Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cathelijn
#3467037
Klein klaagje: ik kan niet goed fietsen, een van mijn knieën vindt dat geen leuk idee nl. En veel conditiesporten kan ik ook niet doen. Dus via het mooi initiatief Uniek Sporten een aantal maanden een handbike mogen lenen. Hij was wat te groot maar dat ging wel echt super. Lekker de natuur in. Nu wil ik graag een eigen handbike. Die zijn dus echt enorm duur, daar kun je een hele leuke tweedehands auto van kopen. Dat gaat me echt te ver, dus in eerste instantie via de WMO een sportbudget aangevraagd. Mevrouw op bezoek gehad, hele geschiedenis op tafel: resultaat: verzoek afgewezen. Ik heb een te goed sociaal leven. En zij steunen alleen die mensen die door dat sporten uit een sociaal isolement komen.
Dan nu via Uniek Sporten maar proberen, maar die geven al aan dat het bedrag waarschijnlijk te hoog is.
Iemand ervaring met crowdfunding ::)
Door MillyMol
#3467456
Mijn witte kuifhoen mixje Elvis is gisteren gegrepen door een roofvogel en heeft dat niet overleefd. :'( :'(
Ik ben er goed ziek van. Ze was super aanhankelijk en stond overal met haar snavel bovenop, sprong op mijn schouder als ik op mijn knieën bij ze ging zitten of op schoot als ik er een krukje bij pakte.

De rest van de toom was vandaag aan het kakelen en kukelen bij het minste of geringste en verstopte zich continu in het struikgewas bij de overkapping. Die moeten er ook even van bekomen geloof ik. :(
Bijlagen
2A6F0596-2A99-4F99-BBD9-CAF42C7E0464.jpeg
2A6F0596-2A99-4F99-BBD9-CAF42C7E0464.jpeg (1.85 MiB) 557 keer bekeken
A2C9602B-9697-43A3-9D0A-2D4244F68F33.jpeg
A2C9602B-9697-43A3-9D0A-2D4244F68F33.jpeg (4.6 MiB) 557 keer bekeken
Door Anne in Zweden
#3467515
Och Milly, wat ontzettend verdrietig! Het is natuurlijk altijd een risico als kippen vrij rondlopen, en zo'n roofvogel moet ook iets eten, maar toch, je gaat je gewoon hechten aan zo'n kippekind, zeker als ze zo sociaal zijn.
Echt heel sneu. :'(
Door smulpaap
#3467517
Anne in Zweden schreef: di 12 dec 2023, 14:29 Blij om van je te 'horen', Sonja. Ik denk regelmatig aan je. Vervelend dat je er andere klachten bij hebt gekregen, maar ik stel me zo voor dat minder pijn wel een opluchting is. Hopelijk kunnen de noodzakelijke maatregelen zo snel mogelijk getroffen worden, zodat je je weer wat onafhankelijker kunt bewegen in huis.
Ook ik denk regelmatig aan je Sonja :-*
Keek net even in je profiel, ik zag dat je 3 Jan nog op het forum was
Hoe gaat het met je ?
Door Anne in Zweden
#3467519
smulpaap schreef: vr 26 jan 2024, 12:20 Ook ik denk regelmatig aan je Sonja :-*
Keek net even in je profiel, ik zag dat je 3 Jan nog op het forum was
Hoe gaat het met je ?
Da's best lang geleden. :( Hopelijk is dat omdat ze minder pijn heeft en daardoor meer dingen kan doen met haar gezin. Dat hoop ik echt. :-\
Door zurca
#3467583
Ook hier wordt regelmatig aan je gedacht Sonja...

Zo...even van me afschrijven ::)
Pippa is reactief naar andere honden. Combinatie van verkeerde training, onzekere hond, minder goede ervaringen en daarbij een baasje wat daardoor onzeker was/is.
Inmiddels ben ik zo ver dat ik het meestal wel los kan laten als ik een hond passeer met mijn stereotyp klein keffertje, ga ook niet altijd maar iedereen uit de weg. Ik oefen en train bij elke hond die we tegenkomen. Inmiddels kan Pippa zoeken op commando en sta ik dus wat snoep te strooien om haar af te leiden. Dat gaat heel goed, tijd voor de volgende stap, nu kan ze ook (vaak) met mij meelopen en haar beloning na het passeren ontvangen. Soms gaat het zo goed dat ze zelfs met slap lijntje mee loopt ook als de andere hond op haar reageert...
En dan, dan kom je soms mensen tegen waarna je denkt "waarom nou"
Een vrouw met 5 loslopende honden in aanlijngebied, 2 honden lopen ver vooruit en komen natuurlijk naar Pippa ( die keurig naast bij liep) Ik geef haar "vrij", ze snuffelt even en wil met mij doorlopen. Andere honden blijven opdringerig, Pippa is het zat en begint te blaffen. Ik roep naar de vrouw om haar honden terug te roepen, eentje begint al te brommen naar Pippa. Die probeert haar aandacht bij mij te houden maar blijft toch blaffen. Ik roep weer naar die vrouw....die roept 1 keer en weg zijn de honden.
Echt waarom...waarom houdt je je honden niet bij je? Waarom roep je ze niet eerder terug als je een andere hond hoort blaffen? Waarom?!
Ik vind het zo jammer....lopen Pippa en ik zo ons best te doen en dan kom je toch weer in een situatie waarin Pippa voelt dat ze moet uitvallen. Wel mooi om te zien dat ze haar best deed bij mij te blijven, netjes door wou lopen na een korte snuffel en toen de honden weg waren zij ook direct weer met slappe lijn naast me liep....goed beloont natuurlijk. Ik vind het dan jammer dat ik mijn eigen emoties niet onder controle heb, had ik rustiger en kordater geweest had het misschien nog beter gegaan... Volgende keer beter op letten want zulke personen lopen er meer, helaas...
Door smulpaap
#3467587
Ja joh , het is bloed en bloed irritant
Zulke mensen hebben een plaat voor hun kop , scheit aan anderen . En vaak krijg je nog een grote smoel ook
En het is ook best lastig in zo'n situatie , om ook nog goed op je eigen emotie te letten
Ik heb het hier een aantal keren gehad met een Labrador die overal los loopt , en een ware tank is . Thara was net geopereerd , komt zo'n tank fijn op je af . Maar ik weet waar ze wonen, dus naar die lui toe gegaan , en ze gewaarschuwd . Of je houd je tank bij mijn revaliderende hond vandaan . Of hij krijgt een enorme schop . Punt ! Ik ben niet van honden schoppen , het is uiteindelijk de eigenaar . Maar als men zo hardleers is . Dan bescherm ik toch echt m'n eigen hond . Hier in de wijk loopt 80 procent met een rollator . En zo'n tank loopt los , ook zoiets . Heb je meer dan twee hersencellen dan doe je dat niet lijkt me . Maar mijn waarschuwing heeft geholpen . Hond lijnen ze snel aan . En ze lopen me voorbij zonder te groeten . Ik kan er ook een boek over schrijven . In NH heeft zo'n geintje eens bijna geleid tot een knokpartij op het strand
Uiterst gezellig :-X In dat geval ging het om onze hoogbejaarde wankele hond . Ik heb een hoogbejaarde gehad die out ging na een aanval ... maar ja . Rekening met elkaar houden , het schijnt voor sommigen zeer moeilijk te zijn
En idd jij maar trainen :-X
Door Siberienne
#3467599
Ik ben heel rechtlijnig geworden: geen loslopende honden bij mijn hond, ik plaats mezelf tussen mijn hond en de anderen, en roep of mensen beun hond terug willen roepen. Als we samen zijn, is het meestal dat ik op Shadow focus en meneer de andere honden weg ‘drijft’. Voordeel is dat s2 toentertijd rustiger werd omdat ze het zelf niet op hoefde te lossen en ik werd rustiger omdat ik niet meer na hoefde te denken in situaties: vreemde hond bij mijn hond is niet ok. Punt. En het interesseert me geen moer meer of andere mensen mij een raar mens vinden, of een secreet of een hysterica, ze vinden maar raak.
Door smulpaap
#3467601
In NH had ik ook veel meer last van andere honden . Wat mij ook wel hielp was een flesje water . Ik kwam geregeld twee kerels tegen met drie loslopende rottweilers . Er werd uiteraard nooit opgelet , alleen maar auwehoeren , en de honden konden hun gang gaan :-X
Die heb ik twee keer een plons water bezorgd
Daarna was het afgelopen , honden liepen met een grote boog om mij heen . Die kerels ook , toen ik had gezegd dat ik ook niet te beroerd was om hen een nat pak te bezorgen. Opzouten met die honden . Tss viswijf :biggrin2: Verder de discussie niet meer aangegaan , zinloos met dergelijke types
Door zurca
#3467603
Ik heb bij Pippa juist het idee dat zo lang ik maar rustig blijf, zij dat ook blijft. Ga ik lopen hannessen om een andere hond te blokken dan gaat zij juist heftiger reageren. In deze situatie was het in eerste instantie dus ook oké, andere hond en zij even snuffelen en Pippa wou weer doorlopen. Omdat die andere hond opdringerig werd, ging ze blaffen, omdat ik toen in wou grijpen werd de situatie meer gestrest en reageerde ze heftiger.
Had die andere hond ons na de snuffel met rust gelaten had er niets aan de hand geweest.
Ik vind het dus best lastig met loslopende honden, in een paar seconden moeten inschatten of die ander oké is of niet. En dat zou niet hoeven als men gewoon zijn/haar hond bij zich houdt bij een aangelijnd hond :-\
Door smulpaap
#3467604
Ik vind het de meest lastige situatie , een aangelijnde en een loslopende hond
En net wat je zegt , als mensen eens rekening met elkaar zouden houden .
Ik had het vanmiddag met Thara , hier in het plaatselijke bos . Vaak kan ze daar los , maar de laatste tijd komen er ook reeën in het bos
Dus ze blijft aan de lijn . Kwam een vrouw tegen met een loslopende hond . Ze zag ons , en vroeg mij moet ik m'n hond even aanlijnen? Ik zei nee hoor , reden benoemd , jachtdrift . Dus ja , zo kan het ook . Ze hield haar hond bij zich totdat wij voorbij waren . En het was een rustige hond
Maar in bv een woonwijk , zoals ik toen in NH met die drie rotweilers die los op haar af wilden stormen . Daar zit ik niet op te wachten met mijn smurfje . Maar ook dat schijnen mensen niet te snappen . Zie ik bv een hoogbejaarde hond en de mijne lopen los . Dan roep ik ze bij me , ter bescherming van zo'n oudje . Hele jonge pups idem . Ze zijn kwetsbaar . Reactieve honden idem . Het is zo simpel , maar ja
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3467605
Ik erger me dood aan mensen die met een hondje aan de lijn met hun hoofd in hun gsm lopen.
Echt, hoe verwijderd van de realiteit kan je worden. Wat ben je dan eigenlijk aan het doen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door