, ook niet van gewichtheffen met zware gewichten, wel van te veel eten ::)
Ik dacht ook niet dat je zo maar 4 kilo extra spieren hebt, want dat is echt mega veel, wat wel kan door de kleine verrekingetjes/ scheurtjes in je spier dat je zo 2 kilo extra vocht vasthoud. En wellicht bij grotere mensen meer . Dus dat extra gewicht zal wel een combi zijn dan.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3349838
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Na weken lang 2 pompen en 5 ontvochtigers te hebben laten draaien in de kelder waardoor de kelder dus ook 30+ graden is , zijn ze vandaag eindelijk komen kijken.
Vrijdag komen er nog 2 waterpompen bij :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying:
In de aanbieding: sauna ......en dat met dit weer :-X :-X :-X
Morgen 38 graden gemeld, zowel buiten als in de kelder ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#3350322
eelke schreef:Ik was gisteren een hommel aan het redden maar nu lag ie vanmorgen toch dood :( jammer, zo'n mooie grote pluizige. Hij dronk zo lief van het lepeltje.

We hebben wel een nestje achterin de tuin, maar dat zijn allemaal kleine mini hommeltjes. Die mogen blijven zitten. Ik vind het wel grappig, ik wilde eigenlijk 'knuffelbijen' bestellen maar ze waren ineens uitverkocht, nu heb ik toch een nestje.
Knuffelbijen :D die naam kende ik nog niet. Maar die vliegen nou niet meer, ze zitten in hun coconnetje. Volgend jaar komen ze weer uit hun hotelkamertjes gekropen. Het zijn metselbijen en zien er echt totaal anders uit dan een wesp. Ze zijn ook een stuk kleiner. Vrouwtje is wat groter dan het mannetje:
13422688.jpg
Door eelke
#3350415
Nahhh met net de verkeerde hoek vind ik een vlieg nog op een wesp lijken hoor :P dus daar moet ik nog maar eens over denken.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3350433
Je kan het ook leren herkennen he Eelke. Wespen vliegen heel karakteristiek. Die wiegen heen en weer, vliegen weer een stukje, weer wiegen enz. Niemand anders wiegt zo.
Een vlieg blijft sneller doorvliegen en verandert vaak van richting en een bij en zeker hommel vliegt rustiger en beheerster op haar doel af.
Je hebt wel nog zweefvliegen, die zweven ter plekke en lijken dan as 's het ware in de lucht te verspringen, of vliegen ook rustig voorwaards.

Bovendien zijn wespen felgeel met zwart, bijen bruin. Wespen zijn kaal, bijen hebben haar. Ja, en vliegen zijn bol en zwart.
Weer kan je het meest verwarren met zweefvliegen want die kunnen ook geel met zwart zijn maar ze zijn doorgaans een stuk kleiner (en anders bruiner) en hun lijf heeft een andere vorm. Wespen hebben een duidelijk puntlijf achteraan, zweefvliegen zijn langgerekter.
Je merkt het verschil duidelijkst door de manier waarop te vliegen. Ik schrik ook wel eens op van een zweefvlieg maar binnen de second zeg je dan bij jezelf: tiens, die wesp vliegt gek. ::)
Door hannabelgje
#3350440
pearlsofpassion schreef:Je kan het ook leren herkennen he Eelke. Wespen vliegen heel karakteristiek. Die wiegen heen en weer, vliegen weer een stukje, weer wiegen enz. Niemand anders wiegt zo.
Een vlieg blijft sneller doorvliegen en verandert vaak van richting en een bij en zeker hommel vliegt rustiger en beheerster op haar doel af.
Je hebt wel nog zweefvliegen, die zweven ter plekke en lijken dan as 's het ware in de lucht te verspringen, of vliegen ook rustig voorwaards.

Bovendien zijn wespen felgeel met zwart, bijen bruin. Wespen zijn kaal, bijen hebben haar. Ja, en vliegen zijn bol en zwart.
Weer kan je het meest verwarren met zweefvliegen want die kunnen ook geel met zwart zijn maar ze zijn doorgaans een stuk kleiner (en anders bruiner) en hun lijf heeft een andere vorm. Wespen hebben een duidelijk puntlijf achteraan, zweefvliegen zijn langgerekter.
Je merkt het verschil duidelijkst door de manier waarop te vliegen. Ik schrik ook wel eens op van een zweefvlieg maar binnen de second zeg je dan bij jezelf: tiens, die wesp vliegt gek. ::)
Dat heb ik inderdaad ook. Ik ben als de dood voor wespen en dazen en beide hebben een heel specifieke manier van vliegen wat mijn paniekknop triggert.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door eelke
#3350457
Ja. Bij mij triggert 'vliegt' dus al die schrik-knop. Om dan daarna wel te zien wat het is hoor. Maar als ik steeds eerst 1 seconde schrik dan zit ik toch niet echt rustig...

Het is echt erger geworden nu ik weet dat ik allergisch ben... zo stom. Ik krijg het er niet uit, ook al weet ik dat de kans op gestoken te worden gewoon klein is.
Door hannabelgje
#3350460
eelke schreef:Ja. Bij mij triggert 'vliegt' dus al die schrik-knop. Om dan daarna wel te zien wat het is hoor. Maar als ik steeds eerst 1 seconde schrik dan zit ik toch niet echt rustig...

Het is echt erger geworden nu ik weet dat ik allergisch ben... zo stom. Ik krijg het er niet uit, ook al weet ik dat de kans op gestoken te worden gewoon klein is.
Dat is niet stom. Ik ben nog nooit door een wesp gestoken maar ben dus echt doodsbang voor die dingen. Dat is niet iets wat je bewust doet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3350468
Mijn zus is ook panisch sinds ze allergisch is. Zit bij ons wel in de familie. Mijn moeder zo erg dat ze zonder behandeling binnen het kwartier dood gaat.... :-X
Niet gek dus dat mijn zus geen risico wil nemen. Ookal is de kans klein.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3350489
Tegenvallertje:
Mn schoonvader wilde vanochtend de auto door de wasstraat halen, zodat wij een schone auto mee konden krijgen.... deed ie het niet meer :o .... anwb erbij, kon niets vinden... dus nu toch maar met onze eigen auto’s richting Limburg... raamschermen gehaald, mn man koelmatten halen voor de hondjes (bij de Action waren ze op, dus nu voor die Lizzy had) ergens anders maar halen..... gelukkig kunnen we eerder in het huisje, hopelijk valt het mee met de hitte :-\ .....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350492
CindyMayella schreef:Tegenvallertje:
Mn schoonvader wilde vanochtend de auto door de wasstraat halen, zodat wij een schone auto mee konden krijgen.... deed ie het niet meer :o .... anwb erbij, kon niets vinden... dus nu toch maar met onze eigen auto’s richting Limburg... raamschermen gehaald, mn man koelmatten halen voor de hondjes (bij de Action waren ze op, dus nu voor die Lizzy had) ergens anders maar halen..... gelukkig kunnen we eerder in het huisje, hopelijk valt het mee met de hitte :-\ .....
Maar jullie kunnen vast wel eerder het park op? Dan kun je ongeveer om 11 uur aankomen voor de ergste warmte en nog 2 uurtjes ergens in de schaduw overbruggen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door