Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3468416
hannabelgje schreef: ma 19 feb 2024, 12:05 In de supermarkt is het vaak goedkoper dan via een barf leverancier.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Moet het wel zijn afgeprijsd anders is het hier altijd nog duurder.
Ook de poelier is duurder tenzij soms een kipaanbieding en dan heb je een doos uit Polen.
Ik heb laatst vier soorten spiervlees besteld prijs varieërend van 7,95 tot 8,95 p.kg.
Door Greece
#3468441
@pike
Dat betaal ik ook maar dan voor vlees voor menselijke consumptie. Dit vlees van jou is ook cat 1?
Door smulpaap
#3468445
hannabelgje schreef: ma 19 feb 2024, 12:05 In de supermarkt is het vaak goedkoper dan via een barf leverancier.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Ik zag een webshop waar men bv bio kipkarkas heeft . Voor humane consumptie , die is ook goedkoper dan de barf leverancier , orgaanvlees idem
Ik had hier een leuk adres .maar helaas gestopt
Gebruikersavatar
Door pike
#3468449
Greece schreef: di 20 feb 2024, 20:56 @pike
Dat betaal ik ook maar dan voor vlees voor menselijke consumptie. Dit vlees van jou is ook cat 1?
Nee dat is cat 3 van de barfleveranciers. Voor menselijke consumptie krijg ik hier niks voor dat bedrag.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3468455
smulpaap schreef: di 20 feb 2024, 22:04 Ik zag een webshop waar men bv bio kipkarkas heeft . Voor humane consumptie , die is ook goedkoper dan de barf leverancier , orgaanvlees idem
Ik had hier een leuk adres .maar helaas gestopt
Waar kan je vlees voor mensen online bestellen? En karkas dan nog. :o
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3468456
pearlsofpassion schreef: di 20 feb 2024, 23:18 Waar kan je vlees voor mensen online bestellen? En karkas dan nog. :o
Sites genoeg. Ik bestel regelmatig kip online en dat wordt dan bevroren aangeleverd. Daar is geen karkas te bestellen zoals we dat van barf kennen. Maar wel hele kippen, vleugeltjes en poten. Grutto.com is dat. En je hebt meen ik ook koopeenkoe.nl
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3468464
Koopeenkoe.nl is van naam veranderd naar grutto.com ;) Overigens bestellen wij al ons vlees online.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3468467
Ow ok. Had het nog niet gehoord.

Nu, ik heb eens gekeken voor in belgie en er is wel wat te vinden maar niet tegen prijzen om mee te barfen.
Voor onszelf misschien wel.
Gebruikersavatar
Door pike
#3468476
Er zijn allerlei webshops die vlees voor menselijke consumptie verkopen. Ik heb er vaker naar gezocht, voor mijzelf. Maar er hangt altijd een best prijskaartje aan als je wat fatsoenlijks zoekt. Voor de honden altijd te duur, voor mijzelf vaak ook, althans wat ik ben tegengekomen dan.
De poelier in de omgeving hier verkoopt ook diervoeding. O.a. kippennekken. Voor € 3,50 per kilo (niet bio). Dat bestel ik dus goedkoper bij de barfwinkel. Ook als ik daar maar één kilo afneem. Zelfde geldt voor kippenhartjes, die zijn in de barfwinkel ook goedkoper. Zes jaar geleden verkocht hij een kilo kipkarkas voor een kwartje. Dat werd al snel een euro en toen twee euro. Maar was nog steeds mooi prijsje. Nu staan ze helemaal niet meer in de prijslijst. Zou hij er een opkoper voor hebben?
En dan koop je kip bij de echte poelier en ik verwacht dan Nederlandse kip te kopen. Maar ik heb er ooit een aanbieding gehaald van 5 kg kippendijvlees voor € 30,00. Zat keurig in een doos verpakt, en volgens de sticker die er op zat kwam dat vlees uit Polen. Dat was voor menselijke consumptie maar bij het zien en openen van de doos kreeg ik een heel sterk barf gevoel :-X Toen begreep ik ook waarom het goedkoop was. En niet uit de vitrine kwam waar de normaal geprijsde NL kippendij lag. En als ik toen nog honden had gehad had ik het gelijk in hún vriezer gestopt. Ik koop er nooit meer een aanbieding.

Maar kip is een produkt dat doorgaan nog wel betaalbaar te krijgen is. Ik denk dat het de goedkoopste barfsoort is. Maar, dan moet je wel kip willen en kunnen voeren aan je hond. En ik weet nog niet of dat met Ties wel gaat. De eerste tekenen (na twee dagen barf met kippennek) zijn niet bemoedigend.
Door hannabelgje
#3468481
Ik haal het bij de turkse slager. Daar betaal ik voor 3 kilo kippenvleugels 9 euro.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3468497
Tja, bij de barfleverancier koop je 2,5 kg kippenvleugels voor €4,95 . Dus zo goedkoop is die slager nou ook weer niet.
Door hannabelgje
#3468498
pike schreef:Tja, bij de barfleverancier koop je 2,5 kg kippenvleugels voor €4,95 . Dus zo goedkoop is die slager nou ook weer niet.
Welke leverancier is dat?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door hannabelgje
#3468500
pike schreef: Gunshies
Ah daar kan ik niet bestellen. Dan moet ik eerst 2 vriezers bijkopen voor ze komen leveren.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3468502
hannabelgje schreef: wo 21 feb 2024, 21:37 Ah daar kan ik niet bestellen. Dan moet ik eerst 2 vriezers bijkopen voor ze komen leveren.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
:biggrin2: was even vergeten dat je in België zit. Nee dan gaat dat niks worden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door