Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sonja
#3464865
Ik ben vanavond thuis gekomen. Er waren verder geen onderzoeken meer en de pijnmedicatie was redelijk goed afgesteld. Het ging nog allemaal niet zonder slag of stoot, want de pijnmedicatie zou voor me klaar liggen bij de apotheek beneden, maar het bleek allemaal niet op voorraad. Uiteindelijk naar huis met 1 aangepast middel en medicatie in een lagere dosering zodat ik er 4 pillen van moet innemen in plaats van 1. :-X
De grote meneer heeft voor mij een luxe stoepferrari aangeschaft en het meubilair dusdanig verschoven dat ik hier in de woonkamer achter dat ding op en neer kan.
De arts gaat het volledig dossier nog doorsturen naar Leuven. Daar gaan we dan volgende week een afspraak maken voor een second opinion.
Verder heb ik in het verleden met de huisarts een gesprek gehad over palliatieve zorg en de mogelijkheden m.b.t. euthanasie, maar intussen is die met pensioen en heb ik een nieuwe huisarts met wie ik nog geen kennismaking heb gemaakt. Hij belde me echter al wel zelf n.a.v. de berichten die vanuit het ziekenhuis naar hem waren doorgestuurd. Daar gaan we van de week ook een afspraak mee maken voor een gesprek.
Tot slot heb ik een aanvraag gedaan bij Stichting Komma. Zij maken videoportretten van ongeneeslijk zieke ouders van nog jonge kinderen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3464876
Goed dat je thuis bent maar wat komt er veel op je af als ik het zo lees.

Heel veel sterkte met alles wat je moet doen.
En hopelijk is de pijn medicatie gauw in orde kwa dosering
:bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door pike
#3464883
Veel sterkte Sonja voor jou, je man en je kleine man. Wat moet dit verschrikkelijk moeilijk zijn voor jullie allemaal. Dat is nauwelijks voor te stellen. Ik hoop dat jullie nog een mooie tijd samen is gegund.
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door MillyMol
#3464884
Ik weet eigenlijk ook niet goed wat te zeggen: woorden in dit soort situaties schieten eigenlijk altijd tekort.

Ik leef mee met jou en je gezin en hoop dat jullie samen een goede invulling weten te geven aan de tijd samen die jullie nog rest.

Ik zie het leven als een parelketting die steeds langer wordt naarmate het leven vordert. Elke parel is een herinnering.

Ik hoop dan ook met heel mijn hart dat jullie samen nog een paar mooie parels mogen rijgen.

Ik hoop ook dat jullie voldoende professionele begeleiding krijgen om die laatste fase vorm en inhoud te geven.
Door Anne in Zweden
#3464891
Vreselijk, dat je het op jouw leeftijd al over euthanisie moet hebben... Ik vind het echt zo erg voor jou, je partner, je ventje...

Ik hoop dat jullie nog een lange, goede tijd samen gegund is. Wat fijn dat er een stichting bestaat die kan helpen bij het maken van tastbare herinneringen waar je kind later veel troost uit kan halen; dat is zo waardevol.

Nogmaals sterkte met alles wat er op jou en jullie afkomt.
Door smulpaap
#3464907
Ook van mij veel sterkte Sonja . Voor jou en je gezin
Ik hoop dat jullie nog een mooie tijd zullen hebben samen :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3464924
Sonja schreef: vr 10 nov 2023, 23:33 Ik ben vanavond thuis gekomen. Er waren verder geen onderzoeken meer en de pijnmedicatie was redelijk goed afgesteld. Het ging nog allemaal niet zonder slag of stoot, want de pijnmedicatie zou voor me klaar liggen bij de apotheek beneden, maar het bleek allemaal niet op voorraad. Uiteindelijk naar huis met 1 aangepast middel en medicatie in een lagere dosering zodat ik er 4 pillen van moet innemen in plaats van 1. :-X
De grote meneer heeft voor mij een luxe stoepferrari aangeschaft en het meubilair dusdanig verschoven dat ik hier in de woonkamer achter dat ding op en neer kan.
De arts gaat het volledig dossier nog doorsturen naar Leuven. Daar gaan we dan volgende week een afspraak maken voor een second opinion.
Verder heb ik in het verleden met de huisarts een gesprek gehad over palliatieve zorg en de mogelijkheden m.b.t. euthanasie, maar intussen is die met pensioen en heb ik een nieuwe huisarts met wie ik nog geen kennismaking heb gemaakt. Hij belde me echter al wel zelf n.a.v. de berichten die vanuit het ziekenhuis naar hem waren doorgestuurd. Daar gaan we van de week ook een afspraak mee maken voor een gesprek.
Tot slot heb ik een aanvraag gedaan bij Stichting Komma. Zij maken videoportretten van ongeneeslijk zieke ouders van nog jonge kinderen.
Ach Sonja, wat vreselijk allemaal! Woorden schieten te kort :bigarmhug: :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door kiara
#3465260
Ik klaag niet gauw
Maar nu effe wel.
Gisteren op Facebook gelezen dat ze hier in het piep kleine dorpje op oudejaarsavond om 00.30 tot dacht tot 4 uur een vuurwerk show willen geven en dat pal achter mij bijna. >:(
Ze zoeken nog sponsors
Hopelijk komen ze sponsors te kort en gaat het niet door.
Arme dieren en niet alleen bij mij hoor ( die doodsbang zijn)

Wou dat ik pleite kon maar helaas :-[
Fijn hoor dat kl.. vuurwerk >:( :-[
Door frodo quin
#3465261
kiara schreef: zo 26 nov 2023, 09:48 Ik klaag niet gauw
Maar nu effe wel.
Gisteren op Facebook gelezen dat ze hier in het piep kleine dorpje op oudejaarsavond om 00.30 tot dacht tot 4 uur een vuurwerk show willen geven en dat pal achter mij bijna. >:(
Ze zoeken nog sponsors
Hopelijk komen ze sponsors te kort en gaat het niet door.
Arme dieren en niet alleen bij mij hoor ( die doodsbang zijn)

Wou dat ik pleite kon maar helaas :-[
Fijn hoor dat kl.. vuurwerk >:( :-[
Dat is wel extreem lang!

Nu vind ik dat ze het in zijn geheel mogen afschaffen omdat de nadelen veel groter zijn dan het plezier ervan, maar los daarvan is het toch extreme overdaad om 3,5 uur vuurwerk af te schieten. Ik geloof dat georganiseerd vuurwerk doorgaans ongeveer een kwartier duurt.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3465265
Ik heb er geen verstand van hoelang dat mag duren maar een half uur vind ik al teveel.
Ik heb er zo’n pest hekel aan
Het had van mij jaren geleden afgeschaft mogen worden.
Maar de ( R) overheid verdiend er genoeg aan dat is de reden dat het nog steeds mag.

Hoezo goed voor het milieu ::)
Door Siberienne
#3465273
kiara schreef: zo 26 nov 2023, 11:58 Ik heb er geen verstand van hoelang dat mag duren maar een half uur vind ik al teveel.
Ik heb er zo’n pest hekel aan
Het had van mij jaren geleden afgeschaft mogen worden.
Maar de ( R) overheid verdiend er genoeg aan dat is de reden dat het nog steeds mag.

Hoezo goed voor het milieu ::)
Dit is ook wel extreem lang zeg! En tot laat, toch niet iedereen wil tot zo laat wakker zijn? Ik zou het eens influisteren bij wat natuurorganisaties, lijkt me toch niet dat je hier zomaar een vergunning voor kan krijgen….
Gebruikersavatar
Door kiara
#3465274
Ja goed idee
Maar hoe kom ik aan zo’n adres ?
En nee ik wil ook niet zo laat naar bed
Door - pien -
#3465278
frodo quin schreef: zo 26 nov 2023, 11:01 Dat is wel extreem lang!

Nu vind ik dat ze het in zijn geheel mogen afschaffen omdat de nadelen veel groter zijn dan het plezier ervan, maar los daarvan is het toch extreme overdaad om 3,5 uur vuurwerk af te schieten. Ik geloof dat georganiseerd vuurwerk doorgaans ongeveer een kwartier duurt.
Ik denk een beetje hetzelfde hoor, 3,5 uur vuurwerk is toch niet te doen, tot 4 u 's nachts, geen mens die daar op zit te wachten/dat tolereert (hoop ik)
En Facebook is niet echt een plek waar altijd pertinente waarheden staan.
Door Siberienne
#3465281
kiara schreef: zo 26 nov 2023, 13:07 Ja goed idee
Maar hoe kom ik aan zo’n adres ?
En nee ik wil ook niet zo laat naar bed
Ik zou eerst eens navragen bij de gemeente want voor zo’n show is een vergunning nodig. Waar is nou toestemming voor, en dan een mailtje sturen naar bv de vogelbescherming, natuurmonumenten of de lokale afdeling van Milieudefensie - effe googelen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door