Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3467688
Eigen klaag(je) het is spekglad buiten, alle grotere paden zijn ijsbanen en meneer S glijdt alle kanten op. Op tien minuten avondronde drie keer op zijn kont. Arm beessie
Door rosmin
#3467694
Oei, arme Shadow, zelf wel overeind gebleven?

Heb de spullen de spullen gelaten, even een traan weggepinkt en foto’s gaan kijken van haar; het opruimen komt misschien nog wel een keer…..
Door eelke
#3467695
rosmin schreef: vr 02 feb 2024, 12:14 Oei, arme Shadow, zelf wel overeind gebleven?

Heb de spullen de spullen gelaten, even een traan weggepinkt en foto’s gaan kijken van haar; het opruimen komt misschien nog wel een keer…..
Ik heb alleen de mand (die is heel groot en mijn huisje heel klein) weggehaald en in de kelder gezet, en de waterbak weggehaald. De rest staat er nog, bijna 3 jaar later. Ik vind het niet erg. Ik vind het fijn dat de riem nog aan de kapstok hangt, en de mand met hondenspeeltjes; zo af en toe komt er een hond op bezoek dus daar wordt eigenlijk nog gebruik van gemaakt.
Ik heb wel de badjas en waterblazer naar mijn zusje verplaatst omdat die het wel kon gebruiken voor haar hond. Was wel weer en krakje in mijn hart, maar goed, dan worden die dingen tenminste nog gebruikt.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3467698
Uitslag zelftest baarmoederhalskanker niet goed…. Maandag naar HA voor een uitstrijkje voor de zekerheid….. en een week later de 1ste mammografie… Pffff 😢……
Ook nog niet helemaal beter van long covid….. zit nu op 5 uurtjes per dag werken (4 dg per week, dinsdag tm vrijdag en vorige week met 4 uur pd begonnen)…. De 1ste 2 dg gaan goed, maar donderdag is al ruk… Slaap dan ‘s nachts zeker 9 tot 10 uur…. Nu net ook een uurtje geslapen, was echt zo moe….. Zijn nog niet eens mn longen, al komt er nu slijm los, maar mijn energie is gewoon helemaal weg…. En dat terwijl ik tot eind december nergens last van had, gewoon doorging……
Heftig voor iemand die nooit ziek is….
Door Siberienne
#3467699
rosmin schreef: vr 02 feb 2024, 12:14 Oei, arme Shadow, zelf wel overeind gebleven?

Heb de spullen de spullen gelaten, even een traan weggepinkt en foto’s gaan kijken van haar; het opruimen komt misschien nog wel een keer…..
Ja met flinke metalen spikes onder mijn schoenen lukt dat wel.
Door frodo quin
#3467703
CindyMayella schreef: vr 02 feb 2024, 15:46 Uitslag zelftest baarmoederhalskanker niet goed…. Maandag naar HA voor een uitstrijkje voor de zekerheid….. en een week later de 1ste mammografie… Pffff 😢……
Ook nog niet helemaal beter van long covid….. zit nu op 5 uurtjes per dag werken (4 dg per week, dinsdag tm vrijdag en vorige week met 4 uur pd begonnen)…. De 1ste 2 dg gaan goed, maar donderdag is al ruk… Slaap dan ‘s nachts zeker 9 tot 10 uur…. Nu net ook een uurtje geslapen, was echt zo moe….. Zijn nog niet eens mn longen, al komt er nu slijm los, maar mijn energie is gewoon helemaal weg…. En dat terwijl ik tot eind december nergens last van had, gewoon doorging……
Heftig voor iemand die nooit ziek is….
Dat is wel veel bij elkaar. Hopelijk blijkt het mee te vallen. Veel sterkte!
Door frodo quin
#3467704
Siberienne schreef: do 01 feb 2024, 22:28 Eigen klaag(je) het is spekglad buiten, alle grotere paden zijn ijsbanen en meneer S glijdt alle kanten op. Op tien minuten avondronde drie keer op zijn kont. Arm beessie
Arme Shadow! Is er niet iets voor honden te verkrijgen zoals jouw aangepast schoeisel? Lijkt mij anders wel bruikbaar daar bij jullie.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3467709
Wat enorm pittig Cindy, heel veel sterkte en kracht :-*

En arme Shadow :-\ hopelijk snel minder ijzig waardoor hij niet meer zo wegglijdt!
Door Siberienne
#3467710
frodo quin schreef: za 03 feb 2024, 11:06 Arme Shadow! Is er niet iets voor honden te verkrijgen zoals jouw aangepast schoeisel? Lijkt mij anders wel bruikbaar daar bij jullie.
Ik heb wel gezocht maar niks gevonden. De meeste schoentjes geven juist minder grip. Nagels helpen en die dek je juist weer af bij schoentjes.
Door Anne in Zweden
#3467711
Siberienne schreef: za 03 feb 2024, 13:25 Ik heb wel gezocht maar niks gevonden. De meeste schoentjes geven juist minder grip. Nagels helpen en die dek je juist weer af bij schoentjes.
Op puur ijs helpen nagels ook niets meer, is mijn ervaring. Dat is hard op hard en geeft dus geen grip. Ik heb dit jaar voor Moa verschillende sokken gekocht en uitgeprobeerd, maar (klaag, klaag ::) ) het wil hier dit jaar totaal niet glad worden, dus ik weet niet of ze op ijs functioneren. Op sneeuw wel, maar goed, daarvoor heeft Shadow ze niet nodig natuurlijk.

Zou dit iets voor hem zijn? https://dragbutiken.se/hund/utrustning- ... op-dogwear
Gebruikersavatar
Door Ina
#3467713
Siberienne schreef: za 03 feb 2024, 13:25 Ik heb wel gezocht maar niks gevonden. De meeste schoentjes geven juist minder grip. Nagels helpen en die dek je juist weer af bij schoentjes.
Of anders heel simpel van die zelfklevende verbandsrollen.
Wij waren laatst in een huisje waar een super glade plavuizenvloer in lag en Misty dus elke keer in de slip ging omdat ze niet meer genoeg kracht heeft om daar gecontroleerd overheen te lopen.
Ik heb toen bij de lokale dierenarts zo'n rol verband gehaald en daar haar acherpoten mee ingepakt .... niet het meest ideale en het is even een handigheid om het zo om aan te leggen dat het ook blijft zitten zonder dat het gaat knellen ..... maar hierdoor kon ze prima uit de voeten.

En deze staan op de verlanglijst voor als we nog weer winter krijgen hier, of als we besluiten nog een keer naar dat huisje toe te gaan, die zijn ook meteen waterdicht.

https://www.amazon.nl/hondenlaarzen-hon ... YC3FC&th=1
Door JessiDogs
#3467719
Ik maak me zorgen over het overmatig krabgedrag van mijn French Bulldog, Alex. Het lijkt hem echt te storen, en ik hoop dat hij snel verlichting krijgt. Heeft iemand hier ervaring mee of suggesties om zijn krabprobleem aan te pakken?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door