Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3465290
Officieel mag (consumenten)vuurwerk op oudejaarsavond/nacht "maar" tot 02:00 uur worden afgestoken. Jouw dorpje kan wel veel willen maar voor een vuurwerkshow moet een vergunning worden aangevraagd en je maakt mij niet wijs dat een gemeente die afgeeft voor een vuurwerkgebeuren dat 4 uur lang gaat duren. Het lijkt me trouwens ook een absoluut onbetaalbaar iets.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3465291
Siberienne schreef: zo 26 nov 2023, 15:21 Ik zou eerst eens navragen bij de gemeente want voor zo’n show is een vergunning nodig. Waar is nou toestemming voor, en dan een mailtje sturen naar bv de vogelbescherming, natuurmonumenten of de lokale afdeling van Milieudefensie - effe googelen
Dat ga ik doen
Eerst de gemeente bellen
Misschien ook Staatsbosbeheer
Uh Mileu defensie nooit van gehoord
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3465298
Als ze in een land als jullie vuurwerk achterwege zouden laten, zouden de boeren meer ruimte hebben om stikstof uit te stoten. Daar is toch veel rond te doen geweest, dat de boeren hun uitstoot moeten beperken. Begrijp dan maar dat ze zoveel de lucht in willen schieten waar ze niets aan verdienen. Ale, of de nederlanders in totaal.
Net als broeikasgassen die er uitgespaard zouden worden. Hoeveel kan je daarmee winnen? Best veel hoor, in CO2 uitstoot. En dan heb je ook de fijnstof uitstoot nog.

Het is opvallend hoe berichten uit belgie over dit onderwerp een totaal andere toon en conclusie kennen dan die uit NL. Stikstofuitstoot van vuurwerk zou volgens nederlandse auteurs eerder beperkt zijn. Maar ja, wat wil dat zeggen? Beperkt tov wat? Kan je nog vager zijn? En elk beetje is toch nutteloos en te veel. :(
Gebruikersavatar
Door kiara
#3465304
pearlsofpassion schreef: zo 26 nov 2023, 18:14 Als ze in een land als jullie vuurwerk achterwege zouden laten, zouden de boeren meer ruimte hebben om stikstof uit te stoten. Daar is toch veel rond te doen geweest, dat de boeren hun uitstoot moeten beperken. Begrijp dan maar dat ze zoveel de lucht in willen schieten waar ze niets aan verdienen. Ale, of de nederlanders in totaal.
Net als broeikasgassen die er uitgespaard zouden worden. Hoeveel kan je daarmee winnen? Best veel hoor, in CO2 uitstoot. En dan heb je ook de fijnstof uitstoot nog.

Het is opvallend hoe berichten uit belgie over dit onderwerp een totaal andere toon en conclusie kennen dan die uit NL. Stikstofuitstoot van vuurwerk zou volgens nederlandse auteurs eerder beperkt zijn. Maar ja, wat wil dat zeggen? Beperkt tov wat? Kan je nog vager zijn? En elk beetje is toch nutteloos en te veel. :(
Wat ik al zei : Er wordt flink geld verdiend eraan en ook heel veel aan de overheid/ belasting. En daarom blijft het bestaan.
Door hannabelgje
#3465306
kiara schreef: Wat ik al zei : Er wordt flink geld verdiend eraan en ook heel veel aan de overheid/ belasting. En daarom blijft het bestaan.
Er is in 2022 voor 110 miljoen verkocht aan vuurwerk. Pak daar 21% van en ja dan heeft de staat toch een mooi bedragje.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3465307
Nochtans kunnen ze wss evenveel besparen op gezondheidszorg als het vuurwerk achterwege zou blijven.
Niet enkel brandwonden en dat soort letsels maar ook luchtwegaandoeningen, hart en vaatziekten en gevolgen van zware metalen die de lucht in worden geschoten.
Maar ja, daar zijn alle regeringen niet sterk in, in dat soort overwegingen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3465308
hannabelgje schreef: ma 27 nov 2023, 06:42 Er is in 2022 voor 110 miljoen verkocht aan vuurwerk. Pak daar 21% van en ja dan heeft de staat toch een mooi bedragje.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Dat bedoel ik >:(
Gebruikersavatar
Door kiara
#3465309
pearlsofpassion schreef: ma 27 nov 2023, 08:19 Nochtans kunnen ze wss evenveel besparen op gezondheidszorg als het vuurwerk achterwege zou blijven.
Niet enkel brandwonden en dat soort letsels maar ook luchtwegaandoeningen, hart en vaatziekten en gevolgen van zware metalen die de lucht in worden geschoten.
Maar ja, daar zijn alle regeringen niet sterk in, in dat soort overwegingen.
Tja dat geld smaakt kennelijk lekkerder .

En degene die hun handen verbranden leren ook niet.
Plus wat er uit buitenland komt enorm veel illegaal vuurwerk
Gebruikersavatar
Door kiara
#3465310
pike schreef: zo 26 nov 2023, 16:58 Officieel mag (consumenten)vuurwerk op oudejaarsavond/nacht "maar" tot 02:00 uur worden afgestoken. Jouw dorpje kan wel veel willen maar voor een vuurwerkshow moet een vergunning worden aangevraagd en je maakt mij niet wijs dat een gemeente die afgeeft voor een vuurwerkgebeuren dat 4 uur lang gaat duren. Het lijkt me trouwens ook een absoluut onbetaalbaar iets.
Nou las net dat het tot 2 uur s’nachts is
Dus of verkeerd getypt of er is wat van gezegd .
Nog te lang vind ik >:(
Door zurca
#3465317
Ik zou contact opnemen met de gemeente. Of hiervoor al daadwerkelijk vergunning is afgegeven.
Want ook tot 02.00 uur us belachelijk lang.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3465329
zurca schreef: ma 27 nov 2023, 11:09 Ik zou contact opnemen met de gemeente. Of hiervoor al daadwerkelijk vergunning is afgegeven.
Want ook tot 02.00 uur us belachelijk lang.
Ja ga ik ook zeker doen
Is ook belachelijk lang >:(
Door hannabelgje
#3465332
pearlsofpassion schreef:Nochtans kunnen ze wss evenveel besparen op gezondheidszorg als het vuurwerk achterwege zou blijven.
Niet enkel brandwonden en dat soort letsels maar ook luchtwegaandoeningen, hart en vaatziekten en gevolgen van zware metalen die de lucht in worden geschoten.
Maar ja, daar zijn alle regeringen niet sterk in, in dat soort overwegingen.
Dat betaald de overheid niet hier. Dat doet de consument en de verzekering.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Siberienne
#3465333
hannabelgje schreef: ma 27 nov 2023, 16:09 Dat betaald de overheid niet hier. Dat doet de consument en de verzekering.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Ziekteverzuim kost ook de overheid geld. Bv in uitkeringen. En indirect betaalt ook de overheid mee aan zorgpremies door bv zorgtoeslagen. Daarbij wordt een bepaald deel van de zorg wel rechtstreeks door de overheid betaald, AWBZ (https://www.gezondheidsplein.nl/dossier ... /item43438)

Voor nog meer info https://www.argumentenfabriek.nl/media/ ... aart-s.pdf
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3465703
Het lopen gaat steeds slechter. Naast het krachtsverlies in mijn linkerbeen heb ik ook enorm veel vocht in mijn benen zitten. Ik pas alleen nog maar in XXL-trainingsbroeken. >:(
Dus zit/hang/lig ik veel waarbij ik mijn benen nog wat hoger leg. En nu heb ik een lelijke decubituswond aan mijn linkerhiel. :'( Er komt nu elke dag een wijkverpleegkundige om de wond te verzorgen en mijn benen in te zwachtelen.
Afgelopen week weer een paar dagen in het ziekenhuis gelegen omdat mijn HB was gezakt naar 3.8, Ik ben nu met wat infusen weer een beetje opgelapt. Ik hoop snel in Leuven terecht te kunnen voor immunotherapie.
Gelukkig ben ik nu thuis, maar het is wel behelpen. Ik heb bij heel veel dingen hulp nodig en baal ervan dat ik telkens de meneer om hulp moet vragen. De trap oplopen is eigenlijk niet meer verantwoord. Via de WMO ga ik een traplift krijgen, maar dat duurt nog een maand voordat die gemonteerd gaat worden. Dus moeten we nu tijdelijk een bed beneden neer gaan zetten.
Maar om mijn klaagzang toch nog een beetje positief af te sluiten: Mijn pijnklachten zijn op de nieuwe dosering pijnmedicatie wel verminderd!
Gebruikersavatar
Door kiara
#3465706
Jeetje wat erg voor je
En dat het zo lang duurt die traplift is ook balen.
Heel veel sterkte :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door